Siemens HS636GDS1

Inbouwhoogte
58,5 cm
Inbouwbreedte
56 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens HS636GDS1 op Kieskeurig.be.

Jochem 04-04-2017

Productiefouten

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Siemens Stoomoven werkt in principe perfect, we gebruiken hem dagelijks, heerlijke groente, het resultaat is subliem.

Het menu werkt goed, veel opwarmmogelijkheden, water bijvullen gaat goed, en middels de WIFI krijg ik gemakkelijk een berichtje als het programma is afgerond.

Het model bevat alleen een designfout, waardoor hij altijd wat water lekt als je hem open maakt. Als je er een warmhoudlader onder hebt zal deze gaan roesten (bij een 45 cm model), als je er houten kastjes onder hebt zullen deze waarschijnlijk waterschade krijgen (bol gaan staan op de randen in mijn geval).

Mijn gelakte keuken kan er niet tegen dat er elke dag een stroompje water overheen loopt, waardoor er dus op verschillende plekken waterschade ontstaat. Initieel gaf Siemens aan dat dit is "as-design" is, maar nu hebben ze aangeven dit model te gaan verbeteren. Mogelijk gaan ze betere en bredere rubbers aanbrengen, waardoor al het water in het opvangbakje terecht komt. Nu zijn er ook rubbers geplaatst, maar stroomt er alsnog water langs. Kan zijn dat ik een geheel nieuw apparaat krijg, of gedeeltelijk nieuwe onderdelen waarmee het probleem wordt opgelost.

Voorlopig is mijn advies om dit apparaat niet te komen, en een nieuwer model af te wachten. Mocht je denken dat wat water over je keuken geen probleem is, dan is dit wel een aanrader. Zelf zou ik volgende keer voor een Miele hogedruk Stoomoven gaan, aangezien de Siemens er 23-24 minuten over doet om mijn boontjes te stomen (3 minuten opwarmen, 20 minuten stomen).

Pluspunten

• Groot display
  • Vele verwarmmogelijkheden
  • Snel menu

Minpunten

• Lekt water
  • Geen hogedrukstoomoven

Maaike 29-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

Superfijne veelzijdige grote (stoom)oven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Het is een grote oven (71ltr) met erg veel mogelijkheden. De bakresultaten zijn super! Zowel de oven als de stoomovenfunctie is erg prettig in gebruik. De gerechten uit de stoomoven is zeker boven verwachting. Alles is nog gelukt, het was lekker en dus niet aangebrand.
De bediening is erg gemakkelijk, zowel voorgeprogrammeerde gerechten wat erg makkelijk is. Maar uiteraard ook nog de vrijheid om zelf in te stellen. Ook de braadpen is ideaal, zodat je zelfs tijdens het bakken de kerntempratuur kunt meten. Nooit meer een uitgedroogd stukje vlees/vis of te rauw.
Enige minpuntje vinden we het weg gooien van het water uit het reservoir. De opening is wat klein en zit in het midden, waardoor je een beetje moet schudden.
Kortom we zijn erg tevreden en raden de oven zeker aan bij anderen. Zowel bij de geoefende (hobby)kok, als de verplichte kok, je wordt vanzelf erg gemakkelijke een echte keukenprins(es)!

sven 29-11-2016

Mooie oven, wat omslachtig gebruik, lekker eten!

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

De over laat zich initieel eenvoudig bedienen en het eten komt er ook lekker gestoomd uit! echt een aanwinst vergeleken met 'gewoon' koken. Het reinigen en drogen is echter wel wat gedoe. Veel nattigheid door de hele oven en het drogen kost relatief veel tijd en aandacht!
Het grootste minpunt is echter dat indien je een gerecht hebt bereid of een verkeerd programma hebt gekozen waardoor de oven warm is geworden, hij voorlopig niets meer kan stomen aangezien de over dat weigert met de melding dat de binnenruimte te warm is. En als die dan is afgekoeld gaat hij als eerste opwarmen. Heel frusterend! Dit zou toch beter moeten kunnen.

Pluspunten

• lekker eten
  • Als 'gewone' over te installeren

Minpunten

• veel vocht na afloop in de hele oven
  • na warmen niet meer iets anders vanwege te 'warm'

kvh 25-11-2015

Deze oven heeft veel functies, waaronder de stoomfunctie een grote plus is. Je groentes en vis smaken super en het is erg simpel. De kookstudio in de handleiding is erg gemakkelijk. Zo weet je precies hoelang een bepaald product moet stomen. Mooi en helder kleur display scherm en het menu is gemakkelijk in het gebruik. De oven zelf is gemakkelijk schoon te maken. Tot nu toe erg tevreden en we hebben nog lang niet alle functies uitgeprobeerd!

Germ 31-10-2017

Prachtige vormgeving en zoveel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Ik heb deze (stoom) oven pas twee weken maar ben zo benieuwd naar alle opties. Tot nu toe al twee maal een ovengerecht bereid met de de automatische menuknoppen (met plaatjes en duidelijke beschrijving). Zo gemakkelijk en en een top resultaat!
Wij zijn wel van plan de speciale kookworkshops van Siemens te volgen als we een beetje op dreef zijn ;)

Pluspunten

• gewoon mooi
  • veel opties
  • gemakkelijk bedienbaar
  • duidelijke handleiding

Siebe 17-08-2016

Wat een heerlijk apparaat

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

We hebben deze oven nu een paar weken en hebben er van alles in klaar gemaakt. De bediening is super eenvoudig en de mogelijkheden zijn precies genoeg voor ons. Ook de stoomfunctie werkt goed en geeft een heerlijk resultaat.

Pluspunten

• bediening
  • stoomfunctie
  • design
  • stil

Minpunten

• stroeve uittrek roosters

Pascal 24-07-2019

Prima oven voor een scherpe prijs

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Een makkelijk te monteren en in gebruik te nemen oven. De gerechten zijn uitstekend te bereiden en zijn super smaakvol. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Michaela 23-07-2019

All-round stoomoven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Een alleskunner deze oven: grillen, bakken, stomen, bakken met stoom, deeg laten rijzen, warm houden, ontdooien. Ik maak veel gebruik van de makkelijk instelbare voorgeprogrammeerde programma's. Je kiest het gerecht dat je wilt maken en volgt de aanwijzingen op het scherm. Zo hoef je niet meer na te denken over de temperatuur, de tijd en of het gegrild of gebakken moet worden en de hoogte in de oven. Een nadeel is het drogen na het gebruik van het stoomgedeelte: uitdrogen van de binnenruimte en legen van het waterreservoir. Maar dit lijkt me wel belangrijk voor de levensduur.

Pluspunten

• eenvoudig programma's instellen
  • één draaiknop die alles regelt
  • duidelijk overzichtscherm
  • grote inhoud

Minpunten

• op het display geeft geen actuele temperatuur
  • droogmaken na gebruik van de stoomoven

Frank van den Ham 26-06-2019

Mooi veel ruimte

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

TOP Product! wat een geweldig apparaat is dit. Fijn in gebruik, makkelijk te bedienen, het menu wijst zichzelf en snel en zeer zuinig. Ik heb al mijn keuken apparatuur van Siemens (9 stuks) en één voor één zeer tevreden mee.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen door het menu
  • zeer snel
  • zuinig in gebruik

Minpunten

• Nergens te bekennen

Rinussie1 31-05-2019

Geweldige oven met onverwachte programma’s

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

We hebben deze conventionele-,stoom - en heteluchtoven
Nu 5 maanden gebruikt en zo’n beetje alle beschikbare programma’s uitgeprobeerd. Ook de combinatieprogramma’s. De bediening van de oven is zeer makkelijk en de resultaten ongekend. Behoort tot onze beste koop.

Roosje 3 17-05-2019

Gemakkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Sinds een week gebruik ik de stoomoven. Vrijwel dagelijks. Vooral het resultaat met asperges is uitstekend.

lunygrrl 06-05-2019

heel veel nieuwe mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

We hebben de oven nu een maand en zijn druk bezig de verschillende programma's uit te proberen; dimsum stomen, koekjes/ cake bakken, ovenschotels, pizza, kippenpoten. De resultaten zijn tot nu toe uitstekend en de oven is verbazingwekkend makkelijk in te stellen. Nog een voordeel is dat er veel accessoires worden meegeleverd, je kunt dus direct aan de slag.

U.B.Bakker 01-05-2019

Inbouwoven met stoomfunctie

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Een zeer praktische en ruime oven met diverse mogelijkheden. De instellingen zijn gemakkelijk in te voeren en duidelijk afleesbaar. Geschikt voor diverse (eigen gemaakte) producten en vanwege de twee niveaus kun je twee producten gelijktijdig bereiden.
Het vraagt in het begin enige oefening maar na deze periode voel je jezelf een keukenprins.

Marja64 17-04-2019

super blij met deze siemens combi stoomoven

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Ik heb deze oven gekocht nu een maand in bezit, snel en makkelijk om gerechten en bakken klaar te maken! Zeer tevreden

bianco156 14-02-2019

Makkelijke bediening

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Nieuwe keuken Siemens apparatuur.
Combi stoom wat makkelijk en gebruiksvriendelijk.
Gebruik pizza stand ideaal

thea62 23-01-2019

Prima oven voor gevorderden

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Het is een prima oven. We hebben ons bij het Inspiratiehuis laten overtuigen van de waarde van een stoomoven. De stoomfunctie geeft inderdaad bij veel gerechten een beter resultaat. Je moet wel een kookliefhebber zijn om die functie regelmatig te gebruiken.

LilClercx 28-12-2018

Perfect

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Deze oven laatst aangeschaft vindt hem geweldig, heerlijk je groenten stomen!
Brooddeeg laten rijzen veel korter dan op kamer temperatuur.
En het brood bakken met stoom, wordt het lekker knapperig.
Al met al ben ik zeer tevreden en raad ik hem echt aan.

Pippi 03-10-2018

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Na 18 jaar een Atag oven vervangen door Siemens combi stoomoven HS636GDS1. Spijt dat we dat niet eerder hebben gedaan. Oven is zeer gebruiksvriendelijk en warmt snel op.

bruinsmaf 21-09-2018

Goed apparaat

Goed apparaat.
Gebruiksaanwijzing kan waarschijnlijk duidelijker en korter of naast deze een verkorte versie. Programma bediening verder duidelijk.

Henny47 20-09-2018

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens HS636GDS1

Ik heb hem uitgeprobeerd, zowel het stomen, bakken en grillen.
Allemaal super!
De bediening is intuitief, dus makkelijk.
Een minpuntje is het water op de bodem van de oven na het stomen.
Ook was het handiger geweest als het kookboek voor de oven samen met het apparaat was geleverd, nu moet het aangevraagd worden in Duitsland.