Philips Quadrante HD7865 rood

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 60 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Quadrante HD7865 rood op Kieskeurig.be.

8,9

Diedo 02-01-2017

Superlekkere koffie... na een paar aanpassingen

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

We hebben hiervoor altijd dure koffie automaten gehad van Siemens en Philips waarbij de bonen werden gemaald. Op een gegeven moment werd ik het een beetje zat van het schoonmaken en ontkalken. Niet dat ik het erg vindt maar het schoonmaken ging steeds meer tijd in beslag nemen.

Enfin, tijd voor een nieuw apparaat. We dachten aan een Senseo maar dan wel een koffie zet apparaat wat er mooi (voor ons dan) uitziet en niet te groot is.
We zijn gegaan voor de Philips. Toen we voor het eerst koffie gingen zetten vond ik de koffie erg slap. Dus ik op het internet kijken hoe ik de koffie sterker kan maken (minder water).

Na veel gezoek kwam ik op de pagina van Remco terecht die een handleiding heeft geschreven voor meerdere Senseo apparaten waardoor de koffie meer smaak krijgt.
Kieskeurig, ik hoop dat ik de link mag plaatsen want ik heb er zoveel profijt van gehad:

Sinds ik het apparaat heb ingesteld zoals op de website stond smaakte de koffie G E W E L D I G!!
We hadden nooit gedacht voor een Senseo te gaan omdat we dachten dat de koffie niet lekker is. Zo zie je maar weer.

Pluspunten van dit apparaat:
Ziet er gelikt uit
Stevig
Niet te groot
Handig in gebruik
Koffie krijgt een prachtige schuimlaag
Apparaat is snel op temperatuur

Minpunt:
Waterreservoir in het begin lastig uit te halen/in te brengen. Als je eenmaal weet hoe het moet is het een fluitje van een cent.

Pluspunten

• Ziet er gelikt uit
  • Stevig apparaat
  • Niet te groot
  • Handig in gebruik
  • Koffie krijgt een prachtige schuimlaag

Minpunten

• Waterreservoir lastig in te brengen/uit te halen

PedroN 03-06-2019

Mooie vormgeving (en toch is de koffiesterkte instelbaar)

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Mooi vormgegeven apparaat met redelijk groot reservoir. Lekker cremalaagje op je bakkie.
Met dit model kan je de sterkte per kopje niet kiezen door middel van een knopje maar....
de standaard sterkte is wel in te stellen. Standaard stond mijn apparaat ingesteld op 130ml water per kopje, ik vind dit veel te veel. Het aanpaasen gaat als volgt:
Apparaat uitzetten, stekker eruit halen.
1 én 2 kops-knop indrukken en ingedrukt houden.
Stekker in stopcontact steken.
Knoppen loslaten.
Druk nu voor minder water op de 1 kops-knop en voor meer water de 2 kops-knop.
De 1 kops-knop verlaagt de waterhoeveelheid met 3ml per drukje, dus wil je 30ml minder water per kopje, druk dan 10 keer op de 1 kops-knop. Druk daarna op de aan/uit knop. Na het weer opnieuw aanzetten is de nieuwe water hoeveelheid actief en het apparaat blijft dit ook onthouden.

In mijn geval had ik eerst 8 keer gedrukt op de 1 kops-knop en kwam ik op 108ml. Daarna heb ik de procedure nog eens herhaald met weer 5 keer drukken en kwam zodoende op 93 ml water per kopje koffie.

Dus officieel niet in te stellen maar via de achterdeur toch een lekker sterk bakkie in te stellen.

Pluspunten

• Mooi vormgegeven
  • Lekkere cremalaag
  • Stiekem toch de sterkte instelbaar

Minpunten

• Beetje gepriegel met het waterreservoir

Hummer66 08-02-2017

Compact, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Een zeer fijn apparaat dat snel warm is en lekkere koffie zet. Het water is makkelijk bij te vullen en de onderdelen kunnen in de vaatwasser

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Snel op temperatuur
  • Zeer lekkere koffie

Minpunten

• Nog niets

durdawwer 19-02-2017

de philips senseo

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

geweldig apparaat de koffie is zeer verbeterd tegen over de andere versie ,mensen die van koffie houden raad ik dit apparaat aan ,

Ronald1980 14-02-2017

Senseo Quadrante

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Ik had nog de oude Senseo apparaat, ik heb van beide een kopje gezet. Crema laagje van de nieuwe veel mooier, de smaak (zelfde senseopads) veel krachtiger!
Over het algemeen heel enthousiast over de nieuwste Senseo Quadrante.
Ook familie/vrienden vinden de koffie heerlijk!
Vormgeving: erg mooi de Quadrante

Pluspunten

• Vormgeving
  • Heerlijke koffie
  • Binnen anderhalf minuut heerlijk kopje koffie

Marimol 21-06-2018

Goede keus

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Toen de Senseo uitkwam hebben we er uit nieuwsgierigheid een gekocht omdat je zo handig voor een persoon koffie mee zet. Meteen enthousiast. Dit is inmiddels onze derde en deze keer een vierkante. De compactheid is super handig. Ook de verstelbare hoogte van het plateau waarop het kopje staat, zodat het veel minder spettert. Koffie is goed heet en heeft een prima crème laagje.

Pluspunten

• Compact
  • Verstelbare hoogte plateau
  • Koffie goed heet
  • Waterreservoir voor 6 kopjes

Minpunten

• Koffiesterkte niet aanpasbaar

Wim van der Poel 05-10-2017

Super apparaat

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Maakt heerlijk kopje koffie vergeleken bij onze oude Senseo.
Had al een Nespresso staan maar mijn vrouw wilde nog een Senseo erbij vanwege de prijzige Nespresso cupjes.
Nu drink ik dus ook alweer tig weken Senseo koffie uit deze machine.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Handig water reservoir aan de zijkant

Minpunten

• Pff zou het niet weten!

Vandenbj 25-03-2017

Mooie vormgeving

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Na wat tegenvallende avontuurtjes met andere merken koffiepadapparaten toch maar weer gekozen voor de Senseo Quadrant. Mijn 2e dus in 5 jaar. Andere apparaten zijn vaak lastig qua ontkalkingsprocedure en geven wisselende kwaliteit, temperatuur en hoeveelheid koffie. Ik heb maar weer gekozen voor de goedkoopste uitvoering, het basismodel zeg maar. Samen met de Senseo pad een prima mok koffie!

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Constante kwaliteit koffie
  • Vraagt weinig onderhoud

Minpunten

• Gevoelig voor lekkage waterreservoir

Flow86 14-02-2017

Maakt verwachting waar!

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Een zeer fijn en handig koffiezet-apparaat om snel een kopje koffie te kunnen drinken! Het design en gebruiksgemak is een aanwinst voor in de keuken. Opvallend is de constante krachtige smaak van elke kop koffie in verhouding tot oudere Senseo modellen. Dat is een behoorlijk verbeterpunt! Hou zelf van krachtige koffie; met de Senseo espresso pads levert dit een prima combi!

• Snelheid

Minpunten

• Alleen rechts waterreservoir

Tomastomas 13-02-2017

Tevreden

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 zwart

Dit apparaat geeft een snel en heet kopje koffie. Het waterreservoir is ook groter en makkelijker uit te nemen dan bij het voorgaande model. Enige nadeel is dat de hoeveelheid per kopje niet ingesteld kan worden.

Pluspunten

• Snel
  • Hete koffie
  • Groot reservoir

Minpunten

• Hoeveelheid koffie niet instelbaar

Katriend 07-09-2021

Mooi design! bewonderende kreten in onze keuken :)

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Mooi toestel, praktisch in gebruik en onderhoud. Lekkere koffie!
Wat wel teleurstelde is het feit dat het waterreservoir moet bijgevuld worden als het aan de streep 'minimum' komt... Ik kocht het (toch duurdere senseotoestel) o.m. omdat er een groter reservoir is. Dit voordeel is er niet omdat het toestel (te) snel aanduidt dat de tank leeg is!

Jege mafr 19-08-2021

goed apparaat

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Ons vorig toestel idem als het nieuw aangekochte heeft zeven jaar meegegaan en werd dagelijks meerdere keren gebruikt. Dus een top toestel !

agilaatje 29-07-2021

fijne machine

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

deze machine zet snel en stil lekkere koffie , fijn groot water reservoir , alleen de deksel sluiten gaat wat zwaar . verder een aanbeveling

Amateur de café 22-06-2021

Handzaam en functioneel koffiezetapparaat

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

De koffieautomaat is gemakkelijk te bedienen en zet een smaakvol kopje koffie.
Goede prijs kwaliteit verhouding.

JVS* 08-06-2021

Mooi design - uitstekende koffie

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Mooi design, Handig in gebruik en heel veel keuze koffiesmaken.
Het grotere volume van de watertank is zeker een pluspunt.

Malous 06-06-2021

Mooi, maar niet volledig.

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Ik ben zeer gecharmeerd van de vorm, het uiterlijk. Maar ik mis de sterkte regeling en ook mis ik dat je na inschakeling moet wachten op de temperatuur om de koffie te starten.

Nala 1 02-06-2021

Bon produit

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

C'est ma 4ème senseo. J'aime donc ce type de machine. Je ne mets pas 5 étoiles car trop lente au chauffage

Muzzels 15-05-2021

vierkant

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Gekocht omdat het een leuk model is. Doet wat het moet doen maar ik merk geen verschil met de ronde Senseo die we hadden.

Mooibroek 23-04-2021

Makkelijk in gebruik!

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Na jaren een koffiemachine hebben gebruikt, is dit product veel gemakkelijker schoon te maken. de koffiesmaak doet er niet voor onder!

Rijkers 27-03-2021

Lekkere Koffie

Geschreven voor: Philips Quadrante HD7865 rood

Fijn Koffiezetapparaat en nog mooi ook,wat wil je nog meer,en maakt heerlijke koffie,echt een aanrader