Philips HD6596

gemalen koffie, servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 31 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HD6596 op Kieskeurig.be.

Luroos 28-05-2018

De Senseo Switch dient de koffieminnende mens!

Geschreven voor: Philips HD6596

De Philips Senseo Switch ( HD6596/50), het nieuwe 2-in-1-koffiezetapparaat is in dit huishouden met groot enthousiasme getest!
- Bij het koffiezetten met de pads drong zich natuurlijk onmiddellijk de vergelijking op met het inmiddels “klassieke” Senseo-apparaat:
om kort te gaan: makkelijk, snel en de koffie was heter en beter, een dikke 10!
- Koffiezetten met een filter voor een volle kan stelde ook al niet teleur, lekker, snel gezet zonder een compleet ander apparaat te moeten neerzetten!
De thermoskan lijkt niet gemaakt om de koffie lang warm te houden, maar puur voor het gemak van een rondje koffie voor meerdere mensen tegelijk.
( bij een “gewoon” koffiezetapparaat schenk je de gezette koffie immers óók over van de glazen kan in een thermoskan…)

Over de vormgeving van de Senseo Switch waren hier de meningen verdeeld, maar eigenlijk vind ik dat bijzaak, want lelijk is dit apparaat allerminst en het neemt bovendien veel minder ruimte in dan de Senseo, laat staan als je daarnaast nog een koffiezetapparaat hebt staan voor de visite!
Het bedieningspaneel bovenop is duidelijk en laat niets te raden over.
Fijn dat er eventueel ook een kopje koffie van espresso-sterkte gezet kan worden.
Heel handig dat het apparaat zichzelf gelijk uitschakelt na het koffiezetten, dit past goed bij ons streven om zuinig om te gaan met energie!
En natuurlijk is het helemaal geweldig dat je een seintje krijgt al het apparaat toe is aan een ontkalkingsbeurt, dat komt de levensduur en smaak van de koffie ten goede!

Wel een paar kleine puntjes voor verbetering:

- Wat mij betreft had de inhoud van deze kan wel wat groter mogen zijn, vergelijkbaar met die van een gangbaar koffiezetapparaat.
- Omdat het snoer aan een zijkant zit ben je beperkt in de keuze van de plaats op het aanrecht, als je het tenminste niet vóór het apparaat langs wil laten lopen. Gewoon in het midden aan de achterkant zou praktischer zijn.
- Het plaatje waar de kopjes op geplaatst moeten worden is aan de randen nogal scherp, dus uitkijken voor je handen en/of theedoek!

Al met al zijn we dik tevreden en heeft de Philips Senseo Switch hier gelijk zijn plaatsje veroverd in dit huishouden en is meteen al onmisbaar!

Pluspunten

• Praktisch
  • Snel
  • Ruimtebesparend
  • Duurzaam

Minpunten

• De thermoskan is aan de kleine kant

Titine83 27-05-2018
  • Product gekregen

Zeer tevreden van dit toestel!

Geschreven voor: Philips HD6596

Ik ben zeer tevreden van dit toestel. De Switch heeft een mooi design en is ook makkelijk in gebruik. De koffie is heerlijk! Bij de eerste maal gebruiken van de filterkoffie was het even wennen aan het geluid, maar dit ben je snel gewoon.

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik
  • heerlijke koffie
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• geluid bij het zetten van de filterkoffie

19visje86 25-05-2018

Super lekkere filterkoffie!

Geschreven voor: Philips HD6596

Ik heb dit fantastische apparaat mogen testen en daar ben ik enorm blij mee. Het apparaat voelt stevig aan en is toch niet zwaar. Het is heel smal, waardoor het op ieder aanrecht wel past. De filterkoffie die uit het apparaat komt is heel erg lekker, lekkerder dan uit ons oude filterkoffie apparaat. De meegeleverde isoleerkan houdt de koffie perfect warm, zelfs als je hem (per ongeluk) laat staan met de filter er nog op i.p.v. de deksel is de koffie na 2 uur nog lekker warm. De Senseo kan je instellen op intensiteit, waardoor je een heerlijk sterk bakje koffie kunt zetten. De watertank blijft nu ook zelf staan, waardoor je hem makkelijk even op het aanrecht kunt zetten om het dekseltje erop te doen of eventueel kunt afdrogen mocht je wat water geknoeid hebben. Het enige echte nadeel is dat je veel losse accessoires bij het apparaat krijgt, waardoor je of plek in je keukenkastje moet maken of het allemaal los op het aanrecht hebt staan. Verder drupt het apparaat best een tijdje na, na het zetten van Senseo koffie. Dit is niet echt iets van dit apparaat, want dat hebben alle Senseo apparaten.

Pluspunten

• Heerlijke filterkoffie
  • 2 in 1 apparaat
  • Goede thermoskan
  • Instelbare intensiteit

Minpunten

• Druppelt lang na
  • Veel losse accessoires

JohnV 16-05-2018

2 in 1

Geschreven voor: Philips HD6596

Ideaal als je visite krijgt. het zijn 2 koffiezet apparaten in 1. door de weeks zet je lekker en snel via de Senseo pads snel 1 of 2 kopjes koffie en in het weekend een hele kan.
wil je een sterkere kop koffie, druk je 2 keer op de knop.
Het apparaat ziet er erg mooi uit en is kwalitatief zeer goed afgewerkt.
Koffie smaakt zoals we gewend zijn van Senseo, erg lekker.
Echte aanrader !!!

Pluspunten

• pads en filterkoffie
  • uitstraling
  • afwerking

Stufke 26-12-2019

Valt tegen

Geschreven voor: Philips HD6596

Koffie in de kan blijft niet warm, binnen 15 minuten koud. Handeling van aparaat valt tegen t.o.v en gewone Senseo.
Heb spijt, helaas

a3aanus 22-08-2019

gebruiksonvriendelijk

Geschreven voor: Philips HD6596

bij gebruik van pads of de hele kan meerdere losse onderdelen naast de machine. te weinig plaats waardoor rammelende kopjes. waterreservoir te vaak bijvullen.

Herfstaster 29-07-2019

Teen aanrader 2 in 1

Geschreven voor: Philips HD6596

Wij hebben dit apparaat ruim een jaar in gebruik en zijn er zeer tevreden over.het geluid wat het apparaat maakt vinden wij gezellig klinken en wij weten wanneer de koffie klaar is. Neemt weinig ruimte in en ziet er ook nog eens goed uit.

HenkV 26-06-2019

't Idee is goed, uitvoering iets minder

Geschreven voor: Philips HD6596

Ik vind de isolatie van de kan niet echt geweldig (verwarm 'm niet van tevoren en niet meer dan 3 à 4 kopjes)). Bovendien is ook het uitschenken wat lastig, vooral het laatste restje (blijft achter de (binnen)rand). Het "pad" deel is goed, zoals ik al gewend was.

Simone78354 12-06-2019

Compact en mooi design

Geschreven voor: Philips HD6596

Een kopje Senseo bij het ontbijt of een kan koffie voor het bezoek, ideaal is dit apparaat. Eenvoudig in gebruik en makkelijk te wisselen tussen de twee standen. Perfect omdat je geen twee apparaten meer op het aanrecht hoeft te hebben. Hij maakt bij het zetten van filterkoffie iets meer geluid dan bij de pads, maar dat is niet heel irritant of iets dergelijks. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Kaar123 08-06-2019

Fijn apparaat

Geschreven voor: Philips HD6596

Fijn apparaat, moest wel even een nieuwe plek zoeken om hem neer te zetten vanwege de lengte. Goed om een grote pot koffie te zetten, maar ook voor snel bezoek even senseo. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

MH1977 04-06-2019

Compact, maar veelzijdig

Geschreven voor: Philips HD6596

Een koffiezetapparaat met een mooi, modern design. Door het compacte formaat neemt het weinig ruimte in beslag. Prettig om naar wens koffie met een pad te maken voor een enkel kopje of filterkoffie voor een paar kopjes. De thermoskan is niet groot, dus voor grote hoeveelheden koffie is het apparaat minder geschikt. Er geschikt voor een huishouden waar één of twee personen koffie drinken, zeker wanneer je verschillende smaken hebt. Met de pads kun je dan ieder je eigen smaak kiezen. Wanneer je bezoek krijgt, is de filterkoffie weer handig.
Kortom, een handig en compact apparaat. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

R.m.w 03-06-2019

Handig om beide te kunnen

Geschreven voor: Philips HD6596

Makkelijk als je zin hebt in 1 bakkie dan gebruik je een pad of een klein potje filterkoffie. Heb je visite zet je een pot. Dat is ook het enige nadeel: koffiepot is niet heel groot dus als je 20 man over de vloer krijgt blijf je zetten. Handig in gebruik en makkelijk schoon te maken. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Hanzie1946 14-05-2019

Redeijktot goed

Geschreven voor: Philips HD6596

Goed wat betreft veelzijdig gebruik naar behoefte, toppie!! Nadeel in onze situatie : ontkalkingsindicatie brandde al snel na eerste gebruik. Na meerdere keren te hebben ontkalkt blijft het lampje nog steeds branden.. onze vragen: 1. Heeft ontkalkingsprocedure soms nog geen goed resultaat, m.a.w.hoe lang moeten we hiermee door blijven gaan, tot er uiteindelijk goed is ontkalkt? Of moet er andere oorzaak zijn? 2. Is dit normaal en zo niet, wat is dan verdere procedure? Bedankt alvast voor alle positieve reacties, zodat we weer verder kunnen zonde continu oplichtend ontkalkingsindicatielampje.?
Bedankt.
Hans

Dibbis 20-04-2019

Slecht apparaat !

Geschreven voor: Philips HD6596

Ik heb 4 gewone senseo apparaten versleten en was daar zeer tevreden over , maar de Switch vind ik uitgesproken slecht . Ik heb het apparaat nu 8 mnd. En ik moet om de week het " ontkalkings " programma er door doen(het lichtje brand dan niet) , anders halve kopjes .

mark74 07-03-2019

Kwaliteit is slecht

Geschreven voor: Philips HD6596

Bouwkwaliteit slecht. Veels te luid, voelt goedkoop aan. Ja, er komt senseo koffie uit. Koffiekan is ook slecht.

Arvida 16-01-2019

Vaak 1e kopje met Senseo pad waterig.

Geschreven voor: Philips HD6596

Heb dit apparaat sinds Mei 2018 en wat betreft koffie zetten in de pot prima maar met de pad vaak 1e kopje waterig terwijl de pad er goed in zit.
Bij de gewone Senseo apparaat had ik daar geen last van.
Dit euvel heb ik vanaf her begin.
Heb spijt van deze aankoop.

Anja londema 07-01-2019

Maakt veel herrie

Geschreven voor: Philips HD6596

Senseo voor 1 of 2 kopjes geweldig, maar zodra je de pot wil gebruiken maakt het apparaat erg veel herrie zeker gemiddeld 8 minuten eer de pot vol is. Mag hem gelukkig terug sturen van Bol.com

Minpunten

• Herrie
  • Duurt lang voor de pot vol is
  • Lekt lang na

Moni60 30-12-2018

Koffie is goed, maar apparaat maakt ongelooflijk veel herrie

Geschreven voor: Philips HD6596

Het zetten van een pot koffie maakt ongelooflijk veel herrie. Als ik dit had geweten had ik het apparaat beslist niet gekocht. Het is echt hinderlijk. Jammer

De koffie is lekker. Goed warm. Beter dan uit mijn oude apparaat.

Het design is super. Lekker smal waardoor het weinig ruimte op het aanrecht inneemt.

De koffiekan lekt al heel snel. Ook dat is jammer !

Philips, het is een mooi apparaat, maar door het geluid een miskoop !

Dvkaraokeparty 12-11-2018

Niet aan te raden.

Geschreven voor: Philips HD6596

Hallo. Ik heb best veel geld voor dit Philips Senseo Switch HD7892 betaald. Maar deze koffie machine maakt veel herrie en dit is ook niet zo erg maar door dat deze Philips Senseo zoveel herrie maakt en trilt als weet ik wat heef hij tijdens het koffie vullen al 6 keer en bekker eraf getrild. Dit komt doordat stuk waar de kopje op staat veelste glad is. En waarom ze op deze ondergrond niet een dun laagje rubber matje hebben gemaakt snap ik niks van. Dit is gewoon waardeloos. Hij staat nu netjes in de kast voordat derest van ons kopjes stuk gaan.

Pascal1 06-10-2018

Négative

Lenteur et bruit effrayant
- Après un mois d'utilisation pompe HS - déjà 2 réparations sur le même problème sur 2 mois de temps.)