ETNA KIF670ZT

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA KIF670ZT op Kieskeurig.be.

Monique 13-04-2021

Mooie, grote, inductiekookplaat - heel tevreden

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

De garantie was net om van onze vorige kookplaat, gekocht bij Ikea, nu toch voor een A-merk gekozen. Ik wilde een aantal functie, die ik gewend was bij mijn vorige kookplaat, en daarbij kwam deze het beste met overeen. Hij is nog maar een paar dagen aangesloten, ook dat ging prima zelf, en heel tevreden.

Pluspunten

• snelle levering, zelfs op zondag
  • mooie uitstraling
  • duidelijke omschrijving - nis grootte
  • werkt prima

Minpunten

• nog geen

Officiele reactie van Atag 14-04-2021

Beste Monique,
Bedankt dat u voor ons merk hebt gekozen en voor het schrijven van deze review . Goed om te lezen dat u tevreden bent over de mooie uitstraling van deze inductiekookplaat.

Marina 31-03-2021

Mooie kookplaat, een verademing na het op gas koken

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

In ons nieuw gekochte huis zat een gaskookplaat, die we wilden vervangen voor inductie. Deze Etna kookplaat hebben we gekozen vanwege zijn goede prijs/kwaliteitsverhouding, en vanwege positieve ervaringen van onze zoon met een Etna inductiekookplaat.
Het is een mooie brede kookplaat (veel ruimte voor vier pannen), hij laat zich gemakkelijk gebruiken doordat de kookzones elk hun eigen +/- hebben voor de bediening, dus niks moeilijk doen. Ook de kooktijd is per zone in te stellen, naast de aparte keukenwekker, dat is ook fijn en werkt prettig. De warmhoudfunctie is soms wel fijn, en het is natuurlijk inductie dus....alles is razendsnel heet. De booststand hebben we tot nu toe niet nodig gehad :-)
We gebruiken de kookplaat nu 3 weken, en we zijn erg blij met het niet meer in huis hebben van de verbrandingsgassen, en met het snelle koken.
Helemaal geen minpuntjes dan? Ja toch wel. De bedieningstekens die op de kookplaat zijn aangebracht hadden wel wat duidelijker, beter afgetekend, mogen worden. Nu is het voor ons soms moeilijk te zien waar het betreffende bedieningspunt zit. Ook hadden we liever ronde of vierkante aftekeningen voor de kookzones gehad, de strepen die er nu op zitten zie je immers niet als de pan er op staat. Dus of de pan nu helemaal goed staat,is altijd wel een dingetje om te bepalen.

Pluspunten

• alles kookt heel snel
  • aparte bediening +/- per kookzone
  • kooktijd per zone in te stellen
  • warmhoudfunctie
  • touchbediening

Minpunten

• slechte zichtbaarheid van het bedieningsblok
  • moeilijk bepalen of pannen op de juiste plek staan

Kees 21-03-2021

Prachtige zeer ruime Inductie kookplaat!!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Wij hebben ons hele leven gekookt en gebakken op gas. Na veel zoeken en lezen over Inductie kwamen wij uit bij de Inductieplaat van ETNA KIF670ZT. Deze plaat met de afmeting van 70x52cm paste perfect en het demonteren van de gaskookplaat en het installeren van de ETNA inductieplaat, incl 2 fase aansluiting was gereed binnen 40 minuten. De installatie heb ik zelf alleen gedaan en het was een fluitje van een cent en dat bij mijn leeftijd van 75 jaar.
Hiervoor heb ik wel de duidelijke You Tube video van ETNA bestudeerd. Het is een plaatje van een Inductie kookplaat, veel ruimte voor de pannen en de bediening is zeer gebruiksvriendelijk. Het gebruik is wel even wennen, maar dat lukt ook al vrij goed bij mijn vrouw. Wij hadden al veel eerder over moeten gaan op koken via Inductie. Wij raden iedereen deze prachtige, gebruiksvriendelijke en ruime inductie kookplaat aan!!

Pluspunten

• Ruimte voor de pannen
  • Zeer makkelijke bediening

Beste Kees,
Dank u wel voor deze mooie review. Van gas naar inductie zal zeker even wennen zijn, maar fijn om te lezen dit al vrij goed lukt en u tevreden bent over de makkelijke bediening van deze inductiekookplaat.

Robin S 20-03-2021

Mooi Design!

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Blij met onze nieuwe Etna Inductie kookplaat!
Fijn dat deze gewoon op 230v kan, je mist echt niet de fase 2 aansluiting want het kookt nog steeds erg snel en werkt gewoon top. Dus je hoeft geen extra groepen aan te laten leggen in de meterkast, bij dit apparaat is het gewoon stekker erin en klaar! Die moet je er overigens wel even bij bestellen. Neem dan een geaarde stekker met een 3 adering snoer van 1,5 mm. Gaat tenslotte op vol vermogen best een hoop stroom door dus een dunner snoer is niet aan te raden.
Mocht je toch voor perplex en 2 fasen willen gaan kan dat bij dit apparaat ook gewoon. Dan heb je dubbel vermogen, maar eerlijk gezegd ik zou niet weten waarom je dat zou doen.

Ook fijn dat deze 70cm brede plaat in een 56 cm nis pas, is echt een uitkomst. Ouden gaspedaal eruit en nieuwe er zo weer in daar veel gespleten een 56 cm nis hebben. Wij hebben granieten aanrechtblad waar je niet zomaar dat gat van vergroot dus dat was echt een uitkomst met deze Etna!

Voor ons is inductie koken nieuw, dus we hebben er maar meteen een nieuwe set pannen van BK bijgekocht die speciaal voor inductie geschikt zijn. Is toch wel aan te raden om niet met oude (kromme) pannen op je nieuwe plaat te gaan koken want dat gaat niet werken zeker niet als ze ook niet geschikt zijn voor inductie. Bovendien is het toch wel eens wenselijk je pannen te vernieuwen om de zoveel jaar.

Het enige minpunt wat wij tot dusver ervaren hebben is de doffe kookvlekken die ontstaan op de plek waar je gekookt hebt. Die zijn allerminst makkelijk te verwijderen met een sopje! Ik heb daar nog even contact over gehad met Etna en die adviseren een reiniger. We hebben daar nu dus een speciale inductiekookplaat reiniger voor aangeschaft en daarmee krijg je het wel weg maar moet je alsnog flink boenen! Is een soort van schuurmiddel maar dan heel fijn want je beschadigd het glas er niet mee. Maar wij hadden dit nooit verwacht, zeker omdat we de juiste pannen hebben aangeschaft is dit wel minder dat je dat na iedere kookbeurt zo moet doen.

Je leest er op internet wel meer over die zogenaamde kook kringen en vlekken dus zal er bij horen. Mensen zeggen dan zorg dat je pannen droog zijn, en er geen vocht onder de pan komt etc want dan krijg je kalk aanslag maar dat is bij ons helemaal niet het geval dus wat we nu eigenlijk verkeerd doen is ons echt een raadsel.

Al met al drukt dat de pret wel een beetje, hadden we nooit verwacht. Behoudens dit ongemak zijn we verder toch wel erg tevreden en genieten we van het mooie design en kookgemak met onze nieuwe Etna! De tijd zal het leren of die vlekken een grote bron van ergernis worden of we er mee leren leven.

Pluspunten

• Mooi design!
  • 230v aansluiting mogelijk
  • Gebruikersgemak

Minpunten

• Doffe kookvlekken lastig te verwijderen

Beste Robin,
Bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide review. Fijn om te lezen dat u tevreden bent over het mooie design en gebruikersgemak van deze inductiekookplaat. Betreffende de kookvlekken die ontstaan zijn na het gebruik van uw kookplaat, kunt u via de site van ETNA het reinigingsadvies teruglezen en de video met tips over het schoonmaken van uw kookplaat bekijken.

GvdW 20-03-2021

Makkelijk zelf te installeren door goede beschrijving

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Onze vorige inductiekookplaat van een ander merk ging stuk. Na wat zoekwerk bij ETNA uitgekomen.
Nu zijn we superblij met deze mooie grote inductiekookplaat. Makkelijk te bedienen en genoeg ruimte voor grote pannen en is volgens mij sneller dan de vorige.

Pluspunten

• Snel heet
  • Makkelijk dat je 2 zones kunt koppelen
  • Ziet er strak en modern uit

Beste GvdW,
Bedankt dat u voor ons merk hebt gekozen en de tijd hebt genomen deze review te schrijven. Goed om te lezen dat deze kookplaat makkelijk te bedienen is en er voldoende ruimte is voor uw pannen. Wij wensen u veel kookplezier!

Arie 03-02-2021

goede kookplaat met bridge fuctie en boost

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Prima inductie plaat met veel mogelijk heden de boost functie is fijn
en makkelijk te bedienen
een ding de plaat is nogal doorzichtig hoort dat

Pluspunten

• Boost
  • 1 en 2 fase aansluiting
  • bridge functie
  • zelf makkelijk te plaatsen
  • de prijs

Minpunten

• met onze lampjes kijk je door de plaat heen

Beste Arie,

Bedankt voor je review. Fijn om te lezen dat je tevreden bent over de mogelijkheden van deze kookplaat. Wat betreft de glasplaat, ik heb deze opmerking nog nooit eerder gehoord. Mocht je hierover nog contact met ons wensen mag je je vraag met een foto mailen naar webcare@atagbenelux.com.

Eddy 03-02-2021

Lekker veel ruimte voor de pannen

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Met de prima instructiefilm was de installatie een fluitje van een cent.
Dit is mijn eerste inductie kookplaat en ik moest heel even wennen maar de voordelen zijn me al gauw duidelijk geworden.
Voordelen waar ik bij aankoop niet zo aan gedacht had zijn de warmhoudfunctie en het gemakkelijk schoonhouden van de plaat.
De extra grote plaat geeft ruim voldoende plaats aan alle pannen; zeker een aanrader.

Pluspunten

• veel ruimte voor pannen
  • heel gemakkelijk schoon te maken
  • super gemakkelijk te installeren
  • warmhoudfuntie

Beste Eddy,

Hartelijk bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen om een review te geven over de KIF670ZT. Wat fijn om te lezen dat de instructiefilm je goed heeft geholpen met de installatie. Wat leuk om te vernemen dat er alleen maar pluspunten te vinden zijn. Heel veel kookplezier en gemak van deze kookplaat.

Ruud Bakker 03-02-2021

Zeer tevreden

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Ik kan deze kookplaat aanbevelen, hij voldoet ruimschoots aan onze verwachtingen.

Ook een goede duidelijke inbouw en aansluit informatie van ETNA op youtube

Hallo Ruud,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een review achter te laten. Fijn om te lezen dat de kookplaat ruimschoots aan jullie verwachtingen voldoet. Het is ook leuk om te lezen dat je ons You Tube kanaal hebt gevonden en hiermee je kookplaat heb aan kunnen sluiten.

Ik wens jullie veel kookplezier!

Jack Poortinga 01-02-2021

Doet wat ie moet doen en zo veel meer! Zeer tevreden.

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

We wilden een kookplaat met flexibele mogelijkheden, dat is deze. Eerst op 1 fase aangesloten. Toen ca. 80% power. Maar met 1x 25A hoofdzekering kun je niet veel extra's aan doen. Daarom toch maar 3 fasen aan laten sluiten door netbeheerder. Eenmalig 260 euro. Dezelfde vaste lasten. Wat een verschil op 2 fasen! Zoveel extra power. Alles sneller warm.
Resumé: Aanrader!! Nu nog in twijfel of we die retedure grill plaat erbij willen kopen.... 210 euro. pfieuw, voor een bakplaat...

Pluspunten

• flexibel
  • krachtig
  • mooi design

Minpunten

• 1 fase kan, maar beter op 2
  • geen verdere minpunten

Officiele reactie van Atag 02-02-2021

Beste Jack Poortinga,

Bedankt voor je mooie review en review score. Deze inductiekookplaat is standaard uitgerust met intelligent powermanagement: dit laatste geeft je de keuze de kookplaat aan te sluiten op 2 fase voor optimaal vermogen of op 1 fase met een normale stekker. Heb je een 2 fase aansluiting in de meterkas of ben je bereid deze aanpassingen te doen heeft 2 fase de voorkeur. Fijn om te lezen dat de KIF670ZT zo goed bevalt. Een aanrader, dat lezen wij uiteraard graag.

Wij wensen je heel veel kookplezier toe.

Met vriendelijke groet, Femke

Fijne en mooie inductie kookplaat 23-01-2021

Hele fijne kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Na lang zoeken en veel reviews gelezen te hebben, deze inductie kookplaat gekozen.
Fijn dat deze extra breed is en toch in een standaard gat past, wel fijn om meer ruimte voor je pannen te hebben.
Minimalistisch design met subtiele strepen voor de plaatsaanduidingen is ook heel mooi.
Na ruim 3 weken in gebruiken helemaal blij, de extras heb je snel onder de duim (of vinger 😊).
Eigenlijk een cijfer 10, maar toch een 9 gegeven omdat het fijner zou zijn als je tijdens het bedienen van de toetsen deze nauwelijks hoeft aan te raken. Zou wat vette vingerafdrukken schelen.

Pluspunten

• Features

Officiele reactie van Atag 25-01-2021

Beste heer/mevrouw,
Wat een mooie review score heeft u gegeven. Daar zijn we blij mee. Fijn dat u zo tevreden bent over het design en breedte van deze inductiekookplaat. Goed om te lezen dat u de extra's snel onder de vinger heeft gekregen.

Jo 20-01-2021

Mooie brede kookplaat en makkelijk te bedienen

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Ik had al 20 jaar een inductie kookplaat dus ik wist waar ik naar moest zoeken en de Etna is een fijne en handige kookplaat en ook fijn is dat de breedte 70 cm is dan heb je meer ruimte voor de pannen en ketels en bevalt prima

Officiele reactie van Atag 21-01-2021

Beste Jo,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Wij zijn blij te lezen dat deze fraaie inductie kookplaat zo naar wens is. Allee feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Veel kookplezier!

Corry Toet 18-01-2021

Inductie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Zeer tevreden,mooie grote inductie kookplaat,met aan de zijkanten ruimte over zodat je meer ruimte hebt voor je pannen,bedieningspaneel duidelijk,en als je de power in toetst gaat het nog sneller,zeer goede aankoop,raadt iedereen aan

Minpunten

• Mag toetsenbord verlichting bij
  • En andere pannen ,maar dat wisten we van te voren

Officiele reactie van Atag 19-01-2021

Beste Corry Toet,

Wat leuk dat je de moeite neemt om deze enthousiaste review te plaatsen, hartelijk dank hiervoor. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de KIF670ZT en je deze aan iedereen aanbeveelt.
Wij wensen je veel kookplezier toe!

Met vriendelijke groet, Femke

koos 16-01-2021

mooie 70cm brede inductie kookplaat.

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

de kookplaat inmiddels een aantal maanden in bezit elke dag weer met plezier koken gaat lekker snel en de plaat is makkelijk te reinigen ook de timer werkt prima en de flexzone met de teppanyakiplaat is een leuke ervaring al met al is het een goede investering.

Pluspunten

• makkelijk reinigen
  • snel en schoon

Officiele reactie van Atag 18-01-2021

Beste Koos,
Bedankt voor het schrijven van deze mooie review. Goed om te lezen dat u zo tevreden bent over de snelheid en prima werkende timer van deze inductiekookplaat en het gebruik van de Teppan Yaki plaat. Wij wensen u veel kookplezier!!

Jos 30-12-2020

Schitterende Inductie kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Mijn vorige inductie kookplaat was defect geraakt, ben ik mij gaan oriënteren en via internet kwam ik bij deze kookplaat uit.
Schitterende kookplaat, zeer strak uiterlijk en ondanks dat hij groter is dan de oude, past deze toch in de inbouwruimte.
We kunnen niet wachten om de heerlijkste gerechten op deze mooie nieuwe plaat klaar te maken.

Pluspunten

• Afmeting
  • Uiterlijk

Officiele reactie van Atag 31-12-2020

Beste Jos,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie en uitgebreide review. Wij zijn natuurlijk erg blij dat je voor os merk ETNA hebt gekozen. En met deze "rapportcijfers" zijn we meer dan tevreden. :-)

Wensen je heel veel kookplezier toe.

Ronald 25-12-2020

Super aankoop

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Na een paar minuten gebruiken weet je het al, je hebt iets goeds gekocht.
Het zal nog moeten blijken na een langere tijd hoe hij zich houd, maar gezien hoe makkelijk de bediening is wordt het alleen maar leuker om te koken.
Dit hadden we veel eerder moeten doen, wat een gemak en goede controle over de temperatuur enz....

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • alleen maar dus

Minpunten

• nog niet tegen gekomen

Officiele reactie van Atag 28-12-2020

Beste Ronald,

Wat ontzettend fijn dat je zo tevreden bent met deze aankoop. Wij willen je vriendelijk bedanken voor de mooie beoordeling en wensen je nog vele jaren kookplezier met de KIF670ZT van ETNA.

Met vriendelijke groet, Claudia
Webcareteam ETNA.

Bunderman 13-12-2020

Mooie strakke kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Gezocht naar een mooie strakke zwarte kookplaat die in een nis van 560mm paste.
De Etna viel gelijk op door zijn mooie design.
De plaat is 70cm, dus meer ruimte voor de pannen wat ideaal is. Montage is een fluitje van een cent.
Alle functies op de kookplaat werken perfect en zijn niet ingewikkeld.

Heel erg blij met deze mooie kookplaat. Is een echte blikvanger in onze keuken

Pluspunten

• Installatie
  • Bediening

Minpunten

• GEEN

Geachte heer/mevrouw Bunderman,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review.
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

marcel schreuders 13-12-2020

simpel en goed

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

een kookplaat waar je wel normaal 4 pannen op kwijt kan door zijn afmetingen heb de ruimte die je nodig heb om je pannen normaal op de kookzones te zetten.

Pluspunten

• afmetingen
  • gebruiksgemak
  • simpele bediening
  • turbo boost

Beste Marcel,

Bedankt voor het plaatsen van deze review. Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Huub Huynen 11-12-2020

vandaag de kIS^&)ZT ingebouwd

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Vandaag de KIS670 ZT ingebouwd en een heel mooi produkt gekozen met deze kookplaat . Het is een grote verbetering in onze toch al moderne keuken en mijn grote plus punt gaat uit naar de service die ik mocht ontvangen bij de montage en zeer zeker naar de registratie om 5 jaar garantie te ontvangen . Petje af voor deze afdeling .en zeer zeker aante bevelen

Pluspunten

• mooi klein voor de ombouw van gas naar inductie
  • zeer vriendelijk in gebruik

Minpunten

• nog geen

Beste Huub,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze mooie review te plaatsen. Goed te lezen dat je op alle fronten zo tevreden bent. Daar doen we het voor!

Martin 01-12-2020

Schitterende inductie KIF670ZT

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Schitterend goed functionerend apparaat . Ondanks dat we hem pas een week hebben, nu al een onmisbare schakel in de keuken. Zijn ook gelijk van het gas af. Wat goed is voor het milieu. Werkt snel en betrouwbaar. Makkelijk te bedienen. Kortom een aanrader

Officiele reactie van Atag 02-12-2020

Beste Martin,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie en enthousiaste review. Goed te lezen dat de overstap van gas naar inductie nu al zo goed bevalt.

Heel veel kookplezier gewenst.

Jannie286 16-11-2020

Mooie ruime kookplaat

Geschreven voor: ETNA KIF670ZT

Ik had eerst de mat zwarte versie gekozen vanwege 2 uitbreidbare zones (KIF672DS), maar die paste totaal niet bij ons glanzend zwarte aanrechtblad. Was echt geen gezicht!! Vandaar nu deze glanzend zwarte versie gekozen. Op zich werkt de kookplaat goed, al had ik in het begin wat moeite met het bedienen van de zone rechtsachter. Deze reageerde soms slecht, maar dit lijkt nu beter te gaan, of ik heb er meer ervaring mee..... Over duurzaamheid kan ik nog niets zeggen, is pas een paar maanden in gebruik. Wel erger ik me soms aan het hoge piepgeluid als je van een hoge stand of boosterstand gebruik maakt. Ik vind dat irritant, maar gelukkig hoeft de zone maar kort zo hoog te staan, want verwarmen gaat erg snel. En je hoort het schakelen van de zones ook best wel, dat had ik niet verwacht, want in het verleden heb ik keramisch gekookt en hoorde ik nooit geluiden. Maar al met al bevalt de kookplaat wel.

Pluspunten

• ruime kookplaat
  • redelijke prijs

Minpunten

• hoog piepgeluid bij hoge stand of boosterstand
  • schakelgeluiden van de zones

Officiele reactie van Atag 17-11-2020

Beste Jannie286,

Bedankt voor je uitgebreide beoordeling. Feedback is altijd welkom en zal mee worden genomen in de verdere productontwikkeling.
We wensen je nog veel kookplezier toe met deze inductiekookplaat.

Groet Ursula va Webcareteam ETNA

Jannie 08-03-2021

Ik kook inmiddels ongeveer een half jaar op deze inductieplaat. Ondanks dat de plaat ruim oogt, valt de grootte in de praktijk toch tegen als de pannen iets groter zijn of als je bv. 2 koekenpannen tegelijk gebruikt. Dan is de plaatsing van de verwarmingselementen zodanig dat je moeilijk 4 pannen kwijt kunt en maakt het eigenlijk niet uit dat deze inductieplaat 70 cm breed is i.p.v. de normale 59/60 cm. Je hebt eigenlijk niets aan aan de extra ruimte links en rechts. Achteraf zou ik nu toch eerder gaan voor een 59/60 cm. brede plaat, die 10/11 cm. heeft voor mij geen meerwaarde. Daarnaast vind ik het hoge piepgeluid bij hoge stand of boosterstand best irritant.