Siemens CM656GBS1 - Reviews

45 cm

ejb17 22-03-2016 Product kwartaal in bezit

aanvulling

6,5
Zoals al aangegeven in mijn eerste review geef ik een 1 voor duurzaamheid vanwege het kapotspringen van de plafondplaat en de zeer lauwe reactie van Siemens (na lang aandringen) en ook nog eens durven spreken van vervuiling terwijl we de allereerste ovenschotel aan het bereiden waren. Gebruiksgemak blijft steken op een 8 vanwege het eindeloze draaien een de knop voor de tijdinstelling, dat moet veel handiger kunnen. Ook de vormgeving blijft steken op een 8 vanwege het helaas ook door Siemens toegepaste RVS wat zeer kwetsbaar is voor vuil en vette vingers.

ejb17 01-12-2015 Product maand in bezit

Ik heb dit apparaat nu enkele weken. Visueel een mooie machine met eenvoudig gebruik en (te) veel mogelijkheden. Alleen het blijven draaien aan de knop om de tijdsduur in te stellen is wat lastig. Let op bij het inbouwen: hij is iets langer dan bijv. mijn vorige Miele. Helaas barstte vanavond met een knal de plafondplaat (keramiek) in stukken in de ovenschotel. Dat is wel heel erg slecht en ik ben benieuwd hoe snel Siemens dit oplost. Voorlopig voor duurzaamheid derhalve een 5.

Pascal 06-11-2015 Product paar dagen in bezit

Hele mooie combi-oven met veel mogelijkheden en toch gemakkelijk te bedienen via het kleuren-touchscreen.

van den Broek 24-08-2015 Product paar weken in bezit

Het is een mooi gebruiksvriendelijk apparaat. Hij is snel warm en erg stil. Verder heeft hij een duidelijk leesbaar display. Alles voelt degelijk aan zoals je van siemans mag verwachten. Ik ben er erg blij mee!

Ab2you 14-06-2015 Product paar dagen in bezit

Specifiek voor dit model gekozen vanwege het touchscreen met gerechten-selectie en de katalytische wanden voor een redelijke nette prijs. Hoe dat zelf-reinigen in de praktijk werkt, zal de tijd leren. Mijn vorige combi-magnetron van Miele had een rvs binnenwand, die was erg lastig te reinigen.
Deze uitvoering heeft erg veel mogelijkheden qua gerechten. Het touchscreen is erg handig, maar reageert soms niet en moet je 2 keer tikken.
De menustructuur is prima in orde en er worden mooie duidelijke foto's getoond tijdens het zoeken naar gerechten. Een vreemde bij de ovenstanden is, dat je op een andere manier de tijd moet instellen, als bij de magnetron en combi standen. Daar zit dat op hetzelfde scherm, bij de ovenstanden moet je naar een ander scherm via de de kookwekker.

De koeling blaast recht naar voren en is tijdens gebruik van de magnetron-funktie of andere hoge ventilatie standen hinderlijk; Op 2 meter afstand voel je de wind nog behoorlijk blazen.
De temperatuur van de oven wordt ingesteld in graden Celsius, maar de actuele temperatuur wordt getoond in blokjes, Op de Siemens website staat "Controle van de actuele oventemperatuur, Digitale temperatuuraanduiding". Dan verwacht je de actuele temperatuur in graden Celsius, maar helaas moeten we het met blokjes doen..
Bij de gril heb je alleen stand 1, 2 of 3. Hier wordt er zelfs geen instel-temperatuur weergegeven.

De klapdeur is netjes gedempt, en trekt zich de laatste 2 cm vanzelf dicht.
Goed doordacht, behalve dan die deurhaken die op de hoeken van de deur geplaatst zijn.

Let op!!
Bij het inhalen of uithalen van een gerecht, kun je gemakkelijk je onderarmen aan de deurhaken openhalen. (Helaas spreek ik uit ervaring)

Ik kan nergens iets vinden van software opdates, had mooi geweest als er ergens een USB aansluiting of Wifi op had gezeten om zelf updates uit te kunnen voeren.
Zeker voor dit soort apparaten waarmee je ontzettend veel kunt instellen, zou een app op iPad of Android met kookboek en gekoppeld aan de Combi magnetron erg handig en extra stimulerend zijn om allerlei recepten te gaan uitproberen.

Over de duurzaamheid valt nu nog weinig te zeggen, maar alles zit degelijk in elkaar en verwacht hier ook geen problemen mee.

Afgezien van een paar aandachtspuntjes en het veiligheids-aspect van de deurhaken is het een geweldig mooie Combi-magnetron en hoop er nog vele jaren plezier aan te beleven.

BKI470437

J.de Beer 22-04-2015 Product maand in bezit

Mogelijkheden: de mogelijkheden van dit apparaat zijn veel en de resultaten zijn erg goed. We gebruiken hem erg veel, zowel de oven als magnetron. Zijn zeer tevreden over en maken met plezier onze gerechten klaar in dit apparaat.

Gebruiksgemak: Dit apparaat is gebruiksvriendelijk en
heel gemakkelijk te bedienen. Zowel oven als magnetronfuncties zijn overzichtelijk en gemakkelijk te bedienen.

Vormgeving: een mooie vormgeving vooral in combinatie met de Siemens oven geeft dit in onze keuken een moderne en strakke uitstraling. Erg mooi.

Duurzaamheid: omdat we dit apparaat ruim een maand in gebruik hebben kunnen we hier geen beoordeling over geven.

C.J.W. 04-03-2015 Product paar weken in bezit

Mogelijkheden zijn enorm veel,het gebruikers gemak is goed en doelmatig, vormgeving is strak en modern , duurzaamheid lijkt mij heel goed maar dat zal de tijd leren.
Ik ben er zeer tevreden mee en weer beter dan mijn vorig apparaat geweldig Siemens apparaat en ik ben er blij mee.