De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG FSE52607P op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MarijkeV 02-01-2021

Veel ruimte, handige functies, helaas snel foutmelding

Geschreven voor: AEG FSE52607P

In het begin waren we heel enthousiast over dit product.
Je hebt echt heel veel ruimte in dit toestel (zeker in vergelijking met andere toestellen met dezelfde afmetingen). Ook is de ruimte (zeker onderaan) voor mij goed ingedeeld. Het bestekbakje neemt niet teveel plaats in zoals vaak wel het geval is bij andere toestellen.
Bovenaan vonden we de 'hekjes' om wijn/champagne glazen tegen te zetten heel handig.

Qua programma's en bediening is het een makkelijk toestel. Wil je niet kiezen, kies je voor auto, wil je eco, kort, lang,... allemaal mogelijk.
We hebben het glazenprogramma getest met onze goede wijnglazen (die we anders nooit in de vaatwasser zetten) en het resultaat was evengoed als afwassen met de hand.

Het rode en groene lampje onderaan zou ik niet meer kunnen missen. Zo makkelijk om te zien dat het toestel nog bezig is, of klaar is. Zeker aangezien de vaatwasser stiller is dan andere machines is dat lampjes praktischer dan proberen horen of je nog geluid hoort :-)

Wat ik ook handig vond was dat de vaatwasser op het einde zelf de deur een 10tal cm openzet. Dit helpt echt met het goed drogen van de vaat.
Bij ons vorige toestel was de vaat vaak nog nat als we deze uit de vaatwasser haalden. Dit hadden we bijna niet met deze (met uitzondering uiteraard van plastic potjes met een randje waar wat water kan blijven instaan).

Helaas stopt daar het positieve. Na een goeie maand kregen we foutmelding i30 en bleek er een probleem met de pomp te zijn. Dit is dan ook de reden waarom we het toestel niet aanraden.

KristofVDG 29-12-2020

Verplichte metgezel in elke keuken

Geschreven voor: AEG FSE52607P

Ons vorige toestel was een AEG en hier zijn we gedurende ettelijke jaren zeer tevreden over geweest. na een tiental jaar actieve dienst werd het tijd om hem op pensioen te sturen. talloze sollicitanten over de vloer gehad en uiteindelijk opnieuw gekozen voor een AEG, meer specifiek dit toestel. Nu, enkele weken later en al stevig wat vaatbeurten achter de rug, kunnen we hier alleen maar tevreden over zijn.

Mits correct stapelen krijg je massa's vaat in dit toestel, en dankzij zijn vermogen en de xtra sproeiarm kan het toestel dit ook moeiteloos aan. Of je de borden nu vlak bij elkaar zet of er ruimte tussen laat, alles krijgt hij proper.

Je kan zelf kiezen uit verschillende standen (waarbij dan ook nog een opties mogelijk zijn zoals extra silent, extra power, glasscare,...), of je laat het toestel gewoon zelf kiezen. eerlijk gezegd? wij kiezen vooral het laatste en dit heeft tot nu toe nog nooit teleur gesteld.

Het toestel hoor je wel op de achtergrond maar is niet dominant aanwezig. Indien je hem toch te luid vindt kan je kiezen voor de extra silent optie. Voor elk wat wils dus.

Als het toestel actief is zie je een rode stip die op de vloer geprojecteerd wordt door het toestel. Dit is dan ook het enige "minpuntje" dat ik tot nu toe ben tegenkomen. onze AEG van 10 jaar oud kon de resterende tijd op de vloer projecteren, wat soms ook wel handig was, al is dit eerder een detail.

Glazen (altijd een gevoelig punt bij vaatwassers) kunnen vlotjes op hun plaats gehouden worden door het soft-spike systeem in de bovenste lade. Optie Extra Glasscare op en je glazen blinken als nooit te voren.

Tot slot is het ook nog leuk om mee te geven dat de vaatwasser op het einde van zijn programma zichzelf een stukje open zet opdat de inhoud natuurlijk kan drogen. Dit werkt ook wonderwel goed.

Conclusie: aanrader eerste klas, wij zijn er alleszins zeer tevreden van.

Pluspunten

• veel opties
  • vaat komt er blinkend schoon uit
  • extra silent mode
  • 2e sproeiarm

Minpunten

• geen tijdsindicatie maar geprojecteerde stip

krisvdz 23-12-2020

zeer nette en droge vaat

Geschreven voor: AEG FSE52607P

Ik ben heel tevreden over deze vaatwasser. Alles komt er altijd heel proper uit, hoe vuil de vaat ook mag zijn. Door de sattelite clean arm geraakt alles echt netjes omdat deze tot in alle hoekjes komt en dit merk je echt wel! De deur van deze vaatwasser opent automatisch wanneer de vaat klaar is dit zorgt ervoor dat alles kan drogen en dit helpt ook zeker, alles is nu veel droger en je kan de vaat meteen weer in de kast zetten zonder alles eerst nog eens te moeten drogen met een handdoek zoals ik vroeger moest doen. Je kan uit verschillende programma's kiezen, als je veel glazen hebt kan je kiezen voor glass care, extra silene of extra power, je kan de machine ook zelf laten kiezen. De tijdsduur kan je zelf ook aanpassen, heel handig wanneer je tussendoor toch al eens graag een afwas doet.
Wanneer de vaatwasser in werking is brandt er een rood lichtje op de vloer zodat je weet dat deze bezig is. Mijn vaat komt nu echt proper en droog uit de machine, ik ben heel tevreden!

Pluspunten

• keuze programma's
  • keuze tijdsduur
  • droge vaat
  • proper

Annie 16-12-2020

Perfect droogsysteem en propere vaat

Geschreven voor: AEG FSE52607P

Een vaatwasmachine met een deur die automatisch opent op het einde van de cyclus om een perfect droge vaat te bekomen.... Het was een vreemd gegeven, maar....het werkt. Niet meer nadrogen, alles kan meteen van de machine in de kast. Ook is de vaat steeds perfect proper, dit door de satelite clean arm die ook de moeilijke plekjes, hoeken in de machine spoelt. Een rood licht onder de machine geeft aan dat de machine in werking is. Een programma kiezen, dat kan de machine ook, of je kiest er zelf een en vult het aan met een extra gegeven, glass care, extra power of silent, indien nodig. Je kan ook heel veel kwijt in de vaatwasser. Zelfs de grotere onderborden. Ook in het bestekbakje kan je heel veel kwijt opgedeeld in individuele vakjes. Verder is deze vaatwasser met zijn A++ rating ook een energiezuinig toestel en heeft een laag waterverbruik. Met dit toestel ben je verzekerd van een propere droge vaat. Dit toestel heeft onze verwachtingen volledig ingelost.

Pluspunten

• Propere vaat
  • Droge vaat
  • Gebruiksvriendelijk
  • Energie zuinig

Minpunten

• Geluid