Philips Fidelio S1/00 - Reviews

gesloten

8,9

Guido v. K. 30-09-2014 Product paar dagen in bezit

Draagcomfort
De Philips Fidelio S1 zit erg comfortabel. De oordopjes passen perfect in de oren. De verwisselbare dopjes zijn precies flexiebel genoeg en vormen goed naar je oren, de oortjes zelf zitten goed omdat ze ergonomisch zijn vormgegeven.
Daarnaast voelen de materialen goed stevig en degelijk aan, dit valt me vooral op bij het platte snoer. Door deze stevigheid zou je denken dat ze misschien zwaar zijn na verloop van tijd in de oren, niets is minder waar; de oortjes zitten na uren lang dragen nog steeds goed, je voelt nauwelijks dat je ze in hebt.

Vormgeving
Naast dat ze comfortabel zitten, zien ze er ook erg mooi uit. Het draad met twee kleuren, de mooi en bijzonder vormgegeven oordop zelf en de opzet dopjes die licht doorschijnend zijn. Wat moet ik er nog meer over zeggen..

Geluidskwaliteit
Het geluid van deze Fidelio is goed afgestemd, de hoge heldere tonen komen er erg goed uit zonder dat het geluid schel klinkt. De bass is ook erg goed aanwezig.
Deze set is makkelijk in te stellen naar je eigen smaak met een equalizer, zelf vind ik dit niet nodig.

Duurzaamheid
Ik ben nog maar net de trotse eigenaar van deze Fidelio oortjes, maar ik ben er al zeer over te spreken. Ze voelen degelijk en stevig aan als je ze in je oren hebt, vooral met het goede platte snoer.

Conclusie
Ik ben erg te spreken over deze Philips Fidelio S1 oortjes. Het is mijn geld dubbel en dwars waard geweest.

Carlo_Amico 15-07-2013 Product paar dagen in bezit

Om eerlijk te zijn was ik altijd van mening dat Philips en audio niet de beste combinatie was. Ja, ze zijn de uitvinders van de CD, maar toch. Een beetje audiofiel haalde, in mijn beleving, zijn neus op voor de geluidsapparatuur van dit merk. Ik was daar geen uitzondering op. Tot voor kort, want toen gebeurde iets wat ik nooit had verwacht. Op zoek naar nieuwe in-ears stuitte ik per toeval op een review van deze Fidelio S1. Het was op een audio site, de schrijver van het stuk was lyrisch over deze dopjes. Hij leek net zo verbaasd als ik dat het Philips gelukt was om zo’n kwaliteitsproduct af te leveren. Deze in-ears kregen daardoor mijn aandacht, maar vond de prijs van € 89,- iets aan de hoge kant. Na wat gezoek kwam ik ze tegen voor een betere prijs, € 60,-. Precies binnen mijn budget, dus meteen besteld.
Omdat ik voordat ik tot deze keuze kwam, binnen een jaar door 3 verschillende merken behoorlijk teleurgesteld was geraakt (ondanks goede reviews) als het op geluidskwaliteit aan kwam, was ik een beetje huiverig voor dat het nu ook weer het geval zou zijn.
Deze huiverigheid bleek ongegrond. Want wat een top in-ears heeft Philips weten te produceren.
Om eerst bij het uiterlijk te beginnen. Ze zien er werkelijk prachtig uit, de tweekleurige platte kabel, de geborstelde aluminium behuizing. Door de gebruikte materialen voelt het ook nog eens als veel duurdere oordoppen.
Nu het belangrijkste, waar het allemaal om draait bij koptelefoons, het geluid.
Zelden heb ik een hoofdtelefoon zo uitvoerig getest. Daarvoor heb ik 3 verschillende apparaten gebruikt: Creative Zen Xifi, Samsung Galaxy S3 en Sony Xperia Tablet S. Verschillende kwaliteit MP3’s (van 96 kbps tot 320 kbps) en zeer uiteenlopende muziek, van klassiek tot jazz en van pop/rock tot techno. Het lijkt deze geluidsweergevers niks uit te maken, alles wordt tot in de kleinste details weergegeven. Met als kanttekening dat als je met echt harde volume naar harde bassen luistert er logischerwijs vervorming optreedt. Het allerbeste geluid had ik overigens op de tablet. Direct gevolgd door de Creative Zen. De Galaxy S3 stelde mij wat teleur. Hiermee wil ik aangeven dat het apparaat waarop de muziek wordt afgespeeld minstens zo belangrijk is als de oordoppen.
Het draagcomfort wil ik ook nog even aankaarten. Bij de in-ears krijg je 3 verschillende silicone tops en een set gemaakt van geheugenschuim. Van deze laatste maak ik gebruik. Ze zitten erg lekker en bovendien wordt een groot deel van het omgevingslawaai tegengehouden.
Conclusie: Deze Fidelio S1 hebben mij in positieve zin verrast. Als je net als ik bereidt bent om verder te kijken dan de bekende audiomerken dan zijn deze in-ears echte aanraders!