AEG BPE748280M

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 6 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG BPE748280M op Kieskeurig.be.

saweli 09-04-2021

Gebruiksvriendelijke top oven

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Deze oven is een verrijking voor mijn keuken, een prachtig design en zeer goede bakresultaten.
Je hebt de mogelijkheid om de oven te bedienen via de my AEG kitchen app waarin ook nog een kookboek met lekkere gerechten te vinden is.
Verder kun je de oven ook nog toevoegen aan je google home account waardoor de oven ook nog via spraakopdracht te bedienen is.
Via de ingebouwde receptenverzameling (assisted cooking) kun je de gerechten gemakkelijk en met goede eindresultaten bereiden.
Bijgevoegd is ook een temperatuursensor die de kerntemperatuur van je gerecht meet zodat de bakresultaten altijd naar wens verlopen.
Wij hebben al vele gerechten bereid in deze oven zoals diverse ovenschotels, braadstuk, pizza, lasagne, appeltaart, brood, cake, koekjes enz.
Ook fijn is dat het ovenraam niet heet wordt en dat is voor onze situatie een must want we hebben regelmatig onze kleinkinderen over de vloer en die vinden het super leuk om met opa en oma een taart of koekjes te bakken en doordat de oven aan de buitenkant koel blijft kunnen ze hun vingertjes niet branden.
Door het vele gebruik kregen we een melding dat de pyrolitische reinigings functie moest worden uitgevoerd, dit ging super eenvoudig en met een uitstekend resultaat.

Pluspunten

• mooi design
  • gebruiksvriendelijkheid
  • cooltouch
  • groot venster en helder verlicht
  • slimme functies

Jossiebossie31 01-04-2021

Een goede keuze

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Nadat de oven ingebouwd is zijn we direct begonnen met het testen van de pizza-bak-kwaliteit van de AEG. We waren erg tevreden met het resultaat. De oven komt tot 300 graden. Dat in combinatie met een pizza steen gaf echt een perfect resultaat in vergelijking met onze oude oven. Zelfs op deze 300 graden wordt het glas van de deur niet warm waardoor dit ook erg veilig is voor kinderen. De oven is daarnaast ook nog voorzien van een kinderslot zodat de kleine de deur ook niet kan openen indien deze in gebruik is.

De bediening is logisch met erg veel functies. We hebben nog niet alle functies kunnen testen, maar we gaan zeker nog op ontdekkingsreis.

De AEG kitchen app kan nog wel iets beter. Het lijkt er op dat de oven eerst in de modus afstandbediening gezet moet worden voordat dit werkt. De app werkt ook niet helemaal flitsend en snel waardoor je twijfelt of de oven nou aan of uit staat.

Na een lekkere lasagne (welke ook nog eens met de thermovoeler is gemaakt om zo op de ideale kern temperatuur te komen) is er toch wat borrelend saus over de ovenschaal gegaan en is dit op de bodem terecht gekomen. Dat gaf een mooie kans om de zelfreiniging te testen. In anderhalf uur tijd maakt de oven korte metten van de aangekoekte resten. Deze veranderen tot as en zijn daardoor makkelijk met een natte doek te verwijderen.

We zijn erg tevreden over de oven en kunnen deze zeker aanraden.

Pientje 30-03-2021

Een echte keukenprinses

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Sinds een paar weken test ik deze prachtige oven. Mooi design met een handig touchscreen. Normaal gesproken ben ik niet zo gek op touchscreens, maar deze reageert heel goed en een zeer makkelijk menu. Ik heb diverse gerechten uitgeprobeerd zoals muffins, bananenbrood, appelcrumble, koekjes, koolhydraatarm brood, en een ovengerecht. Alles perfect gebakken. Ook moeilijkere gerechten zoals een taart van biscuitdeeg en een runderbraadstuk. Super luchtige taart en het braadstuk was heerlijk mals.
Het geweldige is dat je de oven op afstand kan bedienen. Je moet dan wel van tevoren, thuis, “de bediening op afstand” activeren. Dat doe je met 1 druk op het scherm en tegelijkertijd als je het gerecht in de oven schuift. Je kunt het hele bak proces dan op afstand volgen en sturen.
De voorgeprogrammeerde gerechten zijn echt geweldig. Assistent cooking heet dat. Je loopt heel makkelijk het menu door tot je bij het juiste gerecht bent. Je kiest bijvoorbeeld vlees en dan weer onderverdeeld; rund, varken, lam ect.... kies je rund dan weer onderverdeling in braadstuk of ossenhaas ect....De oven bepaalt dan de temperatuur, de bereidingstijd en welke manier van verwarmen. De bijgeleverde voedingssensor plug je in de oven en steek je in het midden van het gerecht. De oven regelt dan de kerntemperatuur, naar gelang jij zelf instelt of het rare, medium of doorbakken moet zijn. Je kan de kerntemperatuur nog aanpassen.
Op deze manier kan echt iedereen bakken en braden.
Op de oven zit ook een pyrolytische zelfreinigingsfunctie. Je kunt kiezen uit 3 verschillende reinigingsmenu’s. De oven verhit zichzelf dusdanig dat het aangekoekte baksel tot as verpulvert. Echt ideaal. Al met al een zeer complete oven met een prachtige uitstraling.

Bas 30-03-2021

Oven met alle functies

Geschreven voor: AEG BPE748280M

We waren niet echt opzoek naar een oven, maar deze kwam toevallig op ons pad. De installatie afbeelding is wel vrij technisch, maar hij past gewoon in een standaard keukenkast van 60 cm breed. Als dat de kast is van je vorige oven en deze was ook nog eens 60 hoog, dan past hij gewoon.
De oven heeft echt alle functies welke je maar kunt bedenken, een duidelijk scherm met de exacte temperatuur. Het scherm is met je vingers te bedienen. Je kunt ook de app downloaden, dan kun je hem bedienen vanaf je mobiel.
Er zit goede verlichting in zodat je ook goed kunt zien in hoeverre je kookkunsten goed gaan in de oven.
We hebben nu al verschillende gerechten in deze oven bereid en het resultaat is stukken beter dan met onze vorige over. Dat komt volgens mij door een duidelijke temperatuur indicatie(je kunt op ieder moment de exacte temperatuur aflezen) en de juiste instelling van de oven.

BamBam 30-03-2021

Fijne Oven

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Deze oven nu een paar weken in gebruik. Hele fijne oven. Mooi design en afwerking/materialen voelen degelijk en kwalitatief aan. Inbouwen en aangesloten in een handomdraai. Veel accessoires erbij, onder andere twee bakplaten, rooster en kerntemperatuurmeter.

Het touch display werk goed en de menu’s zijn duidelijk en overzichtelijk.
Oven warmt op naar 200 graden celsius in ca. 7 minuten. Best snel dus.
Nog geen gebruik gemaakt van de kerntemperatuurmeter, maar dit systeem ziet er ingenieus uit. Deze sensor kun je aansluiten achter de deur van de oven en ook bedienen op het scherm.

Verder een scala aan specifieke programma’s aanwezig, maar ook gewoon de standaard/reguliere ovenstanden.

Na gebruik van de oven, na uitschakelen, blijft de temperatuur tijdens het afkoelen zichtbaar op het display. Dit klinkt onnodig, maar vind ik persoonlijk wel handig om te weten.

De glasdelen in de deur en RVS afwerking aan de oven laten zich makkelijk schoon maken.

Voor alsnog super tevreden met deze oven.

TanjaG 29-03-2021

Wat een luxe

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Ik heb de AEG Puroluxe nu een paar weken in gebruik. Het eerste wat opvalt is de luxe uitstraling van het product, de buitenkant ziet er strak en modern uit evenals het touchscreen. De oven zelf is erg ruim waardoor er lekker veel inpast, super bij een groter gezin.
Het gebruik van het touchscreen is heel makkelijk en overzichtelijk. Bij de programma's staat een korte beschrijving waardoor je weet waar je voor kiest en welk programma het beste bij jouw type bereiding past. Dit is absoluut een meerwaarde van het product. Ook het kunnen bedienen op afstand is erg prettig. Let er wel op dat je, wanneer je van plan bent het apparaat op afstand te gebruiken, je dit wel eerst elke keer op het apparaat moet aanzetten. Anders moet je alsnog je bed uit om de oven aan te zetten op zondagmorgen ;-).
Fijn aan deze oven is ook de ‘assist’ functie. Door middel van wegen en/of het gebruik van de sensor helpt de oven je als het ware je product samen te bereiden.
Ik gebruik de oven voor het bereiden van avondmaaltijden maar ook voor het bakken van brood. Fijn dat er een functie op zit om brood te laten rijzen, niet elke oven kan deze temperatuur aanhouden.
Een paar kleine aandachtspuntjes.
-Het zou fijn zijn iets meer toelichting te hebben op bepaalde kookprogramma’s, dit is heel beperkt terug te lezen in de handleiding. Voor mij als iets gevorderde ovengebruiker zou ik graag zou ik bijvoorbeeld graag willen weten welke instellingen er worden gebruikt bij sommige vooringestelde programma’s.
- Bij het rijsprogramma komt het toch nog wel voor dat het deeg uitdroogt aan de bovenkant, volgens AEG zou dit niet moeten.
- Niet helemaal duidelijk wat het ‘vochtige’ programma inhoudt, ook niet terug te vinden. Ook hier mis ik de toelichting.

Conclusie: Een zeer mooi en luxe uitstralend product. Zeer makkelijk te gebruiken voor zeer veel bereidingen. Echt een cadeautje voor wie liefde heeft voor werken in de keuken. Echt een aanrader.

EvelineW 12-12-2020

Mooi Design

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Ik ben nog nooit mistevreden geweest van AEG en dus bij deze stelde de oven ook zeker niet teleur.
Je merkt dat ze de afgelopen jaren niet hebben stilgezeten en hun toestellen mee hebben laten evolueren met de huidige technologie.
Ik was zeer aangenaam verrast met het feit dat er ook een app beschikbaar is waarmee je de oven kan bedienen.
De afgelopen weken hebben we de oven quasi dagelijks gebruikt voor verschillende zaken. Telkens weer was het resultaat zoals ik het gewenst had. Bij mijn vorige oven had ik geen kerntemperatuurmeter, dus was ik zeer benieuwd hoe dit in zijn werking zou gaan. Het vlees was heerlijk en perfect gebakken aan de hand van 1 van de reeds voorgeprogrammeerde programma's.
De extra diepe bakplaat heeft ook al goed zijn nut bewezen voor mijn aardappelschotel. Na gebruik is deze gemakkelijk te reinigen.
Op de overzichtelijke display met touchscreen zie je alles wat je moet weten terwijl een programma draait: temperatuur, eventueel binnentemperatuur van je vlees, tijd, duurtijd, e.d.
Ik kan mij al niet meer inbeelden hoe het er aan toe ging met onze vorige oven.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit
  • stil

benny 09-12-2020

Super oven met leercurve

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Ik heb deze oven gekozen omdat ik die voedselsonde wel handig vond . Die meet de kerntemp van je voedsel en zo weet de oven wanneer je eten gaar is en dit in combinatie met de extra menu van de oven waar er al veel gerechten inzitten en waar je nog juist de gaarheid moet instellen van bv je kip meet je oven via die sonde de warmte van je gerecht. werkt super. Ook heb je een mooi en overzichtelijk display in deze oven en ook de zelf dempende deur is handig . Ook zijn er 2 lampjes ingebouwd in de oven. De oven warm rap op dank zij de extra opwarm functie . in een paar minuten is je oven warm. Je heb veel keuzestanden op deze oven en is niet altijd duidelijk welke je nu juist moet kiezen. maar na een tijdje ben je het wel gewoon.

Pluspunten

• voedselsonde
  • zelf reinigend
  • super rap warm
  • menu met recepten

Minpunten

• Niet de goedkoopste
  • veel instellingen

Lisa 08-12-2020

Super oven

Zeer veelzijdige oven.
De oven lijkt eindeloos veel opties te hebben, maar eens vertrouwd vind je snel je weg.
Voor elk soort gerecht is er een programma.
Ook de vooringestelde recepten zijn een pluspunt. Zo tover je in een handomdraai de perfecte cake op tafel. Niet meer uitrekenen hoe lang een gebraad in de oven moet, recept selecteren, op gewicht of met de meegeleverde thermometer aanzetten en klaar is kees!

De bijhorende app is een heel gedoe om te installeren, maar eens ingesteld zeker een meerwaarde!

Ook geeft de oven indien gewenst na x aantal tijd aan dat deze dient gereinigd te worden. Even de pyrolyse starten en ook dit is weer een programma waar je geen omkijk naar hebt.

Pluspunten

• grote oven
  • meegeleverde thermometer
  • zachtsluitende deur

Minpunten

• app moeilijk te installeren

Janwar 01-12-2020

Top toestel

Geschreven voor: AEG BPE748280M

We zijn deze oven nu al een maand aan het gebruiken en we zijn echt wel positief, de oven valt reuze mee en is een gemak om te onderhouden. De zelfreinigende functie draagt hier in bij. Gedaan met dat vuil werkje. Het touchscreen scherm werkt super, reageert snel en is groot genoeg. De instellingen kunnen handmatig ingesteld worden of gewoon automatisch door een van de recepten te selecteren. Door de sonde ben je zeker dat de kern gaar is of de juiste temperatuur heeft. Gedaan met prikken of doorsnijden om te checken. Al bij al zijn we zeer tevreden over de oven en raden hem iedereen aan. Dat je op buitenkant geen vingerafdrukken kan achterlaten is mooi meegenomen, dat was bij onze vorige inox oven wel anders. Wij zijn dus positief over deze slimme oven

Pluspunten

• Zelfreinigend
  • Aitomatische functie

Minpunten

• Nog geen gevonden

SvenM80 28-11-2020

knap design, snelle opwarming, bak assistentie

Geschreven voor: AEG BPE748280M

Deze oven is onmisbaar geworden in ons gezin, iedereen gaat hiermee aan de slag en iedereen kan deze oven gebruiken. Hij is dus heel handig in gebruik en door de cooking assistant is het gebruik eens zo gemakkelijk geworden, gewoon aanduiden welk type voeding je gaat maken en dan zo verder selecteren tot je het juiste hebt, de oven start vanzelf en als de timer gaat is het klaar! Bovendien wordt de deur niet warm en sluit deze zeer zachtjes. Het design van deze oven is strak en knap, het handige touchscreen is zeer makkelijk in gebruik. Hij warmt ook heel snel op en wanneer je de deur opent stopt deze met blazen. Je kan ook handmatig ingeven welk programma je wenst te gebruiken en welke temperatuur en de timer. Er zit ook een sensor bij die je aansluit op de oven en in je vlees, je selecteert het programma met de sensor, het start automatisch en de timer gaat af wanneer het vlees gaar is. Er zit ook een zelfreinigende functie op, wat ik super vind, want niemand kuist hier graag de oven! Wij zijn zeer tevreden van deze oven!

Pluspunten

• zelfreinigende functie
  • cooking assistant
  • deur wordt niet warm
  • design
  • sensor