Dyson AM10 - Reviews

wit, zilver

8,9

Jaro 30-08-2016 Product paar dagen in bezit

Luchtbevochtiger en ventilator

Deze stille ventilator zonder bladen draait niet, zoals enkele andere Dyson ventilators.
Het mooie van de luchtbevochtiger is dat door een ultraviolet technologie ruim 99 % van de bacteriën worden gedood. Het is een mooi apparaat om te zien. De watertank vult wat onhandig aan de onderzijde.

Pluspunten

• Mooi
  • Goede werking

Minpunten

• kan niet draaien
  • Vullen watertank

Thomas 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

Goede beslissing

Top apparaat doet wat het beloofd.
Een minpuntje> er is nergens terug te vinden voor hoeveel m2 het geschikt is waardoor je op het verkeerde been word gezet en men de indruk wekt dat het voor ALLE ruimten te gebruiken is.
De vraag warmte afgifte lijkt me overbodig,het is een koeler/ bevochtiger.
Om de score niet negatief te beinvloeden heb ik daar 10 gegeven.

NCJ87 25-02-2016 Product paar dagen in bezit

Sindskort hebben we Dyson luchtbevochtiger in gebruik. Het apparaat werkt zeer makkelijk, met een handige auto functie. De luchtvochtigheid is gestegen (afgelezen op de Nest thermostaat, de ingebouwde hygrometer van de Dyson is veel te positief) van 24 naar 41%, wat ik een zeer mooi resultaat vind. Het is terug te zien aan de houten vloer.
Nadelen zijn het snelle verbruik van de tank (1-2x per dag bijvullen), het gedrup met water wanneer de tank gevuld moet worden doordat deze aan de onderzijde van de tank gevuld moet worden. Dit zijn kleinigheden, maar het grootste nadeel vind ik nog wel de witte (kalk?)aanslag die op apparaten aan de andere kant van de ruimte ontstaat. De medewerker van Dyson die ik vandaag aan de lijn had, had dit nog niet eerder gehoord. Ik ga maar eens aan het experimenteren met gekookt of gedemineraliseerd water, als dat niet werkt breng ik de Dyson toch maar weer terug en komt er een apparaat met ingebouwde kalkfilter. Jammer dat de Dyson dat niet heeft.

Marionsnellink 15-01-2016 Product kwartaal in bezit

We dachten dat het wel mee viel bij ons in huis, maar na een aantal dagen deze dyson aan te hebben gehad, merkten we pas hoeveel beter het kan. De lucht is echt veel aangenamer. We merken het zelf maar ook onze houten vloer heeft baat bij de dyson.

M dijkmans 23-12-2015 Product kwartaal in bezit

Het is een heel fijn apparaat in gebruik en doet z'n werk goed. Mooie vormgeving en handig in gebruik. Wel even van tevoren goed bepalen waar je m zet voor optimaal gebruik.

Wv 23-12-2015 Product kwartaal in bezit

Mooie vormgeving, het schoonmaken vergt even wat techniek. Verder goed te besturen met afstandbediening ideaal. Het voelt heerlijk fris, alsof we swinters een deur open hebben staan. Ik kan niet wachten tot ik hem zomers mag gaan gebruiken.

Agnes 23-12-2015 Product kwartaal in bezit

Mooi apparaat. Bij ons staat deze ook in de kinderkamer. Sinds we deze hebben slaapt de kleine opeens door. Toeval? Geen idee, maar bij ons niet meer weg te denken. Fijne klimaat op de kamer.
Nadeel is wel dat het apparaat niet in een hoek gezet mag worden maar rondom ruimte nodig heeft.

Beate 15-12-2015 Product paar weken in bezit

wij hebben het toestel nu 2,5 maanden in gebruik en zijn er erg tevreden over! Tot nog toe hebben we het enkel gebruikt voor de kinderkamers. We passen de vochttoevoer wel aan zodat het niet te veel lawaai maakt. Mooi toestel en heel handig in gebruik! We zijn ook zeer tevreden over de goede opvolging van de Dyson medewerker!

MD 04-12-2015 Product maand in bezit

Weer een fijn apparaat van Dyson.
Het apparaat is eenvoudig in gebruik en doet wat het belooft. In deze tijd van het jaar waarin de verwarming veel aanstaat heb ik vaak last van mijn lenzen. Nu ik iedere dag de humidifier aan heb staan heb ik nergens meer last van.

Rifkit 01-12-2015 Product kwartaal in bezit

Heb de Dyson AM10 nu 3 maand en ben helemaal blij. Niet meer zo'n droge huid als je de radiator aan hebt staan en kan het in de zomer ook nog gebruiken als mooie ventilator!

Dr.Gadget 10-11-2015 Product maand in bezit

Wat een mooi design, typisch Dyson.

De AM10 wordt regelmatig in de woonkamer gebruikt. Het geluid is ook gelukkig wel een stuk aangenamer vergelijken met de meeste ventilatoren. Door het vochtpercentage en sleeptimer in te stellen hebben wij verder ook geen omkijken naar het energieverbruik.

Het automatische reguleersysteem (Auto knop) zorgt ervoor dat de ruimte goed bevochtig blijft.

Daarnaast licht van gewicht en is dus makkelijk te verplaatsen.

Voorlopig hebben wij nog niet van de ventilator functie hoeven te gebruiken, daar is het nog net iets te koud voor.

Een fijne machine!

MKok1 27-10-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hebben de Dyson Humidifier nu iets meer dan een maand in huis en zijn er blij mee.
De nevel die in de ruimte wordt geblazen is echt fijn. We zetten hem vaak op AUTO, dan meet de machine zelf hoeveel graden het in de ruimte is, wat de vochtigheid is en wat daarbij de fijnste vochtigheidspercentage is.
Hij blaast dan nevel de ruimte in totdat de meest aangename combinatie is bereikt. Je kan zelf de percentage instellen, maar ik vind de AUTO knop wel zo makkelijk.
Ook heeft hij een ventilator functie, maar die heb ik nog niet gebruikt. Dat bewaar ik voor de zomer.
Het is een aanrader.
ps, de warmteafgifte vraag is hier niet van toepassing

ronlazeron 18-10-2015 Product maand in bezit

Ik ben nu iets langer dan een maand in het bezit van de Dyson AM10 Luchtbevochtiger.

Wat vormgeving betreft is dit een onwijs mooie luchtbevochtiger ten opzichte van de anderen momenteel op de markt.

De werking van de machine is ook onwijs mooi. Er zit een thermostaat/hygrometer in, daardoor kan de AM10 zelf de luchtvochtigheid meten van de ruimte waar deze in staat. Als je de AM10 dus instelt op 50% luchtvochtigheid stopt de machine als deze bereikt is. conventionele luchtbevochtigers hebben dit niet en blijven dus onnodig bevochtigen.

Ook heeft de AM10 geen bijkomende kosten zoals andere bevochtigers. het is dus een eenmalige aanschaf zonder bijkomende kosten.

De machine is ook makkelijk te verplaatsen van kamer tot kamer zodat je overal de ideale luchtvochtigheid bereikt, perfect voor in de winter! tegen de droge huid, en krakend parket.

Doordat er geen warmte element in zit is deze machine ook nog erg energie zuinig.

Kortom: goed product, goede prijs, alles wat je van een Dyson mag verwachtten.

Maarten131 12-10-2015 Product maand in bezit

Gekocht voor bij de houtkachel, eindelijk geen te droge lucht in de woonkamer meer of behelpen met schaaltjes water op de kachel (wat eigenlijk toch niet werkt). Ventilator op stand 1 is voor bevochtigen al voldoende, je hoort dus amper wat.

Jammer dat de ventilator niet automatisch uit en aan gaat bij bereiken van de juiste luchtvochtigheid.

Physx 11-10-2015 Product paar dagen in bezit

Eigenlijk hoort er bij warmteafgifte nvt te staan, want dit is een luchtbevochtiger en ventilator in 1, geen verwarming. Hij ventileert wel goed, daarom een 8 voor de eerste functie.

Het is een mooi en degelijk apparaat, handig en gemakkelijk in gebruik. Wat ik persoonlijk de beste functie vind is dat hij een automatische stand heeft waarin hij de beste luchtvochtigheid voor de temperatuur selecteert, dan hoef je daar niet meer over na te denken.

Verder maakt hij weinig lawaai dus kun je hem prima aanzetten terwijl je tv kijkt.
Al met al een mooi apparaat dat erg prettig en gemakkelijk te bedienen is.

Mercedes180 11-10-2015 Product half jaar in bezit

Top apparaat, uniek in zijn soort. Woonkamer heeft nu continue de correcte lees aangename
Luchtvochtigheid. Aangenaam voor de bewoners maar ook voor de pas geplaatste parket vloer erg belangrijk. Zeer compact, mooi toestel past in elk interieur!

Talalina 06-09-2015 Product paar weken in bezit

Note aan Kieskeurig team --> De AM10 is een humidifier, en heeft géén warmtefunctie. Het eerste aspect om cijfer op te geven "warmteafgifte" is dus eigenlijk NVT.

De AM10 is een topapparaat. Het is een ventilator en luchtbevochteraar in één. Heel simpel in elkaar te zetten en na het lezen van de handleiding spreekt eigenlijk alles voor zich.
Er zit een autofunctie op de afsandsbediening waarmee het apparaat na het opstarten (verwijderen van de bacterien met een of ander high-tech onzichtbare laser straal - duurt paar minuten) vanzelf begint. Bij mij staat de instelling dan meestal op 40 á 45% luchtvochtigheid. Als dit is bereikt blijft het toestel nog el werken, maar alleen als ventilator. Soms zie je een mooie duistere damp uit het toestel komen - zeker als je de % op 60 a 70 zet. Wel jammer dt hij niet helemaal op standby staat als de gewenste luchtvochtigheid behaald is.
AB die erbij zit is heel mooi en werkt goed. is dmv magneetje bovenop hetvtoestel te laatsen, maar ligt hier meestal naast het bed. hopelijk gaat ie niet kapot, want op het toestel zelf kan je niks doen, behalve aan uit. je hebt dus echt de ab nodig.
Al met al een heel mooi vormgegeven en zeker goedwerkend apparaat. Duurzaamheid weet ik nat nog niet, maar lijkt me dat er niet xo veel kapot kan zolang hij mooi blijft staan.
En tot nu toe heel tevreden met Dyson qua duurzaamehid. zit vast wederom weer goed.