Samsung RS61681GDSR - Reviews

Amerikaanse koelkast
A++ energieklasse
Inhoud koelruimte
403 liter inhoud

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Alex 03-06-2017 Product paar dagen in bezit

Amerikaanse koelkast Samsung

Het is een super koelkast en zijn geld meer dan waard.
Waar wij wel tegenaan liepen waren de maten die de meeste site's (coolblue/mediamarkt ed) hanteren. Hier staat namelijk dat de koelkast 71.8 cm diep is. Met dit gegeven hebben wij de koelkast besteld in de veronderstelling dat hij 'zo' (130 kilo) naar binnen zou glijden. Maar wat blijkt als je op de site van Samsung zelf kijkt is dat de koelkast geen 71,8 cm is, maar deze inclusief deurhendel 76.8 cm is. Een verschil van 5 cm! Wat bij ons in eerste instantie voor een probleem zorgde en waardoor wij de koelkast moesten weigeren. Na wat aanpassingen aan onze schuurdeuren is bij de tweede poging de koelkast toch naar binnen gekomen met behulp van twee vriendelijke bezorgers van Coolblue.
Let dus op de maatvoering, zeker bij dit soort kolossen :)

Al met al zijn wij heel erg blij met deze koelkast en komt hij al zijn beloftes, zoals beschreven, na.

Pluspunten

• Groot
  • Goed verlicht
  • Goede indeling
  • Makkelijk verplaatsbaar dmv wieltjes (schoonmaken)
  • Strak uiterlijk

Minpunten

• Let op bij oude huizen (smalle gangen/deurposten)
  • Aan het product zelf nog geen minpunten ontdekt

Patrick_66 27-10-2013 Product paar dagen in bezit

Het is echt een heel gebruiksvriendelijke koelkast. Ondanks dat hij minder inhoud heeft dan onze vorige Amerikaanse koelkast heb ik het gevoel dat we er meer in kwijt kunnen. Hij heeft een mooie display met een paar (tip)toetsen om alles makkelijk in te stellen. Het display geeft o.a. de temperatuur in het koel- en het vriesgedeelte weer. Het koel- en het vriesgedeelte waren overigens binnen een paar uur na aansluiten op temperatuur. Het enige nadeel vind ik dat ik de groente-/fruitladen niet zo ver uit kan trekken.
De koelkast heeft een hele strakke vormgeving met mooie RVS-deuren. De zijkant is wel mooi maar niet van RVS (dat is overigens wel logisch voor deze prijs), vandaar geen 10.
Duurzaamheid kan ik nog niet zoveel van zeggen, maar alles ziet er degelijk uit en voelt degelijk aan.
Deze koelkast is veel stiller dan de vorige Amerikaanse koelkast die we hadden. We hebben deze gekocht omdat we een minder diepe koelkast wilden hebben en deze heel veel binnenruimte heeft t.o.v. de buitenmaten, maar een prettige bijkomstigheid blijkt nu te zijn dat we deze ook niet/nauwelijks horen.

Kortom: zoals het er nu uitziet is dit een Amerikaanse koelkast met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding!

mier1973 18-10-2013 Product paar dagen in bezit

Mooi strak design,goede indeling makkelijk bedienbaar/instelbaar minpuntje deur moet helemaal geopent worden om de groentenlade te openen.

Martin Victor 19-10-2013 Product paar dagen in bezit

Mijn oude Amerikaanse koelkast liet me op een van de heetste dagen in de steek. Altijd al een lawaaiig ding geweest(atag)

Nu sinds gister trotse eigenaar van deze Samsung.
Looks zijn prima, zeker niet te druk. RVS voorkant zijkant kunststof helaas maar met metaal eronder, dus de koelkastmagneten doen het nog;-)
Licht binnen natuurlijk LED nog nooit zoveel licht ..heel fris..
Temperatuur vriezer en koel gedeelte makkelijk instelbaar
Snel op temperatuur
Energieverbruik gehalveerd!

Geluid...oh..had ik dit maar eerder gedaan...zooooooo stil. 40 db

aarti 18-09-2013 Product paar dagen in bezit

super mooie koelkast.. er is geen betere ! van te voren al heel erg naar gezocht. dit model heeft de filter in de koelkast zitten en ook de ijsmaker in de deur. perfect !

EL 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

Goede prijs in zijn klasse

Doel: vriezen en koelen, zuinig, crushed ice en water dispenser aanwezig.
Samsung of LG? Sommige LG hebben één zonder wateraansluiting, maar de prijs lag op het moment van schrijven hoger. We gebruiken geen minibar, das mooi meer koelruimte dus. A++ is niet het beste, maar nog steeds ok! Er is nog een goedkopere Samsung van rond de 1k, maar de ijsmachine zit dan niet compleet in de deur verwerkt. Bovendien zit de waterfilter op een onhandige plek, waarbij je de koelkast dient te verschuiven. Afwerking is ook wat meer "premium feel". Of dit de paar honderd euro's waard is, voor ons wel.

AH 11-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooie ruime koelkast

Het is een stille koelkast, met veel ruimte. Het oogt heel mooi. En het ijsfunctie is geweldig (vooral in de zomer).

Pluspunten

• mooi
  • groot
  • stil

Martijn 31-05-2017 Product paar weken in bezit

Fantastische koelkast

Mooi strak design. Lekker stil. Superruim, alleen al in de deur zit meer ruimte dan onze vorige koelkast. Kan hem iedereen aanraden.

Pluspunten

• Strak design
  • Veel ruimte
  • Mooi afgewerkt

Jim de Boer 14-09-2015 Product paar dagen in bezit

Wij hebben heel bewust voor deze koelkast gekozen voor zijn grote inhoud van 620 liter, in combinatie met de beperkte breedte en diepte en de energiezuinigheid.
De kast staat nu bijna een week en wij zijn er heel blij mee. Er is "veel" tijd besteed aan waterpas plaatsen en wij horen de kast niet. De indeling is heel efficiënt en de verlichting maakt van de geopende kast een uitgelicht podium. De RVS deuren zijn een sieraad voor je keuken. Echt een aanrader!

Lolkemas 05-11-2013 Product paar weken in bezit

Top koelkast. Maakt weinig geluid. Naast goed gebruiksgemak is vooral de LED verlichting vernieuwend en mooi omdat je nu alle produkten in de koelkast/vriezer kunt zien (bij andere merken vaak een klein lampje) Wel wat diep qua formaat, maar dat zie je terug in de inhoud.

natascha06 05-11-2013 Product paar dagen in bezit

geen minpunten zeer mooie ruime ijkast.veel opbergmogelijkheden en de verlichting binnen in is ook zeer mooi.wij zijn erg blij met onze eerste amerikaanse ijskast.

Sander Grijpink 02-11-2013 Product paar dagen in bezit

Supervette koelkast, we zijn er heel blij mee.
Kan eindelijk alles kwijt, zonder heen en weer te schuiven.

Y Schipper 27-10-2013 Product paar weken in bezit

Zeer ruime koelkast met een mooie vormgeving.
Qua gebruiksgemak vind ik het enige nadeel dat wanneer je water met ijsblokjes wil je eerst een knopje in moet drukken voor het ijs en dan weer een knopje voor het water. Handiger was geweest wanneer je aan de ene kant water en aan de andere kant ijsblokjes kan pakken.
Het crushen van het ijs maakt een naar geluid, en aangezien ik veel water met gecrushed ijs drink is dit wel vervelend.
De duurzaamheid weet ik nog niet aangezien ik hem nog maar een paar weken in huis heb. Maar ik hoop er heel lang plezier van te hebben. Al met al een goede keuze geweest.

Peter_19_58 22-10-2013 Product paar weken in bezit

Gewoon geweldige koelkast. Na de vorige die 15 jaar mee is gegaan direct een zelfde type van Samsung gekocht

bkratz 09-10-2013 Product paar dagen in bezit

Zeer mooi vormgegeven en ruime Amerikaanse koelkast. Eenvoudig op- (om deuren uit te lijnen dient wel de afdekkap losgeschroefd te worden) en in te stellen (zeer goed display, goede bediening), gebruiksgemak dus meer dan voldoende.

Bij eerste start nog wel wat extra geluid om op temperatuur te komen, maar daarna zeer stille koelkast. Snel op temperatuur.

J.W. van Zoest 30-09-2013 Product paar weken in bezit

Wij zijn zeer tevreden, met deze mooie koel vries combinatie en de goede service van de Harense Smid die hem heeft geïnstalleerd.

Roeland62 15-09-2013 Product paar dagen in bezit

Vooral de binnenruimte is positief: 402 liter koelkastruimte in plaats van 360 zoals bij veel andere machines. Vormgeving super strak, mooi blauw display.

denisepostma 08-09-2013 Product paar weken in bezit

6,8
Zeer mooie en luxe Amerikaanse koelast met fraaie bediening.
Nu 1 week in bezit maakt hij regelmatig kabaal. Het lijkt alsof de compressor bij de starten van het koelen gedurende 5 minuten een zeer doordringen en snerpend geluid maakt. Wij gaan Samsung hierover inlichten daar wij dit niet acceptabel vinden. Een van de voornaamste redenen dat wij voor deze koelkast hebben gekozen was zijn lage geluidsopbrengst van +/- 40dB. We komen nu aan zo'n +52dB.

denisepostma 10-10-2013

Inmiddels heeft Samsung 2 printplaten vervangen en is de koelkast werkelijk muisstil. Het geluid werd veroozaakt door een defecte trafo. De koelkast scoort wat ons betreft nu een dikke 10 m.b.t. geluid.

MarleenHoekstra 28-03-2016

Misschien moet je je waardering dan ook even aanpassen... Wel zo aardig