Siemens HB86P575 - Reviews

Heteluchtfunctie
Boven -en onderwarmte

8,1

thighcherry 17-06-2015 Product kwartaal in bezit

Ik ben niet tevreden over deze oven. Grootste irritatie is het geluidsniveau. Zowel bij het opwarmen, als bij het afkoelen (oven) maakt het apparaat gewoon te veel lawaai. Dan duurt het opwarmen (en afkoelen) ook nog heel lang. Opwarmen tot 200 graden ongeveer 25 minuten en afkoelen ongeveer 45! minuten. De hele tijd hoor je dan een hoge pieptoon. Het apparaat is daardoor, naar mijn mening, niet geschikt voor een open keuken. Ik heb een combi magnetron oven gehad die een fractie gekost heeft, veel gebruiksvriendelijker was (gaf bijvoorbeeld een geluidssignaal als de gewenste temperatuur bereikt was) en (ook??) erg duurzaam was.
Geen aanrader, helaas.

Wil1963 20-02-2015 Product jaar of meer in bezit

Prima apparaat. Gemakkelijk in gebruik en handige programma's. De tijden van de programma's kloppen goed.

M. van Bergeijk 09-02-2015 Product paar dagen in bezit

In onze keuken is de Siemens bakoven met magnetronfuncties een voltooiing van onze wens het geheel een designniveau te geven. Een bezoek aan het “2020” informatiecentrum te Hoofddorp heeft ons doen besluiten voor deze combi te kiezen i.p.v. onze aanvankelijke keuze, gebaseerd op informatie van de site. Het design maakt het geheel compleet. Vooral ook, omdat in onze keuken een aantal r.v.s.-elementen zijn en de afdekking van zwart composiet is.
Het functioneren is geheel volgens onze hoge verwachting van de Siemens producten. Wij zijn buitengewoon tevreden met de uitzonderlijk vele mogelijkheden, die deze oven ons biedt. Voor bijna alle wijze van bereiden is in de fabrieksprogramma’s voorzien. Bovendien is de handleiding erg gebruiksvriendelijk. De bereiding van de recepten is dan ook voortdurend gelukt. Waarover kan je nog dankbaarder zijn dan dat de maaltijd op tafel komt, zoals je die tevoren hebt voorgenomen.

livandijk 05-02-2015 Product maand in bezit

Fantastische oven! Het gebruiksgemak is echt goed en eenvoudig. Jammer dat je de geluidssterkte van het piepen (als de oven/magnetron) klaar is, niet zachter kan zetten. Dit is best irritant hard.

Harold2020 02-02-2015 Product maand in bezit

Prima magnetron oven combinatie, ziet er prima uit. Duidelijk display met goede menu structuur. De hoogte binnen in de magnetron is aan de krappe kant, een hoog glas met glazen staafje tegen de kookvertraging past amper.

H.Advokaat 31-01-2015 Product jaar of meer in bezit

Het is een mooi apparaat in dezelfde stijl als onze stoomoven. Een mooi display en een mooie gehele vormgeving. Het apparaat heeft veel mogelijkheden.

LeonT67 20-01-2015 Product paar dagen in bezit

eerste indruk is prima heel simpel in gebruik en snel op temperatuur. hebben hiervoor ook een vergelijkbaar apparaat van Siemens gehad en deze is ook prima bevallen vandaar weer deze keuze

naam2336 17-01-2015 Product kwartaal in bezit

Een heel fijn apparaat, en heel tevreden over het apparaat. De bediening is heel makkelijk, en ook makkelijk schoon te maken.

pvz80 15-01-2015 Product half jaar in bezit

Het ronddraaien van de knoppen en dan de tijd instellen kan handiger voor mijn gevoel, verder super mooi en fijn apparaat, pyrolise is leuk, maar er blijft toch aan de voorkant van de oven wat vuil aanwezig, waardoor je alsnog schoon moet maken

Sanifan 28-12-2014 Product jaar of meer in bezit

Prachtig apparaat. Heb hem nu al 2 jaar. En Nog geniet ik er elke dag van. Hij heeft veel mogelijkheden voor kleine en grote gerechten. Zeker een aanrader

Bastia 18-12-2014 Product paar weken in bezit

Het kloppend hart in mijn keuken. Vreselijk veel opties met als klapper op de pijl de zelfreinigingsfunctie.
Ik was wat huiverig voor deze functie, maar het werkt behoorlijk goed. Na 1,5 uur cremeren is alle vuiligheid veranderd in as.
Wat mij wel op viel is bij het bakken van koekjes de koekjes achterin de oven sneller (en) bruiner zijn dan de voorste koekjes.
Verder wel een aanrader.

sie 16-12-2014 Product maand in bezit

Geweldig apparaat, tevreden over de inhoud, over de gerechten, de functies en over het gebruik. kan er niets aan toevoegen.

ook de magnetron werkt perfect!

Leon26 10-12-2014 Product paar dagen in bezit

De menustructuur is nog beter dan zijn voorganger die ik een paar jaar met veel plezier heb gebruikt. Door een verhuizing heb ik nieuwe apparatuur moeten aanschaffen waarbij de keuze snel gemaakt was. De mogelijkheden om gerechten klaar te maken zijn legio. Vooral door de combinatie van oven en magnetron blijven gerechten lekker krokant.

montanareddog 26-11-2014 Product half jaar in bezit

eerste klas apparatuur met vele opties en een mooie uitstraling. Makkelijk schoon te houden. Geruisloos

git13 04-11-2014 Product paar weken in bezit

Prachtig apparaat. Heb hem nu een week in bezit maar lijkt goed te bevallen. Hij heeft veel mogelijkheden en ziet er prachtig uit.

Hmoors 13-09-2014 Product jaar of meer in bezit

1,8
Deze oven is echt een ramp! Hij is bijzonder luidruchtig. Ook al heb je hem maar even gebruikt, dan blijft de ventilator absurd lang na koelen. Hij wordt ook bijzonder snel vuil en is bijzonder moeilijk te reinigen. Het gebruik is eveneens een ramp. Geen intuïtieve bediening. Bijzonder veel voor geprogrammeerde stomme programma's waar je niets aan hebt. Het liefste zou ik hem van de boerentoren gooien, maar dat kan natuurlijk niet voor het gigantische aankoopbedrag dat we er aan besteed hebben. De arrogantie van Siemens op onze bemerkingen spreekt boekdelen: zij staan absoluut niet open voor kritiek endenken dat ze de Rolls roy's zijn onder de keukentoestellen. Kotsmisselijk wordt je ervan.

avdkrans 03-02-2013 Product maand in bezit

Mooie oven met veel mogelijkheden. Doet wat ie moet doen. Niettemin ervaren we nadelen:
1) De oven produceert als hij is opgewarmd een doordringende fluittoon. Een ventilator van de magnetron inverter doet dat. Ook al heb je maar 6 minuutjes de oven en niet eens de magnetron gebruikt, dan nog blijft deze ventilator nog zeker 45 min doordraaien. Een monteur van Siemens erbij gehad die zegt dat dit erbij hoort.
2) Verwarrend is dat als je iets aan de instelling van de oven wijzigt je dat moet bevestigen door opnieuw op de start-knop te drukken. Het zelfde geldt als je de oven even hebt geopend om erin te kijken tijdens het bakken. Hij gaat dan niet meteen weer aan, maar je moet dan opnieuw op start drukken.
3) De magnetron functie is duidelijk minder dan een klassieke magnetron met draaitafel.
4)Je kunt niet zien of de ingestelde temperatuur behaald is. Continue temperatuuraanduiding zou een verbetering zijn.
Geen aanrader als je gevoelige oren hebt of technisch niet zo handig bent.