ETNA ECM243RVS - Reviews

Inhoud
25 liter
Uitvoering
magnetron met oven en grill (combi)
Magnetronvermogen

a.f.ijsenbrant 06-01-2015 Product paar dagen in bezit

Deze combimagnetron nu enige maanden in gebruik en blijft uitstekend werken vooral de oven valt positief op. Nog steeds zeer tevreden

ElwinvB 11-11-2014 Product jaar of meer in bezit

Deze oven al langere tijd in bezit, maar de laatste tijd klemde de deur en was het dus niet makkelijk om hem te openen, vooral als hij warm was. Etna gemailed en een gelijk een bericht dat ik een nieuwe oven aangeboden kreeg omdat het nog binnen de garantieperiode viel! Zonder extra kosten een nieuwe oven, Top Service ! De klantenservice is bij dit bedrijf verfrissend vriendelijk en behulpzaam.

Over de oven, hij is heel makkelijk te bedienen en wordt heel snel warm. Het spiraal op de achterkant is bij de nieuwe versie verborgen en dit maakt het dus extra makkelijk schoonmaken. Hij heeft niet teveel knoppen waardoor het bedienen zeer gemakkelijk gaat. Enig nadeel van deze oven is dat hij het wattage in percentage weergeeft, maar dit is een klein puntje.

Zeer tevreden over de oven en dikke pluim voor Etna's service !

a.f.ijsenbrant 18-09-2014 Product paar weken in bezit

erg makkelijk in de bediening .alle combinatie,s van bereiden getest en kwam er goed uit .
een echte aanrader vooral voor de huidige prijs

gvdleun 26-12-2013 Product paar weken in bezit

5,8
Het manko van deze oven is dat het warmtespiraal aan de achterkant van de oven zit. Bij het bakken van brood in kunststof bakblikken is de kans op brand groot. Wij hebben hier helaas al ervaring mee. De ruimte voor bakblikken is beperkt ook is de heteluchtverwarming niet optimaal.

bos2 03-11-2013 Product half jaar in bezit

Super apparaat, degelijk en eenvoudig te bedienen en oven ziet er goed uit. Vaak wel nodig om 10 graden van temperatuur af te halen omdat oven te heet wordt.

Joe1979 21-12-2012 Product jaar of meer in bezit

Nu een jaar in bezit.
Degelijk no nonsens en logisch apparaat. De hetelucht stand verwarmt beter dan mijn grote oven, waardoor ik zoveel mogelijk de etna gebruik.
Ik moet bij gerechten er vaak 10% van de baktijd af halen, omdat het apparaat te goed verwarmt.
OK, magnetron vermogen wordt aangegeven in procenten, maar ik gebruik altijd het volle vermogen.
Nadeel is wel dat de glazen schaal na een paar weken in tweeen brak. Maar deze was bij te bestellen bij ETNA.
Niet gratis, zoals bij een andere review gemeld werd, glaswerk valt buiten de garantie.

mjhk 22-09-2012 Product paar dagen in bezit

strakke no nonsens bak, binnen- en buitenzijde rvs, eenvoudige bediening; wat mij betreft uitstekende prijs/qualiteit verhouding

strakke afwikkeling door internetshop, thanx

verkaik15 04-04-2012 Product kwartaal in bezit

Ik heb deze magnatron in december gekocht zaterdag 31 maart knapte de draai glasplaat binnen in .
heb gelijk een mail gestuurd naar ETNA met het verzoek of ze mij een nieuwe wilden sturen ,nou binnen 2 dagen was deze binnen.daarom een grote pluim voor dit bedrijf voor het snelle handelen.dit is echt een super service ,dit zie je niet vaak meer.
en het kosten mij totaal niets ,daarom nogmaals TOP service ETNA .

jaysiea 26-03-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik heb deze magnetron nu al ruim 2.5 jaar in het bezit. Helaas begint hij nu toch kuren te vertonen. Is al voor 3e keer gerepareerd. Blijft het slecht doen en is ook zeer slecht schoon te maken. Kortom toch een beetje een miskoop. Hij heeft in het begin prima gedaan maar heeft toch altijd vrij lang nodig gehad met verwarmen van bijvoorbeeld een beker thee. Terwijl bij mij schoonouders na 30 seconden hij gloeiend heet uit de magnetron kwam. Bij mij kwam die redelijk lauw uit de magnetron. Hij verwarmt op dit moment dus zeer onregelmatig tot slecht. De ene keer met dezelfde aangehouden tijd zeer heet en het andere moment is het half koud of zelf in zijn geheel koud!!!
Erg jammer was er in het begin toch goed tevreden over... Voor mij in ieder geval voorlopig geen magnetron van etna meer...

HvR1972 11-03-2012 Product kwartaal in bezit

Ik heb voor een combimagnetron gekozen omdat ik best vaak afbakbroodjes eet. En om de hele over voor twee broodjes te verwarmen vind ik net even te lang duren. Het magnetrongedeelte gebruik ik voor opwarmen van eten, popcorn en cappuccinoschuim.

De magnetron werkt super, absoluut geen klachten. Het overgedeelte werkt ook goed, alleen komt er in verhouding veel warmte van bovenaf. Boven en achter zit een warmte spiraal. De broodjes zijn nu aan de bovenkant hard en aan de onderkant zacht. Dit is te verhelepen door de de laatste twee minuten even om te draaien, maar het zou natuurlijk beter zijn als dat vanzelf ging.

Vorige week hand ik een kaasbrood in een kartonnen bakje, dat is mislukt. De bovenkant was donder en van binnen nog niet gaar.

Bij geleverd is een rooster, deze kan je op 2 hoogtes gebruiken, op zich handig, maar er zitten 3 poten aan die ook aan beide kanten uitsteken. Hierdoor kan er alleen een ronde schaal op die niet grote is dan het rooster. Rechthoekig zou ook kunnen, maar dan niet te breed, of het rooster niet gebruiken.

Dus.... qua over valt het wat tegen.

brink 12 15-01-2012 Product kwartaal in bezit

leuk apparaat, werkt goed en snel. nadelen zijn het menu en de instellingen. geeft niet aan hoeveel vermogen je hebt als je hem op bijv 80 % zet. Waarom niet gewoon het vermogen???? . scheel reken werk.
geld ook voor de menu,s , ontdooien en dan moet je instellen welk progamma 1 of2.ook voor het koken weer welk menu.
Dan moet je weer de gebruiksaanwijzing opzoeken.
Op dat punt is het een onding. broodjes moet je keren anders wordt ie aan 1 kant maar bruin.
zou hem alleen kopen op de prijs . meer niet

sillycious 19-09-2011 Product half jaar in bezit

Een goede, simpel te bedienen magnetron, met een mooi RVS uitstraling. Ik irriteer me alleen dood aan het feit dat het lampje niet na een bepaalde tijd uitgaat als de deur geopend moet blijven om af te koelen.

karl83 14-01-2011 Product paar dagen in bezit

Mooie simpele combi, weing knoppen maar allen met slecht een enkele funtie. dus erg makkelijk in gebruik. robuust uiterlijk, haast oost duits.

het apparaat doet wat het moet doen en maakt zich verder geen zorgen over het hip of luxe overkomen. en toch misstaat deze combi geenzins in de keuken. wellicht juist door de simpelheid.

het feit dat deze magnetron goed simpel en goedkoop is, maakt het voor mij een erg fijn apparaat.

snib 16-12-2010 Product half jaar in bezit

---------- update review, 16-12-2010 ----------
Herziening van mijn eerdere oordeel. Achteraf gezien is het hoofdverwarmingselement in de eerste week al stukgegaan waardoor bij hetelucht alleen het grillelement nog werkte.
Niet wat je verwacht maar ETNA heeft het prima opgelost. Service aan huis en kostenloos en nieuwe gekregen. Hulde aan ETNA.
De oven kan van alles en de meeste knoppen werken net even handiger in de praktijk dan diverse andere ovens. Wel blijft de warmteverdeling voor hete lucht niet helemaal optimaal, maar dat kan met zo'n kleintje ook nauwelijks. Voor het geld (minder dan 100 euro) een prachtig apparaat met goede fabrieksgarantie.
Over de leverancier (Block) ben ik minder te spreken. Eesrt met de oven onder de arm terug. Moest opgestuurd zeiden ze (nadat ze kontroleerden of hij wel echt stuk was). Kreeg na 2 weken bericht van de reparatieafdeling dat ze niets konden doen want hij viel onder thuisservice. Zou wel 30 euro behandelingskosten moeten betalen. Dat schoot niet op. Hadden ze me bij Block wel eens kunnen vertellen. Kosten niet hoeven te betalen. Toen maar Etna gebeld en zoals gezegd prima geholpen. Alleen dacht ik uit hun documentatie te lezen dat voor dit oventje de thuisgarantie niet gold, maar dat is dus wel zo. Koop gerust.

---------- 1e review, 02-06-2010 ----------
Zocht voordelige oven voor tijdelijk. Opwarmen met de magnetron, afbakken van broodjes en af en toe een appeltaart, net als bij mijn oude (versleten) combimagnetron.
De Etna leek perfect. Erg voordelig, veel mogelijkheden, een krachtig verwarmingselement voor hetelucht, combimodes en een stijlvol uiterlijk met eenvoudige no-nonsense bediening. So far so good.
Tot de eerste broodjes gebakken werden. Dit is een onmogelijk apparaat! Brood boven al donkerbruin en onder nog wit. Van alles geprobeerd. Variëren met plaats (hoogte) temperatuur, tijd en omdraaien van de broodjes. Het wil niet lukken. Dit ding bakt nog slechter dan een niet-hetelucht oven. Het lijkt wel een ouderwetse elektrische oven met alleen bovenwarmte.
Conclusie daarom: een mooie magnetron van 119 euro. Maar zelfs een broodje opbakken is te veel gevraagd. Jammer, maar bagger.

wilbert9 09-11-2010 Product paar weken in bezit

Bij elke combi magnetron is het even aftasten wat betreft temperatuur en tijd.De oven werkt gewoon goed en verhit gelijkmatig door de combinatie van fan en verwarmingselementen.Het is aleen zo,bij elke oven,dat je niet altijd de aangegeven tijd op de verpakking van de pizza,visschotel etc. moet aanhouden maar juist moet afstemmen op je eigen oven.En dat heeft even tijd nodig,maar als je het eenmaal weet is dit een goede oven.De magnetron werkt ook prima.

Ron678 02-01-2010 Product paar dagen in bezit

Enkele dagen in bezit, kost 119 euro bij IT's. Microwave en oven werken prima. Een mooie oven voor een aantrekkelijke prijs.

braaam 12-12-2009 Product paar dagen in bezit

Let op: een aantal sites geven bij dit typenummer een verkeerde afbeelding weer (de ECM143). De ECM243 is geheel in RVS uitgevoerd (behalve display en raam).

Ik ging op zoek naar een magnetron met wat extra mogelijkheden (gril), niet te groot en met strak design. Geen poespas maar liefst wel een beetje kwaliteit.

Dat viel nog niet mee. Ik heb alle gangbare modellen in winkels bekeken en vond qua design en materiaalkeuze niet wat ik zocht.

Panasonics uit de duurdere range (oa NN-CD767M) zijn qua design mooi, maar hierover las ik bizarre verhalen op amazon mbt quality control. En dat vind ik dus niet kunnen voor een apparaat van 300 euro.

LG wavedoms (8087) zien er aardig uit, maar materiaal is gewoon cheap.

Samsung CE100V ziet er op de afbeeldingen strak uit, de werkelijkheid komt helaas niet overeen met de mooie computer-renders.

Toen kwam ik op het spoor van deze Etna, de enige die qua prijs/design redelijk aansluit op wat ik wilde. Eenvoudig en strak ontwerp, een draaiknop om tijd en temperatuur in te stellen, en 8 RVS knoppen die een solide klik geven.

Wat heeft deze Etna niet?
- ambities om meer te zijn dan een functioneel keukenapparaat
- wavedom (yea right LG)
- een aparte knop om pizza's te bereiden

Wat heeft deze Etna wel?
- degelijke accesoires waaronder een groot (31.5cm) glazen plateau
- functie en vorm zijn verenigd.
- relatief compact (vooral diepte)
- een aparte fan voor hetelucht functie
- alle functies zijn te combineren (magnetron, gril en hetelucht)
- een gebruiksvriendelijk ontwerp
- helder display waarop relevante informatie wordt weergegeven (huidige temperatuur)

Minpuntjes
- magnetron vermogen word in % ingesteld, omrekenen dus
- knoppen zijn niet netjes uitgelijnd
- geluidsproductie is aan de hoge kant (maar dat is subjectief, heb geen vergelijkingsmateriaal)

Verder zat er een plaatje van folie / kartonachtig materiaal aan de binnenkant, die heb ik er uitgehaald. Diende ter afdekking van kleine inham, maar 't kwam er zonder veel moeite uit.

De hetelucht stand gebruikt fan en grilelement op de achterwand om sneller op te warmen, in 5 minuten tijd gaf het display aan dat 230 graden was bereikt. Kwaliteit van bakken heb ik nog niet uitgebreid getest.

Kortom: Voor pakweg 100 euro koop je een veelzijdige magnetron zonder poespas die in geen enkele keuken misstaat.

Vreemd genoeg heeft Etna dit model niet op zijn site staan en hadden ze hem bij Block niet op display (wel in magazijn). 't verkoopt schijnbaar lastig zonder over-de-top design en ditto terminologie van de fabrikant.