Nikon AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon AF-S NIKKOR 28-300mm f/3.5-5.6G ED VR op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,7

Erik 26-08-2019

Een objectief met een mooi bereik,ideaal voor op reis.

Ik heb deze lens gekocht als aanvulling bij mijn nieuw toestel de Nikon D750. Met deze lens moet er dan,tijdens onze reizen, wat minder gewisseld worden van objectief en moet de censor wat minder gereinigd worden.De 'Lock' op de lens vind ik een nuttig extraatje t.o.v. mijn oude 18-200 van Nikon!

Pluspunten

• een groot bereik
  • de 'Lock' knop (zoomvergrendeling)
  • vibratiereductie

Minpunten

• gewicht

Karline 12-01-2019

Goed objectief

Fijn dat ik mijn lenzen nu niet steeds hoef te wisselen. Ik merk ook dat de kwaliteit van de foto’s zeer goed is.

Harry 25-06-2018

Fantastische zoom!

In combinatie met een full frame camera (Nikon D700) is dit dé gedroomde lens waarmee je alle situaties aankunt. Het bereik 28 tot 300 mm is fenomenaal en was voor enkele jaren enkel mogelijk als je bereid was in te leveren op kwaliteit. Om die reden werkte ik tot hiertoe met 3 prime lenzen: breedhoek, standaard en tele. Vaak wisselen van objectief was noodzakelijk. Deze zoom is niet zo lichtsterk als mijn prime lenzen maar de vibratiereductie maakt veel goed. De afwijkingen aan de uiteinden (28mm en 300mm) zijn "normaal" en worden makkelijk gecorrigeerd in Capture Pro, Lightroom of andere ontwikkelsoftware. Het objectief tekent verrassend scherp en is door de band contrastrijker dan sommige prime lenzen. Enig nadeel (en dat mag niet onderschat worden): het gewicht. Zeker in combinatie met een zware body, heb je een sterke arm nodig. Maar dat nadeel moet afgewogen worden tegen het voordeel van het zoombereik. Voor het eerst kan ik vlot met een 300mm uit de hand fotograferen. De prijs lag bij Coolblue onder deze van de vakhandel. Ook meegenomen: €100 cashback van Nikon tot 31/7/2018. Al bij al een topobjectief!

Pluspunten

• tez
  • scherpte
  • contrast
  • vibratiereductie

Minpunten

• gewicht

Rioho 25-10-2012

Prijs/Kwaliteit/Flexibiliteit een toplens op mijn D700.
Voor wie nu nog een cropcamera heeft en later wellicht zal overschakelen op een full frame is dit een goede koop. Op een cropcamera (type D90-D7000) is de lens ook super en blijft bruikbaar op een FF.
Ik heb reeds heel wat goede, lichtsterke lenzen, maar allen zijn ze erg zwaar. Vandaar dat deze lens ideaal is om mee op stap te gaan.