Sonos Connect - Reviews

Jeroen 2 12-06-2016 Product paar dagen in bezit

Geluidskwaliteit slecht (niet in bezit ,getest bij MediaMarkt)

4,3
Ik ben in het bezit van een High-End audio installatie (Accuphase en Kharma) en ik draai voornamelijk vinyl en cd, omdat ik toch een beetje met de tijd mee wil gaan ben ik gaan kijken naar een audio-streamer (Sonos Connect), of het aan de streamer ligt of de speakers (duurste model van Sonos) weet ik niet maar het geluid is echt dramatisch, het doet maar 1 ding en dat is het laag- en hoog overdreven aanzetten.

Uiteraard kun je voor de prijs van een Sonos-set geen topkwaliteit verwachten, maar de set koste bij elkaar toch ca € 1500,- (in Stereo)

Is er soms iemand die een tip kan geven hoe ik een betere kwaliteit op streaming-gebied kan krijgen.

Stonehills 20-01-2015 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik heb de Sonos enkele dagen in huis gehad.
De app werkte niet altijd en ik kon mijn nas soms niet bereiken terwijl dat met de laptop moeiteloos lukt.

Het was de bedoeling om er gedownloade muziek mee naar mijn stereo te streamen. Ik heb een best wel goede audio set en ik vond het geluid van de Sonos tegen vallen. En ja, ik heb van zo ongeveer alles zowel een Flac als hoge kwaliteit mp3 bestand.

Persoonlijk vind ik dat de prijs kwaliteit en met name de prijs kwantiteit niet goed. Teveel geld voor te weinig toegevoegde waarde.

Als je graag muziek hoort en dat overal in huis wilt kunnen horen zal het best wel een geschikt systeem zijn.

Ik luister echter graag naar muziek en dus hou ik het bij een goede tuner, cd-speler en platenspeler.
Wie weet komt er toch nog een systeem dat echt een meerwaarde heeft. Beeld en geluid streamen op een behoorlijk niveau zou mij dan mogelijk wel over de streep halen.

Een kleine pc die met een app te besturen is zou nu een beter alternatief zijn, kost misschien iets meer maar biedt veel meer mogelijkheden.

ivanos 28-12-2014 Product paar dagen in bezit

installatie gaat prima, ook het zoeken van muziekdiensten
gekocht om aan te sluiten op huidige stereo installatie vanwege goede berichten ooit van anderen gehoord, echter de muziek van internet streamen is geen succes. geluidkwaliteit is niet wat je verwacht, zeker niet als je een installatie hebt waar je tevreden over bent en goede muziek op kunt luisteren.
dus maar teruggebracht aan de winkel en wachten tot er betere alternatieven zijn

weiqogas 14-06-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de Sonos Connect ruim een jaar. Tot ongeveer een maand terug zeer tevreden. Helaas heeft Sonos een update uitgevoerd op de mobiele app en de desktop controller. Op zich werkt het nog wel, maar er gaan een paar zaken niet goed meer. Ik heb een NAS waar mijn muziek op staat. Met een snelkoppeling (share) heb ik toegang tot mijn muziek. Helaas alleen nog de namem van de mappen en geen foto's meer zoals eerder. Dit is erg jammer want het ziet er een stuk minder mooi uit. Ander nadeel is dat wanneer je een favoriet maakt, deze niet meer op alfabet in de lijst plaatst. Mijn metadata is goed en ik heb er ook niets aan verandert. Dit geldt trouwens ook voor de radio stations. Ik heb meerdere keren met Sonossupport contact gehad. Naast erg lange wachttijden (gratis bellen) wordt je geholpen. Helaas snappen snappen ze daar ook niet hoe het kan en zeggen ze dat er maar weinig klachten over zijn. Ik hoop toch echt dat er nog een oplossing komt. Ik was net aan het oriënteren om mijn Sonos systeem uit te breiden, maar na deze ervaringen wacht ik daar nog even mee.

Gerbrand 28-05-2014 Product maand in bezit

Er wordt wel erg lyrisch geschreven over een systeem dat al met al - software en hardware in combinatie met elkaar - nog wel wat beperkingen heeft.

De midi-set veroorzaak bij mij (en bij veel andere gebruikers, als je de fora lees) vertraging ten opzichte van de 'direct' gekoppelde sonos boxen. Logisch, zegt Sonos, en niet ons probleem. Pardon? De hele bedoeling van de connect is toch om je dure surround-set als Sonos-access point te kunnen gebruiken?

Daarnaast vind ik de app erg povertjes, ik mis de hoesjes, het bedieningsgemak en de 'snappy' look and feel van spotify. Waar is ook de radio-functie van Spotify, die ben je mooi kwijt als je Sonos Controller app gebruikt, en daar hoor ik niemand over.

Al met al een redelijk systeem, voor een pittige prijs. Het geluid is zeer goed, en de hardware oogt heel solide. Nu de software en (dus) functionaliteit nog).

Jan Bro1 07-12-2013 Product paar dagen in bezit

Wat een herademing. De connect aansluiten is een kwestie van minuten en dan werkt alles. Duidelijke app, wat een genot om zo op een heel eenvoudige manier te kunnen genieten van diverse muziekbronnen. Radio, inhoud van de Ipod, Spotify alles in een app verenigd.

HLoeffen 15-10-2013 Product paar weken in bezit

Na 20 jaar LP's en 30 jaar CD's beluisteren, was ik toe aan iets nieuws. Altijd een beetje achterdocht gehad ten opzichte van MP3's vooral vanwege de kwaliteit en de mogelijkheid om ze via mijn audio installatie af te spelen. Tot ik tegen de Sonos Connect aanliep; er ging een wereld voor me open. Een kabel naar mijn netwerk router een andere kabel naar mijn audio installatie, abonnement op Spotify en vooruit met de geit. I.p.v. uren in de platen- of cd zaak, nu uren achter de tablet!

Anoniem 22-03-2013 Product paar dagen in bezit

Geweldig systeem en zo simpel. Installatie verliep snel en soepel. Met de app op tablet kan ik de boel bedienen. Het afspelen van muziek en radio is voortreffelijk.
Bij "Degelijkheid" ben ik terughoudend (9), omdat ik 'm net 1 dag in huis heb. Niets dan lof voor deze technologie.

rjw brouwer 25-12-2012 Product paar weken in bezit

wat een vinding. Te zamen met Spotify Premium alle muziek in huis. CD's kunnen allemaal de deur uit. Heb hem optisch gekoppeld aan mijn surroundset. Wat een geluid, wat een zuiverheid, wat een vulling door de gehele woonkamer. Het gebruiksgemak is fantastisch. Bedien het apparaat met iPad. Dit is een revolutie!

Roon10 19-01-2012 Product paar dagen in bezit

Perfect systeem. Ik gebruik hem met mijn eigen versterker en speakers en dit werkt super goed. Ik heb geen enkel probleem gehad met verbinden één druk op de knop en de sonos conect die ik heb vond alle apparatuur meteen. Hij is verbonden met mijn NAS, laptop, en tablet (asus eepad). Alles wat je doet reageerd super snel.
Het enige min puntje vind ik het de software. Wat mij betreft mogen ze de "mediaplayer wel een beetje mooier maken. Ik mis bv. de hoesjes bij de artiestenfunctie

Namegoeshere 14-01-2012 Product paar dagen in bezit

Ik heb alles al geprobeed. Mediacenterc, Apple remote en meer. Maar in combinatie met een iPad (er is een gratis Sonic app om alles te besturen) is dit op dit moment ver uit de beste oplossing om digitaal muziek te luisteren.

roerbost 20-10-2011 Product jaar of meer in bezit

Ben zeer tevreden over het SONOS systeem. Ik gebruik dit systeem met NAS (verplicht als je je eigen digitale muziek wilt spelen) en Spotify. 2x heb ik geen contact gehad met mn NAS. 1e keer oorzaak, mijn oude router, die trok dat niet. Dus toen een nieuwe router aangeschaft. De 2e keer NAS kapot. Na de reparatie van de NAS lukte het niet meer contact met deze te krijgen. Heb daarom en tot nog 2x de hulp nodig gehad van de SONOS helpdesk. Een gratis nummer! Waar vind je dat nog. Zeer vlot, vriendelijk en adequaat geholpen. Hulde voor deze helpdesk. Ook de website met de FAQ's is goed. Mijn Adiozaak gaf mij de tip ev een AD-converter aan te schaffen voor een nog warmer geluid. Ik heb dat nog steeds in overweging ben nog zeer tevreden over de geluidskwaliteit (hifi kan altijd beter).

hovannevis 09-07-2011 Product paar dagen in bezit

Briljant concept dat briljant is uitgewerkt. Installatie is zo simpel, iedereen kan dit. Gecombineerd met Spotify (320 kbps) is het zoeken en spelen van muziek vanaf iedere plek in huis. Ik heb de afstandbediening van Sonos erbij gekocht, duurder dan een i-Pod Touch, maar wat een genot. Het werkt via WIFI, dus nooit meer richten op de bron. Geweldig!
Meerdere apparaten koppelen in een zone, of verschillend van elkaar nummers afspelen, alles kan. Met wekfunctie, zelfs het updaten door Sonos gaat automatisch. Slechts 1 apparaat aansluiten op je router en vervolgens wordt het hele netwerk door de apparaten zelf opgebouwd.

Kortom als je een systeem zoekt dat probleemloos installeert, dat werkt zoals het moet, uitbreidbaar is, en er nog best leuk uitziet dan zou ik het zeker doen!

talkien1970 15-12-2010 Product paar dagen in bezit

Sinds een week in gebruik, en meer dan positief!
bijzonder positief verrast zelfs, Het is beter dan ik had gedacht. Kwaliteit analoog uitgangssignaal is prima, heb de voorversterker weg kunnen halen, en stuur nu direct eindversterkers aan(en deze weer Final elektrostaten)

bediening vanuit ipad/iphone of computer is eenvoudig.
Aanvullende muziekdiensten zijn super, zeker Spotify, deze geeft toegang tot een enorme muziek catalogus.

Eigen muziek collectie staat nu centraal op harde schijf in orginele WAV kwaliteit.en is eenvoudig te benaderen.

Kerkhoffd 17-08-2010 Product half jaar in bezit

Wat een geweldige manier om muziek te luisteren. Niet langer slingert de cd collectie door de kamer. Ik heb de Sonos ZP90 uit zicht staan, maar het design is zo fraai dat het ook heel goed anders kan.

Aansluiten was eenvoudig en in een kwartiertje gepiept. Daarna was het direct luisteren. Het bedieningsgemak (iPod Touch) is formidabel en er gaat geen dag meer voorbij zonder dat we muziek luisteren. Muziek staat op een externe schijf gekoppeld aan de wifi router. Ideaal is dat daarop geen serversoftware hoeft te draaien zoals bij Logitec Duet e.d. Echt supermakkelijk in gebruik.

Extra muziekdiensten en eindeloze internetradio maken het pakket helemaal compleet.

Om de geluidskwaliteit te verbeteren heb ik een externe DAC aangesloten. Dat scheelt een hele hoop, maar is niet noodzakelijk. Alleen als je behoorlijk audiofiel bent en ook bovengemiddelde luidsprekers wilt aansturen (in mijn geval Magnepan magnetostaten) is dit te overwegen. Kosten vallen erg mee. Reken op €225 extra.

Ik ga zeker uitbreiden met meerdere zones.