De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de LG GBB71PZVGN zilver op Kieskeurig.be.

Jeroen de Vries 13-11-2021

Zeker een aanrader!

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN zilver

Prachtige koel-vriescombinatie van LG! Er is ruim capaciteit (190L) en koelt overal in het koelkastgedeelte prima. Het meegeleverde wijnrek gebruiken wij niet voor wijn, maar voor andere flessen. Hierdoor ontstaat er ook nog meer ruimte in de deur. Deze ruimte in de deur is overigens nog iets dat opvalt: hier is veel ruimte, omdat deze vrij diep is (er passen pakken melk achter elkaar). In vergelijking met andere koelkasten die wij ooit gehad hebben, valt me op dat de spullen in deze deur net zo koel zijn als in de rest van de koelkast. Dit heb ik wel eens anders meegemaakt.
Wanneer de deur even openblijft, wordt er een signaal hoorbaar. Ideaal als je kinderen iets uit de koelkast pakken en vergeten de deur te sluiten.

Voor mij een 'must' bij een nieuwe koelkast was het energieverbruik. Mijn vorige koelkast was weliswaar 10 jaar oud, maar verbruikte dus ook veel energie, zo'n 380 kWh. Ik heb de koel-vriescombinatie nu precies twee weken in gebruik en de energiemeter die ik ertussen heb gezet, geeft nu een verbruik aan van 4,04 kWh. Omgerekend is dit ruim 105 kWh, dus wat een verschil!

Het design van de koel-vriescombinatie is strak. Mat zilver baarde me vooral wat zorgen, omdat ik bang was dat je er alles op zou zien. Zeker bij gebruik door mijn kinderen voorzag ik al hun vingers erop te zien. Ik kan niet zeggen dat er helemaal niets te zien is, maar het valt me alleszins mee! En datgene er te zien is, veeg je er zo af met een droge doek.

Als laatste kan ik eigenlijk ook nog alleen maar positieve punten noemen over het vriesgedeelte. Met drie grote, diepe lades is er veel ruimte (107L). De middelste lade is een speciale lade voor vlees en vis; deze zou het dieper gevroren moeten houden, maar dat vind ik moeilijk te beoordelen in deze korte periode dat ik hem heb.

Al met al is dit een prima apparaat welke ik met een gerust hart kan aanbevelen.

Pluspunten

• Strak design
  • Digitale temparatuur- aanduiding
  • Ook in deur lekker koel
  • Veel ruimte
  • Energiezuinig

Minpunten

• kan nog niet aangeven na twee weken gebruik

m**r@h**l.com 13-11-2021

Groot en ruim, energiezuinig, eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN zilver

De koelkast is groot van formaat en ook qua inhoud. Waar ik vooral van gecharmeerd ben is de ruimte van de schappen. Deze zijn diep en ook voldoende hoog om allerlei etenswaren op een fijne wijze in op te bergen. De opvouwbare plank is een verademing, het opbergen van een fles of pot die net te hoog is, kan ik hierdoor kwijt in de koelkast; simpel, eenvoudig en toch heel slim gedaan. Het wijnrek is voor even zoeken wat en hoe ik deze moet gebruiken. Het neemt wel ruimte in, terwijl de flessen toch mooi horizontaal en stil blijven liggen. Handig was dat ik daaronder platte of kleine etenswaren kon plaatsen. De lades in de vriezer zijn groot, en ook het gebruik is fijn. Ze schuiven makkelijk in en uit. En ook hier geldt een efficiënte vorm qua inhoud. De deuren zijn solide en voelen stevig aan. De rand onderaan de koelkastdeur en rand bovenaan de vriezerdeur maken het openen eenvoudig. Het materiaal en de wat donkere matte grijze kleur passen prima in mijn keuken.

De koeling werkt uitstekend. Ik heb een prima koude temperatuur zowel in de koelkast alsook in de vriezer. Wat ik fijn vind is dat de condens in de koelskast heel beperkt is, ondanks dat de temperatuur laag is. Daarnaast zijn de opbergvakken in de deur voldoende diep, de flessen en pakken staan niet ingeklemd tussen de deur en de voorzijde van het vak.

Wat ik al aangaf is dat het een grote koelkast is, en daarmee ook hoog. De informatie zoals temperatuur en een aantal bedieningselementen zitten in de bovenrand. Aangezien ik zelf lang ben is dat voor mij geen probleem. Wanneer iemand kleiner is, dan is het geen logische plek om even snel te kijken. De temperatuur aanduiding is duidelijk. Het was even zoeken, maar uiteindelijk de methode gevonden om de analyse uit te laten voeren met de app van LG en het geluidssignaal wat een teken is voor de status. Ik moest wel zoeken en lezen hoe dit te doen. Ook hiervoor geldt, dit zit in de bovenrand van de koelkast en kan voor kleinere personen wat lastiger zijn.

Wanneer ik dicht bij de koelkast zit dan hoor ik een licht (hoog) geluid wanneer de koeling aanslaat. Wat verder weg, wat logischer is, is de koelkast fluisterstil. Het energieverbruik is denk ik wel laag. Ik kan helaas niet vergelijken met andere apparaten om hier een vergelijk van te maken. Wel is het gebruik in het algemeen laag.

Pluspunten

• Volume
  • Energiezuinig
  • Ruimte laadvakken
  • Weinig condens

Minpunten

• Statusinformatie in bovenrand
  • Gebruik van de LG app niet intuïtief

ptenhoopt 11-11-2021

strak design, genoeg opbergruimte en langer vers!

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN zilver

Het design van de koelkast is mooi metallic en strak. Ik mis hier wel iets om vast te pakken om de deur te openen. Vanwege het glanzende design zie je hier vette vingers goed op. De koel-vries combinatie maakt weinig geluid.

Ik mocht deze koel-vries combinatie enkele weken testen. Ik ben positief verrast. De koelkast oogt ruim en door de hoe deze is ingedeeld kan je er ook veel spullen in kwijt. Het koelgedeelte bestaat uit 3 planken en 2 freshlades. In de deur zitten opbergbakjes waarin je de kleine potjes systematisch kan opbergen. De fresh lades zijn ruim en mijn ervaring is dat het de groentes/fruit/vlees en kaas langer goed houdt. Er zit 1 deelbare plank in. Dit maakt het mogelijk om grote verpakkingen gemakkelijk in de koelkast te op te bergen, bijvoorbeeld een 1.5L fles.

Het vries gedeelte bestaat uit 3 diepe lades. In vergelijking met mijn huidige vriezer kan ik hier meer spullen in kwijt en hoef ik geen moeite meer te doen om mijn brood op te bergen.

Dankzij het No Frost systeem kan er in zowel het koel- als vries gedeelte geen ijsontstaan. Dit was een flink irritatiepunt en tijds opeisende klus bij mijn huidige koel-vriescombinatie.

Bij de koelkast worden verschillende losse accessoires meegeleverd zoals: eierhouder, ijsblokjes maker en wijnrek. Ik vind dat het wijnrek veel ruimte in beslag neemt. Zelf heb ik deze ook niet standaard in de koelkast nodig. Omdat je deze er ook uit kan laten kan je zelf bepalen wat voor jou wel of niet gewenst is.

Pluspunten

• Groente/fruit/vlees/kaas langer vers
  • mooi design
  • ruime lades
  • Geen ijsvorming

Minpunten

• Geen deurknop om vast te pakken
  • Wijnrek neemt veel ruimte in beslag

Klaas020 11-11-2021

LG koel-vriescombinatie beste aanschaf ooit

Design
Bij het uitpakken van de LG koel-vriescombinatie kreeg ik al een “WauW” gevoel.
Dit apparaat is een echte Eye catcher, robuust en statig en past in elk type inrichting.
Doordat de deuren greep loos zijn is het een mooi strak uiterlijk.

Capaciteit
Het volume van de inhoud is verbazend.
Mijn oude koel-vriescombinatie stond altijd overvol en onoverzichtelijk.
Alles wat in de oude koelkast stond past met gemak in de LG koel-vriescombinatie mede door de 2-staps opvouwbare plank en dan ik heb nog ruimte over.
Door de trapsgewijze indeling van de schappen met de lades is één en ander makkelijker te sorteren en te plaatsen dus een stuk overzichtelijker.
De rekken in de deur zijn voor mij perfect geplaatst in diepte en hoogte.
Als (ex)Kok heb ik nogal veel potjes en tubes, deze passen nu mooi geordend in de deurrekken en ook daar heb ik nog ruimte over.

De vershoudlades
De FRESHBalancer en FRESHConverter lades zijn verbazend.
Waar in mijn oude koel-vriescombinatie regelmatig de condens op en tussen mijn producten zat heb ik dat in deze lades nog niet geconstateerd.
Door Corona gerelateerde omstandigheden heb ik een bloemkool en 1,5 kg sperziebonen ruim twee weken in de koelkast laten liggen.
Normaliter zou de bloemkool dan een losse slappe kool met bruine plekken zijn en de sperziebonen week en slap.
Dit was nu niet het geval integendeel zelfs.
De bloemkool was nog mooi stevig en zag er nog net zo uit als toen ik het kocht.
De sperziebonen gaven nog steeds een knak bij het breken en beide groentes smaakte vers alsof ik ze vandaag gekocht had.
De ruimte in deze twee lades is ruimschoots voldoende om de producten overzichtelijk op te bergen.
Wel dient het eventuele plastic om producten weggehaald te worden.
Dit had ik niet gedaan bij witlof in een plastic verpakking waardoor in de zak condens is gekomen.
Van de drie stronken was er een stronk toch bruin en week geworden en dat zou niet gebeurt zijn als ik de plastic had verwijderd.
Zeer handig is dat jezelf de temperatuur kan regelen voor verschillende producten.
Hierdoor kan je onderscheid maken tussen vis, vlees groente en fruit en de producten duurzamer bewaren.

Inverter Linear Compressor
Deze compressor heeft geen geluid.
Tenminste zo lijkt het want alleen bij het aanzetten na installatie heb ik deze LG koel-vriescombinatie gehoord daarna totaal niet meer.
Dit is een groot verschil met mijn oude koel-vriescombinatie die regelmatig aansloeg en daardoor meer rust in de ruimte.
Een geluid dat wel hoorbaar is krijg je te horen wanneer de deur van de koeling te lang openstaat.
Onbewust de deur niet goed sluiten wordt dan aangegeven met een hoog piep geluid.
Voor mij een uitkomst omdat het me nogal eens is overkomen dat de deur net niet goed sloot en dan een hele nacht zo heeft gestaan.
Hiermee verspilde ik onnodig veel energie en kon ik ook producten gewoon de vuilnisbak in kieperen.
Dit zie ik nu niet meer zo snel gebeuren.
Niet alleen door de waarschuwing maar ook het verbruik van het apparaat zelf bespaart flink op mijn energie.
Daarbij de langere versheid van groentes, vlees en vleeswaren heb ik minder verspilling en ook dat geeft energiebesparing.

Conclusie
De LG koel-vriescombinatie is één van mijn beste keuken apparaat aanschaf ooit.
Het is een sieraad in de ruimte met voldoende opslagcapaciteit voor ons huishouden.
Extra voordeel bij het bewaren van verse producten door de specifieke koeltechniek.
Overzichtelijk in te richtten door de stapsgewijze indeling én geluidstil.

Pluspunten

• Strak tijdloos design
  • Overzichtelijk in te ruimen
  • Producten zijn langer vers te houden
  • Doodstil

Minpunten

• Heb ik niet gevonden

Tuha 08-11-2021

Lekker stil en houdt alles lang vers en droog

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN zilver

Mooi ogende koelkast. Lekker stil en houdt alles goed vers. Zowel in de lades als op de planken en in de deuren. Geen condensvorming, ook niet in voorverpakte groentes, vlees en vleeswaren. Er zit een wijnrek bij, maar neemt vrij veel plek in beslag. Het eierrek daarentegen is wat aan de kleine kant ten opzichte van de bakjes in de deur. De bakjes zijn ruimer dan gemiddeld, waardoor het eierrekje niet de hele breedte vult. (kan dus schuiven als je de deur te hard dichtgooit) Maar wel weer zo breed dat er net niets tussen past. Een dichtgestapelde 3 rijen rek was mooier geweest en had beter gepast. Gemiste kans. 2 grote lades waar van alles in past (groente, vlees en vis). Ook de vriezer is mooi groot. Kan zonder moeite volgestouwd worden met vers eten en drinken voor 5 dagen voor een gezin van 3/4 man/vrouw sterk. Als je niet heel veel vers eet lukt 7 dagen waarschijnlijk ook nog wel. (Wij eten veel groentes wat vrij veel plek in neemt.)
Het plankje dat in 2-en verdeeld kan worden is ook handig, dan kun je ook wat grote dingen in de koelkast bewaren.
2 kleine minpuntjes. Door het design van de deur, die er overigens wel erg mooi uitziet, kunnen je vingers tussen de koelkast en vriezerdeur klem komen te zitten bij het dichtdoen. En door de grote opening aan de bovenzijde van de vriesvakken heb je de neiging om de lades aan de bovenzijde open te trekken in plaats van aan de onderkant. Wat duidelijk niet de bedoeling is, want het plastic buigt gevaarlijk door, zelfs al is de lade nog niet eens voor de helft gevuld. De onderzijde waar de greep zit is overigens wel stevig.
Op de paar genoemde punten na wel een goede indruk van de koelkast.

Pluspunten

• Lang vers
  • Droog
  • Aantrekkelijk voor het oog
  • Grote groente- , vlees- en diepvrieslades

Minpunten

• Deur, vingers klem tussen koel- en vriesgedeelte
  • Bovenzijde vrieslade niet stevig

Philipsen 02-11-2021

LG GBB71PZVGN

Geschreven voor: LG GBB71PZVGN zilver

Ik heb de afgelopen weken deze LG koelkast mogen testen, en deze is mij zeer goed bevallen. De koelkast is van binnen lekker ruim. Waardoor je veel kwijt kan. Met ons gezin van 4 konden we alle etenswaren goed opbergen. Door gebruik te maken van de FRESHBalancer en FRESHconverter blijven de groente’s, fruit en vlees extra lang vers. Boven op de lade zit ook een schuifje waarmee je duidelijk kan aangeven wat er in de lade zit. Ook het 2staps opvouwbare plank is erg handig wanneer je grotere flessen staande wilt koelen. Je schuift deze dan eenvoudig naar binnen toe. En zodra dit niet meer nodig is schuif je hem eenvoudig weer naar voren.

De diepvries is voorzien van 3 lades waarmee je wel wat ruimte verliest. Al hebben wij dit niet echt als vervelend ervaren. De lades zijn wel best diep, dus je kan als nog makkelijk voor 4 personen voorraad kwijt. Wat me wel een beetje stoorde, de bovenste lade gebruiken wij als brood la. Omdat de koelkast deur daar vlak boven zit. Is het wat onhandiger om de broodzakken er in te leggen of uit te halen.

Bij de eerste opstart van de koelkast hoor je dat deze flink moet werken om naar de juiste temperaturen te koelen. Daarna is de koelkast erg stil en hoor je niet als deze aanslaat. Het stroom verbruik is ook erg laag tov van mijn huidige combinatie.

Smart diagnosis heb ik niet getest.

Pluspunten

• Lades in de koelkast
  • Ruim