Philips Grind & Brew HD7766 - Reviews

Type
filterzetter
Soorten koffie
koffie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 15 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

4,6

• Slecht

lianvermeer 07-03-2016
  • Product kwartaal in bezit

4,6
nadat mijn volautomatische espressomachine defect was, ben ik over gegaan naar deze koffieautomaat met verse bonen. Het enige voordeel vind ik aan dit apparaat, dat de koffie goed heet wordt. Een groot nadeel is, dat het apparaat heel lang blijft pruttelen en dat daarbij erg veel stoom vrijkomt die zowel het apparaat als mijn keukenkastjes hult in een natte condens. Het malen van de bonen is gaat gepaard met heel veel herrie en als je de verhouding water en kopjes koffie aanhoudt, dan is de koffie veel te sterk. Wat mij betreft was dit de miskoop van het jaar en ga ik weer over naar een volautomatische espressomachine.

Th.M 04-11-2017

Nooit meer

Is 3 keer weg geweest voor reparatie van het klepje wat steeds weer kapot is, loopt regelmatig muurvast in het maal gedeelte, zet de hele keuken onder stoom.
Maakt tijdens het malen ook verschrikkelijk veel herrie.
Hij staat nu in de contener, dit is het slechtste apparaat wat ik van Philips gehad heb. Eigenlijk Philips onwaardig, ze weten dat het klepje van het maalgedeelte steeds stuk gaat en toch blijven ze hem verkopen.

Pluspunten

• Lekkere koffie

Minpunten

• Klepje te teer gaat steeds stuk
  • Maakt veel herrie
  • Geeft veel stoom af

Harry 02-06-2017

Defect terwijl u wacht...

Het schoonmaakklepje moest zo vaak open en dicht vanwege verstoppingen dat dit al snel afbrak.
Binnen de garantieperiode dus opgestuurd en keurig een nieuw apparaat kreeg toegestuurd.
Pluspunten voor de service van Philips dus. Nieuw apparaat na 2 maanden lek en moet nu koffiezetten met een dweiltje bij de hand. Maar weer opsturen dus...

Pluspunten

• Warme koffie
  • Redelijk snel klaar

Minpunten

• Zeer storingsgevoelig
  • Bonen zakken slecht in de molen

van Kralingen 02-12-2016

Niet goed

Als het apparaat werkt zet het uitstekende hete koffie. Heb het product nu ruim 6 maanden in bezit. Moest al twee keer worden opgestuurd. Eerste keer stoomde het apparaat zoveel water ernaast dat de helft verloren ging. Tweede keer 'raapte' het apparaat te weinig bonen bij het malen, zodat er nauwelijks koffie gemalen werd. Aangeschaft omdat de goedkopere princess telkens na ruim een jaar kapot ging, maar deze (twee keer zo duur) gaat nog eerder kapot.

Pluspunten

• Zet lekkere koffie

Minpunten

• Veel kapot
  • Veel onderhoud nodig (als hij werkt)

Didi 27-02-2016

Koffie apparaat gekozen vanwege combi verse bonen en filter koffie. Smaak vd kof goed. Bij zetten van volgende pot. Raakt bonentrechter telkens verstopt door condens. Binnen drie maand klepje bonentrechter kapot. Niet te repareren. Garantie goed en vlot afgehandeld. Maar kies dit apparaat zeker niet weer.

Jan10ne 06-06-2018

Mooi en eenvoudig apparaat voor een heerlijk vers bakkie

Mooi design en doet wat ie moet doen. Het malen produceert geluid, maar dat hoort er nou eenmaal bij en is zo voorbij. En voor een 'stil bakkie' er is ook nog de optie snelfiltermaling.
Handig dat ie een piep geeft als de koffie doorgelopen is. Daarna gelijk inschenken, verser kan je de koffie niet krijgen. (Of je zou naast de koffieplantage moeten gaan wonen.) Fijn ook de duurzame filter die er bij te gebruiken is.

iv33 27-05-2018

Verser kun je koffie op de traditionele manier niet krijgen

Naargelang welke bonenmelange kun je met de sterkte hiervan goed variëren zodat je de juiste smaakzetting hebt op het gepaste schenkmoment(ochtend of middag etc)
Apparaat sinds december in gebruik en bevalt goed,wel op tijd reinigen en opletten met de glaskan die je niet direct met koud water moet spoelen na het leegschenken!

Juan11 08-05-2018

Gebruiksvriendelijk en mooi apparaat

Een perfecte koffiemachine voor twee kopjes maar ook voor wen volle kan. De koffie wordt vers gemalen en een druk op de kop en dan maar. Even wachten tot de koffie klaar is. Blijft een half uur warm en je kunt ook een timer gebruiken als je wilt dat smorgens om 7 uur de koofje klaars.
Je moet nog wel even uitproberen wat jouw smaak is. 9 verschillende maaltanden en diverse sterkten.
Zowel bonen als gemalen koffie kan gebruikt worden.
In een woord geweldig!!!!,

Joke 12-04-2018

Voor ons, gewoon een goede machine.

Heb machine nu al weer een hele tijd in gebruik en ik heb geen enkele nare ervaring gehad.
Het malen van de bonen maakt lawaai.
Ja, dat deed mijn andere machine ook en dat is maar even en dat vind ik niet storend.
Koffie smaakt goed (ligt natuurlijk ook aan de bonen die je er in doet)
Minpuntje: Als je de machine in stelt op 10 kopjes koffie en je doet er ook voor 10 kopjes koffie water in, dan vind ik hem te sterk maar mijn man en zoon vinden hem dan juist lekker.

Pluspunten

• Zie hierboven

Minpunten

• Herrie tijdens malen

Sara 20-03-2018

Philips koffiezetapparaat grind&brew

Ondeugdelijk apparaat. Binnen een half jaar was de bonenmaalfunctie defect. Wij hebben het apparaat inmiddels voor de derde maal de de verkoper teruggebracht voor reparatie. Hopeloos product.

Minpunten

• Bonenmaalfunctie gaat steeds stuk

thelighted 08-03-2018

Zeer slecht

Grote tegenvaller, het eerste jaar ging het redelijk tot goed, maar daarna alleen maar drama. Philips wil niet erkennen dat er sprake is van een ontwerpfout. De condens/stoom komt in de tunnel terecht waar de gemalen koffie doorheen moet. Het is zo enorm vochtig, dat het gaat klonteren en opstoppen. Ik kan hem 1x gebruiken en dan loopt hij vast en moet schoongemaakt. Ik gooi net zoveel gemalen vastgelopen koffie weg als dat ik opdrink. Helaas wilde Philips na de garantieperiode niet meer meedenken over een oplossing en het ligt niet aan hun apparaat. Nu ik deze reviews vandaag lees, kan ik me alleen aansluiten bij de ontevreden gebruikers. Koop hem niet. Uit principe ga ik ook geen Philips koffiezetter meer kopen, over andere apparaten geen klachten, echt dit apparaat is slecht ontworpen.

Pluspunten

• als het werkt lekkere koffie

Minpunten

• condensvorming
  • vastlopen
  • veel onderhoud

Anoniem 13-01-2018

Waardeloos apparaat

in twee jaar 3 x gerepareerd en na korte tijd weer lekkage.
In overleg met Philips retour gezonden en de aankoop ongedaan gemaakt en het aankoop bedrag terug gekregen.

Joke 23-12-2017

Twee soorten bonen zijn de mogelijkheid evenals de sterkte.

Gekocht omdat we zelf bonen willen malen en hier kun je twee soorten mengen.
Verder kun je de sterkte en de fijnmaling zelf bepalen. Tevens kun je nog zien hoe laat het is.
Je kunt ook zelf bepalen hoe lang je de gezette koffie warm wilt houden.
Kortom veel mogelijkheden voor een goede prijs.

Pluspunten

• Groot bonenreservoir
  • Twee soorten bonen.
  • Fijnmaling zelf bepalen.
  • Sterkte zelf bepalen.

Minpunten

• Heb hem net, dus n v t

Arthur46 03-03-2017

Prima

Goed machientje die netjes een signaal geeft wanneer de koffie klaar is om in te schenken. Het enige minpuntje is dat zelfs de meest lichte stand al bijna 4 schepjes voor 2 kopjes maalt en dat is echt niet licht hoor. Een klein potmetertje om de instelling te fine tunen zou een verbeterpuntje wezen.

Sealc 21-11-2016

Effe wennen

De eerste 4 a 5 keer dat ik hem gebruikte zat er geen tot weinig gemalen koffie in het permanente filter. Dit fenomeen bleek aan de bonen te liggen die ik gebruikte (Dark Roast), op de verpakking echter kon ik niets vinden over gekaramelliseerde bonen. Toch maar een andere soort geprobeerd en warempel, het werd beter.
Nu we het onder de knie hebben zet het apparaat lekkere en hete koffie.