Sennheiser HD 205 - Reviews

Kleuren
zwart

RogierM 20-08-2012 Product maand in bezit

6,5
Tja, het staat op meer plaatsen. Prima geluidskwaliteit, redelijk uiterlijk. Maar scoort slecht op draagcomfort. Deze koptelefoon heeft te kleine oorschelpen en klemt te strak op je hoofd. Hierdoor krijg ik na vijf minuten last van mijn oren. Ook blijft mijn bril niet op mijn neus staan wanneer ik de koptelefoon gebruik. Grote miskoop dus

Henk-jan-kees 22-07-2012 Product paar dagen in bezit

6,5
ik heb hem nu een aantal dagen en hij zit inderdaad wat strak op je oren maar daardoor kun je er wel makkelijk mee gaan sporten. Geluid is echt optimaal, kraakt niet, mooie lage tonen Echt super! Alleen een 3meter kabel is beetje veel voor in je broekzak haha

wesley93 16-04-2012 Product jaar of meer in bezit

ik vind 'm juist bijzonder prettig zitten en klein zijn mijn oren zeker niet, ik heb die schuifdingen op de 4e gezet en zit prima! geluid is ook super!

GvKl 11-04-2012 Product paar weken in bezit

Mijn zoon wilde een Dr Dre van € 399,00. Echt niet dus deze maar aangeschaft en is goed gekeurd.
Voor die prijs een super kwaliteit geluid en een mooie vormgeving. Echt een aanrader. Ga er zelf ook nog één aanschaffen

Okke77 10-04-2012 Product kwartaal in bezit

3,2
Ik heb deze koptelefoon gekocht in de veronderstelling dat hij beter zou zijn dan de HD202 die ik eerst had. Hij sprak me ook erg aan vanwege het feit dat je de rechteroorschelp kan draaien, wat voor studiowerk handig is. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Ik kan deze koptelefoon nog geen kwartier op omdat ik anders hoofdpijn krijg. En dan heb ik het niet eens over de geluidskwaliteit, maar over het feit dat deze koptelefoon extreem strak zit. Zo strak dat ik hem na 2 keer dragen in een hoek heb gegooid en nooit meer op heb gedaan. Ook is de geluidskwaliteit werkelijk verschrikkelijk. Heel veel schel hoog en geen definitie. Voor iedereen die er over nadenkt er 1 te kopen, doe het alsjeblieft niet. De mensen die zeggen dat het wel een goede koptelefoon is, zijn klaarblijkelijk niks gewend, want dit is echt de slechtste koptelefoon die ik ooit in mijn leven in bezit heb gehad. Ik heb er echt heel erg veel spijt van.

Tim Kalb 07-04-2012 Product paar weken in bezit

Het is nu een paar weken geleden dat ik de Sennheiser HD 205 kocht. Ik vind dat ik echt waar voor mijn geld heb gekregen. Er zit echt een top geluidskwaliteit in. Ik gebruik deze zowel thuis als buiten. Thuis zet ik alle schelpen op mijn hoofd zodat ik geen last heb van ander geluid (Ik gebruik deze vooral bij het gamen). En buiten klap ik 1 van de schelpen naar achter zodat ik alles nog hoor van buiten af. Want weet wel. Deze koptelefoon sluit voor 60% het geluid van buiten af als er muziek speeld. Ik vind het draag comfort wat minder. Hij klemt nog al op de oren. Dit gevoel heb je de eerste paar minuten(meestal de 1e 10-20 minuten) Maar daarna verdwijnt het gevoel wel. Daarbij gaan je oren nogal zweeten. Maar dat vind ik persoonlijk geen groot probleem. Ik zet ze gewoon even af.

Willem123456 13-03-2012 Product paar weken in bezit

Erg goede geluidskwaliteit. Oorschelpen zijn inderdaad klein, maar voor iemand met kleine oren (zoals bij mij het geval is) zit de koptelefoon heerlijk. er komt weinig geluid van buitenaf doorheen en ook bij lage tonen is hij erg goed!

Maximilian Windesheim 03-03-2012 Product paar dagen in bezit

6,5
Jullie zullen vast wel allemaal gelijk hebben over het draagcomfort, omdat ik het niet zolang heb gedragen. Maar ik vond hem juist erg lekker zitten omdat hij niet van je hoofd af zakte zoals bij veel andere koptelefoons. Ik heb een klein hoofd waardoor het waarschijnlijk niet zo erg is dat het een beetje strak zit.

Miquelskie 01-03-2012 Product paar dagen in bezit

5,2
Ik heb de Sennheiser HD 205 vandaag gekocht omdat mijn logitech g35 kapot was gegaan. Sennheiser maakt over het algemeen goede producten en het leek me dus een goed plan om deze te kopen. Echter bevalt het me helemaal niet. Ik heb een beetje naar muziek zitten luisteren, en het klinkt goed maar je krijgt zo'n last van je oren als je de koptelefoon op hebt. Verder is het logo niet van metaal maar van plastic , en vindt ik het allemaal maar een beetje 'goedkoop' aanvoelen doordat alles plastic is.

Morgen ga ik ze meteen terug brengen !!!

Grandad 16-01-2012 Product paar weken in bezit

Gekocht bij BCC een week voor kerstmis voor mijn kleinzoon.
met de mededeling dat ik hem kon ruilen ook na kerstmis.de schelpen waren voor mijn kleinzoon te klein waardoor zij oren na 10 minuten rood waren en pijn deden. geluid is wel prima.
ben wel teruggegaan met de vraag omruilen tegen een andere. maar het was een hygienisch product en dat namen ze niet terug.wel hebben ze in de winkel div hoofdtelefoons hangen die je kan proberen daar teld dat hygienisch dus niet voor. Slechte zaak BCC vooral wat hygiene betreft

Youngblood 04-11-2011 Product paar dagen in bezit

Nix mis met de koptelefoon ansich maar inderdaad na een uur weet je niet meer hoe je hem op je hoofd moet houden. Zit veel te strak. Daarom mijn advies om ook goed te kijken naar de reakties betreffende draagcomfort.

magixman 15-09-2011 Product paar dagen in bezit

Deze koptelefoon is degelijk, zuiver geluid, het design is in orde, duurzaamheid weet ik nog niet, maar bij Sennheiser zit dat wel goed. Niets op aan te merken dus.

Het enige waar ik wel serieus last van heb is dat de koptelefoon enorm spant waardoor ik pijn in m'n hoofd krijg, ik hoop dat dit zal weggaan of dat het plastic wat zal meegeven. De oorschelp is op het oor wat ook wel vervelend is. Enkele handige tips zijn:
- om de druk wat te verminderen je hooftelefoon wat ruimer maken (door naar beneden te schuiven-
- De achterkant van je oor binnen de kussentjes te steken zodat de kussentjes er zo niet op duwen.

Thiemor 04-09-2011 Product jaar of meer in bezit

6,5
Ik zocht even naar de prijs voor een client, want de kwaliteit van deze koptelefoon is aanzienlijk hoog, ik gebruik ze professioneel.

Maar ik sluit me volledig aan bij de opmerkingen dat het ding te strak is, het zit echt waardeloos!!
Maar goed, je kwaliteit is wel hoger dan van welke andere headphones in deze prijsklasse.. daarbij heb ik m al jaren, het lijkt erop dat het ding heel wat kan hebben ik hoor geen kwaliteitsvermindering.

Heel geschikt om even een andere referentie te hebben voor een mixage, maar zeker niet om lang achter elkaar mee te werken.

dennis emmers 30-08-2011 Product paar dagen in bezit

iets te kleine oorschelp, iets te strak, goede geluidskwaliteit ook met lage tonen.
Als senheiser een groter model heeft met betere pasvorm voor een paar euro meer zou ik die kiezen.
Al met al voor 40 euro niet te duur.
3 meter kabel is lang genoeg en verloopstekker meegeleverd en leren opberghoes. Netjes.

Roy_1982 07-07-2011 Product kwartaal in bezit

Ik had beter onderzoek moeten doen. Maar ik liep door de Saturn en deze koptelefoon was in de aanbieding. Ik heb meerdere Sennheisers gehad en ik ben altijd tevreden geweest. Dus meteen maar gekocht.

Wat een ongelooflijk rotapparaat. Het blijkt achteraf dus een "supra aural (op oor)" model te zijn. Het klopt dus dat deze koptelefoon niet over maar op je oren zit. Dit doet zoveel pijn dat je deze Sennheiser na een half uur af MOET zetten. Je oorschelpen blijven daarna gevoelig.

Ik snap dat het een op oor model is, maar het lijkt me niet de bedoeling dat een koptelefoon pijn doet. En dat doet dit model dus wel.

Rhett 02-07-2011 Product paar dagen in bezit

Hoi!

Ik heb deze koptelefoon gister gekocht en ben er heel erg tevreden mee. De koptelefoon is licht, heeft een mooi uiterlijk en zit ook nog eens erg lekker.

Hij zit wel best strak om je hoofd, maar dat is voor mij geen probleem omdat ik redelijk kleine oren heb en ook geen groot hoofd heb. Hij valt hierdoor tijdens het skateboarden ook niet telkens van mijn hoofd af.

De geluidskwaliteit is erg goed, met een goede verdeling van de bass.
Hij heeft wel een erg lang snoer, maar dit is met een klein beetje plakband goed op te lossen.

Er zit ook nog een handige links-rechts aanwijzing op de koptelefoon, maar voor zover ik geluisterd heb hoor ík geen verschil in geluid als je bijvoorbeeld de linkerkant op je rechteroor zet.

Duurzaamheid weet ik niet, omdat ik heb pas 1 dag heb maar hij voelt wel erg stevig aan.

Dit is echter geen goede aankoop voor mensen met grote oren of een groot hoofd, omdat die redelijk strak zit en de schelpen zijn niet super groot. Bij mensen met kleine tot gemiddelde oren gaan ze er wel mooi overheen trouwens.

Steven K. 13-03-2011 Product jaar of meer in bezit

Ik heb al behoorlijk wat last gehad van al mijn computer spullen (muis, laptop, programma's, etc.). Deze Sennheiser heeft me echter nog nooit in de steek gelaten. Ik heb hem nu langer dan een jaar en hij werkt nog steeds perfect. Zeer goede geluidskwaliteit en hij werkt (zelfs na een aantal keer te hebben laten vallen) nog steeds zeer goed. De draad is lange genoeg, er staat bij wat links en rechts is (handig voor gamen) en het is goed verstelbaar.

Het draagcomfort is het enigste puntje wat je in mijn inziens niet helemaal geweldig kan vinden. Zelf vind ik het prettig dat deze koptelefoon goed tegen je hoofd aan zit, omdat je dan minder geluid van buiten ontvangt en omdat de koptelefoon dan niet de hele tijd van je hoofd valt. Na een uur of 4/5 begin ik mijn oren wel wat te voelen. Dat zou dus een nadeeltje kunnen zijn. Als je dus van jezelf weet dat jouw hoofd wat groot is zou je beter verder kunnen zoeken.

Heb je echter een gemiddelde hoofd grootte, dan zijn er niet echt problemen en is deze koptelefoon zeer geschikt.

Jelkeh 09-04-2010 Product paar weken in bezit

Op zich een prima koptelefoon. Verwacht er geen wonderen van, maar voor de prijs een goed geluid.

Nadeel vind ik dat mijn oren pijn gaan doen als je hem een uur of 4 op hebt. Dat hij strak zit vind ik wel heel prettig, mijn HD202 is zo versleten dat hij steeds van mijn hoofd valt.

De geluidskwaliteit is erg afhankelijk van het apparaat waar je hem op aansluit. Een mp3-speler klinkt natuurlijk altijd minder dan een dure hifi set. De meeste mensen zullen echter mp3's luisteren en deze koptelefoon is goed genoeg om de tekortkomingen van die bestandsindeling te laten horen. Meer heb je dus voor bij je mp3-speler niet nodig.

markleemker 06-01-2010 Product paar dagen in bezit

heerlijke koptelefoon met super vol geluid,zowel lage als hoge tonen komen prima tot hun recht.
zit inderdaad wel stevig op het hoofd,maar dit stoord mij zeker niet.
disign is mooi,licht van gewicht en goed instelbaar op het hoofd.
kort om prima koptelefoon voor een erg scherpe prijs,zal hem zeker aanraden aan wie op zoek is naar kwaliteits koptelefoon.

oliviertjuh 31-10-2009 Product paar dagen in bezit

Ik heb net 1 dag deze koptelefoon en ben er heel blij mee, mooie bas en helder geluid. Er zat een verloopstekker bij en een handig lederen tasje. Dat voor maar 40 euro. ik heb heb gekocht op www.bax-shop.nl
de koptelefoon zit ook nog eens heel lekker, misschien niet als je een wat groter hoofd hebt, en grotere oren. kortom egt waar voor je geld!