Siemens HS636GDS1 - Reviews

Inbouwhoogte
58,5 cm
Inbouwbreedte
56 cm

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 62 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.be.

Siemens gebruiker 30-08-2017

Geweldig apparaat.

Wij hebben deze oven nu een maand in huis en zijn voorzichtig gestart met het eten te bereiden met stomen. Fantastische resultaten tot nu toe.. het eten is smaakvoller en de sju is eigenlijk niet meer nodig. Dus gezonder..

Jochem 04-04-2017

Productiefouten

Siemens Stoomoven werkt in principe perfect, we gebruiken hem dagelijks, heerlijke groente, het resultaat is subliem.

Het menu werkt goed, veel opwarmmogelijkheden, water bijvullen gaat goed, en middels de WIFI krijg ik gemakkelijk een berichtje als het programma is afgerond.

Het model bevat alleen een designfout, waardoor hij altijd wat water lekt als je hem open maakt. Als je er een warmhoudlader onder hebt zal deze gaan roesten (bij een 45 cm model), als je er houten kastjes onder hebt zullen deze waarschijnlijk waterschade krijgen (bol gaan staan op de randen in mijn geval).

Mijn gelakte keuken kan er niet tegen dat er elke dag een stroompje water overheen loopt, waardoor er dus op verschillende plekken waterschade ontstaat. Initieel gaf Siemens aan dat dit is "as-design" is, maar nu hebben ze aangeven dit model te gaan verbeteren. Mogelijk gaan ze betere en bredere rubbers aanbrengen, waardoor al het water in het opvangbakje terecht komt. Nu zijn er ook rubbers geplaatst, maar stroomt er alsnog water langs. Kan zijn dat ik een geheel nieuw apparaat krijg, of gedeeltelijk nieuwe onderdelen waarmee het probleem wordt opgelost.

Voorlopig is mijn advies om dit apparaat niet te komen, en een nieuwer model af te wachten. Mocht je denken dat wat water over je keuken geen probleem is, dan is dit wel een aanrader. Zelf zou ik volgende keer voor een Miele hogedruk Stoomoven gaan, aangezien de Siemens er 23-24 minuten over doet om mijn boontjes te stomen (3 minuten opwarmen, 20 minuten stomen).

Pluspunten

• Groot display
  • Vele verwarmmogelijkheden
  • Snel menu

Minpunten

• Lekt water
  • Geen hogedrukstoomoven

sven 29-11-2016

Mooie oven, wat omslachtig gebruik, lekker eten!

De over laat zich initieel eenvoudig bedienen en het eten komt er ook lekker gestoomd uit! echt een aanwinst vergeleken met 'gewoon' koken. Het reinigen en drogen is echter wel wat gedoe. Veel nattigheid door de hele oven en het drogen kost relatief veel tijd en aandacht!
Het grootste minpunt is echter dat indien je een gerecht hebt bereid of een verkeerd programma hebt gekozen waardoor de oven warm is geworden, hij voorlopig niets meer kan stomen aangezien de over dat weigert met de melding dat de binnenruimte te warm is. En als die dan is afgekoeld gaat hij als eerste opwarmen. Heel frusterend! Dit zou toch beter moeten kunnen.

Pluspunten

• lekker eten
  • Als 'gewone' over te installeren

Minpunten

• veel vocht na afloop in de hele oven
  • na warmen niet meer iets anders vanwege te 'warm'

Maaike 29-07-2016
  • Product kwartaal in bezit

Superfijne veelzijdige grote (stoom)oven

Het is een grote oven (71ltr) met erg veel mogelijkheden. De bakresultaten zijn super! Zowel de oven als de stoomovenfunctie is erg prettig in gebruik. De gerechten uit de stoomoven is zeker boven verwachting. Alles is nog gelukt, het was lekker en dus niet aangebrand.
De bediening is erg gemakkelijk, zowel voorgeprogrammeerde gerechten wat erg makkelijk is. Maar uiteraard ook nog de vrijheid om zelf in te stellen. Ook de braadpen is ideaal, zodat je zelfs tijdens het bakken de kerntempratuur kunt meten. Nooit meer een uitgedroogd stukje vlees/vis of te rauw.
Enige minpuntje vinden we het weg gooien van het water uit het reservoir. De opening is wat klein en zit in het midden, waardoor je een beetje moet schudden.
Kortom we zijn erg tevreden en raden de oven zeker aan bij anderen. Zowel bij de geoefende (hobby)kok, als de verplichte kok, je wordt vanzelf erg gemakkelijke een echte keukenprins(es)!

kvh 25-11-2015

Deze oven heeft veel functies, waaronder de stoomfunctie een grote plus is. Je groentes en vis smaken super en het is erg simpel. De kookstudio in de handleiding is erg gemakkelijk. Zo weet je precies hoelang een bepaald product moet stomen. Mooi en helder kleur display scherm en het menu is gemakkelijk in het gebruik. De oven zelf is gemakkelijk schoon te maken. Tot nu toe erg tevreden en we hebben nog lang niet alle functies uitgeprobeerd!

Germ 31-10-2017

Prachtige vormgeving en zoveel mogelijkheden

Ik heb deze (stoom) oven pas twee weken maar ben zo benieuwd naar alle opties. Tot nu toe al twee maal een ovengerecht bereid met de de automatische menuknoppen (met plaatjes en duidelijke beschrijving). Zo gemakkelijk en en een top resultaat!
Wij zijn wel van plan de speciale kookworkshops van Siemens te volgen als we een beetje op dreef zijn ;)

Pluspunten

• gewoon mooi
  • veel opties
  • gemakkelijk bedienbaar
  • duidelijke handleiding

Basilio_1 12-04-2017

Geweldige resultaten!

Een half jaar geleden ben ik begonnen met brood te bakken van 100% spelt en zuurdesem. Eerst in de broodmachine, daarna in een Ikea oven. De resultaten smaakten meestal wel goed, maar waren steeds te weinig gerezen met heel harde korst: bakstenen.
Ik weet dat spelt heel moeilijk rijst en dat stoom onontbeerlijk is om "er nog wat van te maken".
Het allereerste brood in de Siemens was meteen perfekt! Zie de foto.

Siebe 17-08-2016

Wat een heerlijk apparaat

We hebben deze oven nu een paar weken en hebben er van alles in klaar gemaakt. De bediening is super eenvoudig en de mogelijkheden zijn precies genoeg voor ons. Ook de stoomfunctie werkt goed en geeft een heerlijk resultaat.

Pluspunten

• bediening
  • stoomfunctie
  • design
  • stil

Minpunten

• stroeve uittrek roosters

Jack08 22-01-2018

Simpele menustructuur, goede resultaten.

We hebben de oven nu een week in huis en al diverse gerechten gemaakt met uitstekend en lekker resultaat. De stoom ondersteuning is een prachtige uitvinding.

Evert104 15-12-2017

Wat een mogelijkheden met stoom

We hebben de mogelijkheden van het koken met de stoomoven ontdekt! Met de bijgeleverde stoomoven-gaatjespannen is het stomen van o.a. groenten erg makkelijk en heel erg lekker. Groot waterreservoir, makkelijk te vullen. Grote inhoud, op meerdere niveau's tegelijk kan gestoomd/gebakken worden. Qua design past het mooi bij de combi-oven-magnetron.

Felix Borsboom 14-12-2017

Grandioos apparaat

Een zeer goed en mooi apparaat die eigenlijk in elke keuken zou moeten behoren.
Mooi, stil en uiterst gebruiksvriendelijk. Kortom een must in iedere keuken!

Chris1952 12-12-2017

geweldig

Nog lang niet alles uitgeprobeerd, maar tot op heden kan hij niet meer stuk. Het resultaat is geweldig, Kan niet wachten om iets nieuws uit te proberen.

Willem62 06-12-2017

Enorm gebruiksvriendelijk en heerlijk bakresultaat

Het menu van deze stoomoven is enorm gebruikersvriendelijk. Alle veelvoorkomende gerechten en producten staan al voorgeprogrammeerd. Bovendien erg stil in gebruik en makkelijk schoon te houden. Alles voelt ook zeer solide aan. We zijn enorm blij met onze keuze voor deze bakoven met stoomondersteuning.

Janbos 03-12-2017

Oven met veel mogelijkheden

In drie weken reeds diversen programma,s uit geprobeerd tot nu toe klopt het allemaal met de ingestelde gerechten.

Emkt 15-11-2017

Super fijne combioven

Hebben de combioven nu ruim drie weken en gebruiken hem iedere dag. Door de veelzijdigheid kan je er veel mee doen.
Inmiddels ook de opwarmfunctie gebruikt door middel van de keuze stoom, regeneren, en eten blijft zijn smaak goed behouden.

Sjemm 28-10-2017

Prima stoomoven

Ik heb het apparaat nu een maand en het bevalt goed.
De gerechten hebben meer smaak dan vroeger.
Alleen de schoonmaak van dit soort apparaten blijft altijd een onprettig karweitje.
Dat is vermoedelijk niet te vermijden.

Koopman 28-05-2017

Duidelijk menu mooi apparaat.

Toestel een paar weken in huis als vervanger van een 23 jaar oude Atag inbouwoven.
Wat een verschil met mijn oude Atag!!!
Oven is snel warm, duidelijk menu (computer cursus in niet nodig), mooie ledverlichting binnenin oven en erg stil.
Klein nadeel voorzijde van toestel is van glanzend roestvrij staal en glas en is daardoor erg vatbaar voor vingers dus ziet er al gauw smoezelig uit.

marliesjong85 20-05-2017

Heerlijk vers eten met behoud van de echte smaak!

Sinds 3 weken zijn wij in bezit van 2 geweldige ovens van Siemens! Onze stoom over nu al een flink aantal keer gebruikt met diverse groenten en dit was simpel en zeer smaak vol. Vandaag voor de eerste keer asperges klaar gemaakt in de stoomoven en dit was echt heerlijk!

Jenne12 08-05-2017

Geweldige oven!

Deze oven heb ik nu een tijdje en ik moet zeggen het vlees dat ik erin bereidt, met gebruik van stoom, heerlijk mals is! Ook het bakken van cake gaat heel goed!

Essy 18-04-2017

Perfecte stoomoven, zeer tevreden

In mijn nieuwe keuken wilde ik weer graag een Siemens stoomoven en ik ben er weer erg blij mee, hij is handig om mee te werken en ziet er ook nog mooi uit ;-)