Carl Zeiss Distagon T* 2/35 ZE - Reviews

Nikon F
Lenstype
standaard

sonics 04-12-2013 Product jaar of meer in bezit

Dit is een lens voor de liefhebber. Iemand die beeldkwaliteit, karakter van een lens en feel voorop stelt.

De beeldkwaliteit is werkelijk uitmuntend. Het heeft een heel eigen karakter, scherp veel contrast en lokaal contrast en scherp tot in de uiterste hoeken.

De bouwkwaliteit is uitmuntend. Veel beter kan het niet. Het is helemaal van metaal gemaakt. Scherpstellen gaat heel soepel en gelijkmatig.
Kantekening: De ruimte (focusthrow) van 3 meter tot oneindig (ca 7-8 meter bij f/2) om scherp te stellen is kort.

Deze lens is alleen handmatig te focussen. Als je dit tegenstaat niet kopen!

Bokeh is erg goed te noemen. Zeker ook beter dan de EF 24-70mm II die ik gehuurd had voor een dag.

Vignettering bij f/2 is veel. Vanaf f/2.8 goed te doen :)

Dit is de lens die ik het meeste gebruik samen met mijn Canon EF 100mm f/2.

HerbieVos 29-05-2013 Product paar dagen in bezit

9,6
Werkelijk een prachtige lens, degelijk, handbediende focus, wat eigenlijk best makkelijk gaat. De kwaliteit van de foto's zijn adembenemend. Scherpte en contrast zijn exectioneel. Zijn maar weinig lenzen met zo'n fraai bokeh hebben als deze lens, misschien zijn duurdere 1,4/35. Kan maar 1 minpunt vinden en dat is de vignetering bij f2 en f2.8, maar bij zwart/wit is dit juist weer erg mooi.
Niet goedkoop, wel elke cent waard.