Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G - Reviews

Filtermaat
58 mm

Tinne 05-12-2016 Product paar weken in bezit

Must-have lens!

Ik heb deze lens na lang twijfelen onlangs gekocht en ik vraag me nu af waarom ik zo lang getwijfeld heb... Een echte must-have lens voor elke fotograaf. Ik fotografeer er honden en personen mee en dat gaat perfect, hij is enorm lichtsterk dus ook tijdens een concert kon ik er zonder problemen mee fotograferen. Hij staat nu standaard op mijn camera en dat zal zeker niet snel veranderen!

Pluspunten

• Lichtsterk
  • Mooie bokeh
  • Prijs/Kwaliteit
  • Geweldige lens

joop savaneta 06-10-2016 Product paar weken in bezit

Super prime lens

Gebruik de Nikon 50 mm 1.8 lens hoofdzakelijk als portretlens op de Nikon D5200 naast de uitmuntende Sigma 30 mm 1.4 art lens. Heb redelijk veel portretfoto's gemaakt met verschillende diafragma's en alleen al voor dat doel levert deze lens prachtige scherpe foto's. Deze lens is zijn prijs dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• scherpte
  • prijs
  • prijs

Minpunten

anke.d 22-08-2016 Product paar dagen in bezit

Prachtige lens voor iedere fotograaf

Betere prijs-kwaliteit verhouding lijkt me moeilijk te vinden.
Dit is een echte basis lens die zowel amateur als professioneel fotograaf in zijn fototas moet hebben.
Ondanks het vaste brandpunt is deze heel gemakkelijk in omgang. 50mm komt overeen met wat we zien waardoor dit ook telkens mooi op beeld staat. Het kunnen zoomen heb ik hier nog niet gemist.
het diafragma van 1.8 zorgt ook telkens voor een mooie scherptediepte, zelf in donkerdere omstandigheden !
Lichte en compacte lens die heel aangenaam werkt!

Pluspunten

• licht gewicht
  • compacte lens
  • komt overeen gezichtsveld
  • prijs - kwaliteit
  • mooie scherptediepte

Marcel 27-07-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne lens

Ik heb deźe lens aangeschaft voor mijn d5100. Mooie lichtsterke lens. Incl. Zonnekap. Met deze lens krijg je een hele mooie scherptediepte en kleuren zijn ook erg goed. De scherpstelmotor is ook erg snel en precies en ook stukken stiller dan de kitlens. Al met al zeker een aanrader.

Colette 02-06-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische Lens!

Deze lens heeft elke fotograaf nodig! Ik start binnenkort met de opleiding in Apeldoorn aan de Fotovakschool en deze lens moet je gewoon in huis hebben. hij maakt onwijs scherpe foto's, scherpte en diepte verschil is top!!

Anoniem 28-05-2013 Product half jaar in bezit

Deze lens is erg goed en ik ben er erg tevreden mee. De scherpte en scherpstelling is goed, mits de fotograaf zelf wel goed stil blijft staan. Een (niet al te grote) teleurstelling was dat dit objectief geen ingebouwde stabilisator, waarbij het soms lastig is om scherpe foto's te krijgen bij sluitersnelheden van 1/30 en lager, maar zeker niet onmogelijk.

Ik had deze lens vooral uitgekozen om te gebruiken wanneer het donker was, en het feit dat hij helemaal open kan tot 1.8f is erg behulpzaam.

Fausto Coppi 19-02-2013 Product paar weken in bezit

7,6
Ik heb dit objectief gekocht naast mijn Nikon 18-105mm en Sigma 50-150mm f2.8. Helaas niet meer in het bezit van de 35mm (zie ook mijn review bij de 35mm die op een D5000 niet goed scherp stelt). Het is best wel een leuk objectief maar bij volle lensopening (1.8) is de scherpte aanzienlijk minder dan mijn andere objectieven bij volle lensopening bij gelijke brandpuntafstand (vanaf statief exact gelijke beelden geschoten). Getest op een D7000 waarbij ik eerst de back- en frontfocus van de objectieven weggeregeld heb (blijkt ook afstandsafhankelijk te zijn dus is dat een compromis). Vanaf 2.8 is het goed maar verbazingwekkend genoeg niet of nauwelijks beter dan mijn Sigma zoom objectief op gelijk diafragma. Mijn Sigma op 50mm 2.8 presteert aanzienlijk beter dan de Nikon op 50mm 1.8 als het op scherpte en contrast aan komt. Dit was voor mij een tegenvaller maar mogelijk had ik er te veel van verwacht. Je kunt het ook anders zien natuurlijk, de Sigma fungeert verbazingwekkend goed en dat voor een vreemd merk, zoomlens en oudere generatie (2e hands gekocht).

Herb 03-12-2011 Product kwartaal in bezit

Mooie lens met waanzinnig mooie kleuren en contrast. Een mooie bijna ronde bokeh. Enige minpuntje is dat ik af en toe merk dat het scherpstelpunt iets achter het punt ligt waarop ik scherpstel. Met een iets hoger diafragma Haal je het wel weg maar gaat dan weer tenkoste van lichtopbrengst. Lens is plastic maar stevig. Wel gevoelig omdat er géén VR in zit.

mrHeinz 21-10-2011 Product kwartaal in bezit

Lens ziet en voelt heel erg plastic. Kwaliteit van de afs en beeldkwaliteit is gewoon heel goed. Minpuntje: geen VR, verder iedere Euro waard.