De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens EX975LXC1E op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

a**n@k**l.nl 02-06-2022
Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

Een prima kookplaat, Het werkt echt volgens verwachting. Het was in het instructie boekje wel even zoeken naar bepaalde handelingen maar ben er toch uitgekomen. Fijn dat er achterin het boekje richtlijnen staan om verschillende producten te bakken, smoren, stomen enz.
Hoe dat we er lang van kunnen genieten.

Luuc 16-02-2022

Hele fijne inductie kookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De verdeling in 5 zones werkt prima; de boost-functie zorgt ervoor dat het water veel sneller kookt dan in de waterkoker; de warmhoudfunctie vind ik erg prettig en de schuifregelaars werken lekker snel

Marco 10-12-2021

Top product

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Erg fijne kookplaat met ernorm veel afzet ruimte. Makkelijk te bedienen een aanrader voor iedereen

GWBH 16-11-2021

Fantastische kookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Een fantastische kookplaat. Heel flexibele indeling door al die zones. Prachtige vormgeving ook. Ik zou geen andere meer willen.

Anneke Henning 11-11-2021

na 50 jaar met plezier over op inductie

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

Na 50 jaar op gas gekookt te hebben ben ik nu overgegaan naar deze inductieplaat. Ik ben zeer enthousiast over deze plaat.
Het bedienen gaat vanzelf, terwijl ik helemaal niet technisch ben. De plaat is zeer makkelijk schoon te maken.
Het koken is weer veel leuker en lukt tot nu toe altijd, Een groot voordeel is dat de verbrandingslucht van gas niet meer in de keuken komt. Het stroomverbruik valt erg mee . Een absolute aanrader.

Pluspunten

• bediening intuïtief
  • schoonmaken makkelijk
  • geen verbrandt gas meer in de keuken

Minpunten

• lastige inbouw qua grootte en aansluiting

Mia en Leo 05-10-2021

Buitengewone ervaringen en culinaire ontdekkingen

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] De overschakeling van gas naar elektrisch koken was voor mij een grote stap. In het begin wat wennen. Ik ben verrast door de prestaties , snelheid en mogelijkheden van de iQ700 inductiekookplaat.
... tot nu toe elke dag koken met plezier ...

Dirk 18-07-2021

Kookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Mooie grote kookplaat . Zijn er zeer tevreden mee. Kunnen drie grotepannen naast elkaar staan zonder dat ze elkaar raken zou het iedereen kunnen aanraden om een grote kookplaat te kopen. zeer handig in gebruik. is even puzzelen maar als je weet hoe allen mogelijkheden werken is het een top aankoop.

basriet 22-05-2021

Uitstekende inductie kookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze inductie kookplaat hebben we een paar weken in gebruik. De overstap van gas koken naar inductiekoken is zonder problemen verlopen. Het aansluiten op de 3 fase groepenkast was een klusje van een zaterdag. Inclusief het trekken van een extra kabel naar de keuken.
Het koken met deze kookplaat is heel eenvoudig. De kookplaat reageert lekker direct en werkt eigenlijk net als een gasstel. Kortom, een uitstekende aanschaf.

Eus en Elvira 03-10-2020

Mooi, gebruiksvriendelijk en enorm uitgebreid

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Wij hebben de kookplaat enkele maanden in gebruik en zijn uiterst tevreden.
Hij is heel mooi en strak en makkelijk schoon te houden/ maken.
Het gebruik van de flex zones is ideaal. Het maakt echt niet uit hoe groot je pan is, hij kan altijd volledig verwarmd worden!
De boost functie is top om snel te verhitten.
Met onze gietijzeren pannen van le Creuset moeten we echter wel rustig het vermogen opvoeren, snelle verhitting is voor die pannen niet aan te raden, dan kunnen ze krom trekken.
Er zitten nog diverse functies op die we nog niet hebben uitgeprobeerd, zoals bijvoorbeeld de voorgeprogrammeerde verschillende standen binnen 1 flex zone.
De wintermaanden komen eraan en ik zie er naar uit om e.e.a. uit te gaan proberen.
Ook zijn er zeer mooie items verkrijgbaar die speciaal voor de plaat gemaakt zijn, zoals een grillplaat en een braadpan met stoominzet.
Die komen op mijn verlanglijstje voor de kerst.
Ik hoop nog jaren te genieten van deze plaat, het was een investering maar het is het zeker waard!!

E Links 07-05-2020

Geweldige Flex Inductieplaat EX975LXC1 90 cm breed

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze Flex inductieplaat IQ700 EX975LXC1E, 90 cm breed overtreft onze kook fascinatie mede door de vele optie mogelijkheden.
Wat een geweldig stuk techniek heeft deze plaat. Je moet er wel op koken & bakken met stalen pannen omdat de kracht van de magneten te zwaar is voor een normale inductie bakpan. Dit was het advies van de monteurs.
Je kunt op elke plek je pannen kwijt en individueel de pannen aansturen via het programma. Bijv. Meldingen dat de kooktijd voorbij is per pan tot warmhoudinstellingen zijn mogelijk oa.

Bertus abbink 24-10-2019

inductiekookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

Gekozen om de mooie vormgeving en op aandringen van onze buren die dezelfde plaat hebben aangeschaft.
Bevalt uitstekend . Echt een mooie en makkelijke bediening.

Anoniem 28-07-2019

Wat een heerlijk apparaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Nu 2 weken in huis, super plaat. Installeren is een uitdaging met zijn groote (je gat in aanrechtblad moet 80 cm breed zijn) maar als het eenmaal staat is het een heerlijk ding. Super veel functies en de flexzones zijn heerlijk. Automatische panherkenning! top ding!

Frank 27-03-2018

Mooie grote kookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

Je kunt de pan neerzetten waar je wilt. Dit is ideaal, vooral met grote pannen. Je kunt zelf bepalen welke zones je wilt gebruiken om de pan neer te zetten.

Pluspunten

• Groot oppervlak
  • geschikt voor 5 pannen
  • Makkelijke bediening

Jeanne van Heumen 15-02-2018

Subliem

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

Geweldig, deze inductie kookplaat, is zeer makelijk ingebruik, goed schoon te houden, meerdere functies, zoals het verschuiven van pan van voor naar achter en andersom de warmtebron schuift mee, een stukje technisch vernuft, en kookwekker met zichtbaar aftelklok, goed hoorbare wekker.

Maartje 07-09-2017

Fantastische kookplaat

Geschreven voor: Siemens EX975LXC1E

Wij zijn sinds enkele dagen in het bezit van deze kookplaat. Zijn altijd gewend geweest om op gas te koken en het omschakelen naar inductie kost geen moeite. Grote plaat, passen veel pannen op en de flexibele zones ervaren wij als erg handig. Zeker een aanrader!

Pluspunten

• Grote kookplaat
  • Flexibele zones
  • Makkelijk in het gebruik