Whirlpool JT 379/IX - Reviews

Inhoud
31 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Magnetronvermogen

7,4

• Slecht

ikkewel20 04-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Heb deze combi aangekocht in juli 2010. Ben altijd tevreden geweest, maar het is wel jammer dat je bij het gebruik van de warme luchtoven de draaischotel moet gebruiken. Hierdoor ben je heel beperkt in hetgeen je in je oven zet.
Maar kwa duurzaamheid is het het GROTE NUL. Heb die oven in die periode 449 euro betaald en nu laten verschillende functies het afweten, grill gaat niet meer, snel verwarmen stopt na een minuut, bij het opwarmen met de functie microgolf valt hij ook uit na nog geen minuut. Wel heel erg voor een oven aan deze prijs, en 3 jaar een paar maanden in gebruik.

berg345 12-03-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb de Magnetron aangeschaft op 25-2-2013 en na 10 dagen (op 6-3-2013)werkte hij in de magnetron stand niet meer, hij geeft blijvend een oorverdovend lawaai! Dit direct (6-3-2013)aan de service dienst van de leverancier (Veilig Kopen) gemeld, welke direct een bevestiging per email stuurde dat zij de melding doorgestuurd hadden aan Whirlpool.
Op 8-3-2013 zelf maar Whirpool gebeld, deze melde doodleuk dat de monteur niet eerder dan 19-3-2013 kan komen! (Bijna 2 weken.
Wordt vervolgd!

mligt2001 04-12-2012 Product half jaar in bezit

6,8
Bedenkt je eigen eerst als je de reviews leest. Hier binnen 6 maanden error 2. Binnen 2 weken netjes aan huis gerepareerd via whirlpool. Volgens de monteur een nieuw type print geplaatst. 2 dagen later wederom error 2. Niet aan te raden dus.

ITRev 29-08-2012 Product maand in bezit

4,8
Ook hier de reeds gekende Error2 en Error7 problemen. Whirlpool weigert toestel te vervangen en dringt aan op herstelling ( wat volgens anderen in dit forum niet veel oplost).
Als je dit toestel nog niet hebt gekocht. Denk dan twee keer na en lees alle probleemreviews hieronder.

ITRev 20-08-2012 Product maand in bezit

Ook hier het bekende Error 2 probleem. Toestel is nog geen 2 maand oud ! Hersteldienst komt pas binnen twee weken langs. Intussen ook plots Error 7 code. Lijkt me misschien beter dat Whirlpool het toestel vervangt door een nieuw exemplaar.
Zeer Teleurgesteld.

Yvan Brunetti 25-07-2011 Product half jaar in bezit

Een half jaartje heeft dit toestel perfect gewerkt. En dan verscheen plots een error signaal op het display, met bijhorend irriterend geluid; " Error 2 Stop Button ". Sindsdien kan je met het toestel niets meer. Bij om het even welke handeling gaat het toestel gewoon weer naar de beginstand en zet zichzelf uit. De deur openen en na een 2 seconden gaat het licht uit. Doet dus gewoon niets meer. Gekocht bij Vanden Borre. Zal hem dus moeten inleveren voor herstelling, ben benieuwd naar de service... Heb al meerdere reviews gelezen over dit apparaat met dezelfde fouten. Voor een toestel in deze prijsklasse is dit eigenlijk onaanvaardbaar.

monique van der vloed 20-07-2011 Product maand in bezit

4,8
---------- update review, 20-07-2011 ----------
Maandag gebeld naar MediaMarkt op het Binnenwegplein te Rotterdam,waar ik de Whirlpool gekocht had.Daar mijn verhaal uitgelegd. Dat ik ook vrij veel moeite had met Whirlpool,en dat er enkel wat onderdelen hersteld gingen worden door de zoveelste monteur. Ik wilde gewoon graag een andere,sterker nog,geen nieuwe Whirlpool meer. Er was veel begrip voor mijn situatie bij MediaMarkt en ik mocht de magnetron komen inruilen,en zelfs een ander merk uitzoeken op hoge uitzondering,want normaliter werden fabriek defecten echt via Whirlpool geregeld. Maar omdat ze mijn verhaal erg vervelend vonden werd er een uitzondering gemaakt! SUPER!
Gisteren terug met de kapotte Whirlpool naar MM en ik heb een LG combi magnetron uitgekozen die ( tot dusver) werkt als een zonnetje.
Een dikke tien voor MediaMarkt voor hun klantvriendelijkheid,en voor mij geen whirlpool producten meer!

---------- 1e review, 15-07-2011 ----------
Begin Juni kocht ik bij MediaMarkt een whirlpool. Ik heb ME/CVS en daardoor ben ik niet in staat om voor mezelf te koken,vanwege extreme uitputting/moeheid. Ik vind de combi-magnetron dus een enorme uitvinding,het vergemakkelijkt mijn leven enorm. Ik had hiervoor,tot erg grote tevredenheid jarenlang een combi-magnetron van LG. Nooit wat mee geweest.Maar omdat ik graag wat meer wilde gaan doen met mijn maaltijden,en deze LG niet echt erg uitgebreid was,kocht ik dus na lang sparen en twijfel deze whirlpool.De naam staat immers best goed aangeschreven.
De eerste vier weken beviel hij. Lekker gebruiksvriendelijk,enkel vind ik de deur steeds open en dicht gooien wat omslachtig.
Afgelopen zondagmorgen ( ik had hem op de kop af dus een maand) begon hij spontaan raar te piepen. Wat ik ook deed,aan alle knoppen gedraaid,op de knoppen gedrukt,hij bleef piepen,dus....stekker er maar uit. Hij lijkt volledig op tilt te zijn geslagen.Ik had bij het kopen eerlijk gezegd best zo mijn reserves omdat de computer in de deur zit. Die deur open en sluit je toch telkens,kan volgens mij niet bevoordelijk zijn voor de electronica. Ik heb maandag meteen gebeld en ook mijn situatie uitgelegen,en er spoed achter gevraagd.Een monteur kwam dinsdag al langs,maar kon niets,de nieuwe onderdelen moesten besteld. Daar wacht ik nu dus op,terwijl ik nu aan mensen om mij heen om hulp moet vragen om mij nog enig zins warme maaltijden te kunnen verstrekken. Naast erg lastig ook erg raar,want waarom geven ze niet gewoon een nieuwe? Deze die ik heb ik gewoon compleet stuk,de electronica werkt niet.
Vanmorgen weer gebeld,maar kreeg een erg onvriendelijke man aan de telefoon die mij beledigde en steeds in de rede viel. Voor mij echt NOOIT MEER een whirlpool,ik heb erge spijt van mijn aankopo,en wil anderen met mijn verhaal ook hierbij waarschuwen,het lijkt er echt sterk op dat de electronica in de deur erg gevoelig is. En zit je dus net als ik binnen nog geen maand met een apparaat waar je niets mee kunt.

Sterillium 10-07-2011 Product paar dagen in bezit

5,2
JT 379 IX gekocht. Zoals enkele anderen hier hebben vermeld maakte ook die van mij bij gebruik van de heteluchtfunctie een brommend/denderend geluid. Alsof er iets los zat en/of verkeerd was uitgebalanceerd. Dit zou ook betekenen dat het mechaniek onnodig extra belast wordt en dat zal de levensduur niet ten goede komen.
Gelukkig kon ik deze nog omruilen voor een andere JT 379 IX.

De nieuwe heeft echter precies hetzelfde probleem, weliswaar in iets mindere mate.
Ook als ik bezoek heb vragen ze mij of dat geluid normaal is.

Bizar dat het paradepaardje van Whirlpool op het gebied van vrijstaande combimagnetrons blijkbaar niet getest wordt hierop. Er lijkt sprake van een structureel probleem in het productieproces.

Ik vrees nu dat ik het model moet omruilen voor een ander merk.

chuck 03-12-2010 Product maand in bezit

Ik heb deze combi magnetron al ruim een maand in bezit.
En ik moet zeggen dat alle functies prima werken. de 6th sense maakt het allemaal erg makkelijk.
Van het geluid heb ik niets te klagen gewoon normaal geluid ook bij de hete luchtoven functie.
Zeer aan te bevelen.

pimirene 16-08-2010 Product half jaar in bezit

---------- update review, 16-08-2010 ---------
zie mijn eerder ingezonden commentaar:

- resultaten van bakken e.d. prima
- duurzaamheid een hele grote min omdat er al twee keer een monteur langs heeft moeten komen
Service Whirlpool is overigens uitstekend.

---------- 1e review, 13-03-2010 ---------
Na al jaren een combi van Whirlpool naar tevredenheid te hebben gebruikt, nu deze JT 379 gekocht.
Snel en scherp geprijst geleverd door electro-magazijn. Bleek de magnetron een koffiemolen geluid te maken. Na contact met electro-magazijn is deze direct omgewisseld voor een nieuwe.
Heb nog niet alle functies uitgeprobeerd, maar op het eerste oog werkt die goed. Handige electronische bediening. Snel voorverwarmd. Mooi voor het oog. Kortom; zoals ik al 17 jaar gewend ben van Wirlpool. Mocht ik nog minpuntjes tegen komen dan vermeld ik die alsnog.
Duurzaamheid nog niet te beoordelen, maar als die net zo lang mee gaat als de vorige (deze gebruik ik ook nog steeds, heb ik in de garage gezet als tweede oven)

bertuss 09-08-2010 Product paar weken in bezit

Heb deze magnetronoven nu een aantal weken. Ben behoorlijk tevreden. Het grootste pluspunt is: de bediening. Meesterlijk eenvoudig en goed te bedienen. Verder heeft hij een mooi uiterlijk en is hij voorzien van veel extra's. Groot nadeel vind ik het lawaai dat hij produceert. Vooral de ovenstand is erg irritant. Niet zo zeer heel luid, maar vooral irritant geluid. Gerammel. Doet niet af verder aan de kwaliteit van de oven in ieder geval.

SjoerdPrins 10-07-2010 Product maand in bezit

6,8
Een paar weken geleden hebben de deze combi-magnetron gekocht met als een van de grootste motivatoren het rapportcijfer. En omdat je dan heel veel verwacht kan dat soms wat tegen vallen. Het grootste struikelblok is toch wel de oven. Tot op heden is het nog erg lastig de juiste instelling te vinden. Want als ik de beschrijving volg dan is het of oppassen geblazen (binnen enkele minuten de croissant compleet zwartgeblakerd) of juist irritatie alom omdat het bijna een half uur duurt voordat een stokbrood warm is. En verder het lawaai zoals hieronder reeds beschreven staat en kennelijk 'er bij hoort': niet normaal. Gelukkig heb ik dit apparaat in de bijkeuken kunnen plaatsen want als het in onze (open) keuken had gestaan was ik niet blij geweest. Voor wat betreft de stoomfunctie: verwacht geen 'steamer'... Dit kan een normale magnetron met een stoomzakje ook voor elkaar krijgen. De magnetronfunctie doet het prima,echter enige nadeel vind ik dat hij nogal een tijdje blijft doorloeien als de bereidingstijd voorbij is. Kortom: redelijk tevreden, matige prijs-kwaliteit-verhouding, achteraf had ik nog even verder willen zoeken.

poezeke 19-03-2010 Product maand in bezit

we hebben hem nu ong een maand en zijn er heel tevreden over.Ik vind hem zelfs makkelijker te bedienen dan onze vorige,de 359,want bij deze komt alles op het display en kuk je je niet vergissen.

jacky de bruijn 26-02-2010 Product paar dagen in bezit

na uren bezig zijn en info in winnen blijkt dat het geen NL model is dus geen taal keuze alleen engels
dus aan de slag eerst de crisp functie gebruikt bij het bereiden van van een kippen bout en toen een cake gebakken en ik moet zegen geweldig
cake kwam er super mooi uit .
deze combi kan heel wat aan en doet wat hij moet doen ben er toch wel heel blij mee met deze keuze
en ook nog een sierraad in de keuken een aanrader .

dikbos 03-02-2010 Product paar weken in bezit

Onlangs heb ik de magnetron van whirpool gekocht. Ik moet zeggen een topper. Hij is gemakkelijk in gebruik, solide, makkelijk schoon te houden en overzichtelijk display enz. nogmaals in 1 woord een topper van whirpool.