Lattemento LM150

ECG NM 115

4,5

• Slecht

maggy16 05-01-2015 Product jaar of meer in bezit

NIET KOPEN Kookt snel over. Deksel sluit ondanks siliconen ring niet goed af. Vulstreepjes aan binnenkant niet goed te zien. Werkt alleen goed bij vulling precies tot vulstreepje. Brandt snel aan. Moeilijk schoon te krijgen. Elektronica en voet totaal niet waterdicht. Gaat snel stuk. Reparatie vrijwel onmogelijk. Geen onderdelen leverbaar.

rfreijsen 10-07-2014 Product jaar of meer in bezit

Aanvankelijk was ik blij met het apparaat. Maar na een tijdje kookte de melk regelmatig over terwijl ik me hield aan de streepjes. Net na 1 jaar ging hij helemaal stuk. Ik stap nu over op een ander merk.

ikbenjudith 16-02-2014 Product jaar of meer in bezit

Al meer dan een jaar in bezit. Wordt dagelijks gebruikt, tot grote tevredenheid. Anderen spreken van overkoken, maar daar heb ik nooit last van gehad, bij het houden aan de maatstreepjes in het apparaat. Het deksel spoel ik altijd direct af en plaats ik in het afwasrekje op het aanrecht, gewoon op de manier zoals het op het apparaatje zit. Na gebruik doe ik altijd een laagje water in het apparaat. Wanneer het afgekoeld is heb je dan geen probleem van vastgekoekte melkresten. Vooralleer het apparaat weer te gebruiken, even opnieuw schoonmaken en je hebt geen last van aangebrande melk in het apparaat, is mijn ervaring.
Wij gebruiken altijd halfvolle, lang houdbare, melk en daar krijg je mooi schuim mee.

corriepenraad 15-01-2014 Product jaar of meer in bezit

3,3
Mooi apparaat om te zien, geeft mooi stevig melkschuim, maar de melk "bakt" erg aan en is lastig uit het apparaat te krijgen. Daardoor weinig gebruikt, omdat het veel te lastig is schoon te maken, en ondanks dat toch al voor de 2e keer stuk. De plastic onderdeeltjes waar het veertje aan zit breken spontaan af.
Niet kopen! Duur apparaat waar je maar kort plezier van hebt.

A.M. van Riet 14-11-2013 Product half jaar in bezit

1,3
slecht apparaat niet aanschaffen en de service van de fabrikant is super slecht en ze snappen niet dat een apparaat waarvan zij zeggen dat het langer dan 3 jaar mee moet gaan binnen 1 1/2 jaar en binnen het jaar de tweede dat ze een deugdelijk apparaat leveren. En met de directeur is geen goed gesprek te voeren want hij heeft het alleen over de garantie periode en dat hij het apparaat vervangen heeft en dat hij vindt dat hij goede apparaten levert.

Margriet1956 28-07-2013 Product half jaar in bezit

5,7
Ziet er mooi uit, maakt mooi melkschuim maar gaat snel kapot.
Altijd goed behandeld, nooit overgekookt, deksel altijd op zijn kant gelegd en nog gaat het na vijf maanden stuk. De eerste heeft ook maar een paar maanden gewerkt, daarvan kreeg ik van Douwe Egberts het geld terug.
Twee apparaten in een jaar tijd.
Geen vertrouwen meer in het apparaat.

smelt 24-05-2013 Product jaar of meer in bezit

Twee jaar geleden de Lattemento LM 150 gekocht; altijd netjes behandeld (kunststof lepel; contacten goed droog gehouden etc.)
Na ongeveer 1 jaar is het eerste exemplaar kapot gegaan: apparaat gaat nog wel aan, maar het verwarmingselement werkt niet meer en draait ook niet meer.
De winkel heeft het apparaat destijds omgeruild voor een ander identiek model.

Nu zijn we weer een jaar verder en wat blijkt: wederom exact hetzelfde euvel. Volgens de winkel komt het bij dit model veel vaker voor. Helaas is echter de 'garantie'termijn volgens de winkel inmiddels verlopen....

Gezien de hoeveelheid klachten omtrent dit euvel en mijn eigen ervaringen: dit is geen toeval, maar gewoon een structureel probleem bij dit model.
NIET kopen dus!

P59 28-03-2013 Product half jaar in bezit

3,3
Apparaat niet kopen van dit merk, om het half jaar een nieuwe gekregen doordat het stuk gaat. Leverancier wil echter apparaat nu niet vervangen.

Bea van Schaik 28-03-2013 Product half jaar in bezit

2,3
De derde staat alweer ingepakt om op te sturen!!!
Waardeloos apparaat! Moet wel zeggen dat hij steeds omgeruild word bij Create2fit in Naarden.

Corinepauline 27-03-2013 Product maand in bezit

2,7
Snel kapot. Toch erg netjes, en weinig gebruikt. Opgestuurd binnen garantieperiode. Geen reparatie; zou het apparaat niet goed gebruikt hebben! Blijkbaar omdat de melk een keer is overgekookt, maar dit is niet te voorkomen! Dus: slecht apparaat slechte service.

Cobliek 26-03-2013 Product half jaar in bezit

4,3
Ik heb er 2 gehad. beide apparaten kookten regelmatig over, waardoor er melk in de electronica komt. Binnen de garantieperiode opgestuurd, maar ongerepareerd teruggekregen, want we hebben het apparaat onjuist gebruikt??????? Ik zou niet weten hoe ik het apparaat anders had moeten gebruiken.
We hebben nu een Philips, deze kookt niet over. Lattemento is een afrader.

Fam. Molenaar 17-12-2012 Product kwartaal in bezit

Aangeschaft met DE-punten. Wieltje (opschuimer) loopt regelmatig vast en klopt niet altijd de gehele melk-inhoud. Duur apparaat zeker niet aan te bevelen.

Helena_c 15-12-2012 Product maand in bezit

Niet kopen

Mooi schuim apparaat werkt makkelijk maar en een heel grote MAAR hij gaat gauw stuk. Gekocht bij de media markt en vandaag brief gekregen dat ze hem niet kunnen maken. Hoop dat ik mijn geld terug krijg

Mascha_j 06-10-2012 Product half jaar in bezit

5,3
We hebben ondertussen de 2e melkopschuimer in een half jaar tijd weggegooid. De eerste was na 2 weken gebruik stuk de 2e nu een half jaar later.
Zwakke punten zijn de aansluiting van het opschuimstaafje in de deksel. Dit gaat roesten en dan druppelt er roest in de melk. We hebben hem na ieder gebruik volgens gebruiksaanwijzing schoongemaakt. Goed schoonmaken is lastig gezien de plastic aansluiting op het draaiwieltje. Dit is niet glad, en dus koekt er snel melk aan.
De lagers zijn versleten waardoor hij het niet meer deed.

Sylvia95 04-10-2012 Product jaar of meer in bezit

Ik vind het een geweldig apparaat. Na 1,5 jaar nog geen problemen mee gehad en gebruik hem dagelijks. Ik maak hem wel altijd gelijk na gebruik goed schoon. Het melkschuim schep ik er uit met een plastic lepel zodat er geen schade kan ontstaan aan de antikleeflaag binnenin.
Ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

DJS1 24-09-2012 Product jaar of meer in bezit

5,3
Maakt mooi schuim, meestal, soms zakt het schuim snel in. Kan ook aan de melk of wellicht de manier van schoonmaken liggen. Ziet er in deze RVS-uitvoering best goed uit. 'Snoerloze' kan (net zoals bij een waterkoker) is handig. Is niet fluisterstil maar maakt ook niet veel lawaai. De capaciteit is voldoende voor 2 koppen cappuccino.
Maar helaas, het apparaat gaat veel te snel stuk. Het eerste exemplaar hield het al in een maand of twee voor gezien, ondanks dat we er op letten dat er geen melk tot aan de deksel omhoog komt, en dat er bij het afwassen geen water via de as bij de motor komt (het spiraalvormige kloppertje zit met een as aan de deksel waar het motortje in zit). Een poging om met wat WD-40 het asje beter gangbaar te maken hielp niet (nog los van de vraag hoe WD-40 in de koffie smaakt). Onder garantie omgeruild, maar het nieuwe exemplaar heeft het ook maar krap een jaar uitgehouden (bij ca. 5 maal gebruik per week). Dat is zwaar onvoldoende. Om die reden zonder meer een afrader, wat naar verwachting ook voor de goedkopere versies zal gelden (die een kunststof kan hebben, maar dezelfde deksel-met-motortje). Overigens vormt zich in de kan een gedeeltje waar de melk licht op aankoekt. De teflonlaag is dus niet goed gelukt, of het apparaat verwarmt te onregelmatig.

Jolande15 13-09-2012 Product half jaar in bezit

5,3
Een fijn apparaat om melk op te schuimen zolang het werkt... Na een half jaar doet het apparaat het niet meer!Zonde van het geld dus.

tjitze vogel 06-09-2012 Product jaar of meer in bezit

Fantastisch apparaat. Te vroeg van ons heen gegaan. Haperingen zijn in anderhalf jaar met "masseren" verholpen. Daarna gaf'ie definitief de geest. Gezien zijn prijs had hij minstens drie jaar mee mogen gaan.

aronspa2 17-07-2012 Product maand in bezit

Zou verboden moeten worden om dit te verkopen. Gaat zelfs als je er waanzinnig goed op let dat er geen melk over de aandrijfas naar de motor loopt binnen twee maanden stuk. De melk of vocht door de verhitting van de melk komt hoe dan ook in de aandrijving van het wieltje en die aandrijving kan daar niet tegen. Een duidelijk gevalletje "Ontwerpfout" Beslist niet kopen is weggegooid geld. Koop de Severin, die heb ik nu ook een half jaar. Erg goed.....

esther16 08-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Doet wat ie moet doen, goede schuim. Maar met inschenken toch geknoei met druipers langs de rand naar beneden. Ik legde het deksel altijd op een servetje. Helaas net zoals bij andere meldingen hier melk in de deksel ingedroogd, vastgelopen, ding kan in de vuilnis. Hiervoor hadden we een aerochino van nespresso. Die was lastig schoonmaken en ook altijd druipers langs de rand naar beneden. Aankoeken. Heb nu eentje van de aldi, super!!!! Goede antikaankoek, schenken zonder druipers en super schuim. Zelfs beetje te, dus eerder stoppen anders slagroom.