Fujifilm instax mini 90 NEO CLASSIC - Reviews

Afmeting afbeelding
6.2 x 4.6 cm
Sluitertype
elektrisch

Beoordeling op basis van 2 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

Bert Ens 30-12-2016

Plezier gegarandeerd

Deze camera gekocht om op feesten en partijen rond te laten gaan. De nostalgie van zo'n camera maakt de tongen los! Het uiterlijk van de camera spreekt aan en er zitten voldoende mogelijkheden op. De kwaliteit van de foto's is typisch jaren 90, verwacht dus geen 24 mega pixel kwaliteit. De flits kan soms wat te hard van stapel lopen waardoor de (blanke) huid overbelicht wordt. Een stukje (wit) isolatietape over de flitser als mini softbox biedt uitkomst. Het nadeel is wel om alle instellingen en mogelijkheden uit te proberen je steeds een foto ''verbruikt''. Een foto kost je ongeveer een euro. Een leuke camera die vintage beelden produceert om je momenten mee vast te leggen voor ''erbij''!

Pluspunten

• Vintage look
  • Simpel te bedienen
  • Veel instelmogelijkheden
  • Leuk om te doen!

Minpunten

• Flitser te snel/te fel
  • Iedere foto kost je een euro

Ymke 08-09-2016

Leuke camera

Deze polaroid camera is qua aanschaf niet duur gezien wat deze kan. Hij is simpel in gebruik (ook het verwisselen van de film) en heeft een makkelijke handleiding. Er zitten allerlei functies op zoals sluimertijd, flits, een kinderstand en verschillende standen die het licht regelen. Één speciaal voor op feestjes waar dus minder licht is, een functie voor dubbele belichting, voor een landschap en eentje voor een nachtfoto. Ik heb nog niet alle functies kunnen proberen, gezien ik de camera een paar dagen heb maar ben tot nu toe erg tevreden.

Ik vind het een geweldig leuk apparaat, niet alleen door het uiterlijk, maar ook doordat er mooie foto's uitkomen die meteen een momentopname zijn (plus je kunt er leuk mee knutselen).

Kortom, veel functies voor deze kleine, leuke fotocamera met retro-look.

Pluspunten

• Simpel in gebruik
  • Veel functies
  • Mooie camera
  • Mooie foto's
  • Goed formaat