Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS STM - Reviews

Objectiefbajonet
Canon EF-S
Filtermaat
58 mm

Beoordeling op basis van 8 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

roelanttimmer 07-05-2014 Product paar weken in bezit

Super stille en nauwkeurige scherpstelling, groot voordeel op mijn 700D.( tijdens het filmen) De lens tekent scherp met mooie kleuren.

De canon 55-250 is stm. is een prettige lens door zijn geringe gewicht en zijn grote bereik.
Voor deze prijs krijg je een geheel uit kunststof gebouwde lens, ondanks dat voelt hij degelijk aan.
Ik gebruik hem nu 2 weken en ben uitermate tevreden, mede door het lage gewicht is de lens geschikt voor langere
tochten. Doordat de frontlens niet draait tijdens scherpstellen kun je nu ook polarisatiefilter gebruiken.
Kortom een ideale lens voor mij.

wieri347 08-07-2015

Ik ben het voor het grootste deel met je review eens, maar bij "super stil" wil ik wel een kanttekening plaatsen. Voor filmopnamen is deze lens nog veel te luidruchtig, tenzij je handmatig scherpstelt. Vooral de focusseringsmotor loeit er flink op los.

Maar goed, voor zijn geld is dit een waanzinnig goed lensje!

Noorland 16-08-2017 Product paar dagen in bezit

Mooie goede kwaliteitslens

De lens bij Kamera Express aangeschaft. Mooie winkel, klantvriendelijk en goed geholpen.
Lens is van goede kwaliteit mooie heldere scherpe foto's. Haalt de beelden van veraf heel mooi dichtbij.

Robert 05-10-2016 Product paar weken in bezit

Prima Canon lens!

Prima lens voor beginnende fotograaf. Ik heb deze lens gekocht naast de standaard kitlens van Canon die bij mijn Canon 100D zat. Prima aanvulling, scherpe foto's dankzij automatische beeld stabilisatie. Prima voor landschap- en portretfoto's. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Echte aanrader.

Pluspunten

• Beeldstabilisatie
  • Geruisvrije zoom voor filmen

Andreas 04-08-2016 Product maand in bezit

Aardig objectief

Aardig wat bereik voor relatief weinig geld. Er is enigszins bespaard op scherpstelling en lichtgevoeligheid.

Wim 27-06-2016 Product paar weken in bezit

Snelle, Scherpe , Superstille en lichte zoomlens

De lens heb ik nu een aantal weken in mijn bezit, voor op mijn D350 en ik ben zeer tevreden. De lens is snel, scherp, superstil en functioneert ook bij bewegende objecten (hardlopers) uitstekend. Mooie scherpte diepte is mogelijk.

Ed0150 10-08-2015 Product paar dagen in bezit

Een fijne lens voor relatief weinig geld. Hij is aardig snel in de AF, geeft een mooie heldere foto met goede kleuren. Als het diafragma open staat, kun je de achtergrond lekker vaag laten worden.
Ongetwijfeld is de nieuwe 70-200 IS II beter, maar ja, 10 x zo veel euri! Ik kan hier prima mee uit de voeten.

MariaH-P 26-06-2015 Product maand in bezit

Vrij licht objectief, vrijwel geruisloos en werkt perfect op mijn Canon EOS100D.
Op een sterk bewegende boot heb ik druk bewegende papegaaiduikers scherp op de foto kunnen vastleggen met deze lens.

Tony E 26-06-2015 Product half jaar in bezit

Ik gebruik de lens op de Canon 70D en ben zeer tevreden.

+ de autofocus werkt vlot en trefzeker, scherpte is zeer goed.
+ de lens heeft een prettig laag gewicht is relatief compact en degelijk genoeg voor de amateur.
- lichtsterkte is minder maar wat wil je in deze prijsklasse.

Samengevat een prima lens met goede resultaten.