Sony SAL-70300G - Reviews

Filtermaat
62 mm

Classicarcrack 28-12-2010 Product paar weken in bezit

9,4
Gekocht als opvolger van mijn Minolta 70-210 F4 'beercan'. Ik wilde een telezoom die op volle opening en op F5.6 scherper was, absoluut vrij van chromatische aberratie, met een mooie selectieve onscherpte (bokeh) en een acceptabel gewicht. De keus was tussen deze 70-300 F4.5-5.6 G SSM en de Sony modellen 70-400 F4-5.6 G SSM en de 70-200 2.8 G. Alle lenzen bij verschillende fotozaken uitgeprobeerd, vele testen gelezen (en advies ingewonnen van Sony/Minolta tester Kurt Munger). De 70-300 bleek de enige van de genoemde modellen met een aangenaam gewicht en relatief compacte bouw. Optisch was er op gemaakte testfoto's (met deze drie lenzen in/bij fotozaken) geen noemenswaardig verschil te zien op mijn Sony A550 en A700 camera's - allemaal top en beter/scherper/briljanter dan de Minolta 70-210 F4.
Zeer opvallend aan de 70-300 G SSM is dat het beeld al op volle opening scherp is. 1 stop gediafragmeerd wordt de maximale kwaliteit gehaald. Omdat ik vaak hele dagen met mijn apparatuur op pad ben heb ik uiteindelijk gekozen voor dit objectief wegens de compacte bouw, het ideale gewicht en de super beeldweergave. Ook de stille SSM scherpstelling, de 'focus limiter' en de 'focus hold button' zijn geweldig. Dit oobjectief is ook perfect en zeer soepel handmatig scherp te stellen (ook met override in AF modus). Dit objectief is een absolute aanrader voor universele telefotografie uit de hand bij redelijke tot goede lichtomstandigheden!

Roan53 08-04-2010 Product maand in bezit

Ik heb deze lens nu een maand en ben er zeer tevreden over ik gebruik deze lens op een sony A550 en de foto's zijn over het gehele bereik van zeer goede kwaliteit.

Tripoux 23-01-2010 Product paar weken in bezit

Ik kan me aansluiten bij de vorige review. In combinatie met de Carl Zeiss 16-80 lens en de Alpha 300 is het een topset qua lens- en beeldkwaliteit. De snelheid vind ik niet zo belangrijk.

martin fr 13-10-2008 Product paar weken in bezit

Sinds 4 weken in bezit en er beperkt mee geschoten tijdens de vakantie.

De bouw is fantastisch, beetje zwaar, maar prima in balans op de A700, zeker icm de vertical grip.

De AF is redelijk snel, maar niet de topsnelheid die ik hoopte. Met de limiter (3m tot oneindig) is de AF wel echt snel.

De kwaliteit is echt super; prachtige kleuren en scherp over het hele bereik. Maximum diafragma mag dan maar F4/5.6 zijn, dit geeft bijna nooit problemen met de scherpte-diepte.

Het omdraaien van de MF en de zoomring is wel even wennen, maar geeft een iets betere balans van het toestel.

Samengevat een lens met uitstekende kwaliteit, zowel optisch als qua bouw. Kost wel wat, maar is de investering zeker waard.