Philips Lumea Essential SC1992

Braun Silk-expert 5 IPL

Braun Silk-expert 5 IPL Best Reviewed 3 keer mei 2018
9,0 (23)

Braun Silk-expert Pro Silk·expert Pro 5 PL5124 Nieuwste Generatie IPL Ontharing, Permanente Ontharing, Wit En Goud

Bekijk alle IPL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 3 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Lumea Essential SC1992 op Kieskeurig.be.

Brech 06-03-2019

Opzetstukken

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Het werkt fantastisch! Ik zou wel graag een kleiner opzetstuk willen aanschaffen omdat hij sommige stukken niet pakt door de beveiliging die erop zit. |Kan dit?

SuusRD 29-01-2019

Erg blij mee!

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Sinds enkele maanden ben ik in het bezit van een Philips Lumea BRI921. Door het ‘onbekende’ en de prijs zijn hier best wat twijfels aan vooraf gegaan, maar uiteindelijk toch overstag gegaan.

Het apparaat ziet er mooi uit, voelt degelijk aan en ligt goed in de hand. Een bijkomend voordeel is dat je bij deze set een gezichtstrimmer krijgt. De Lumea IPL werkt door middel van flitssessies die om de twee weken uitgevoerd moeten worden. Het is vooral in het begin even wennen en een heel karwei. Het fijne is dat Philips de ‘Philips Lumea IPL’ app heeft ontwikkeld. Deze app helpt je op weg en plant automatisch je volgende sessie.

De behandelingen nemen in het begin wat tijd in beslag, maar door gewenning gaat dit steeds vlotter. Het flitsen zelf voel je wel, maar het doet geen pijn. Tot nu toe kan ik zeggen dat er zeker een mooi resultaat te zien is. De huid is zachter dan met scheren en het is zeker minder pijnlijk dan epileren. Een nadeel vind ik dat het gebruik op sproeten of moedervlekken wordt afgeraden. Aangezien ik hier en daar een moedervlek heb, maakt dat het flitsen iets ingewikkelder.

Ondanks de enkele nadelen, ben ik zo tevreden over het resultaat van de Lumea IPL, dat ik hem zeker kan aanbevelen!

MerelD 28-01-2019

Prettig product

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Ik vind dit een prettig product. Makkelijk in gebruik. Het kost wel wat meer tijd dan scheren bijvoorbeeld maar het resultaat mag er zeker zijn. In het begin was het even wennen maar je wordt er steeds handiger in.

Hoe vaker ik de behandeling heb uitgevoerd hoe beter het resultaat werd.
Ook vind ik de bijbehorende app een groot voordeel. Gaf me praktische reminders wanneer het weer tijd was voor een nieuwe behandeling. En duidelijke uitleg en tips natuurlijk.

Al met la erg positief over dit product.

HamsterMuis 23-01-2019

verrast door het resultaat!

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

ik heb lang getwijfeld over de aankoop van dit apparaat, omdat ik het best wel een duur apparaat vindt. toch aangeschaft en mijn benen behandeld zoals omschreven staat. ik ben zeer verrast door het resultaat, dit had ik jaren eerder moeten hebben! mijn benen waren na slechts 4 weken zichtbaar gladder en het duurde lang voor er weer haartjes te zien waren. om te doen kost even wat tijd (ongeveer 15 minuten) maar het is het werk meer dan waard. het is soms wel lastig te bepalen welk gedeelte je al gehad hebt en welke nog moet, gelukkig is het apparaat makkelijk in gebruik en ligt comfortabel in de hand. ook met de mini visapure ben ik erg blij, die gebruik ik nu bijna dagelijks en mijn huid is mooi glad.

Patricia010 22-01-2019

Perfect

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Ik heb het apparaat nu ongeveer 3 maanden en gebruik hem vooral voor mijn gezicht omdat ik veel baardgroei heb als vrouw.
Na het gebruik van de lumea sc1997 hoef ik niet meer te epileren in mijn gezicht want de haartjes blijven zo goed als weg.
Zeker een aanrader.

ranya 21-01-2019

tevreden haarloos

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

ik ben best tevreden over het apparaat. ik heb zeker minder haar. op sommigen plekken is het haar verdwenen en sommigen plekken is het haar langzaam aan het groeien. al met al ben ik blij dat ik niet elke dag hoef te scheren. een andere voordeel is dat in het vanuit huis kan doen. ik heb mijn benen en oksels geflitst.
op mijn benen ging het wat lastiger, met name op de plekken waar meer bot was. die pakte die niet goed.
ook waren de benen gevoelig. ik wil het geen pijn noemen maar het grenst er wel tegen aan.
toch vind ik het wel waard, maar haar op mijn lichaam is nog vervelender.

Denisevan1990 19-01-2019

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Ik gebruik het apparaat nu een aantal maanden en ik zie veel verschil. Het is nog niet helemaal weg maar ik hoop dat dat nog komt. Tussen de flitsen door hoef ik nog maar 1x te scheren.

Het is een mooi apparaat die goed in je hand ligt. Enige minpuntje is dat je op sommige plekken goed moet kijken hoe je het apparaat op de huid houdt omdat hij anders geen huidanalyse kan maken en dus geen flits kan geven.

De flits geeft best een fel licht. Ik ben benieuwd of de flitsen veilig genoeg zijn voor je ogen. Er staat geen info hierover in het boekje dus ik ben ervan uit gegaan dat het veilig genoeg is.

Alles bij elkaar vind ik het een goed apparaat waarvan de prijs goed in verhouding is.

EllaG 17-01-2019

Geweldig resultaat!

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Ik was wat sceptisch over een IPL apparaat voor thuis, maar ik ben enorm blij dat ik me eraan heb gewaagd! Het apparaat is erg gemakkelijk in gebruik, je kan verschillende levels van lichtintensiteit instellen mocht je ongemak ervaren, maar van dat ongemak heb ik niets gemerkt!

Na 2 geplande behandelingen zag ik al enorm veel verschil. Na de derde behandeling helemaal blij! Ik zit nu in de 'herhaal behandelingen', en ik hoef me niet steeds zorgen te maken als ik ga zwemmen. Ik zwem 2 a 3 keer per week, echt ideaal dat ik niet steeds mijn benen, oksels en bikinilijn hoef te controleren of bijwerken. De behandelingen doe ik terwijl ik een serie kijk op netflix. Duren niet lang, maar je moet er wel even rustig voor gaan zitten

Gwen82 17-01-2019

Een mooie oplossing met super resultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Erg sceptisch begonnen en ook het flitsen is toch niet echt geheel pijnvrij, vooral bij de bikinilijn, maar als je even volhoudt is het resultaat wel echt fantastisch.
Het grootste probleem is eigenlijk de tijd vrij maken om te flitsen. Waar je tijdens het douchen even snel je scheermesje pakt, moet je voor deze flitsbeurten toch wel even tijd inplannen.

Kiki79 16-01-2019

Zeer tevreden

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Via Insiders de Lumea mogen testen, omdat ik iets anders wilde uitproberen dan scheren en de epilady. Ik moet eerlijk bekennen, de eerste twee keer dacht ik echt dat het niks zou worden.. ik zag geen verschil. 85% minder haargroei? Alles is gewoon nog hetzelfde ! Maar na de 4de keer zag ik echt pas verschil.

Ik ben begonnen bij mn oksels i.v.m. altijd bultjes, jeuk en irriatie na het scheren. Maar zeker drie kwart van de haartjes bleef echt weg, het groeit ook een stuk langzamer en het blijft ook langer weg. En vooral fijn, geen irritatie en jeuk.

Het kleine opzetstuk bleek effect en na contact met Philips kreeg ik een nieuwe opgestuurd. Dus de service van Philips zelf is ook top. Zeer tevreden.

Ik ga nu met mn benen beginnen zodat deze straks zomer proof zijn. Zou fijn zijn als het flitsen ook een zomers kleurtje achterliet haha.

Ik ben nu toch wel erg blij met mijn lumea en ik raad het ook zeker aan. Vooral als je net als ik irritatie krijgt door het scheren met een mesje.. dat is nu echt verleden tijd.

Enige nadeel vind ik de flits. Ik wil graag zien wat ik doe, maar als je flitst komt de flits in je oog. Waardoor je de lichtflits blijft zien in je zicht. Misschien moet ik daar nog een handigheidje in zien te vinden.

Groetjes Kiki

San22 16-01-2019

Fijn product en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Je moet er veel geduld voor hebben maar uiteindelijk heb je een geweldig resultaat. Het is pijnloos ontharen en de haartjes komen minder snel terug. Voor mij geen scheermessen meer! Een aanrader!

Anoniem 16-01-2019

Bijzonder Verrast

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Ik ben aangenaam verrast door dit product. Ik had niet verwacht dat het zou werken. Maar het werkt echt!!!!

Claudia85 16-01-2019

Een mooi apparaat

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Apparaat ziet er echt prachtig uit. Je moet hem wel consistent gebruiken. Zelf vind ik dat nog wel eens lastig en vergeet ik bijhouden wel eens. Persoonlijk vind ik de benen behandelen wel veel werk.

Sturkvdb 16-01-2019

Prima in gebruik

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Erg makkelijk in gebruik. Haren blijven ongeveer zes weken weg. Ben nog bezig dus in de herhaling hoop ik dat ze helemaal weg blijven

Sammelskee 15-01-2019

Super!

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Wauw, wat een ervaring. Was in het begin nogal sceptisch over of het zou werken, maar wow, ik ben verrast. Na 1 maand is de haargroei zeer verminderd. Ik blijf hem zeker nog gebruiken tot alles weg is en blijft.

Lisette10 15-01-2019

Na meerdere flitsbeurten goed reseultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Na 5 flitsbeurten heb ik een fantastisch reseultaat. Geen haartjes meer onder mijn oksels, op mijn benen en in de schaamstreek. Ik heb in stand 4 of 5 geflitst en vond dat pijnloos en makkelijk werken. Het resultaat liet zich niet meteen zien maar ben nu erg tevreden..

mtc33 14-01-2019

top resultaat

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

bij de eerste behandeling is het even uitvinden wat het makkelijkst is en welke flitssterkte het prettigst is maar daarna gaan de behandelingen heel vlot en prettig. en de resultaten mogen er ook zijn! op mn benen,oksels en bikinilijn is zeker goed verschil te zien. de haargroei is op sommige plekken echt weg of stukken minder.
ik ben super blij met het resultaat een top apparaat!

Moon1986 14-01-2019

Prima, maar nog niet tevreden

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Vol enthousiasme ging ik flitsen. De eerste keer waren een paar haartjes niet helemaal goed geschoren. Daarom kwam er een onaangename geur vrij. Het grootste gedeelte van mijn benen ging erg makkelijk met flitsen. Ik merk dat het voorste stuk van mijn scheenbeen heel lastig gaat. Daarmee is het lastig om het apparaat er goed op te zetten om te flitsen, met als resultaat dat daar stukjes blijven die overgeslagen worden. De haargroei is beduidend minder, dat is super fijn! Ik denk dat als ik nog even door ga met flitsen ik ook op de lastige plekken het juiste resultaat krijg. Wellicht is scheren dan niet meer nodig, dat is nu nog wel. De reden dat ik het product niet aanbeveel is vanwege het resultaat bij mij en de kosten van het apparaat. Als de kosten geen probleem zijn voor jou als consument, zou ik hem zeker aanraden. Maar in mijn geval zouden de huidige resultaten niet opwegen tegen de kosten, vandaar.

Ilona007 14-01-2019

Geweldig apparaat!

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Dit is echt een uitkomst. Ik was er eerst een beetje sceptisch over, maar nu ik heb al een paar maanden gebruik, is mijn mening daarover zeer veranderd! Het apparaat is makkelijk te gebruiken, ligt makkelijk in de hand. Ook is het nog eens een mooi apparaat!

JoGG 14-01-2019

Wat een uitkomst dit apparaat!

Geschreven voor: Philips Lumea Essential SC1992

Dit apparaat doet precies waar je het voor gekocht hebt! Voorheen wisselde ik scheren en epileren af. Voordeel van epileren is dat de haargroei langer wegblijft maar het nadeel is dat het te pijnlijk is voor oksels en bikinilijn en dat je op den duur last krijgt van ingegroeide haren. Met dit apparaat is dat probleem beide verholpen! De behandeling is sneller dan epileren, en het resultaat is vele malen mooier! Je huid ziet er soepeler en schoner uit. Bv bij scheren van oksels zie je normaal onderhuids de stoppeltjes nog, dat is na een aantal flitsbeurten hierbij niet het geval. Erg fijn! Het is (als je goed scheert van tevoren) minder pijnlijk dan epileren. Vooral na een aantal flitsbeurten als er ook minder haar is. Flitsen zonder van tevoren goed te scheren is niet aan te raden. Staat heel duidelijk in de instructie, maar ik was eigenwijs en ongeduldig. Gevolg: pijnlijke steken en vonkvlekken op het apparaat. Best een spannende eerste ervaring. De vlekjes zijn schoon te poetsen, dus geen probleem. Lesje weer geleerd: Voortaan eerst scheren. De mini tondeuse die ik bijgeleverd is zo mini dat ik de toepassingsmogelijkheid er nog niet helemaal van inzie. Daarnaast zou het fijn zijn als je de knop niet ingedrukt hoeft te houden bij het flitsen van je benen en het vast kan zetten. Maar het IPL apparaat is top! Kan niet wachten tot de zomer!