Miele KM 2054 G - Reviews

Energiesoort
gas
Aantal zones gelijktijdig te gebruiken
Plaatsing
inbouw

Beoordeling op basis van 10 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,2

Steef78 05-05-2013 Product half jaar in bezit

Onze keuken is voorzien van uitsluitend Miele apparatuur en over het algemeen ben ik tevreden over Miele, maar deze gaskookplaat is echt verschrikkelijk. Er is al 5 keer een monteur langs gekomen omdat één of meer pitten helemaal niet aan te krijgen waren. Dit komt door een overgevoelig veiligheidsmechanisme dat er voor zorgt dat de gastoevoer automatisch afslaat waneer er geen vlam wordt gedetecteerd. Nog steeds werkt deze gaskookplaat vergeleken met andere merken zeer moeizaam en krijgen zowel wij als de diverse Miele monteurs met moeite de vlam aan. Wij overwegen om dit apparaat alsnog te vervangen voor één van een ander merk. Miele en de keukenleverancier willen hier niets aan bijdragen.

Officiele reactie van Miele 22-06-2017

Beste Steef, Dank voor uw review. Wat vervelend om te vernemen dat de kookplaat ondanks bezoek van de technicus toch nog niet in orde is. Zou u uw gegevens willen doorsturen naar webcare@miele.nl? Wij nemen graag contact op met u. Alvast dank, mvg.

rudy 23-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

grote fijne branders

mooie grote kookplaat wat er ook nog eens super mooi uitziet en degelijk is afgewerkt.
diverse soorten branders waarvan zelf twee wokbranders, persoonlijk een fijne indeling van de branders voor optimaal gebruik als je veel tegelijk doet.
de automatische gas sluiting doet zijn werk als de vlam uitgaat.

kortom een goede kookplaat.

mocht ik toch een ding als commentaar geven. de aanduiding als het embleem van miele is erg krasgevoelig met als gevolg dat dit eraf gaat op den duur.

Pluspunten

• meedere pitten
  • goed schoon te maken
  • mooie eye catcher

Minpunten

• embleem en aanduidingen krasgevoelig

henk 22-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

gasfornuis

Ik geef een acht omdat de branders zeer goed zijn maar het schoonmaken van de branders en het staal is niet makkelijk. Het eerste fornuis, ook van Miele, was veel beter van inbranden of het staal erom heen, schoon te houden.

Minpunten

• schoon houden

De gebruiker 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

5 pitten beschikbaar

Ja het werkt wel makkelijk met 5 pitten zijn daarom ook regelmatig in gebruik. En het geheel is makkelijk schoon te houden en te maken.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Overzichtelijk

Minpunten

• Vonkontsteking weigerd of doet het niet

Smits 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

pitten

gekozen ivm een powerpit en twee variabele pitten die zowel hoog als laag kunnen en natuurlijk nog twee andere pitten. ook keuze ivm robuuste plaat (glas is kwetsbaarder) plus deze kookplaat kon op propaan. kookplaat had wat royaler opgezet mogen worden als je meerdere grote pannen gebruikt is het wat krap.

van esch 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

slechtste beslissing ooit

Hoi, wij kochten een miele kookplaat omdat we meer Miele apparaten hebben en daar tevreden over zijn. Helaas was t een grote ellende vooral met de monteurs. We hadden nog garantie maar ze praten zich er gewoon onderuit. We hebben al een andere kookplaat aan moeten schaffen (ander merk,natuurlijk) en dat binnen 2 jaar!!

Pluspunten

Minpunten

• slecht apparaat
  • zeer slechte monteurs

j 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

gaskookplaat, 2 wokbranders

Omdat onze vorige gaskookplaat kapot ging onder contracttijd van Miele, kregen wij heel netjes een andere. Helaas hadden we geen keus in welke aangezien deze gasplaat de enige was die paste. 2 wokbranders lijkt ideaal, maar in de praktijd is de ruimte qua indeling en kleine pannen slecht. Grote pannen passen niet achter elkaar en kleine pannen passen niet op de wokbranders (voor als je het kleine pitje wilt gebruiken) .

Pluspunten

• 2 wokbranders

Minpunten

• indeling, pannen passen er niet goed op
  • 3 gewone pitjes
  • snel krassen op de gasplaat zelf

Scheffer 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Wok pitten aan de zijkant

Wij hebben deze kookplaat gekozen omdat de knopen aan de voorkant zitten op een schuinstuk daardoor zit je minder dicht met je hand bij de gaspitten . Helaas zijn deze pitten zeer moeilijk schoon te krijgen ondanks dat ereen coating op zit .

Pluspunten

• Knopen aan de voorkant
  • Wokpitten aan de zijkant

Minpunten

• Gaspitten niet schoon te krijgen
  • Het niet mooi branden van de wokpitten

mart van buul 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

kookplaat

Uiterst fijne kookplaat en een zeer praktische verdeling en krachtige pits ,
Nadeel is de aluminium gedeelte van de pits, worden heel snel vies worden en niet meer zuiver te krijgen.
De rest krijg je perfect zuiver.

Pluspunten

• kracht
  • design
  • verdeling

Minpunten

• materiaal pits

Ed 21-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Geweldige kookplaat maar krasgevoelig

De kookplaat functioneert naar volle tevredenheid en heeft een efficiënte plaatsing van de branders. Hierdoor kunnen ook bij het gebruik van een grote wok meerdere pannen geplaatst worden. De roosters zijn van zeer zware kwaliteit.
Het enige nadeel is de krasgevoeligheid van de plaat zelfs het kleinste korreltje laat krassen achter die je volgens Miele niet weg kunt poetsen