Philips SHD9200/10 - Reviews

over het hoofd
Klankkast
open

bg2rtv 17-06-2014 Product kwartaal in bezit

Inmiddels mijn derde van deze gehad. Geluid valt steeds weg, laden wil steeds niet, soms wil hij niet uit. Wat je ook probeert, zoals de dB schakelaar,input meer of minder, audiostekkers eruit, andere batterijen, problemen komen steeds terug. Bij mij geen Philips meer. Weg geld. De hele hap ligt inmiddels verpletterd in de container.

rowosa3 17-02-2014 Product maand in bezit

Op zich prima koptelefoon. Maar geluid valt regelmatig weg. Door batterijen erin en eruit te doen is dit te herstellen. Dus eigenlijk: GEEN prima koptelefoon. Vandaar duurzaamheid 1.

ibenjeroen 04-02-2014 Product paar weken in bezit

Ik heb de Philips SHD9200 nu al een paar weken in bezit. Ik ben er nog steeds blij mee. Het geluid is goed en de hooftelefoon zit lekker. Het is makkelijk in te stellen. Alleen valt de verbinding
wel snel weg, je kan eventueel de batterijen er uit halen, alleen denk ik dat dat niet de bedoeling is. Je moet dan even een paar minuten wachten, dan gaat hij vanzelf uit

vanoevelen 19-12-2013 Product paar dagen in bezit

6,2
Update: Inmiddels weer 10 dagen verder en nog steeds geen koptelefoon ontvangen!! Er is wel contact geweest door een Philps medewerker en daar is het bij gebleven.

vanoevelen 09-12-2013 Product paar dagen in bezit

Update tot afhandeling met Philips. Er werd mij toegezegd dat ik een nieuwe koptelefoon zou krijgen, maar tot heden nog niets ontvangen. Daarna terug contact opgenomen en werd mij doodleuk medegedeeld dat helaas onze medewerker zich vergist heeft. Nu kan ik de procedure weer opnieuw beginnen. Ook vond ik dat deze medewerker van Philips op laatst van het gesprek beetje arrogant overkomen.

member 17-11-2013 Product kwartaal in bezit

Geluid is zeer acceptabel in relatie tot de aanschafprijs. Het materiaal kraakt af en toe. Wanneer de beugel iets losser wordt gezet is dat minder, maar dan beweegt de koptelefoon iets meer over je hoofd. Dat went!

Wat niet went is het wegvallende geluid. Door het apparaat enige minuten op de lader te plaatsen wordt het apparaat mogelijk gereset, want daarna werkt de koptelefoon weer.
Batterijen er uit halen en terugplaatsen kan, maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Dit is dus zeer storend en had ik zeker niet verwacht van dit Philips product.

vanoevelen 12-11-2013 Product maand in bezit

Ik heb de Philips shd9200 nu 1 maand in gebruik(is al de 2e) maar ben er nog niet tevreden over. Het geluid valt regelmatig uit, dan moet je de baterijen er uit halen en opnieuw in doen dan doet hij het weer. Dit is zeer irritant en hoort niet voor zo een duur apparaat.

hielko 05-10-2013 Product paar dagen in bezit

Ik sluit me volledig aan bij de review van 'ijsbergsla'. Maar het wel een echt Philips produkt; het is het net niet. Want als je de koptelefoon wilt gebruiken in iets waar alleen een koptelefoonaansluiting in zit, kun je weer naar de winkel om een verloopstekker te halen. Want de verloopstekker zit er niet bij, hetgeen ook door de handleiding bevestigd wordt.

MvdT 02-07-2013 Product paar weken in bezit

Een herbeoordeling/herkansing na omruil i.v.m. probleem in 1e exemplaar. Een prima koptelefoon met een voor de aanschafprijs geweldige geluidskwaliteit. Zeer positief ervaar ik de vrijheid van draadloos en toch storingsvrij, met de kwaliteit van een aanmerkelijk duurdere "bekabelde" koptelefoon.
Ik gebruik hem alleen via de digitale ingang en heb de analoge ingang niet uitgeprobeerd.

MvdT 09-06-2013 Product paar weken in bezit

5,8
Als alles goed functioneert een prima koptelefoon met een voor de koopprijs prima geluidskwaliteit.
Maar het probleem dat oplaadbare batterijen in de uit stand binnen een dag leeg zijn en tijdens gebruik maximaal zo'n anderhalf uur meegaan is erg vervelend.
Dit zal een exemplarisch probleem zijn, maar na contact met diverse Philips afdelingen lijkt een oplossing door Philips beloofd ver weg. Ik verneem niets meer van Philips.
Verder valt de verbinding af en toe weg, en alleen door batterij eruit en erin te plaatsen werkt het weer net als in andere beoordelingen gemeld.

Aemeliar 15-04-2013 Product paar weken in bezit

De SHD 9200 koptelefoon van Philips is een prima koptelefoon, die alles doet wat je van een koptelefoon mag verwachten. Het comfort is excellent, ik heb hem vaak lang op en zelfs na een uur of 2-3 heb ik niks te klagen. Ook ben ik zeer tevreden over de 3d sound functie, door het surround geluid heb je toch net even wat meer dimensie bij het kijken naar de tv of tijdens het gamen.

Qua uiterlijk ziet het er allemaal prima uit en ook het bereik is erg goed. Het enige nadeel vind ik (persoonlijk) dat de bijgeleverde tulpsnoer wat aan de korte kant is. Hierdoor komen de kabels helemaal strak te staan tussen de tv, de ontvanger en het stopcontact.

ijsbergsla 26-03-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb de Philips SHD9200 nu al een tijdje in gebruik en ik ben er nog steeds erg tevreden over. De koptelefoon zit lekker op je hoofd en drukt niet irritant hard op de oor regio, maar precies goed dankzij de lekkere zachte oorstukken. Dus het langer dragen van de koptelefoon is geen enkel probleem. Het systeem is qua uiterlijk best goed uitgevoerd alleen de recharger is naar mijn smaak net iets te groot, maar verder ziet het er gewoon goed uit. Geluidskwaliteit is erg goed en zeker met de 3D sound aan. Dan heb je toch wel het gevoel dat er tijd en moeite in is gestoken in hetgeen wat eigenlijk in mijn ogen (of in dit geval oren) het belangrijkste is. Verder kan ik eigenlijk geen minpuntje bedenken aan deze koptelefoon. Dus ik ben een zeer blije eigenaar van de SHD9200

lalex 14-03-2013 Product paar weken in bezit

Op zich een prima wireless hoofd telefoon, maar ik hoor duidelijk een storing met name in mijn linker oor. Het is niet heel hard, maar duidelijk aanwezig bij stille passages.
Ik had dit ook al bij de 8900 die ik hiervoor had en geruild heb voor deze. Lijkt een beetje op modem geluid van 'vroeger'. Maar dan sneller en zachter en continu.

Zodra ik de headphones aanzet en verbinding tot stand komt, begint ie zo statisch te ruisen.

Bij mijn pa met de 8600 is dat niet te horen. Dus misschien is het een storing bij mij lokaal.

Meer mensen die dit horen? Of is de 9200 echt muis stil als je 'm aanzet, zonder geluid erop te hebben (wel aangesloten). Via analog of digitaal maakt geen verschil.

Geluid is behalve die ruis, uitstekend. Headphones zijn een beetje zwaar/strak maar dit is niet storend. Wel jammer dat afstelling met zo'n klik systeem gaat. Lastig omdat ik en mijn vrouw hem vaak gebruiken en we verschillende hoofd maat hebben. De 8900 was makkelijker, die had een rek band.

Grote plus vind ik het hangen op de lader. Andere systemen moet je de headphone in een bakje plaatsen en dan rommelen tot lader lampje eindelijk aangaat. Al moet ik zeggen dat de 8600 dit erg goed voor elkaar heeft. 8900 is lastiger.

Aan/uit knopje is vreemd. Lastig te vinden met je vinger en moet lang inhouden om aan te zetten.

Harder/zachter is super, kwestie van drukken op de rechte schelp.

Kortom; ik ben tevreden maar twijfel of ik niet toch terug zal gaan en verwisselen voor Sennheiser RS180. Die heeft echter zelfde Kleer digitale transmissie. Dus wellicht heb ik dan weer die digitale ruis te pakken.

Marlijn1 03-03-2013 Product paar weken in bezit

De installatie en eerste ervaringen zijn heel positief. Een mooi ontwerp dat heel mooi past als onderdeel van mijn audio en video apparatuur. Ook het altijd direct gebruiksklaar zijn van de koptelefoon door de ingebouwde oplaadbare batterijen is heel fijn. Een echte aanwinst om muziek, al of niet gecombineerd met video te kunnen beluisteren, zonder storende invloeden van buitenaf. De koptelefoon draagt heel comfortabel en heeft een fijne pasvorm en is perfect instelbaar. Ook het direct instelbaar zijn van het het volume op de koptelefoon is heel prettig. De HiFi geluidskwaliteit met 3D sound is prachtig en ook op afstand, uit het zicht van de apparatuur, blijft de streaming van het geluid via de zender optimaal. Een puntje van aandacht is voor mij nog het gebruik van de digitale ingang. Hiervoor moet ik nog een speciale coaxkabel aanschaffen en ga ik zeker doen.

theo1102 26-02-2013 Product paar weken in bezit

Heb de SHD9200 van Philips nu een kleine 2 weken in gebruik. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik er heel erg tevreden over ben. Meer dan tevreden zelfs.
Hij zit stevig maar draagt toch licht, zowel de hoofdband als de oorschelpen irriteren niet. Bij de hoofdtelefoon die ik hiervoor had veroorzaakten de schelpen toch wel transpiratie. Bij de SHD9200 is hier tot nu toe nog geen sprake van. Het ziet er uit, en voelt aan als een heel degelijk apparaat.Dat de zender meteen een standaard is, maakt het toch een mooi geheel, wat als het in het zicht staat, geheel niet misstaat. Het zal in elk interieur passen.

De dubbele ingang is heel erg praktisch, ik heb in onze aanbouw nu zowel de (digitale) televisie tuner als mijn computer er op aangesloten. Ik kan nu dus zonder kabeltjes wisselen flexibel van beide apparaten gebruik maken via de koptelefoon. Als ik een minpuntje zou moeten bedenken, is het misschien toch de aan/uit knop, deze is wel erg klein; maar goed hij gaat automatisch uit als je hem terugplaats op de standaard, dat compenseert weer.

En, last but not least, de geluidskwaliteit. Want daar gaat het in principe toch om bij een hoofdtelefoon. Deze is echt van hoge kwaliteit, erg zuiver en vol van klank. De 3D geeft ook echt een extra dimensie, al heeft de geluidsbron hier ook wel invloed op. Het bereik van 100 meter heb ik niet kunnen testen, maar kortere afstanden binnen huis wel, met verschillende muren ertussen: geen enkele storing of vervorming!

Nog geen moment spijt!!

Bram1979 24-02-2013 Product paar dagen in bezit

Nu een paar dagen in bezit en deze koptelefoon overtreft echt mijn verwachtingen. Hij zit super, hij heeft een enorm bereik zonder verlies van kwaliteit. Ik loop moeiteloos naar de schuur en de zolder. Tijdens een film wordt je echt meegesleept tot in de kleinste details. Het toestel misstaat niet bij het interieur en het aansluiten stelt niks voor!

Echt prima koptelefoon. Hij is niet goedkoop, maar dan heb je wel wat!

Harver 24-02-2013 Product paar weken in bezit

De SHD9200 draadloze HIFI hoofdtelefoon van Philips, is wat mij betreft een zeer geslaagde high-end uitvoering geworden.

Op het gebied van design, zal het in menig interieur waarschijnlijk niet misstaan. Bij het draagcomfort en pasvorm is op verschillende manieren gezocht naar het optimale. De draagband en vooral de super zachte velours kussens, maken het mogelijk om de hoofdtelefoon zonder vervelende knelpunten of oververhitte oren, met gemak een aantal uren achter elkaar te gebruiken. Ook voor brildragende mensen, wat ik persoonlijk bij andere systemen wel eens anders heb meegemaakt. Makkelijk in gebruik, ook de tiptoetsen voor het harder en zachter zetten van het geluid.

Het bereik van 100 meter heb ik niet kunnen uitproberen maar uiteraard wel door heel het huis en ook de tuin. Het geluid blijft overal even goed, zonder ook maar een hinderlijke storing of hoorbare kraakjes.

En wat betreft dat geluid, kan ik maar een ding zeggen; werkelijk subliem. De keuze bij het ontwerp om gebruik te maken van een frequentiebereik van 17-24.000 MHz, viel mij bij de specificaties al meteen op en stelt in alle opzichten niet teleur. Wat een geweldig ruim geluid en perfecte balans in zowel de lage als de hoge tonen, met daar bovenop als optie de 3D knop wat het geluid helemaal dimensionaal maakt.

Of het nu gaat om de achtergrondtrompet in Racoons “Freedom”, de cello in Matt Simons “With you” of de Symphony No. 9 “From the New World” van Dvorak, het geluid komt in alle detail tot z’n recht zoals de muzikant het heeft bedoelt.

Kortom, wat mij betreft een zeer aanbevelingswaardige hoofdtelefoon die je echt gehoord moet hebben.

boorke 22-02-2013 Product paar dagen in bezit

De SHD9200 is een mooi apparaat en heeft erg goede geluidskwaliteit. Het draagcomfort is goed, hij klemt niet te veel en is lekker zacht bekleed.

Het bereik is sterk, overal in huis is er goed ontvangst. Kortom een aanbeveling waard

Tessaloniki 21-02-2013 Product paar dagen in bezit

Pas deze hoofdtelefoon gekocht.
Een hele geweldige ervaring.
Toegegeven ik had nog nooit een draadloze
hoofdtelefoon gebruikt.

Het is heerlijk. Een geweldig draagcomfort,
een subliem geluid en een handig apparaat
om te bedienen.

Wel moest ik letten op het geluidsniveau
bij het omschakelen van TV naar radiogeluid.
Eerst moet dan de hoofdtelefoon zachter worden gezet.
Maar er komt ondertussen wel een geweldig geluid in je oren. Je bent in een eigen wereld met de muziek of de film.

Ook op grotere afstand werkt de hoofdtelefoon
nog prima zonder kraken of storen. Weer iets wat ik niet had verwacht

Het enige kleine nadeel is dat de meegeleverde RCA kabel erg kort is.

Verder is het apparaat van alle gemakken voorzien inclusief een modern design.

Een aanrader om aan te schaffen voor iedereen die van een mooi geluid wil genieten.

De duurzaamheid schat ik goed in, ondanks dat ik het appraat pas heb gekocht, dit op basis van de rest van de kwaliteit van het apparaat.

aske 21-02-2013 Product paar dagen in bezit

De koptelefoon SHD9200 van Philips heeft een zeer aangename pasvorm en een werkelijk fantastisch geluid.
Het geluid is door het hele huis te ontvangen en levert ook op grote afstand, gehinderd door muren e.d. geen geluidskwaliteit in. Daarnaast is de SHD9200 eenvoudig te bedienen. Een klein minpuntje is dat je de koptelefoon nauwkeurig op de oplader moet plaatsen. Voor mij een geweldige aankoop die door mijn kinderen (pubers) zeer intensief gebruikt wordt.