Philips SHB7150FB/00 - Reviews

Weerstand (bij 1khz)
32 Ohm

DaNookie 28-10-2016 Product half jaar of langer in bezit

Goed geluid duurzaamheid zwakjes

Geluid is goed maar heb hem nu 9 maanden en m'n batterij doet al raar. Ik laad hem op en dan doet het gewoon. Alleen als ik m'n koptelefoon de volgende dag weer wilt gebruiken is batterij alweer leeg. Ook al had ik m'n koptelefoon maar voor 5 minuten de vorige dag gebruikt. Heb m'n batterij altijd gewoon eerst opgemaakt voordat ik het weer ging opladen.

Anoniem 14-02-2016 Product paar weken in bezit

Sinds een paar weken deze koptelefoon in mijn bezit. Deze uitgekozen vanwege de draadloze bluetooth verbinding en tevens de mogelijkheid om met een kabel te verbinden als de batterij leeg is. En de handsfree mogelijkheid. In de praktijk is de bijgeleverde aux kabel nog niet nodig geweest omdat de batterij behoorlijk lang mee gaat. Over de geluidskwaliteit ben ik zeer tevreden. Van de pieptoon waar in eerdere reviews over werd gesproken heb ik geen last. Ik hoor deze niet. Al met al een goede draadloze koptelefoon voor niet al te veel geld. Zeker een aanrader.

Walter1016 25-03-2015 Product paar dagen in bezit

Deze koptelefoon afgelopen weekend gekocht. Natuurlijk direct in gebruik genomen. Dit draaide aanvankelijk uit op een teleurstelling. Met m'n smartphone was verbinding maken erg makkelijk. Maar met m'n laptop met Windows 7 lukte het niet, ondanks ijverig zoeken op internet naar een oplossing voor het probleem. Uiteindelijk vond ik de oplossing zelf. Nu ben ik zeer tevreden over de koptelefoon en kan ik aanschaf aanraden. De oplossing voor het verbindingsprobleem met de laptop is eigenlijk heel simpel en als volgt. Installeer eerst de uitgebreide gratis bluetooth software van Broadcomm op je laptop/computer. Probeer vervolgens de koptelefoon volgens de bijgeleverde snelstartinstructies aan de gang te krijgen. Als dit niet lukt doe je het volgende.
Zet de koptelefoon uit. Klik linksonder op het scherm van je laptop op de Startknop en vervolgens op Apparaten en printers. Als het goed is zie je de koptelefoon hier vermeld staan bij apparaten. Klik 1x op het pictogram van de koptelefoon om te selecteren en vervolgens op apparaat verwijderen in de balk erboven. Wanneer de koptelefoon verwijderd is(pictogram is verdwenen) klik je op apparaat toevoegen in de balk en volg je de instructies. Zodra dit klaar is zet je de koptelefoon aan in de stand waarin hij volgens de instructies gedetecteerd kan worden. En klaar is Kees. Bij mij werkte de koptelefoon daarna als een zonnetje. Verbinding maken gaat vanaf dat moment automatisch zodra je de koptelefoon aanzet.

marcel500 14-05-2014 Product paar weken in bezit

Heb na lang twijfelen deze 7150FB gekocht,deze koptelefoon zit prettig en heeft een perfect geluid,vooral de bas is goed.
Men schrijft dat het bereik 15 meter is maar uit mijn ervaring is dit zeker het dubbele,ik gebruik hem in combinatie met Galaxy S2 en loop altijd tussen draaiende machines,dit geeft GEEN storingen.
De batterij gaat ook lang mee.
Ik ben dus helemaal happy met mijn 7150FB.

ralfdas 21-04-2014 Product paar weken in bezit

De Philips SHB7150FB is een degelijke koptelefoon. Het draagcomfort is erg comfortabel, mede doordat hij over-ear is. Hierdoor heb je niet het gevoel dat er telkens iets op je oor drukt. De bluetooth functie is erg praktisch, hierdoor hoeft er geen bedrading aangesloten te worden. De geluidskwaliteit is ook erg prima, het bevat zuivere tonen met een goede bass. De koptelefoon kan tegen een stootje en hierdoor prima te gebruiken om bijvoorbeeld mee te gaan sporten. De Philips SHB7150FB is een echte aanrader!

koert84 18-04-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb deze headset nu twee weken en gebruik hem voornamelijk voor het luisteren naar muziek van mijn telefoon (Samsung Galax S3) onderweg op de fiets. De blue tooth streaming functie is ideaal voor onderweg, geen snoer dat overal achter blijven hangen. Het maken van connectie met mijn telefoon via NFC werkt snel en soepel. Wel hapert de verbinding soms, zo'n 5 keer in 20 minuten, maar dit nadeel vind ik persoonlijk wel opwegen tegen de voordelen van wireless. De geluidskwaliteit is prima, geen absolute top, maar meer dan acceptabel. Mogelijk is het wat beter als je wel gebruik maakt van het snoer, maar dat heb ik nog niet gedaan. De pasvorm is goed; de kussens zijn groot genoeg om over de oren heen te passen. Tijdens het fietsen hoor ik wel een ruis van de wind, maar ik weet niet of dit specifiek voor deze headset geldt of dat dit in het algemeen voor dit soort headsets geldt. Er zit ook een microfoon in, dus je kunt er mee bellen. Dat werkt prima. Al met al wat mijn betreft een prima headset.

GBat 13-04-2014 Product paar dagen in bezit

Ik heb deze koptelefoon nu iets langer dan een week en ik ben er erg tevreden over. Hij zit erg comfortabel doordat hij overear is en niet onear. Ook is de bluetooth functie erg fijn, de functie werkt prima en mocht de koptelefoon leeg raken terwijl je onderweg ergens naar toe bent dan is er altijd nog de mogelijkheid om over te schakelen van bluetooth naar kabel waardoor je nooit zonder muziek komt te zitten. De mogelijkheden om liedjes door te spoelen, opnieuw op te zetten, harder/zachter te zetten met de koptelefoon is altijd handig zodat je in bluetooth modus niet eerst je telefoon hoeft te zoeken om dit te doen. Verder is het een stevige koptelefoon die wel tegen een stootje kan en is de kwaliteit van de muziek prima, vooral de hoge en middel tonen klinken goed, de bas zou nog wel iets beter mogen maar al met al is het geluid prima. Dit is zeker een aanrader!

MarcvanD 03-04-2014 Product paar dagen in bezit

Zeer stevig.
Dit is een zeer fijne koptelefoon. Hij voelt heel stevig aan, en het lijkt alsof hij ook zeker tegen een stootje kan.
Ook is het fijn dat de oorstukken over het oor vallen in plaats van erop. Zo komt er geen druk op je oren
De NFC en bluetooth verbinding is gemakkelijk op te zetten met zowel iphone als galaxy s4. (beide heb ik geprobeerd, daardoor ongetwijfeld ook op andere apparaten net zo gemakkelijk aan te sluiten)
Daarnaast viel de geluidskwaliteit mij zeer mee: voor een koptelefoon van zijn prijsklasse geeft hij ongelofelijk goed geluid en met name de bas komt mooi in je muziek naar voren.
De koptelefoon bevat ook een microfoon ingebouwd waardoor je er ook mee kunt bellen. Ook dit heb ik meteen geprobeerd en beviel zeer goed. Er was echter wel een kleine echo te horen aan de andere kant van de lijn maar dit kon komen door het feit dat ik het volume vrij hard had staan.

De koptelefoon werkt op batterijen, deze gaan lekker lang mee, maar als de batterijen dan toch op zijn, is het net zo gemakkelijk om even een audiokabel aan te sluiten en "oldskool" naar je muziek te luisteren.

1 klein nadeeltje: er zit geen USB-adapter bij. Dit betekent dat je hem via de computer moet opladen, of evt via een USB adapter van je iphone, ipod, telefoon etc. De voordelen wegen daarentegen gemakkelijk tegen dit ene minpuntje op.
Een aanrader dus!