LG MJ3881BC - Reviews

Inhoud
38 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Magnetronvermogen

• Slecht

marcobrinkerhof 30-12-2013 Product jaar of meer in bezit

5,5
Na 2 dagen was hetblampje stuk. Goede service van BBC, hij werd direct omgeruild voor een nieuwe. Na 1,5 jaar begon de ellende: de grill werkt niet meer, draaiplateau draait niet meer en de lamp is stuk. En dan zal je zien dat je ook de bon niet meer kan vinden. Voor mij geen LG meer. Ik ga weer voor een Sharp.

marijkem 26-12-2013 Product jaar of meer in bezit

4,8
Ook ik ben niet tevreden met deze combi-oven/magnetron. Ik heb de oven nu net iets meer dan twee jaar, en 1 van de twee oven/grill-elementen heeft het nu al begeven, en dat op kerstdag. Het lampje doet het al een half jaar niet meer, maar daar kon ik nog wel mee leven. Nu doet dat warmte-element het niet meer, en ik kan niets meer. En dat na iets meer dan twee jaar (in oktober 2011 gekocht). Dus ook geen garantie meer, want die duurt twee jaar. Maar eigenlijk, sowieso, zo'n machine moet het toch wel minstens vijf jaar uithouden, bij normaal gebruik. Ik gebruik de oven niet elke dag, en ook geen grote maaltijden bereiden. Mogelijkeden, gebruiksgemak en vormgeving vallen in het niet, in vergelijking met de duurzaamheid. Kortom, ik ben heel ontevreden over het eindresultaat na ietsje meer dan twee jaar.

michelvdb 17-02-2012 Product kwartaal in bezit

4,8
Heb de MJ3881BC vooral gekocht vanwege het feit dat hij minder energie zou verbruiken dan een reguliere magnteron. Daarnaast leek stoomkoken handig. Nu ik een paar maanden verder ben, heb ik meer beeld en geluid bij de mogelijkheden. Ik ben niet ontevreden, maar ook zeker tevreden. Het stomen is prettig. Het vraagt enige gewenning en het we moesten wat uitproberen, maar inmiddels zijn we er aan gewend. Het bevalt. De schaal is klein en dat beperkt de mogelijkheden om voor meer dan 2 personen tegelijk een maaltijd te bereiden. Van de magnetron heb ik het idee dat hij niet het wattage haalt dat door LG wordt aangegeven. Met name bij het ontdooien van maaltijden (hutspot, boerenkool) valt dat op. Zelfs als de maaltijden al een middag buiten de vriezer staan en het resterende bevroren deel vrij klein is, heeft hij een paar "sessies" nodig om het eten ontdooid te krijgen. Tot slot de heteluchtoven-functie: daarover ben ik echt ontevreden. Welk gerecht je ook bereidt: hij haalt nooit de baktijden die staan aangegeven op een verpakking. Broodjes afbakken conform aanwijzingen op de verpakking gaat niet goed. Pizza bakken gaat niet goed. Kippenpootjes hebben veel meer tijd nodig dan mijn vorige heteluchtoven, cake wordt niet gaar, etc etc. Echt slecht dus. De de mogelijkheid het plateau niet te laten draaien is an sich best prettig, maar wat veel prettiger geweest zou zijn was de aanwezigheid van een echte bakplaat, zo groot als de beschikbare oppervlakte in de oven. Nu ben je aangewezen op een ronde bakschaal, maar daar geldt weer dat je dan niet voor 4 personen voedsel kunt bereiden. Alles bij elkaar kom ik uit op een onvoldoende voor dit apparaat. Bij het opstellen van een review zou eigenlijk ook de mogelijkheid moeten bestaan om te beoordelen of het apparaat naar behoren werkt. Dat is helaas niet mogelijk. Daarom nog even een toelichting op de beoordeling. Mogelijkheden een 6: stomen, heteluchtoven en magnetron. Compleet dus. Zou prettig zijn als het zou werken.
Gebruiksgemak een 6: redelijk eenvoudig te bedienen. Niet intuïtief, maar wel te doen. Opmerkelijk is dat je, om de klok opnieuw in te stellen, de stekker uit het stopcontact moet trekken. Dat is bij ons thuis erg onhandig.
Vormgeving: over (gebrek aan) smaak valt niet te twisten. Ik vind het apparaat niet lelijk, maar het is zeker niet de parel in onze keuken.
Duurzaamheid: een 1. Dat is erg laag, maar gelet op het feit dat het apparaat niet doet wat het zou moeten doen op de manier waarop hij werd verkocht, lijkt mij van duurzaamheid geen sprake.