Philips Fidelio M1/00

zwart
Philips FX5MBK/00 BK
9,0 (1)

d00rgaan 20-07-2014 Product paar dagen in bezit

Voor mensen die van echt goed gebalanceerd zuiver geluid houden, voor een knalbas zou ik een dr. Dre nemen. Uitgeroepen tot beste mobiele koptelefoon door Whatfi.
Nauwelijks hoorbaar voor omstanders als volume helemaal openstaat (gebruik hem vaak op kantoor). Er zit een kabel bij met een microfoon, wees daar zuinig op die kan je niet los bestellen. Kort stukje kabel zit vast hierdoor net te zien als je koptelefoon op je hoofd zit en je de losse kabel inprikt.
Gebruik hem nu iets langer dan een jaar en ben er zeer blij mee.

pejramakers 12-10-2013 Product paar weken in bezit

Ik was nogal verrast door de geluidskwaliteit van de Philips M1, die echt heel erg goed is.
De koptelefoon zit lekker op je hoofd, ook als je hem langere tijd draagt.
In het verleden diverse koptelefoons van Sennheiser en AKG gehad, maar deze doet daar zeker niet voor onder. Een erg goede prijs-/kwaliteitsverhouding dus.

kinganneke 02-07-2013 Product jaar of meer in bezit

1 jaar in bezit. Goede hoofdtelefoon. Na 8 maanden liet stukje materiaal van linkeroorschellp los. Gelijmd en zit weer,maar niet voor deze prijsklasse..Opvallend detail. De ipod toch is zo afgesteld dat de M1 wel goed klinkt maar de hoge tonen beperkt. Op een Samsung wifi 4.2 klinkt de M1 geweldig.Zou Apple iets te veel naar Sennheiser kijken

pietschip 22-06-2013 Product paar weken in bezit

Een hele mooie koptelefoon qua model, het zitconform is prima.
En het geluid is ook prima,en ziet er stevig uit.Een goede koop voor het geld.

Diddiii 18-04-2013 Product paar weken in bezit

Fidelio, een ander woord voor trouw. En dat kan je zeker: de fidelio serie is een reeks van hoofdtelefoons waarop je kan vertrouwen dat je iets goed in huis haalt!
Ik kan erg in detail alles beschrijven wat deze hoofdtelefoon te bieden heeft, maar samengevat is het een erg degelijke hoofdtelefoon met een uitstekend draagcomfort en de beste geluidskwaliteit die ik tot nu toe ooit ervaren heb. Moest je twijfelen, een miskoop zal je er zeker niet mee doen!

Draagcomfort & Design

In de doos zit de hoofdtelefoon, een opbergzakje (altijd handig) en de tussenkabel. Die bestaat uit materiaal dat in elkaar gedraaide draden voorkomt. Er zit een afstandbediening in die op de meest courante toestellen werkt.

Voorheen gebruikte ik een andere hoofdtelefoon, waarvan de schelpen ook op het oor in plaats van rond het oor zitten. Ik kreeg na een tijdje vaak pijn aan mijn oren. Dat is niet het geval bij de M1: de schelpen zitten nu ook op mijn oren, maar na uren luisteren heb je nog steeds geen last van de hoofdtelefoon: hij klemt perfect om het hoofd zonder door te drukken.
Dit komt doordat het toestel is afgewerkt met leder en memory foam, wat het draagcomfort alleen maar ten goede komt. Ook is de kabeluitgang zo geplaatst dat die nooit in de weg zit bij het dragen.
Het toestel bestaat verder uit aluminium, zonder zwaar te wegen op je hoofd.
De oorschelpen kunnen 90 graden draaien, wat deze hoofdtelefoon ook erg mobiel maakt, waardoor hij ook uitermate geschikt is voor op de trein, tram of bus.

Geluidkwaliteit

De geluidskwaliteit is uitmuntend, en dat is dan ook waar het om draait! Nog nooit heb ik zo’n goede kwaliteit ervaren. Bass-Reflex syteem, krachtige luidsprekersdrivers, dubbellaagse oorschelpen, termen die niet voor iedereen duidelijk zijn, maar het werkt. Bassen klinken erg vol, alsof je muziek hoort door de beste boxen die er bestaan. Hoge tonen komen perfect tot hun recht, dit in tegenstelling tot veel andere hoofdtelefoons. Dit is het geval op alle volumes, zodat je geen slecht gevoel aan de oren hebt na het luisteren. Want hoe belangrijk is het niet om een goede kwaliteit van geluid te hebben om ons gehoor niet te beschadigen?
De combinatie met de oorschelpen die zich aanpassen aan de vorm van je oor, zorgt voor een comfortabele, erg natuurlijke geluidservaring.

De achtergrondgeluiden worden niet volledig onderdrukt. Op zich kan dat ook goed zijn (als iemand je bv. roept), maar als er teveel geluid is, kan dit storend zijn voor de luisterervaring. Zo gebruikte ik de hoofdtelefoon om een film te kijken in de auto, terwijl de radio op normaal volume speelde. Ik kon de radio wel horen, maar dit was pas storend als je er echt op ging letten. Desondanks horen mensen rondom je niets van de muziek, de muziek zelf is wel erg goed geïsoleerd, zodat medepassagiers op de bus bv. geen last hebben als je muziek luistert.

Conclusie

Het is geen goedkoop toestel, maar je krijgt er wel een goed afgewerkt product, veel draagcomfort en een uitstekende geluidskwaliteit voor in de plaats. Zeker de combinatie van de uitstekende kwaliteit en het draagcomfort, maakt deze hoofdtelefoon het overwegen waard, en één van de beste hoofdtelefoons in zijn segment.

Pluspunten
- Uitstekende geluidskwaliteit
- Draagcomfort

Minpunten
- Achtergrondgeluiden niet volledig onderdrukt (persoonlijk)

samantha88 18-04-2013 Product maand in bezit

Als lid van the Insiders mocht ik deze hoofdtelefoon een aantal weken uitproberen. Ik moet zeggen, hij bevalt erg goed. De M1 is in principe gemaakt om onderweg te genieten van je favoriete muziek. Het is een on-ear hoofdtelefoon, wat betekent dat hij op de oren rust. De oorstukken zijn gemaakt van memory foam, wat erg comfortabel is, zelfs als je hem lange tijd op hebt. Ik heb zelf met eerdere hoofdtelefoons het probleem gehad dat ik pijn kreeg aan mijn oorschelpen, met de M1 heb ik dat niet. De oorstukken kun je inklappen zodat hij makkelijk in je tas past. Er zit ook een bewaartasje bij, zodat de hoofdtelefoon beschermt wordt.
Wat ook heel erg fijn is, is dat de hoofdtelefoon omgevingsgeluiden uitsluit. Ik heb hem uitgebreid getest, in bus en trein maar ook gewoon thuis op de bank. Mijn conclusie is dat als je muziek aan hebt, je ook echt alleen je eigen muziek hoort, en niet de gesprekken die mensen om je heen voeren. Dat de koptelefoon zo goed afsluit is niet altijd handig: ik hoorde een omroepbericht in de trein niet en was daardoor bijna te laat om uit te stappen. Ook thuis liep ik tegen een vergelijkbaar probleem aan; mijn moeder zat tegen me te praten, maar ik hoorde haar niet. Gelukkig kon ik het goedmaken door haar ook de hoofdtelefoon te laten proberen, ze stond versteld van de geluidskwaliteit en hoe goed andere geluiden buiten gehouden worden. Let dus goed op als je deze hoofdtelefoon gebruikt in het openbaar vervoer, waarschuw mensen in je omgeving even dat je ze echt niet kunt horen.
Al met al ben ik erg tevreden over deze hoofdtelefoon, hij is zeer geschikt om onderweg te gebruiken, maar ook voor thuis is het een prima ding.

wadetski 16-04-2013 Product maand in bezit

Ik wou al een tijdje een andere hoofdtelefoon. Ik heb steeds 'in-ear' hoofdtelefoon gehad en wou graag eens een 'on-ear' model. In de hoop dat het draagcomfort dan een stuk beter zou zijn. Want de oordopjes gingen vlug irriteren of blijven bij mij nooit zitten.
Wel, ik ben zeker aangenaam verrast. Het is een zeer goede hoofdtelefoon. Het was een beetje wennen in het begin, want hij staat eigenlijk op de oren. Maar hij past zich wonderwel goed aan en geeft nergens een drukkend gevoel, dankzij het geheugenschuim. Tenzij je hem lang ophebt, dan durven mijn oren wel eens heel warm te worden. (na ongeveer een drie kwartier bij mij)
Qua geluidskwaliteit is hij fantastisch. Ik merk dingen op die ik vroeger niet hoorde, heel zuiver.
Maar er zijn toch ook wat nadelen:
- volgens Philips is het een hoofdtelefoon voor onderweg. Dus dat is ideaal, dacht ik, zo kan ik ook gebruiken op mijn fiets. Maar dit valt me toch tegen! Doordat hij op de oren staat suist er wind tussen de hoofdtelefoon en dat stoort toch. En niet alleen op de fiets maar dus ook als het hard waait.
Daarenboven is hij vrij groot en niet makkelijk op te bergen in een jaszak of zo. Maar als je een tas bij hebt lukt dit weer super doordat de schelpen handig draaien tot hij mooi plat is.
Omgevingslawaai wordt wel buiten de oren gehouden, wat op de fiets dan weer minder praktisch is want zo hoor je het verkeer minder of niet.
- En wat de prijs betreft, ik denk niet dat ik in de winkel dit model vlug zou kiezen: op gebied van geluidskwaliteit zeker, maar het is even wennen aan de manier van dragen (en in de winkel heb je de hoofdtelefoon meestal maar even op).
Voor wie op zoek is naar een zeer degelijke en niet te opvallende head phone is deze zeker een te overwegen keuze!
Samengevat:
+ geluidskwaliteit! (echt super!)
+ gebruiksgemak
+ (los)koppelbare kabeltjes
- langdurig gebruik geeft warme en 'rode' oortjes
- de wind durft wel eens te suizen

javaneyk 15-04-2013 Product paar weken in bezit

6,5
De hoofdtelefoon is strak van vormgeving en zit geweldig, bijzonder goede kwaliteit en robuust. Ik heb het gebruikt met hardlopen en gedurende de 21 kilometer run bleef de hoofdtelefoon goed zitten. Na de loop waren wel de oorkussens doorweek van het zweet wat als resultaat heeft dat er nu enigsinds witte uitslag (Zout) op de kussens zit. Qua geluid vuil deze koptelefoon niet echt op. Dwz mijn andere koptelefoons die ik thuis bezit een zeer oude (+20jr) maar super philips over-ear model (toen de duurste) en een sony( goed koop ding) hebben zelfde of betere geluidskwaliteit. Wat ik echt zuper vindt ik de aansluiting met bedieningsknoppen, via mijn Blackberry kan ik goed de muziek veranderen en ook het telefoneren ging bijzonder goed, echt een handigheidsje die ik mis op mijn ander koptelefoons. Kortom is geef deze koptelefoon een 6,5 kwaliteit goed, geluid matig en prijs redelijk hoog.

rafgeusens 15-04-2013 Product maand in bezit

Totnutoe zat ik steeds met een Sennheiser HD-201 op de trein naar films te kijken. Geen al te duur model (39 euro), want ik vreesde dat hij wel eens zou kunnen geplet worden tussen al de rommel in mijn rugzak. Het gevolg was dat dit model de oren ook niet perfect afsloot. Spelende kinderen of enthousiast kwetterende vrouwen op de trein en moest het volume op het maximum zetten om nog iets te verstaan. Langs de andere kant had ik ook regelmatig buren die opkeken van het lawaai wanneer iemand met veel geweld een kopje kleiner werd gemaakt in een film. :-)

Met de Fidelio M1 is dat wel anders. Hij sluit perfect aan op mijn oren, waardoor ik nog nauwelijks last heb van luidruchtige medereizigers en er ook geen vreemde blikken meer op mij werden gericht bij het bekijken van een horrorprent. Door de lederen afwerking voelt de M1 daarnaast heel wat aangenamer aan dan de Sennheiser. Ook een risico op beschadiging van het toestel tijdens het transport is een stuk minder. De M1 is op zich al niet zeer groot en de schelpen kunnen nog eens gedraaid worden waardoor het geheel niet meer plaats inneemt dan een gemiddeld boek.

Het belangrijkste bij een hoofdtelefoon is natuurlijk de geluidskwaliteit. Ook daar valt niets op aan te merken. Die is perfect zoals het moet zijn. Zowel de hoge tonen als de lage bastonen komen er perfect door en alle dialogen waren zeer goed te verstaan. Kortom: de Fidelio M1 is een aanrader als je het mij vraagt.

rpluy 11-04-2013 Product maand in bezit

De M1 is fraai verpakt en straalt kwaliteit uit. De koptelefoon is klein, maar overtreft veel grote koptelefoons met gemak. Bij de bouw is gebruik gemaakt van kwalitatief hoogwaardig en mooi materiaal. Het draagcomfort is meer dan goed en je hebt nauwelijks door dat je hem ophebt.

Geluid
De bass is goed hoorbaar maar overheerst niet, zoals dat wel vaker het probleem is bij andere koptelefoons. De lage en midden tonen zijn prima en ook de hoge tonen komen goed uit de verf.

Afstandsbediening
Aan de relatief korte kabel zit een afstandsbediening met ingebouwde microfoon. De afstandsbediening is getest met een iPhone 4 en werkt probleemloos, maar het volume is niet aanpasbaar wat zeker een gemis is.

Draagcomfort
De oorschelpen zien er mooi uit en zitten erg goed. De koptelefoon is verstelbaar in verschillende lengtes. De koptelefoon is plat opvouwbaar en kan opgeborgen worden in het bijgeleverde zakje.

Conclusie
De koptelefoon is prijzig maar zijn geld meer dan waard. Er staat geen naam van een rapper op, maar gewoon Philips. En dat is best wel prima.

Pluspunten: Heldere geluidsweergave, Gebruiksvriendelijk, Fraai design, bouwkwaliteit, geluidskwaliteit
Minpunten: afstandsbediening, kabellengte

bramnz 11-04-2013 Product paar weken in bezit

De Philips Fidelio M1 heeft niets voor niets de What Hi-Fi? Sound and Vision Awards 2012 voor headphones / best portable on-ears £100 - £200 gewonnen.
Een betaalbare, maar met de kwaliteit van haar duurdere broertjes, hoofdtelefoon.
De Fidelio M1 is slank, sexy en chique.
Het begint al met de stoffen belijning welke ook afkoppelbaar is, zodat je het makkelijk kunt verlengen.
De draagcomfort is uitmuntend. De M1 is compact maar laat zich toch graag zien.
het ontwerp is licht maar bied toch de stevigheid die je verwacht.
De koptelefoon is eerder chique dan luxe te noemen, en dat in combinatie met het heldere geluid, vriendelijke maar goede bass en de eerste klas materieel waaruit de hoofdtelefoon bestaat maakt dit een zeer betaalbare maar onderscheidend exemplaar.
Iets waar de consument als Philips trots op mag zijn.
Ik ben er erg tevreden mee, ik ben zelf positief erg verrast door deze hoofdtelefoon
zaken zoals omgevingsgeluiden, en niet op de maximale volume stand, zijn genoeg afwezig om te kunnen genieten van de muziek.
Ik kan me op dit moment maar twee nadelen bedenken, en dat is dat de hoofdtelefoon niet opklapbaar is, en dus bij het opbergen wat meer ruimte in neemt.
En de bedieningsknop aan het snoer laat je alleen toe de muziek te pauzeren, of indien aangesloten op een telefoon, een inkomend gesprek te accepteren. De bediening van volume is een gemiste kans.
Er zijn gelukkig veel meer voor- dan nadelen aan deze koptelefoon, en gezien de prijs is het een uitstekende keus. Ik ben er erg content mee.

arnoverwaayen 04-04-2013 Product paar weken in bezit

Zeer goed draagcomfort, en is goed in te stellen. Dit verloopt niet bij veelvuldig gebruik. Zodra je de koptelefoon opzet is het achtergrond geluid bijna verdwenen. En sluit goed af op je oren. Het geluid is zeer goed en warm. Een heel goed bereik van alle tonen.

Middelemiel 04-04-2013 Product paar weken in bezit

Ik heb sinds een kleine twee weken de M1 koptelefoon in gebruik. Het eerste wat me opviel toen ik hem opzette was dat omgevingsgeluid direct al een stuk zachter werd. Eén van de dingen waarvoor ik deze koptelefoon wou hebben.

Comfort: Het zit ontzettend lekker. Er is genoeg druk op je oren dat hij niet snel zal afzakken, de koptelefoon blijft goed op zijn plek, maar zit niet té strak. Als je hem afzet heb je pas door dat je een koptelefoon op hebt gehad.

Geluid: Hier was ik sterk over te spreken. Series die ik keek op mijn ipad lieten gedetailleerde achtergrondgeluiden naar voren komen die ik nog nooit eerder had gehoord (deuren op de achtergrond die openen, auto's die voorbijrijden). Sterker nog, ik heb in het begin meerdere malen mijn koptelefoon afgezet om te kijken of de geluiden niet "echt" waren.

Omgevingsgeluid: Omdat ik veel reis (vooral vliegen) heb ik graag een koptelefoon waarbij je weinig/geen omgevingsgeluid hoort. In het vliegtuig (waar ik eerdere koptelefoons/oordoppen altijd op zijn hardst moest zetten) hoor ik weinig omgevingsgeluid, en hoef ik het volume niet eens hard te zetten om toch mijn muziek goed te horen. Het is niet alsof er geen omgevingsgeluid meer is, maar het is zeker een stuk minder.

Opbergen: Helaas is de koptelefoon niet opklapbaar oid, wel kunnen de oorschelpen 90 graden draaien, zodat hij iets "platter" in een tas past.

Overall: Erg tevreden hiermee, hij is nog wel groot in mijn rugzak, maar het geluid is super. Dik tevreden met mijn aankoop

R32 25-03-2013 Product paar dagen in bezit

Heb nu al een paar dagen de m1 kunnen testen via the insiders, ben er zo tevreden over dat ik deze nu ga houden.

Mooi geluid, strakke vormgeving en voelt solide en degelijk aan. Met de knop die aan de kabel zit kun je de muziek pauzeren maar helaas de volume niet afregelen.

De m1 heeft een fijn draagcomfort en sluit omgevingsgeluiden goed af.

TvL52 22-03-2013 Product paar dagen in bezit

Mag deze testen via the Insiders. Prima headset met een erg goed geluid voor alle soorten muziek. Confortabele pasvorm. Zijn prijs zeker waard.

Snarfway 21-12-2012 Product maand in bezit

Voor wat betreft geluid een prima koptelefoon met een mooi spectrum. Design is strak en zakelijk, look and feel is niets mis mee. Een koptelefoon die ik zeker zou aanraden. Waarover ik mij verbaas is het prijsverloop. Kocht deze koptelefoon bij Wehkamp voor € 119,00 op 21 november j.l. daarbij kan nog in mindering worden gebracht de çashback' van € 25,- door Philips. Nu een maand later bij Wehkamp voor € 149,00. En dat is een erg groot prijsverschil. Hoe kan dit nu? Daarbij heb ik toen ook nog gekeken naar de Fidelio L1. Die kostte toen € 169,00 en nu geprijsd voor € 239,00. Hij lijkt erop alsof je nu zelf de Casback betaald. Zou wel eens van Wehkamp willen weten hoe zo'n groot prijsverschil is te verklaren?
Desalniettemin, de Fidelio M1 is een bovengemiddeld goede koptelefoon en met een nettoprijs van € 94,00 ( 119-25 cashback)scherp geprijst, al was het dan tijdelijk!

tom kimps 18-10-2012 Product maand in bezit

Het design van deze koptelefoon is perfect voor mij, zeer strak.

De hoofdband is ook handig te regelen en past zich goed aan wanneer je de koptelefoon op zet.
De oorkussens zijn zacht en comfortabel.

het is wel handig dater een zakje bijgeleverd is waar je de koptelefoon gemakkelijk in kwijt kan als die opgevouwd is.

deze koptelefoon is zeker aan te raden voor rock en elektronica liefhebers.

De trommelvliezen worden verwend met dit instrument en doet zeer gedetailleerd zijn werk.

De geluidskwaliteit is aangenaam met een warme natuurlijke mix en een diepe bassound.

ik gebruik de koptelefoon vooral op de pc en de Ipod en het resultaat is verbluffend.

kinganneke 03-08-2012 Product paar weken in bezit

Een zeer goede hoofdtelefoon voor mp3 spelers zoals ipod etc.

Zeeg goede bas,heldere tonen voor zeer goed gesloten systeem.

Laat je op reviw sites niet afleiden door opinie van deskundigen.
Zo wordt de sennheiser amperior de hemel ingeprezen,maar ja die is te krijgen in de Aplle store.. De reviewr van trusted reviews is een apple supporter(op naam googlen)
Maar ook de philips wordt door digital versus de hemel ingeprezen.
Gewoon zelf luisteren,en dan kom ik bij de M1 uit.
Scheelt ook nog eens 100 euro