Philips SHC5102/10 - Reviews

Model
over het hoofd
Klankkast
gesloten

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

7,4

MT1993 20-05-2014 Product paar weken in bezit

6,5
Ik heb dit product ontvangen naar aanleiding van een onderzoek vanuit Philips. Na de doos te hebben ontvangen kwam ik erachter dat er twee koptelefoons inzaten, die gematched kunnen worden aan 1 muziek docking station, wat erg handig is. Na het product uit de verpakking te hebben gehaald, viel me gelijk op dat de vormgeving van dit product niet erg mooi is. het gaat natuurlijk om het geluid, maar de lompe beugel erboven vond ik zelf erg tegenvallen. Ik probeerde het natuurlijk gelijk uit en het zit erg fijn om je oren, gezien het feit dat het een over-ear koptelefoon is. Nadat ik de handleiding had gevolgd en er daadwerkelijk muziek uitkwam viel het op dat er een continue ruis in zat wanneer ik muziek wilde luisteren. Naar wat FAQ te hebben opgezocht op de Philips site (muziek evt van laptop harder of zachter zetten, of van de koptelefoon) heeft dit niet geholpen met mijn probleem. Wat ik ook erg onhandig vond was het feit dat de kabel vd receiver naar de laptop erg kort was, hierdoor kan deze ruis evt ook ontstaan. Daarentegen zijn er ook voordelen aan de philips SHC5102. - Groot bereik van muziek, ik kon het hele huis heen en weer lopen en had dan wel muziek. Het zit ook wel erg comfortabel op je hoofd, ondanks de lompe constructie van de beugel. Daarnaast doordat er 2 koptelefoons worden meegegeven geeft dit ook de mogelijkheid om muziek te delen met anderen. Het grootste voordeel is dat de koptelefoon erg lang mee gaat qua batterij oplading. Als afsluiting kan ik zeggen dat ik het geld zelf er niet voor over zou hebben om deze koptelefoon te kopen. Doordat er een continue een kleine ruis in mijn muziek zat, luisterde ik minder prettig muziek en ging het product daarom minder, tot niet, gebruiken.

Gerrit942 18-03-2016

Ac/Dc adapter zeer kwetsbaar

Na 3 maanden defect en een nieuwe headset aangeschaft omdat de werking wel goed was.
Nu na weer 1 maand is weer de Ac/Dc adapter defect.
aansluitdraad afgebroken.
Deze adapter is op internet niet te koop.

hvgl 19-05-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb de SHC5102 koptelefoons nu een aantal weken in huis en ik ben erg tevreden. Toen ik het product uitpakte en de verschillende onderdelen zag (2 koptelefoons, zender, adapter, antennebuis en de oplaadbare batterijen) twijfelde ik even of ik het product snel aan de praat kreeg, maar de installatie was heel gemakkelijk. Er zit een duidelijke gebruiksaanwijzing bij het product. Deze legt in 6 stappen uit hoe je de koptelefoons moet installeren.

Het geluid wat uit de koptelefoons komt, vind ik erg goed. Ik kijk er vooral tv mee en daar is de koptelefoon geschikt voor. Het is natuurlijk het belangrijkste dat het wireless ontvangst goed is, en dit is bij mij zo.

De uitstraling van de koptelefoon vind ik redelijk. Het is een simpel model wat geschikt is om binnenshuis te gebruiken. Het materiaal oogt wel wat goedkoop en het product lijkt me niet mega stevig.

De SHC5102 zit lekker. Het is een goede pasvorm, weegt niet veel en de oorkussens zorgen voor de juiste comfort. Het gaat niet irriteren met lang gebruik.

De koptelefoons doen wat ze beloven.

Urg1 22-04-2014

Goed product en goede prijs kwaliteit verhouding

Recensie Philips Wireless headphones SHC5102

Dit pakket bevat twee draadloze headphones, oplaadbare batterijen en een draadloze zender. Het installeren hiervan is zeer eenvoudig. De zender verbindt je met een 3.5mm headphone jack in een apparaat naar keuze en op het netstroom. Verder heeft de zender een oplader voor de headphones, helaas kan je maar één headphone tegelijk opladen hiermee. De headphones zelf zijn zeer comfortabel,erg licht en zijn in te stellen qua grootte. Dit is natuurlijk gewenst bij het kijken van films waar je een lange tijd met de headphones op het hoofd zult moeten zitten. Het materiaal van de headphones is niet geweldig, maar met normaal gebruik zal je hier geen last van ondervinden.

Het geluid is van deze headphones is prima, echter is er soms wat ruis aanwezig. Gelukkig zijn er twee frequentiekanalen waar je de headphones op kunt instellen. Zelf heb ik met mijn vriendin ‘s avonds een film zitten kijken en omdat ik in een flat woon heb ik niemand lastig gevallen met het geluid. We waren beide zeer te spreken over het geluid alleen soms tijdens actie/explosie scenes wil de bas wel eens dof klinken. Dit probleem had ik ook toen ik naar muziek luisterde. Ik luister veel naar hiphop en de bas klinkt niet altijd even zuiver, maar buiten de bas geeft het prima geluid.

Qua prijs kwaliteit verhouding is deze headset zeker aan te raden, alleen misschien niet voor muziek met veel bas. Maar deze comfortabele headphones maken film kijken (vooral ‘s avonds laat) een plezier. Storing kan voorkomen, maar dat kan opgelost worden door de twee verschillende frequentiekanalen. Al met al, twee goede comfortabele headphones voor een goede prijs.

+ twee headphones voor een goede prijs
+ prima geluid
+ heel erg licht, ook met de batterijen erin
+ zeer comfortabel
+- materiaal oogt wat goedkoop
+- kan maar één headphone tegelijk opladen
+- af en toe ruis

- een doffe bas bij zwaardere tonen

Giorgio

Koen80 16-04-2014

Prijs kwaliteit verhouding prima, 2 voor de prijs van 1

Review philips hoofdtelefoons.
De set wordt geleverd met oplaadbare batterijen.
De Installatie is feitelijk niet meer dan de batterijen in beide koptelefoons stoppen. De audio stekker in bijvoorbeeld de tv steken en de netstroom op het station zetten.
Je hebt twee kanalen waarop de frequentie kan worden gezet. Afhankelijk van de signaalsterkte kun je kanaal een of twee gebruiken. Dit wijst zich in principe van zelf. Let wel op dat de batterijen de eerste keer 10 uur moeten worden opgeladen ivm levensduur.

Functionaliteit
Het gebruik van een hoofdtelefoon is mijn inziens niet altijd even praktisch. Met name het delen van muziek met meer mensen is normaliter met een hoofdtelefoon niet mogelijk. Deze set maakt dat echter wel toepasbaar. Met de audio plug kun je elk gewenst medium gebruiken voor de audiobron. Deze is altijd bedraad. Opties als wifi, bluetooth e.d. hadden hier best mogelijk kunnen zijn. Door te kiezen voor de fm freqenties zijn de basisfunctionaliteiten van het draadloos muziek luisteren echter wel ruimschoots aanwezig. De eventuele combinatie met andere toevoegingen als bluetooth kunnen dan alleen maar verstorend werken. Naast signaal verstoringen zal het daarnaast geen positief effect hebben op het batterij verbruik en daarmee op het gemak van de hoofdtelefoons.

Het station kan niet overal in huis geplaatst worden. Het station moet dicht bij de audiobron staan en heeft een beperkte lengte van de kabel voor netstroom. De overdracht van het geluid is door het gehele huis en tuin prima. Ik woon in een tweekapper met een ruime tuin.
Doordat er twee signaalsterkten mogelijk zijn worden twee opties altijd gegeven. Je moet echter terug naar het basisstation om de frequentie manueel om te zetten.
De frequentie gaat gemakkelijk door ramen en muren. Goede kwaliteit zonder ruis is derhalve dan ook altijd aanwezig. In mijn eerste gebruik van hoofdtelefoons is het omzetten van de fm frequentie niet nodig geweest.

De hoofdtelefoon hoeft je niet te verzetten of in te stellen. Het voordeel van deze set is de universele instelling van de band om je hoofd. Hierdoor wordt de hoofdtelefoon voor iedereen draagbaar.
Een van de belangrijkste criterias is daarnaast het comfort rondom je oren. Bij veel hoofdtelefoons gaan de kussentjes na langdurig gebruik irriteren. Dit is bij de SHC5102 niet het geval.

Geluid
Het geluid is zuiver. Het is in grote mate uiteraard afhankelijk van de audiobron zelf.
Houdt er rekening mee dat er in de instellingen van je audiobron vaak de mogelijkheid zit om de volume van de audio uitgang onafhankelijk van het volume van de luidsprekers. Daarmee kun je het geluid dus prima afstemmen op je eigen behoeften. De hoge en lage tonen worden prima weergegeven. Het geluid blijft heel helder, ook wanneer je met je favoriete muziek de knop iets hoger draait.

Zoals vermeld een lange duur met de batterijen door het gebruik van eenvoudige fm frequenties.
Degelijk gebruik van materialen. Geen irritatie bij langer gebruik op je oren. Heldere ontvangst met prima geluid. Als laatste maar zeker niet het minste criteria is de prijs kwaliteit verhouding. Door het aanbieden van eenvoudige, maar uitermate geschikte hoofdtelefoons krijg je in dit geval zelfs voor een zeer schappelijke prijs twee voor de prijs van een! Design en gemak van het basisstation kan beter.

Installatie 8
Prijs/kwaliteit 9

Koen

RJSN 20-08-2012 Product paar dagen in bezit

6,8
Ik heb de Philips SHC5102 gekocht bij de Media Markt. Hier lag de hoofdtelefoon voor 100 euro in het schap, na ze gewezen te hebben op de prijs op internet hebben ze het bedrag direct aangepast naar 52 euro. 50 euro + 2 euro verzendkosten. Erg vreemd om verzendkosten te rekenen als men in de winkel staat, maar toch maar akkoord gegaan.

De set bestaat uit twee hoofdtelefoons en één zendkastje.
Aan het zendkastje zit één kabel die naar de audio bron (tv/radio/etc) gaat (mini plug) en één kabel (mini plug) waarmee de hoofdtelefoons kunnen worden opgeladen. Er komen vier oplaadbare batterijen bij. Daarnaast bevat de doos een adapter. Het zendkastje kan niet op batterijen werken, dit is een min-punt omdat er dan een extra stopcontact nodig is bij de audio bron.

De hoofdtelefoon kan niet makkelijk worden aangepast aan de grootte van je hoofd, hiervoor is de binnenste band (een sort elastiek) bedoeld maar dit is zeer beperkt.

Het geluid is prima voor mijn doel (tv kijken in bed) maar voor geluid is het niet vergelijkbaar met mijn Sennheiser, die is vele male beter. Dus voor de muziek liefhebben: niet doen.

Tot nu toe tevreden over het apparaat. Zeker 50 euro waard maar 65 euro is toch wel het maximale.