Tamron AF 55-200mm f4-5.6 Di ll LD Macro (Nikon) - Reviews

Nikon F
Filtermaat
52 mm

Levdr 15-02-2010 Product jaar of meer in bezit

Toen ik eind 2008 de Canon 40D body kocht en de nifty fifty had ik geen geld meer voor een dure telezoom. Na veel lezen op het internet uiteindelijk voor deze Tamron 55-200mm gekozen en de reviews hadden gelijk: dit is een opmerkelijk goede lens waarmee zeer goede resultaten te boeken zijn. Optisch doet hij niet of nauwelijks onder voor lenzen die vele malen duurder zijn. Verder weegt hij nauwelijks iets zodat je ook zonder IS niet gauw bewogen foto's krijgt, ook niet met lage sluitertijden.

Maar natuurlijk lever je bij een dergelijke goedkope lens toch iets in en wel op het mechanische gedeelte. Hij focust langzaam en vooral in slecht licht gaat hij jagen. Ik fotografeer voornamelijk vogels en de eerste tijd had ik veel moeite om vogels in vlucht er in focus en scherp op te krijgen. Van de 100 foto's moest ik er minstens 90 weggooien. Nu, ruim een jaar later heb ik zelden nog onscherpe, wazige foto's.

Mijn punt is dus dat er (uiteraard!) nadelen kleven aan deze lens - immers, het prijsverschil met de dure lenzen moet érgens in zitten -, maar als je leert om daar mee om te gaan heb je voor belachelijk weinig geld een erg goede lens. Ik maak er de prachtigste foto's mee.

Aanrader dus!

adriaan243 19-12-2006 Product paar weken in bezit

Opmerkelijk goede lens voor weinig geld.
Over het algemeen op het internet (terecht) goed beoordeeld.
Volledig van kunststof, maar voelt hoogwaardig aan.
Zelfs de handmatige scherpstelling werkt soepel, vooral als je aan de
bijgeleverde zonnekap draait.
De optische kwaliteit is bij mijn exemplaar boven verwachting goed en omdat de
lens zo licht is, kan je ook met de langere brandpunten goed mee werken.
Eigenlijk absurd goedkoop.