Severin KM 3873 - Reviews

Laagste prijzen
Bonen capaciteit
150 gram

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

6,8

Kees 05-12-2017

Severin koffiemolen

Een goede en handige molen, maar na anderhalf jaar is dit apparaat al defect.
De motor blijkt doorgebrand. Maar eens kijken of dit onder de garantie valt.

Paula Kastelein 23-01-2017

Van fijne poeder tot vrij grof

Met de draaischijf boven stel je de maalgraad in. Wanneer je de draaischijf voorbij de grofste stand, verder naar open draait, maak je het mechanisme los en kun je schoonmaken. Erg handig. Ik heb de maalgraad op 1 staan voor espresso. Dat is presies goed. Voor mijn duwpotje (french press) heb ik de maalgrraad twee vingers voorbij de grofste stand staan. Dan maal je grover dan de grofste stand en hier gaat het mechanisme nog net niet los. De grofheid van de koffie is dan net aan. Als ik de keus had zou ik hem iets grover doen.
Verder een prima apparaat. Maalt mooi gelijkmatig en het geluid valt erg mee.
O ja. Je moet op het apparaat kloppen voor je de beker er onderuit haalt. Dan valt de losse koffie in de beker. Als je het vergeet moet je opruimen.

Pluspunten

• Maalt gelijkmatig
  • Groot berijk grofheid
  • Maakt makkelijk schoon

Minpunten

• Bij grofe maling moet je smokkelen met het bereik
  • Je wisselt niet makkelijk van koffiesoort

Suusje77 06-05-2015

In deze prijsklasse een prima maler met schijven i.p.v. messen! Maalt voor mijn DeLonghi EC330 espresso apparaat fijn genoeg. Een mooie crèmelaag en lekkere espresso en lungo. Natuurlijk wel verse goeie bonen gebruiken. Met verschillende maalstanden ook geschikt voor andere koffiemethodes (mokkapot, filter etc.).
Waarschijnlijk maalt hij niet fijn genoeg voor de professionele espressodrinkers die espresso apparaten zonder drukfilters prefereren, maar dan moet je een veel duurdere maler kopen.
Minpuntje is het plastic statische opvangbakje. De koffie vliegt alle kanten op als je het bakje te ruw opent, dus voorzichtig openen en eventueel met een kwastje koffie wegvegen van de rand. Het design is niet mijn smaak, maar na het lezen van een hoop reviews heb ik toch voor deze gekozen. Geen spijt van!