Siemens HS636GDS1 - Reviews

Inbouwhoogte
58,5 cm
Inbouwbreedte
56 cm

Beoordeling op basis van 25 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

sven 29-11-2016 Product half jaar of langer in bezit

Mooie oven, wat omslachtig gebruik, lekker eten!

De over laat zich initieel eenvoudig bedienen en het eten komt er ook lekker gestoomd uit! echt een aanwinst vergeleken met 'gewoon' koken. Het reinigen en drogen is echter wel wat gedoe. Veel nattigheid door de hele oven en het drogen kost relatief veel tijd en aandacht!
Het grootste minpunt is echter dat indien je een gerecht hebt bereid of een verkeerd programma hebt gekozen waardoor de oven warm is geworden, hij voorlopig niets meer kan stomen aangezien de over dat weigert met de melding dat de binnenruimte te warm is. En als die dan is afgekoeld gaat hij als eerste opwarmen. Heel frusterend! Dit zou toch beter moeten kunnen.

Pluspunten

• lekker eten
  • Als 'gewone' over te installeren

Minpunten

• veel vocht na afloop in de hele oven
  • na warmen niet meer iets anders vanwege te 'warm'

Siebe 17-08-2016 Product paar weken in bezit

Wat een heerlijk apparaat

We hebben deze oven nu een paar weken en hebben er van alles in klaar gemaakt. De bediening is super eenvoudig en de mogelijkheden zijn precies genoeg voor ons. Ook de stoomfunctie werkt goed en geeft een heerlijk resultaat.

Pluspunten

• bediening
  • stoomfunctie
  • design
  • stil

Minpunten

• stroeve uittrek roosters

Maaike 29-07-2016 Product kwartaal in bezit

Superfijne veelzijdige grote (stoom)oven

Het is een grote oven (71ltr) met erg veel mogelijkheden. De bakresultaten zijn super! Zowel de oven als de stoomovenfunctie is erg prettig in gebruik. De gerechten uit de stoomoven is zeker boven verwachting. Alles is nog gelukt, het was lekker en dus niet aangebrand.
De bediening is erg gemakkelijk, zowel voorgeprogrammeerde gerechten wat erg makkelijk is. Maar uiteraard ook nog de vrijheid om zelf in te stellen. Ook de braadpen is ideaal, zodat je zelfs tijdens het bakken de kerntempratuur kunt meten. Nooit meer een uitgedroogd stukje vlees/vis of te rauw.
Enige minpuntje vinden we het weg gooien van het water uit het reservoir. De opening is wat klein en zit in het midden, waardoor je een beetje moet schudden.
Kortom we zijn erg tevreden en raden de oven zeker aan bij anderen. Zowel bij de geoefende (hobby)kok, als de verplichte kok, je wordt vanzelf erg gemakkelijke een echte keukenprins(es)!

kvh 25-11-2015 Product paar weken in bezit

Deze oven heeft veel functies, waaronder de stoomfunctie een grote plus is. Je groentes en vis smaken super en het is erg simpel. De kookstudio in de handleiding is erg gemakkelijk. Zo weet je precies hoelang een bepaald product moet stomen. Mooi en helder kleur display scherm en het menu is gemakkelijk in het gebruik. De oven zelf is gemakkelijk schoon te maken. Tot nu toe erg tevreden en we hebben nog lang niet alle functies uitgeprobeerd!

Erzo 18-04-2017 Product paar weken in bezit

Grote, goed werkende (stoom) oven die zeer snel opwarmt.

Mooi ontwerp, handig in gebruik door uitgebreid menu en keuze mogelijkheden. Makkelijks schoon te houden door ruime afmeting. Duidelijk display door verschillende kleuren. Ook prettig is de restwarmte indicator. Draag bij aan veilig gebruik.

Pluspunten

• formaat
  • mogelijkheden
  • snelheid
  • display

Minpunten

• pas op met stoom, handschoen gebruiken
  • let op: op de "on" knop drukken na opening

Jochem 04-04-2017 Product paar maanden in bezit

Productiefouten

Siemens Stoomoven werkt in principe perfect, we gebruiken hem dagelijks, heerlijke groente, het resultaat is subliem.

Het menu werkt goed, veel opwarmmogelijkheden, water bijvullen gaat goed, en middels de WIFI krijg ik gemakkelijk een berichtje als het programma is afgerond.

Het model bevat alleen een designfout, waardoor hij altijd wat water lekt als je hem open maakt. Als je er een warmhoudlader onder hebt zal deze gaan roesten (bij een 45 cm model), als je er houten kastjes onder hebt zullen deze waarschijnlijk waterschade krijgen (bol gaan staan op de randen in mijn geval).

Mijn gelakte keuken kan er niet tegen dat er elke dag een stroompje water overheen loopt, waardoor er dus op verschillende plekken waterschade ontstaat. Initieel gaf Siemens aan dat dit is "as-design" is, maar nu hebben ze aangeven dit model te gaan verbeteren. Mogelijk gaan ze betere en bredere rubbers aanbrengen, waardoor al het water in het opvangbakje terecht komt. Nu zijn er ook rubbers geplaatst, maar stroomt er alsnog water langs. Kan zijn dat ik een geheel nieuw apparaat krijg, of gedeeltelijk nieuwe onderdelen waarmee het probleem wordt opgelost.

Voorlopig is mijn advies om dit apparaat niet te komen, en een nieuwer model af te wachten. Mocht je denken dat wat water over je keuken geen probleem is, dan is dit wel een aanrader. Zelf zou ik volgende keer voor een Miele hogedruk Stoomoven gaan, aangezien de Siemens er 23-24 minuten over doet om mijn boontjes te stomen (3 minuten opwarmen, 20 minuten stomen).

Pluspunten

• Groot display
  • Vele verwarmmogelijkheden
  • Snel menu

Minpunten

• Lekt water
  • Geen hogedrukstoomoven

Karin 04-04-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastische kwaliteit

Wij gebruiken de stoomoven voor dagelijks gebruik en zijn ontzettend tevreden over de mogelijkheden, gebruiksgemak en de kwaliteit van eten die het produceert. De uitstraling in de keuken is qua design ook een plaatje.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Inhoud, grote ruimte
  • totale maaltijd te bereiden

Minpunten

• Prijs, alhoewel bij dagelijks gebruik....

MAarten 01-04-2017 Product paar maanden in bezit

Fijne grote oven met stoomfunctie

DE oven is inmiddels meerdere malen gebruikt. Alleen de meest basis functies zijn al geweldig. Dus voor de uitgebreidere functie kan dan alleen maar mooier worden. Zeer blij mee.

Pluspunten

• eenvoudig te bedienen
  • zeer veelzijdig
  • grote ovenruimte

Nico 01-03-2017 Product paar weken in bezit

Grote stoomoven. Lekker voor de maag. Mooi voor het oog!

Erg tevreden over deze onlangs aangeschafte stoomoven. Doordat de waterbak achter het touchscreen zit houd je in de oven erg veel ruimte over. Erg gaaf om te zien hoe je het water bij kunt vullen.

Het stomen gaat erg goed. Wel opletten bij het openen van de deur dat de stoom erg heet is. Verder is de deur van de oven cooltouch.

Bij de oven zitten veel accesoires bijgeleverd. Oa een losse temperatuur meter welke je met een kabel in de oven kunt aansluiten.

Groot plus punt is dat de oven bijna muis stil is.
Siemens levert tevens een gratis receptenboek bij.
Het engiste wat nu nog ontbreekt is mijn kennis om lekker te koken, maar met deze oven en zijn eenvoudige voorgeprogrammeerde hulp menu's komt dat helemaal goed!

Pluspunten

• Erg stil
  • Veel ruimte
  • Veel accesoires
  • Gebruiksvriendelijk
  • Veel mogelijkheiden

Minpunten

• Geen magnetronfunctie

kees 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Mooie grote inbouwoven

We hebben dit apparaat enkele maanden in gebruik en het voldoet meer dan boven verwachting. we hebben nog niet alles gebruikt maar de bediening is zo makkelijk voor zowel de oven als de stoomfunctie. tot op heden alleen maar lovend over deze oven.

Pluspunten

• geluids niveau heel laag
  • mogelijkheden
  • standaardprogrammas
  • schoonmaakgemak

Sabine 14-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote fijne oven

Ik vind het een hele fijne bak/stoomoven. Het biedt vele mogelijkheden om mee te koken. De inhoud is echt heel ruim. Ook de stoomoven werkt prima. Het was even wennen in de omschakeling van het koken maar in de gebruikershandleiding van ongeveer 80 pagina's staat heel duidelijk beschreven hoe je alles kunt maken. De oven is heel stil en zeer gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Veel mogelijkheden
  • Warmt snel op
  • Mooi display

Minpunten

• Goed schoonmaken na stomen, snel aanslag

DHoekstra 04-01-2017 Product paar dagen in bezit

duidelijk menu en veel opties

Nog maar net in huis, dus qua gebruik kan ik er weinig over vertellen. Hij is compleet geleverd met accessoires en het voorgeprogrammeerde menu zit vol opties. Ook handig is de gebruikershandleiding waarin staat welke temperaturen gehandhaafd kunnen worden per gerecht/vleessoort (icm de braadmeter) Kan niet wachten om het uit te proberen!

Pluspunten

• braadmeter
  • duidelijk menu
  • helemaal zelf in te stellen

MSB 19-12-2016 Product paar maanden in bezit

Fantastische oven met zo veel functies!

Wat een geweldige combistoomoven! Ik dacht dat de stoomfunctie leuk voor erbij was, maar het is echt een integraal onderdeel van het koken geworden. Geweldig, kan niet anders zeggen! De bediening is strak, er zitten ook allerlei gerechtsuggesties in voor als je zelf even niet weet welke van de (zeer) uitgebreide opties je moet kiezen. Hij houdt zichzelf ook goed schoon, vind ik een belangrijk pluspunt. Koken is een groot genot met dit apparaat.

leeuw 06-12-2016 Product paar weken in bezit

groot display, fraai ogend, mooie lekkere gerechten

Fraai design, groot display, lekkere gerechten voller van smaak dan uit traditionele oven. Wel oppassen bij het open maken van deur i.v.m. stoom dat plotseling naar buiten komt.

Pluspunten

• groot display
  • lekkere gerechten

Minpunten

• oppassen met open maken deur ivm stoom

V 06-12-2016 Product paar weken in bezit

heerlijk fijne stoomoven

heerlijk fijne oven om te gebruiken veel optie. Wel even je tijd nemen om door alle optie te gaan maar verder heel leuk om te gebruiken en snel

Marcel R 11-11-2016 Product paar maanden in bezit

Snel, stil, eenvoudig en prachtig verlicht

De oven werkt nagenoeg intuïtief , duidelijk menustructuur en mooie plaatjes op het scherm. vergissen kan bijna niet. De layout is prachtig. Wel opletten dat je deze niet combineert met de kleinere combi-versie als je wilt dat de displays dezelfde lichtsterkte hebben. De Studioline versie heeft een zwartere achtergrond als de klok aanstaat en dat zie je. desalniettemin is deze combi ook supermooi.
De stoomfunctie is eenvoudig aan te zetten. Nog niet volledig gebruikt maar wel al bij opbakken van broodjes. De broodjes worden met toevoeging van stoom gebakken en zijn dan heerlijk vers.
En dan de verlichting.. perfect geplaatst, je ziet je gerecht goed en mooi bruin worden.
Geen spijt van deze moderne oven.

Pluspunten

• verlichting
  • duidelijke menu's
  • goed bakresultaat

Minpunten

• verschil met studioline display

J 21-12-2016

Hi Marcel,

Wij zijn voornemens deze oven te combineren met een combimagnetron StudioLine (CM836GPS1), die we al hebben.
Daarin is ook de klok uit te zetten wanneer deze standby is. Zou dit het probleem oplossen dat deze niet dezelfde lichtsterkte hebben?
Ik vind een grote Studioline stoomoven nogal aan de prijs namelijk :)

Alvast dank voor je reactie!

Jeroen

Lia 29-09-2016 Product paar weken in bezit

duidelijk scherm

Overzichtelijk scherm. Makkelijk te bedienen. Veel mogelijkheden voor diverse bereidingen. Nog niet alles uitgeprobeerd.

Vincent 25-09-2016 Product paar maanden in bezit

Overzichtelijke, intuïtieve bediening

Naast een handmatige instelling, heeft de stoomoven ook een menu met gerechten en bijpassend oven-programma. Deze vooringestelde programma's werken verrassend goed! De instructies via het schermpje zijn ook duidelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te leren menu
  • Goede isolatie
  • Lekker ruim

Minpunten

• Goed opletten met openen

Hester 18-07-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een mogelijkheden!

Fantastische oven, met heel veel functies! Echt genieten! Geweldige, stoom,bak en grilresultaten!
Digitale menu werkt erg simpel en intuïtief. Kortom de basis kan je zo doen en wil je echt alles uit deze oven halen, dan wel even de gebruiksaanwijzing lezen!

Sitalgoe 04-12-2015 Product maand in bezit

Zowel de ovenfunctie als stoomfunctie gebruikt. Beide zijn erg gebruiksvriendelijk. Oven is snel warm en mijn taarten komen er super uit. Erg tevreden over dit product!