Philips Original HD7817 - Reviews

servings/koffiepads
Aantal kopjes per keer
Type
koffiepadsysteem

Beoordeling op basis van 31 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Piet 23-09-2016

Eenvoudige bediening

Perfect apparaat om snel en gemakkelijk van 1-2 kopje(s) koffie te genieten! Zeer eenvoudig in gebruik.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Snel klaar

Berend64 13-05-2015

7,6
het is een prima koffiezetapparaat wat volledig aan onze verwachting voldoet.

Enigste nadeel is dat het waterreservoir wat klein is.

Barry57 01-10-2015

Er zijn grotere waterreservoirs te koop bij o.a. Blokker.

Barry57 01-10-2015

Je hebt bij o.a. de Blokker grotere waterreservoirs te koop.

belindavanrij 17-04-2015

een geweldige padmachine met een heerlijk cremalaagje,
de koffie is op de juiste temperatuur.
handig als je vergeet de machine uit te zetten deze zet zichzelf uit na een tijdje.
een echte aanrader.
voor mij geen ander merk meer!

Kaatje 14-12-2017

Niet wat je verwacht van philips

Het is een fragiel apparaat. Hij lekt veel na (geen druppelstop), de kopjes rammelen en "lopen" van t plateau, lange opwarmtijd. Zeer slechte kwaliteit. Begrijp niet dat Philips zich daartoe laat verleiden.
Hij is goedkoop masr dst is absoluut ook zichtbaar aan de kwaliteit! Is absoluut geen aanrader!

Pluspunten

• Warme koffie

Minpunten

• Gammel apparaat
  • Lekt veel na
  • Kopjes "lopen" van t plateau af
  • Goedkoop uiterlijk
  • Nornale senseo kopjes passen er nauwelijks onder

thijs wiebe 30-09-2015

1,8
Slechtste aankoop die ik ooit heb gedaan.
Koffie smaakt nergens naar,waterig.
Voldoet absoluut niet aan de verwachting,ik heb inmiddels een ander koffiepad apparaat die wel voldoet.

9111988 26-09-2015
  • Product half jaar in bezit

je bakkie koffie is lekker heet en er zijn allemaal smaakjes maar je moet wel een goede kwaliteit koffie gebruiken want de goedkope caps zijn niet te drinken al heb je nog zo"n goede machine maar ik ben heel blij met mijn Senseo

john_verboom 20-08-2015
  • Product jaar of meer in bezit

wat de review betreft en de vraag over de smaak ,dat licht eraan welke koffie pads je koopt, neem je de goedkopere moet je er niet veel van verwachten zit geen aroma smaak aan je proeft geen koffie ook al heb je de beste apparaat,neem iets duurdere merk wat aanbevolen is ,ER is genoeg smaken

tjeerdsp 19-08-2015

9,4
voldoet me prima wil niets anders meer koffie ie erg warm en lekker en ieder die vind het beter als voorheen

Barry57 19-08-2015
  • Product half jaar in bezit

Snel een lekker bakkie koffie.
Veel keuze aan koffiesmaken.
Maar als je gezin uit meer dan 3 gezinsleden
bestaat dan zou ik voor een ander apparaat kiezen.

JetvL 10-08-2015
  • Product kwartaal in bezit

9,4
Ik ben sinds enkele maanden in het bezit van de philips hd7817
en ben er erg tevreden over lekker hete koffie ik laat wel altijd een kopje doorlopen zonder koffiepad

Jessica007 16-07-2015
  • Product maand in bezit

Ik ben erg tevreden met mijn senseoapparaat.Het is een senseo, zonder extra's, dus vandaar een 7. Dit heeft niets met de smaak, of vormgeving te maken. Dat is prima.

mm_marion 26-06-2015

6,4
Mijn oude Senseo original was na bijna 15 jaar echt op en omdat ik erg tevreden was over dat apparaat heb ik weer een Senseo original gekocht. Helaas is de kwaliteit en degelijkheid van dit apparaat in alle opzichten een stuk minder dan van zijn voorganger.
De "oude" Senseo original was degelijk, duurzaam en stevig, de nieuwe is een "goedkope, plastic" variant. De koffie is goed, maar het apparaat maakt ook meer lawaai dan zijn voorganger en als ik dit alles van tevoren had geweten had ik hem niet gekocht en was ik op zoek gegaan naar een beter alternatief.

Richard Spoor 04-06-2015
  • Product maand in bezit

Het is een prachtig apparaat, snel en lekker een prima keuze, mijns inziens.
Alleen jammer dat er geen gratis koffie bij zit, bij andere types wel, bij de mijne niet. Dat zal wel weer eens komen.

juultje40 31-05-2015
  • Product jaar of meer in bezit

Ik ben heel tevreden met mijn voor mij precies op maat Senseo.
Het liefst de Dark versie koffie, maar soms ook een tijdje de milde.
Hij is goed te reinigen en heel makkelijk in gebruik.
Ik heb heel snel een heerlijke op koffie, ideaal in een 1 persoons huishouden.

a-tom 30-04-2015
  • Product maand in bezit

Dit is mijn vijfde Senseo-koffieapparaat en ik moet gewoon toegeven dat ik deze niet meer kan en wil missen. Ik hoorde bij de allereerste kopers van de (toen supernieuwe uitvinding) Senseo. Omdat we toen nog een bedrijf hadden en we daarom vaak onverwacht bezoek kregen vond ik Senseo koffie een uitkomst. Altijd lekker vers en nooit koffie over. En dan dat unieke creme laagje! Ik denk, of weet eigenlijk wel zeker, dat er veel Senseo apparaten zijn gekocht door mensen die mijn koffie toen heel erg lekker en makkelijk vonden.
Ik moet zeggen dat die eerste Senseo het langst is meegegaan terwijl deze toch het meest gebruikt werd. Na de eerste kwam automatisch de tweede, derde en ook de vierde, maar nadat deze enkele maanden geleden opeens ermee ophield wilde ik wel eens wat anders proberen.
Op de TV zag ik steeds de Tassimo voorbij komen (waarom kiezen) en heb ik deze dan ook gekocht. Inderdaad meer keuze in smaken om te kopen (latté, thee, chocomel of gewoon koffie) maar o zo duur en eigenlijk drink ik toch meestal gewone koffie.
Daarom heel blij dat we deze vernieuwde Senseo Original van Philips hebben gekregen om te testen en we er dus weer één in huis hebben, want alles bij elkaar genomen (prijs-kwaliteit-gemak) bevalt deze mij het beste. Het apparaat is simpel in gebruik, vergt weinig onderhoud, voelt degelijk aan, ziet er leuk uit, de koffiepads zijn betaalbaar, er is voldoende keus in smaken en deze zijn doorgaans erg lekker al heb ik natuurlijk m’n favorieten.
Bij het apparaat dat ik nu heb duurt ´t volgens mij wel iets langer voordat het apparaat heet is maar het kopje koffie is ook heter dan bij mijn vorige apparaat.
Vooral omdat ik hier thuis de enige koffiedrinker ben (buiten het geregeld bezoek) vind ik een Senseo koffie apparaat ideaal om in huis te hebben en geef het dan als cijfer ook een dikke negen.
Het enige ‘nadeel’ aan de nieuwe generatie dat ik heb kunnen ontdekken is dat het waterreservoir bovenaan geen lipje meer heeft, maar volledig open is. Voor te vullen misschien net iets handiger, maar je knoeit ook iets sneller.

Omega5 28-04-2015

fluisterstil
goede smaak
blijft niet te lang aanstaan, schakelt snel uit.
mooie vormgeving, ook omdat het metalen plaatje vervangen is door zwart kuntstof

johangrinsven 26-04-2015

hebben paar weken de vernieuwde senseo en hij bevalt zeer goed.
hadden de 1e ook al lang gehad,maar tussendoor tijdje de dolce gusto.
die is nu de deur alweer uit,omdat dit beter bij ons past.
is een,vind ik,betere keuze qau koffiesmaken,echt voor ieder wat wils.
ik zou hem echt aanraden,kunt hem voor je eigen alleen gebruiken of voor meerdere mensen.

nolleke55 23-04-2015

Ik gebruik de nieuwe Senseo nu een paar dagen, ik mocht het product testen en mijn bevindingen zijn heel positief. Senseo zet net als de oude versie een lekker bakje koffie met een heerlijk schuimlaagje. Ook voor thee en chocomel is het een ideaal apparaat. De Senseo is gemakkelijk in gebruik en staat mooi op aanrecht in de keuken.

274au 23-04-2015

Ik mocht van Philips dit apparaat testen (en houden!). Het is m'n tweede senseo-apparaat. Nadat de eerste kapot gegaan was, heb ik een Tassimo aangeschaft vanwege de grotere verscheidenheid aan dranken die ermee gezet konden worden. Toch miste ik de Senseo wel af en toe, dus blij dat ik er weer een heb!
Ten opzichte van de Tassimo is de Senseo voor een snel kopje koffie toch prettiger en gemakkelijker in gebruik, maakt deze minder geluid en het apparaat voelt kwalitatief beter en degelijker aan. De plastic onderdelen van de Tassimo willen nog wel wat (tegen elkaar) rammelen. Het grootste rammelpunt van de Senseo, het metalen plaatje waar de kopjes op staan, is bij deze nieuwe versie juist verbeterd dankzij een kunststof roostertje. Nog stiller dus! Een ander groot pluspunt van de Senseo is de prijs van de koffie t.o.v. Tassimo, deze ligt aanzienlijk lager. Al is een latte macchiato op z'n tijd die prijs ook wel weer waard. Voor de gewone kopjes koffie zal ik dus de Senseo gebruiken, voor een speciaal kopje haal ik de Tassimo uit. Want aan smaak boet je echt niets in. Zeker als je de DE pads koopt, die zijn nog net een tikje lekkerder dan de originele Senseo pads.

Dan het apparaat zelf: Het is het klassieke en meest herkenbare Senseo ontwerp en het ziet er zeker nog altijd leuk uit. Persoonlijk houd ik wel meer van een compactere, rechthoekerige vormgeving zoals van de Quadrante. De kleur die ik ontvangen heb is Blueberry, wat een erg donkerblauwe/paarse kleur is. Zeker mooi, al zou ik zelf voor een iets neutralere kleur gekozen hebben. De nieuwe bruin-grijze variant vind ik heel mooi, bijzonder en rustig.
In gebruik doet het apparaat wat je ervan verlangt en mag verwachten: het zet in luttele seconden een heerlijk kopje koffie, of twee. Wel lijkt het langer te duren voordat het apparaat klaar is voor gebruik. Hiervoor krijg je wel een heter kopje koffie terug, wat die paar seconden extra wachten meer dan goed maakt. Zoals eerder al vermeld doet het apparaat z'n werk ook vrijwel geruisloos, wat altijd prettig is. Het waterreservoir is van voldoende capaciteit voor dagelijks gebruik. Natuurlijk moet je bij feestjes of bezoek af en toe bijvullen, maar dit is een fluitje van een cent: je pakt het reservoir er zo uit, vult het via de ruime opening een plaatst het terug. Hier zijn geen onhandige handelingen voor nodig.

Het enige nadeel dat ik heb kunnen ontdekken is dat wanneer je in je haast de pad er niet helemaal goed indoet waardoor de klep niet goed sluit, het apparaat na de druk op de knop gewoon koffie begint te zetten waardoor deze er aan alle kanten uit spuit en loopt. Het zou fijn zijn als het apparaat dan gewoon niet zou werken.
Een andere toevoeging die ik zou kunnen waarderen is een klein lampje dat aangeeft of er een pad in het aparaat zit en of deze al gebruikt is (bijvoorbeeld een klein indicatortje op de klep welke groen kleurt wanneer er een pad inzit, rood wanneer er geen in zit, en oranje wanneer er wel een pad inzit, maar het apparaat nadat deze geplaatst is (de klep gesloten is) al een kop koffie heeft gezet). Soms ga ik even snel iets anders doen en vergeet ik of ik er al een nieuwe pad ingedaan heb. Ook kom je er op deze manier niet na 2 dagen achter dat na de laatste kop koffie de pad niet verwijderd was..

Al met al geef ik dit apparaat een 8. (een 8,5 in m'n kleur naar keuze en een 9 in een andere, compactere, vormgeving)

RooMie87 23-04-2015

Mijn tweede Senseo ooit.
Wat een geweldige machine, niet kapot te krijgen! Deze gekregen, kwam heel goed van pas aangezien de mijne na 8 jaar trouwe dienst het leven gelaten had..
Heerlijke machine, simpel in gebruik.. ziet er misschien wat saai uit maar doet precies wat hij zou moeten doen, koffie maken!!
Apparaat is heel makkelijk schoon te houden en gaat heerlijk uit zichzelf