Dyson Dyson Purifier Cool AutoReact

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 63 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Dyson Dyson Purifier Cool AutoReact op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

SanderDB 01-08-2022

Luchtzuiverend.

Heel gemakkelijk de Dyson Purifier Cool AutoReact gebruiksklaar te maken, de filters zijn zo geplaatst, de (duidelijke) handleiding is zelf overbodig. Ik wou de Dyson Purifier Cool AutoReact in eerste instantie in de gebruiken met twee doeleinden; luchtzuiverend omdat ik nogal last heb van allergieën en een verstopte neus 's morgens, maar ook verkoelend, omdat het - vooral in de zomer - nogal warm is op m'n slaapkamer. Luchtzuiverend werkt de Dyson Purifier Cool AutoReact zeker. Het handige grafiekje op de display toont ook de luchtkwaliteit, en de "auto" functie stelt het toestel af om zo vlot mogelijk de luchtkwaliteit (weer) beter te maken. Dit merk je bv. goed als je net gekookt hebt. Het verkoelende effect kan wel wat beter. Op dat vlak is de Dyson Purifier Cool AutoReact meer een (dure) ventilator. De lucht wordt netjes rondgeblazen (volgens de hoek die je instelt), maar wordt niet echt gekoeld. Grote voordeel van de Dyson Purifier Cool AutoReact is dat hij behoorlijk stil is (toch zeker tot pakweg stand 6 of 7 van de 10), hij heel stijlvol is en zo in een design interieur past, en er geen bewegende onderdelen zijn dus ook heel veilig is in de buurt van kinderen of huisdieren. Ook de nacht-setting is heel handig, zodat het toestel 's nachts niet te veel lawaai maakt, maar toch nog functioneel blijft. Minpuntjes vind ik dan wel het ontbreken van Wi-Fi (om zo een uitgebreidere historiek van de luchtkwaliteit bij te houden), het feit dat het koelen beter kan, en de prijs die toch misschien ietwat aan de hoge kant is. Als luchtzuiveraar zou ik de Dyson Purifier Cool AutoReact sowieso aanraden. Als ventilator zijn er misschien wel andere/goedkopere opties.

Pluspunten

• zuivert de lucht
  • veel instellingen
  • design, stylish
  • veilig voor kinderen en huisdieren
  • nacht functie

Minpunten

• afkoeling kan beter
  • geen Wi-Fi
  • nogal prijzig

Sietse W. 30-07-2022

Mooie luchtzuiveraar

Makkelijk te installeren. Elegant en compact model. Licht gewicht en dus makkelijk te verplaatsen. Wij probeerden hem in verschillende ruimtes. In de leefruimte konden we duidelijk de zuiverend werking zien na het koken bijvoorbeeld. Omdat hij zo stil is, gebruikten we hem ook in het bureau en de slaapkamers. Hij staat nu op de slaapkamer van onze dochter (2 jaar) zodat zij ook op deze warme dagen (waarbij de ramen en rolluiken goed dicht blijven) frisse en propere lucht heeft om in te slapen. Een aanrader!

Pluspunten

• Mooi
  • Licht gewicht, makkelijk verplaatsbaar
  • Stil
  • Nachtstandmodus

Minpunten

• Koele bries, maar verkoelt niet erg hard

Anneleen 29-07-2022

Pure & cool

Algemeen: positief. Design: leuk, modern design dat past in elke woonomgeving. Compact genoeg om niet in de weg te staan. Werking: op zich tevreden van. Blijkbaar is onze lucht vrij zuiver, maar zeker de koeling hebben we de afgelopen tijd goed kunnen gebruiken. Jammer dat autofunctie enkel werkt op luchtkwaliteit en niet op temperatuur en/of dat je dit niet kan instellen (of ik heb het toch niet gevonden in elk geval). Maar dat is natuurlijk ook de hoofdbedoeling van het apparaat. Koeling werkt voldoende zonder storend te zijn. Ook geluidsniveau is zeker ok. Ook nachtfunctie is zeker een meerwaarde.

Pluspunten

• stil
  • doet wat het moet

Minpunten

• geen autofunctie op temperatuur

Tunflash 29-07-2022

Bevalt erg goed, zeker en vast een aanrader

Mooi design. Kwaliteitsvol. Handig met de kleine afstandsbediening. Verplaatst lucht voldoende sterk. Klein nadeel: op de hoogste stand is het geluid nogal storend. De nachtmodus die in verschillende modi is heel praktisch en zeker niet storend tijdens het inslapen. Het display geeft de verontreiniging aan. Ik zou deze zo opnieuw kopen

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • praktisch

Minpunten

• nog luidruchtig bij de hoogste stand

c***************@g******** 29-07-2022

Gefilterde lucht en wind

Deze Dyson luchtreiniger is eenvoudig te installeren. De onderdelen spreken voor zich. Het volstaat de filters uit te pakken en op de juiste plaats in de Dyson te plaatsen. Het is absoluut geen bouwpakket zoals deze van een grote bekende meubelzaak. Na het uitpakken en plaatsen van de filters, kon ik snel aan de slag door het toestel aan het stopcontact aan te sluiten en in te schakelen via de meegeleverde afstandsbediening. Qua installatie is dit wel een voorbeeld voor andere producenten van hoe het moet zijn.

In het begin was het wat zoeken wat de betekenis was van de verschillende pictogrammen in het automatisch programma. De pictogrammen spreken voor zich, maar het is altijd fijn om toch via een handleiding wat meer details te lezen.

Ik gebruik de luchtreiniger het meest op de volautomatische stand in de woonkamer. Via het display kan ik de actuele luchtkwaliteit aflezen. Het toestel laat zich snel en makkelijk installeren en is eenvoudig in gebruik.

Het werkt automatisch: schakelt in wanneer de luchtkwaliteit beter kan en schakelt weer uit van zodra een voldoende goede kwaliteit bereikt is. Ik heb er dus echt geen omkijken naar. Van zodra er meer mensen in de woonkamer aanwezig zijn, merkt het toestel via de ingebouwde sensoren. Het toestel schakelt zichzelf dan in en begint automatisch met het zuiveren van de lucht. In de zomer, staat onze deur vaker open en dacht ik voldoende verse lucht binnen te halen. De informatie op het display bevestigt dit. Tijdens de momenten dat de deur open staat, schakelt het toestel zich uit, behalve op vochtige momenten. 's Avonds wanner ik deur sluit, duurt het niet lang vooraleer het toestel opstart en begint met het zuiveren van de lucht. Ik ben positief verrast van de accuraatheid van de sensoren.

Wat leuk mee genomen is, is dat het toestel werkt als verkoelende ventilator tijdens de warme dagen en ondertussen de lucht in huis filtert. Het toestel heeft een mooi en modern design die aanspreekt. Ik ben nieuwsgierig naar de effecten van het toestel op de langere termijn.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Snelle installatie
  • Volautomatisch

Minpunten

• Geen airco

Laurentje24 27-07-2022

Super produckt

het beste product dat ik ooit maar had kunnen wensen zeker door dat ik veel last heb van allergieën door dit product slaap ik perfect en heb geen last meer van mijn ogen door dat deze zo goed de lucht filterd. ik heb ook geprobeeert luchtverfrissers te gebruiken maar dan heb je ineens door dat hij de lucht zuiverd dus ook de geur van de lucht verfrisser eruit haalt dus hebben we ze allemaal weg gedaan en zelf de geur van de kattenbak zuiverd hij dit is een zeer goed top product ik ben zeer blij dank zei The Insiders ben ik nu veel gelukkiger door mijn allergieën die nu weg zijn binnen in huis . voor mijn part bouwt dyson een hele grote en zette ze hem buiten neer en zuiveren ze de buitenlucht zou veel beter zijn voor iedereen echt een supper product je kan ook heel goed aflezen wat de gehaltes zijn van zuurstof en vocht en cO echt perfect meer kan ik niet zeggen Gewoon Perfect

Pluspunten

• Allergieën verdwijnen
  • Cooled
  • Ventileerd
  • Geurtjes verdwijnen

Minpunten

• ...

Mama met 2 kids. 27-07-2022

Verkoelende bries

De Purifier is gebruiksvriendelijk. Een pluspunt is de afstandsbediening en de timer die je kan instellen. Je kan de purifier op de slaapkamer gebruiken tijdens een warme nacht voor een verkoelende bries. Je ondervind weinig van het geluid ten opzicht van een mobiele airco-unit. Een mooie update van de voorgaande toestellen en een degelijke kwaliteit.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk.
  • Degelijke kwaliteit.

Minpunten

• Blijft een investering.

Rhox1979 27-07-2022

Fijn toestel

Na 2 weken in gebruik: koelt de ruimte niet af, maar we voelen toch een verkoelend effect in onze living. Beter effect dan onze windmolen gaf. Over de zuiverende werking kan ik niet veel zeggen, daar deze steeds via het info-display aan geeft dat alles prima is. Als hooikoorts patiënt stemt me dit wel tevreden, maar ik durf hier niet zeggen dat alle verontreiniging nu zeker weg is (daar mijn hooikoortseizoen ook net gedaan is). Voor de rest is het toestel wel enorm gemakkelijk te gebruiken en heeft het een mooi design. Op zich wel een groot toestel, maar gezien hij om zijn eigen as draait, valt dit eigenlijk wel enorm goed mee. Hij geeft een zalig briesje in de (grote) huiskamer en is gemakkelijk in te stellen met de aanwezige afstandsbediening (niet te gebruiken met een app). Deze afstandsbediening hangt magnetisch stevig vast op de bovenkant. Op een rustige stand (van 1 tot 10) is hij best stil, maar op de hoogste waarde hoor je hem wel luid genoeg (maar das erg logisch, zeker geen nadeel). Als ik deze vergelijk met een standaard windmolen, heeft deze een mooier design, aangenamere bries in huis en filtert hij ook de lucht (betere luchtkwaliteit). Nadeel is zijn stevige prijs en eenmaal de filters vervangen moten worden, komt hier een extra (grote) kost bij. Voorlopig zijn we er wel blij mee en vervangt hij onze windmolen... nog even verder doortesten of we ook daadwerkelijk een zuiverdere lucht in huis krijgen...

Pluspunten

• Zuiverende lucht
  • Voelbare verfrissing
  • Gemakkelijk in gebruik
  • Mooi design

Minpunten

• Prijzig

Donutje 27-07-2022

Zeker een aanrader voor schonere lucht!

Het toestel is prachtig; het design is mooi en bovendien heel licht waardoor het makkelijk verplaatsbaar is. Hij detecteert automatisch de luchtkwaliteit. Als ik bijvoorbeeld met deo spuit, detecteert hij niet lang daarna hogere VOC's. Hij doet wat het belooft: de lucht reinigen. In de zomer is het mooi meegenomen dat hij koude lucht blaast, maar hiervoor moet je hem niet alleen aanschaffen.

Pluspunten

• design
  • nachtstand

Minpunten

• prijs

Tessa Schepers 27-07-2022

Helpt bij astma om weer goed te slapen

Na het uitpakken merkte ik al dadelijk wat een licht gewicht deze Dyson Purifier Cool Autoreact is. Het uitpakken was heel simpel, filters plaatsen gaat enorm makkelijk en dan is het alleen insteken en op de knop drukken om aan te zetten. Door het lichte gewicht kan ik hem overdag in de woonkamer plaatsen waar onze katten zijn en worden zo ook de etensgeuren van het koken weggefilterd. S’nacht gaat hij mee naar de slaapkamer omdat ik astma heb. Het design vind ik heel mooi en door de hogere vorm neemt hij in de breedte heel weinig plaats in wat zeker een pluspunt is. Er zijn heel wat functies en de sensors nemen enorm snel de kleinste luchtvervuiling waar. Via de afstandbediening heb je vele functies zonder uit je stoel te moeten komen en gebruik je deze even niet dan kan je de afstandsbediening boven aan via een magneet goed op de Dyson plaatsen en zo dus nooit kwijt raken. Met de afstandbediening kan je hem uit en aan zetten, van stand 1 tot stand 10 zetten en laten rond draaien met de keuze uit 45°, 90°, 180° en 350°. Er is ook een functie waarmee je de gezuiverde lucht langs vooraan of voor en achteraan kan laten ventileren. Er is ook een nacht stand waardoor deze heel stil is, een lage lucht ventilatie heeft en het LCD scherm uitgaat zodat er geen licht is in de kamer en zo zorgt voor een goed nacht rust. Met de auto functie detecteren de sensors automatisch wanneer er luchtvervuiling is en gaat aan en wanneer de lucht gezuiverd is gaat hij automatisch terug uit. Met de info knop op de afstandsbediening kan je heel wat types lucht vervuiling zien en neemt hij zelfs uitlaatgassen van auto’s waar. Je kan er ook de temperatuur en luchtvochtigheid in huis mee zien. De filters kunnen heel makkelijk vervangen worden en moeten maar 1 keer per jaar vervangen worden waardoor dit ook ecologisch is dus beter voor het milieu. Ik heb nog een luchtzuiveraar van een ander merk maar deze is heel zwaar dus kan niet mee naar de slaapkamer, heeft geen functies, LCD scherm of een afstandbediening en bij deze moet de filter elke 6 maanden vervangen worden. Ik heb gemerkt sinds ik de Dyson in huis heb dat ik beter slaap en niet meer s’nachts wakker wordt met astma en het moeilijk heb om te ademen. De pluspunten zijn voor mij dus het lichte gewicht, het hogere design, de vele functies en afstandbediening , de betere luchtkwaliteit wat uit in minder astma en de filters die ecologischer zijn. Minpunten nog niet gevonden. Ik koop geen andere meer dan deze Dyson.

Pluspunten

• licht gewicht
  • filters ecologisch
  • Enorm makkelijk in gebruik
  • Vele functies
  • Merkbare betere luchtkwaliteit

b*********@g******** 26-07-2022

Aangenaam verrast

*** Eerste indruk *** Het eerste moment dat ik de doos opendeed dacht ik "wow, dit is overweldigend groot". Echter, eens de purifier op de kast stond bleek hij heel goed te integreren in het geheel, mooi naast de TV. Het is nog altijd een groot ding, maar over het design is echt goed nagedacht. *** Gebruik *** De frisse, zachte wind die er uit blaast werkt aangenaam verkoelend, zeker in deze hittedagen. Ik vond het ook erg fijn om de luchtkwaliteit van ons huis op te kunnen volgen, top van de ontwerpers dat ze dit mee opgenomen hebben. Ook de montage van de filters werkt intuïtief en vlot, leuk dat hier ook de nodige aandacht aan besteed werd. Het toestel maakt wel lawaai - logisch voor een ventilator - maar dit blijft binnen de perken.

Pluspunten

• mooi design
  • frisse wind
  • automatische detectie luchtkwaliteit

Minpunten

• duur

Carmen 26-07-2022

Frisse propere lucht binnenshuis

De Dyson Purifier Cool AutoReact heeft een zeer mooi design en past vrijwel in elk interieur. Van moment dat je hem aanzet begint hij de lucht te "analyseren" en geeft hij weer hoe het gesteld staat met de luchtkwaliteit. Van moment dat je begint te koken en er geurtjes vrijkomen schiet hij wel weer in gang om deze te minimaliseren. Je moet het toestel dan wel in auto mode laten werken.
Daar het toestel de lucht niet koelt geeft hij wel een leuk fris tochtje af. Heel leuk in de slaapkamer bij temperaturen van de afgelopen dagen. Je moet hem dan wel even in nachtmode plaatsen zodat hij ietsjes minder geluid produceert. In nachtmode valt ook het schermpje uit zodat het licht je niet stoort.
Raar maar waar, als het toestel aan het werk is heb je ook echt wel het gevoel dat je lucht in huis properder is. Een leuk nice to know is vb de luchtvochtigheid in huis voor vb voor je planten. Dat geeft het toestel ook aan.
Een minpuntje vind ik de plaats voor de afstandbediening, deze dien je bovenop het toestel te plaatsen en het werkt magnetisch. Maar soms werkt de aantrekt niet naar behoren heb ik de indruk.

Pluspunten

• Mooi design
  • Ventileren lucht

Minpunten

• Prijs
  • Vervangen filters kostelijk

k**************@t********* 26-07-2022

Een echte aanrader

De grote van de purifier schrikte mij eerst wat af maar eens het toestel op een centrale plaats staat past het mooi bij je interieur. De filters zijn makkelijk te installeren en na de online filmpjes te zien ben je direct vertrokken met het zuiveren van je lucht. Handig dat je de afstandsbediening kunt plakken op je Dyson toestel door de magneten. Tijdens het koken schiet de purifier in actie bij kookgeurtjes maar ook evengoed wanneer de hond het zot krijgt en begint rond te crossen in huis. Heb vele minder last van al mijn allergieën (hooikoorts, huisstofmijt, astma, hond en kat). Zelfs bezoekers in huis rieken minder dierengeuren.
Conclusie, het is een mooi toestel dat past in elk interieur, makkelijk in gebruik en zeker een aanrader om propere lucht te hebben in huis.

Pluspunten

• Mooi en elegant
  • Makkelijk in gebruik
  • Stil
  • Doet wat hij moet doen

Minpunten

• Schermpje is soms wat klein

Gflex 26-07-2022

Mooi en elegant

De installatie verliep vlot het wijst zijn eigen uit zoals het plaatsen van de filters en de knopjes op de afstandsbediening , ik gebruik graag de automatische stand het apparaat past zich dan zelf aan de situatie aan zoals bv. als er stof in de lucht hangt of je bakt vlees dan schiet hij sneller in actie en er staat dan ook mooi aangegeven op de display wat het probleem is en in een mum van tijd is het vlug hersteld , ook voor de hitte in huis een zeer lichte verkoeling zeer handig ook voor onze huisdieren .

Pluspunten

• Gemakkelijke instalatie
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Geen minpunt

Vvp1 26-07-2022

Goed product

Mijn ervaring over de Dyson Purifier Cool Autoreact (TP7A), mooi aangekomen in een grote kartonnen doos, als je familiar bent met Dyson producten weet je dat dit eigenlijk heel simpel is om in elkaar te steken en is zo klaar voor gebruik! Heel handig, vergis je niet, het deel waar de filter achter zit is wel degelijk een tussenschot en moet niet in elkaar geklikt worden dat het aansluit. Dit is namelijk het model en kan verwarrend zijn. Wat ik zo leuk vind aan dit product is zijn grote! Ik heb een hoog bed en kan zo mijn hond die op de grond zit en ik op bed alle twee perfect afkoelen. Niet alleen is dit belangrijk met dit zomer weer ik woon ook bij de Gentse zeehaven dit is dus industrieel gebied waar ook een grote baan langs ligt en wij krijgen ook veel stof binnen. Ik heb al heel mijn leven milde allergieën, een jeukende neus, waterige ogen,… ik moet zeggen dat ik een heel verschil merk niet enkel in de waarde op het led scherm van het toestel zelf maar bij mijzelf, voor mij is dit de perfect 2 in 1. Je kan kiezen tussen verschillende standen voor afkoeling maar in de winter bvb wanneer je dit niet wilt kan je de wind naar achtere richten zodat je geen koude bries voelt wat wel super handig is! Ik Vind ook de verschillende waardes dat ze aantonen ook de kamer temperatuur en de luchtvochtigheid echt een leuke plus! Ik raad dit toestel iedereen aan! Zeker als je allergieën hebt, je voelt je veel beter als je schone lucht aan het inademen bent! Echt een mooi verschil! Het is zeker de investering waard!

d***********@g******** 26-07-2022

Verfrissend en zuiverend apparaat

We hadden een beetje een moeilijke start met het toestel aangezien de afstandsbediening niet werkte. Uiteindelijk nieuwe batterijen aangeschaft, en gelukkig lukte het toen wel! We hebben het apparaat reeds in verschillende kamers in ons huis uitgetest en eigenlijk heel positief over de werking! In het begin hebben we hem voornamelijk in de woonkamer gezet aangezien daar meest geleefd wordt en met een open keuken luchtreiniging echt wel noodzakelijk blijkt te zijn. We hebben het apparaat nu de laatste dagen wel voornamelijk in de slaapkamers uitgetest. Zeker nu met het warme weer, wanneer het ‘s ochtends al dusdanig warm is dat de ramen eigenlijk niet meer kunnen opgezet worden. We laten dan gewoon de Dyson zijn werk doen om de luchtkwaliteit in de slaapkamers op korte termijn weer optimaal te krijgen! Super handig om op het lcd scherm de kwaliteit te zien evolueren van geel naar groen op korte tijd! Wanneer de baby geboren wordt over enkele weken zullen we hem weer voornamelijk beneden in de woonkamer gaan gebruiken waar het park staat en er ook gekookt en geleefd wordt. Hierdoor houden we de luchtkwaliteit ook beneden op zijn best!

Pluspunten

• LCD scherm
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Geen connectie met de Dyson app

svenM 26-07-2022

Mooi, werkt goed, maar prijzig en een aantal nadelen.

Ik heb dit toestel een paar weken in gebruik.

Positieve punten:
- mooi
- stil
- makkelijk in gebruik te nemen en te gebruiken
- de lucht lijkt schoon

negatieve punten:
- koeling beperkt (enkel blazen)
- de prijs
- filters zijn aan de prijzige kant
- niet te bedienen via de app

Het in gebruik nemen is heel simpel, gewoon de filter inklikken en de klepjes terug op hun plek zetten. Het toestel doet zijn werk stil en het is heel handig dat je de lucht ook door de zijkant kan laten blazen zodat je geen geconcentreerde straal op je krijgt.
Het schermpje is een beetje aan de kleine kant daarom had het handig geweest als het ook via de app kon bediend worden.

De afstandsbediening is handig bovenaan het toestel te bevestigen. Het is ook een kleine afstandsbediening met een beperkt aantal knoppen op, dus niet zo moeilijk om mee te starten. Het nadeel van een kleine afstandsbediening is wel dat die kwijt te raken is en zonder is het toestel niet te bedienen buiten aan en uit.

Als ik vergelijk met een andere luchtreiniger valt het me op dat deze niet snel reageert op veranderingen in de lucht. Ik merk zelden op dat hij iets detecteert. Recent is het toestel ook beginnen zoemen als het in het stopcontact zit en niet aan staat.

Voor de rest doet het zijn werk wel goed als ventilator en ook de luchtreiniging lijkt ok, maar met dezer hogere prijs vind ik het wel jammer dat er redelijk wat nadelen zijn.

Pluspunten

• Blazen aan de achterkant mogelijk
  • Informatie schermpje
  • Kan heel ver rond draaien

Minpunten

• Enkel te bedienen via afstandsbediening
  • Zoemt wanneer hij niet aanstaat
  • Prijs

p**************@g******** 26-07-2022

Purifier Cool Autoreact

Toestel is zeer eenvoudig te installeren, enkel de filters erin stoppen en klaar voor gebruikt. De afstandsbediening is zeer duidelijk en gebruiksvriendelijk maar ook de enige manier om het toestel te bedienen wat soms wel wat zoekwerk vraagt als de peuter van 2 er mee op stap geweest is. :-) Mijn vriendin die last heeft van hooikoorts merk wel duidelijk verschil. Verder is de nachtmodus zeer stil waardoor je er zeker niet van wakker ligt. Ook de instelling van de blaasrichting (voor- of achterwaarts ) en de instelling van de hoek waarin het toestel moet draaien zijn zeer handig.

Pluspunten:
- geruisloos in nachtmodus
- voor & achterwaarts blazen
- instelbare draaihoek
- makkelijke installatie
- verfrissend gevoel in de ruimte

Minpunten
- geen app beschikbaar
- vrij dure filters

Pluspunten

• geruisloos in nachtmodus
  • voor & achterwaarts blazen
  • instelbare draaihoek
  • makkelijke installatie
  • verfrissend gevoel in de ruimte

Minpunten

• geen app beschikbaar
  • vrij dure filters

k***********@t********* 25-07-2022

een echte aanrader

Leuk design toestel dat doet waarvoor het dient namelijk het zuiveren van de lucht in combinatie met het leveren van een verkoelende bries. De remote werkt snel en goed en op de display van het toestel verscheen alle relevante informatie. Toch was het gebruik van een app een meerwaarde geweest. Ik gebruikte de luchtreiniger 's avonds constant in de slaapkamer waar hij een heerlijk koel briesje (op stand 4) verspreidt wat het slapen heel aangenaam maakt bij deze zomerse temperaturen. Op niveau 10 is het toestel iets luidruchtiger maar dit is nog niet echt storend (althans niet voor mij). Heb al een paar keer de slaapstand gebruikt. Is handig voor mensen die het toestel enkel bij het inslapen willen gebruiken maar ik laat hem het liefst een ganse dag draaien. De diffuse mode is handig maar ik zal deze functie waarschijnlijk minder gebruiken. toestel. Aangezien het toestel zeker niet zwaar is, kan het makkelijk naar andere plaatsen in de woning verplaatst worden om daar zijn werk te doen. de geuren van het koken verdwijnen ook zeer snel als het toestel wordt aangezet. De autofunctie is een nuttige optie aangezien de sensoren automatisch detecteren wanneer de luchtkwaliteit niet optimaal; vervolgens het toestel inschakelen totdat de lucht voldoende gezuiverd is waarna het toestel vervolgens automatisch uitschakelt. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over het toestel dat een uitstekende vervanger is van de traditionele ventilator die ik tot nu toe gebruikte.

Pluspunten

• mooi design
  • goede werking
  • handige remote
  • duidelijke en informatieve display
  • meerdere handige functies

Minpunten

• geen koppeling met een app mogelijk

m********@g******** 25-07-2022

krachtige luchtreiniger met modern design

Toestel makkelijk uit te pakken en te installeren. De 2 filters plaats je door een eenvoudig kliksysteem. Afstandsbediening plaats je bovenaan het toestel, werkt magnetisch. Op de display kan je alles perfect meevolgen en zie je de evolutie. Eerst langere tijd getest in woonkamer en nu tijdens de warme dagen verplaatst ik die naar slaapkamer op nachtmodus. De lucht in de woonkamer was goed, gelukkig. zodra je begint de koken of een wierookje aansteekt, zie je op display wat toestel aan het doen is. Ik gebruik de autostand het meest. De nachtstand is stil, stoort totaal niet. Vanaf stand 6 ( gaat tot 10 ) maakt hij toch redelijk lawaai. Toestel stoort echt niet in de woonkamer, door zijn mooi design. Is licht qua gewicht om die te verplaatsen. Ik gebruik die dagelijks paar uurtjes, ook als ramen op kipstand staan. Als schuifraam open staan, gebruik ik die niet. Geen idee als hij veel energie verbruikt enals het de bedoeling is om die meerdere uren aan een stuk te laten draaien als de luchtkwaliteit goed is. Wat betreft allergie, merk ik nog niet heel veel verandering, maar dat is misschien omdat hij niet genoeg aan staat. Dit gaan nu nog meer uittesten.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk te verplaatsen
  • makkelijk te installeren
  • duidelijke info op display
  • magnetisch afstandbediening

Minpunten

• prijzig
  • luidruchtig vanaf stand 6

a**********@h********** 25-07-2022

Gezonde lucht

Bij het uitpakken van deze Dyson was ik aangenaam verrast door het formaat en design. Ik had de afmetingen vooraf niet opgezocht maar ik stel vast dat je dit toestel zeker op de grond plaatst. Ik hou zelf meer van vierkante dan van ronde vormen maar het design past goed in ons interieur. Sedert de corona-pandemie en omdat we sedert een jaar een kat hebben die permanent binnen zit, maken we ons wel zorgen over de luchtkwaliteit. We zetten elke dag wel een tijdje een raam open maar wisten niet of dit voldoende gezonde lucht binnen brengt. Als we het display van de Dyson volgen vanaf het inschakelen, zijn we overtuigd van het nut van dit toestel.

Pluspunten

• gezondere lucht

Minpunten

• prijs

Kevin 23-07-2022

Uitstekende luchtreiniger

Het is een uitstekende en krachtige luchtreiniger. Op het LED-scherm lees je meteen de kwaliteit van de lucht in je binnenruimte af en het toestel zorgt er ook actief voor dat deze slechte lucht wordt opgevangen en gezuiverd. Vervolgens laat het de gezuiverde lucht opnieuw circuleren. Dit is koele lucht, wat het extra aangenaam maakt op deze warme dagen, maar je kan ook zeer makkelijk instellen dat je geen directe luchtstroom wilt. Er is ook een nachtstand, die eigenlijk verrassend stil is (bovendien wordt ook het led-scherm automatisch gedempt). Je kan daarnaast ook instellen hoe en naar waar je de lucht wil verspreiden en door haar vorm is dit toestel er perfect toe in staat om alle delen/hoeken in een grote ruimte te bereiken. Ik heb het toestel ondertussen al uitgebreid uitgetest en bij bepaalde "vervuilende" handelingen, merk je dat het toestel dit eigenlijk vrijwel meteen detecteert en in actie schiet. Je kan dan ook perfect volgen op het scherm hoe de kwaliteit van de lucht evolueert. Het is dus een absolute aanrader voor iedereen die graag schone lucht wil binnenshuis!

Pluspunten

• Prima luchtreiniger
  • Koelt de ruimte eveneens heel goed
  • Handig display
  • Meerdere standen
  • Mooi design

j*****@v*********** 22-07-2022

Vaarwel hooikoorts

De Dyson Purifier Cool Autoreact was zeer gemakkelijk om te installeren voor gebruik. Alles uitpakken, de 2 filters in het toestel steken en het kon aangezet worden. Daarna nog even grabbelen in de doos want er zou ergens nog een afstandsbediening verstopt moeten zitten. In het begin voelt het toestel wat plastiekerig aan maar nu zijn we er wel blij mee doordat het toestel zo licht is dat het overal in huis kan gezet worden. Qua design heeft Dyson er ook zeer goed over nagedacht want het past in elke ruimte zonder dat het echt storend is. Hier in huis zitten we met enkele personen die last hebben van hooikoorts maar ik denk dat we het beste medicijn ertegen gevonden hebben: De Dyson Purifier Cool Autoreact op automode. Tijdens het slapen nemen we onze luchtreiniger mee op de kamer en plaatsen deze in “nachtmode” waardoor het display uitgaat en het geluid geminimaliseerd wordt. Een andere handige feature is dat draaien ook kan ingesteld worden volgens verschillende hoeken waardoor je kan kiezen of je alles wil verluchten/reinigen of een specifiek deel.

Pluspunten

• Gemakkelijk te installeren
  • Zeer mobiel
  • Nachtmodus
  • Afstandsbediening
  • Zuivert goed

Minpunten

• Deze versie is niet compatibel met de Dyson app