Philips Cineos DVD/SACD Home Theater System HTS9800W/12 - Reviews

Kleuren
zilver, zwart

8,1

jwak57 15-07-2012 Product jaar of meer in bezit

Set nu 4 jaar in bezit. Nu 2 maal in reparatie geweest i.v.m de achter speakers die het niet meer deden.
1 e keer gedeelte garantie was toen 14 maanden oud.
Nu wel 4 jaar oud vindt ik toch snel gaan voor toch een duur setje weer stuk. Wel laten repareren maar toch.
Mag toch verwachten dat zo'n set als dit een jaar of 8 mag meegaan

Dave M 21-05-2009 Product jaar of meer in bezit

---------- update review 21-05-2009 ----------
Ik heb het set sinds 9-11-2007 in mijn bezit. Dagelijks in gebruik.

Kan niet begrijpen waarom sommige mensen zoveel ellende met het set hebben. Werkt nog steeds zonder enige problemen,ook op het geluid niks aan te merken.
Ik heb het set gekocht voor zijn wandmontage toendertijd, er kleven idd. enkele welbekende nadelen aan het set maar die heb ik voor lief genomen.
- trage menu scroll (oplossen door met de afstandsbediening te scrollen)
- suizen van de rear speakers ontvanger (oplossen door hem ergens verdekt op te stellen en niet naast je hoofd
- bekabeling (tsja hier doe je weinig aan )
- aansluitmogelijkheden van spelcomputers etc. via omweggetje wel mogelijk (denk aan je TV)
- slecht aflezen display (da's idd wel een beetje vervelend ja)

maar hey wat wil je voor 800 euro...de sound is goed kan hem niet vol open zetten want dan rammelt mijn plasma van de wand,en dat zonder vervorming.

Als ik het goed begrijp hebben ze de set wel uit de handel genomen.

---------- oude review 02-12-2007 ---------
Ik heb het set sinds 9-11-2007 in mijn bezit. Dagelijks in gebruik.

- trage menu scroll (oplossen door met de afstandsbediening te scrollen)
- bekabeling (tsja hier doe je weinig aan )
- slecht aflezen display (da's idd wel een beetje vervelend ja)

Als ik het goed begrijp hebben ze de set wel uit de handel genomen.

Joey Schaar 06-11-2008 Product paar dagen in bezit

Beste mensen,

Ik ben nu 2 dagen in het bezit van deze set. Ik heb de set samen met een Monster goud vergulde kabel gekocht: tulp tulp. Deze kabel heb ik gebruikt voor op mijn Philips tv. De set speelt het geluid van mijn tv super scherp af. Ik ben echt heel erg tevreden. Dit was eigelijk totaal niet wat ik verwacht had, ik kon de set voor een mooie prijs kopen, anders had ik het niet gedaan omdat er zo veel slechte reacties over geschreven zijn.

Ik heb nu ervaren waarom er zo veel slechte reacties zijn.

Het probleem van de set is, dat hij vrij moeilijk goed aan te sluiten is, ik heb er 3 uur over gedaan om alles PRO te hebben afgesteld.

Het voordeel is dan ook wel als hij het goed doet en goed in elkaar zit, dat hij het dan ook echt goed doet.

Na deel van de set vind ik dat de speaker kabels speciale uiteinden hebben, die alleen in de set passen met een klik systeem.

Ik ga nu wel uitzoeken hoe ik het verandere kan met Monster goud vergulde speaker kabels want ik vind wel dat de set ALLEEN DOOR DE GOEDKOPE Speaker kabels heel licht ruist bij een hoog volume.

Kortom echt een prima set alleen moeilijk aan te sluiten.

Mr Jeronimo 23-09-2008 Product paar dagen in bezit

Wat een topsysteem!
Alles netjes aangesloten op een 42 inch Philips tv (7403) xbox360 en wii erop en perfect geluid!

Heb geen last van ploppende speakers en dergelijke werkt gewoon perfect en wat een geluid!

Gr

eric fotograaf nl 21-11-2007 Product half jaar in bezit

Philips is er eindelijk achter wat de oorzaak van het ploppen van de speakers is bij het inschakelen. Sinds kort is bekend dat het probleem in de subwoofer zit (te hoge netspanning). Deze moet, evenals de ontvanger voor de achterspeakers, gemodificeerd worden. Ik heb nu eindelijk na 9 maanden en 3 reparaties een foutloos werkend systeem.
Het geluid vind ik nog steeds geweldig evenals de vormgeving. Traag is het systeem zeker, zowel bij het opstarten als bij het omschakelen van tuner naar tv e.d. Als je langs het cd menu moet duurt het extra lang. Beeldkwaliteit van dvd via hdmi is absoluut top. Voor een draadloos systeem zijn er nog veel te veel onhandige kabels over, maar eenmaal aangesloten en een beetje verstopt heb je er geen last meer van. Ook bij mij wordt de remote van de wii gestoord en schakelt de afstandsbediening ook de tv uit (gewoon even op de display uitschakelen), met de Playstation 3 is het geluid echter weer een feest.
Samenvattend: een mooi design, niet altijd even handig in het gebruik, maar met een fantastisch geluid en beeld.

Rene2007 18-11-2007 Product jaar of meer in bezit

4,2
Inmiddels heb ik de HTS9800W een jaar in bezit, miskoop van het jaar geweest.
Het geluid is prima, goede diepe bass. Daar is niets op aan te merken. In eerste instantie ziet alles er ook super strak uit, maar dat gaat gauw vervelen. Het zijn eigenlijk best wel lomp lange speakers die erg opvallen.
Het controlpanel ziet er op foto's leuk uit, maar de teksten zijn nauwelijks leesbaar en veel te klein. Verder werkt het allemaal erg onhandig en zul je alleen je afstandsbediening gebruiken.
Toen ik 'm kocht las ik ook al iets over trage menu's. Dat leek me niet zo belangrijk, maar het is inderdaad geen doen. Als ie op AUX staat, en je wilt naar radio dan komt het menu eerst langs CD/DVD. Daar gaat hij dan een minuut lang lopen kijken of er een CD in zit. Verder worden geluids instellingen ook niet onthouden! Dus je moet telkens als je radio wilt luisteren het apparaat op stereo instellen. Hetzelfde geldt voor CD's, want standaard staat het op 6.1 dolby.
De aansluit mogelijkheden zijn ook al waardeloos. Er loopt een dikke kabel vande bassbox naar een klein kastje. Vandaar uit gaat er weer een vaste scartkabel naar de TY en een andere dikke kabel naar het controlpanel. Heb je HDMI dan moet je die weer ergens in het controlpanel aansluiten en bungelt de SCART los. Audio sluit je weer aan op het kleine tussenkastje. Echt 1 grote puinhoop.
Heb je een Wii? Koop ''m dan ook maar niet, want als de HTS9800W aanstaat werkt je wiimote heel erg slecht en komt er ook geen geluid meer uit je wiimote.
Ik ben er dus zeer ontevreden over.

Xyra 15-10-2007 Product jaar of meer in bezit

6,2
Mijn HTS9800W/12 vertoonde kuren bij het afdraaien van DVD's. Ruis op de achtergrond en de wirelessbox maakte veel lawaai.
Opgestuurd en de afscherming van de box en software werden aangepast.
Nu weer hetzelfde euvel. Na enige tijd begint de ventilator hevig te zoemen en stopt ook de DVD. Raar..maar waar! Na afkoeling een stottrend beeld en zodra de ventilator aanslaat stopt het beeld.
Ik vind het een miskoop, want het wireless gedeelte werkt slecht. Ben benieuwd wat Philips nu gaat doen.
Het is inderdaad zo, dat de HTS9800W/12 niet meer wordt verkocht.

JolandaP 29-09-2007 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben de set nu bijna een jaar en hebben helemaal geen enkele klacht over deze set ook niet over het wegvallen van het geluid als je door de straal heen loopt of van ploppende (achter)speakers- er zijn alleen 2 kleine nadelen, zoals al meer gemeld, en dat is dat de tijd tussen 't aanzetten en het beginnen met spelen te lang duurt en het schakelen tussen de verschillende mogelijkheden neemt veel te veel tijd inj beslag maar verder zeer tevreden over deze set

Erwin 25-09-2007 Product jaar of meer in bezit

7,6
Ik heb deze set nu een jaar bij mij thuis staan. Het is één van de eerste leveringen en ik heb nooit problemen met ploppende achterspeakers gehad.

Het design is geweldig en past helemaal bij mijn woonkamerinrichting. Ik heb de centerspeaker en de rechterspeaker verwisseld omdat dat beter uit kwam met plaatsing (de specificaties van beide speakers zijn gelijk dus er wordt geen afbreuk aan het geluid gedaan).

De enige nadelen die ik na een jaar in gebruik heb ondervonden zijn:
- er is geen geheugen van het volume dus iedere keer als ik het apparaat inschakel moet ik het volume bijregelen;
- hij heeft een trage reactie bij het schakelen tussen verschillende bronnen, dat kan soms irriteren;
- TV out functie doet het bij mij niet. Ik heb het geluid van de tv op AUX aangesloten (dit kan natuurlijk ook komen door verkeerde aansluiting mijnerzijds).

Vorige week begaf de draadloze receiver het (net zoals bij vele andere toestellen). De garantie was toen 3 weken verstreken. Ik heb het apparaat afgelopen vrijdagmiddag naar een officieel Philips reparatiebedrijf gebracht en kon het maandagmiddag weer ophalen. De reparatie was ook nog eens onder garantie uitgevoerd. Dat is nog eens een geweldige service!

Al met al ben ik erg tevreden met deze set en hij staat uitstekend bij de overige apperatuur (tv: Philips 42PF9831, mediacenter: Philips MCP9350). Het is echt een aanwinst voor de woonkamer.

martin1967 16-07-2007 Product kwartaal in bezit

na heel lang twijfelen (o.a. door commentaren van gebruikers van deze site) heb ik toch besloten deze set aan te schaffen.
Design/prijs verhouding is zeer sterk.

Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee. Upgraden van de set ging eenvoudig via de site van Philips. Tot nu toe geen rare geluiden geconstateerd. Ik moet wel zeggen dat ik een licht gezoem uit de basspeaker kan horen op het moment dat ik de set aanzet, ventilator, maar dan moet het thuis erg stil zijn.
dus: dik tevreden. Geen miskoop.

Peter B. 10-06-2007 Product paar dagen in bezit

Wij hebben deze set sinds gisteren in huis, helemaal top, ik viel van me stoel van de geluidskwaliteit (daar ging het ons ook het meeste om). De looks zijn ook belangrijk, maar toch het geluid gaf de doorslag om deze set aan te schaffen. Ik ben een echte SACD-liefhebber en deze klinken echt fantastisch, maar ook gewone cd's klinken stukken beter door het upsamplen dat deze set kan. Meestal kom je dit alleen tegen in dure stand-alone cd-spelers.
DVD's heb ik nog niet echt bekeken (alleen delen uit muziek DVD's), maar het ziet er tot nu goed uit.
Toch nog een minpuntje gevonden, de set heeft geen CD-text, wat wel wordt gezegd.

Peter_1969 31-05-2007 Product paar dagen in bezit

6,2
HTS9800W gekocht op 29 mei 2007 bij een internetwinkel. Na enkele uren werkten de achterspeakers opeens niet meer. Philips hulplijn had ook geen idee.
De winkel verwijst mij naar Philips en geeft nu opeens aan dat er met dit apparaat veel veel klachten zijn? Waarom niet vooraf? Spijt als haren op mijn hoofd van deze aankoop.
Consument heeft toch minder rechten dan gedacht!
Subwoofer en wireless ontvanger naar Philips Servicecenter gebracht. Ik was niet de eerste en zeker niet de laatste. Begrijp niet als alle apparaten deze mankementen (kunnen) hebben Philips hier niets aan doet.
Afwachten maar.

erwinb 09-05-2007 Product kwartaal in bezit

hoi ik heb deze homecinema set al 3 maanden heb er nog geen problemen mee vind hem op zich niet zo duur vergeleken met een jvc, ik had eerst een jvc maar de eerste dag begon het in de speakers te kraken en het viel buiten de garantie dus heb ik deze philips hts 9800w gekocht zit goed geluid in

AH1 05-05-2007 Product maand in bezit

Sinds een maand in bezit. Ondanks de wisselende kritieken op deze site toch gekocht vanwege de vormgeving en het wireless aansturen van de achterste speakers. Dat blijft het probleem. Eerst geen ploffende achterluidsprekers, na 3 weken opeens wel. De irritante pieptoon is ook aanwezig. Deze pieptoon lijkt te worden veroorzaaktg door een koelventilator die inn de receiverset gaat draaien. Met Philips klantenservice gebeld. Ze hadden daar nog nooit van deze klachten gehoord! Stond ook niks over in hun database van veelgestelde vragen en gemelde klachten. Misschien last van wat psychologen verdringing noemen? ergste is dat ze inderdaad geen enkele oplossing bieden, anders an wachten op evt. berichten van de klantenservice. Anders moest ik maar met het hele spul terug naar de winkel. Nou dat is geen kleinigheidje, dus probeer ik het eerst maar eens met alleen de receiver.

johandescr 04-05-2007 Product kwartaal in bezit

Veel problemen met de HTS9800W/V26
- heftig knappende achterspeakers bij opzetten, mute aan/uit helpt wel. Zo vervelend dat ik nu de receiver altijd uitzet en enkel opzet indien echt gewenst (DVD of SACD) - alles geprobeerd - niks helpt
probleem is wel erger geworden de laatste weken
- zoemende reciever: heb er de ventilator uitgehaald en dat is nu opgelost, wordt niet echt heel warm dus geen probleem
- onzuivere tuner en lage gevoeligheid
- subwoofer bromt teveel (transformator), heb die ingepakt met geluidswerend materiaal met uitz. van de front en de ventilatieopening, helpt wel
- trage menukeuzes
- wegvallen geluid bij selectie surround type of sound type : vervelend !
- vastzittende disc, reset enkel mogelijk door stroom te onderbreken
- na stroomonderbreking zijn tunerprests verloren
- afstandsbediening interfereert met die van de TV
- service philips SLECHT
-....
Een echte tegenvaller, maar als het werkt is de klank behoorlijk
Alle suggesties welkom

keesbron 02-05-2007 Product half jaar in bezit

4,8
Slechte set, wel erg mooi. Zeer irritante piep en tikgeluiden uit boxen. Klantenafdeling Philips is zeer slecht in afhandeling klachten. De set is inmiddels ook reeds van de officiële website van Philips verwijderd door alle problemen hiermee.
Advies: Niet kopen, veel ellende!

piet3 10-04-2007 Product paar dagen in bezit

Ik heb de set nu een paar dagen in bezit.
De set is bijzonder mooi en elegant en past bij ons erg mooi in ons interieur. Mijn vrouw is ook helemaal blij omdat de AB en de bediening van het apparaat zeer begrijpelijk is. Afspelen van DVD en CD gaat prima.
Het geluid is geweldig.
Er zijn echter ook verbeterpunten:
1. Gelukkig heb ik geen last van de veel genoemde piep in de achterboxen maar de tikken bij het aanzetten helaas wel. Dit heeft zeker te maken met het drukke dataverkeer (Wifi/Dect telefoon etc.) op de heel smalle frequentie band. Philips heeft jammer genoeg te weinig moeite gedaan om deze bijeffecten kwijt te raken.
2. Het display is, wat mij betreft, veel te donker. Je kan kiezen tussen donker, donkerder, veel donkerder en bijna uit. Bij een beetje (zon)licht is de display dus geheel niet leesbaar.
3. Het aanraakscherm werkt heel gevoelig, soms te gevoelig. Wil je het volume wat zachter zetten schiet het direct door naar een andere geluidsbron omdat kennelijk deze knop ook de aanraking merkte.
4. Geen optische ingang (zit je dan met 3 apparaten met optische uitgang) en maar 1 digitale ingang.

Herb 05-04-2007 Product paar dagen in bezit

Dinsdag set ontvangen. Set ziet er inderdaad mooi uit. Boxen zijn wel groot maar dat wist ik van te voren.
Beeld via HDMI is fantastisch op mijn plasma scherm. Mooi scherp beeld via upscaling naar 1080i.
In tegenstelling tot andere gebruikers valt mij de geluidskwaliteit erg tegen. In vergelijking tot mijn audio set boxen 150w bass reflex klinken deze boxen naar mijn mening erg blikkerig.
Geen last van klappen of pieptonen in de boxen (hts9800w/12 versie 26).
Momenteel ben ik aan het twijfelen of ik de set zal behouden of in de verkoop doe. Dit voornamelijk om het tegenvallend geluid en de hoeveelheid boxen die ik nu in de kamer heb hangen (de twee bass reflex hangen er ook nog en zijn aangesloten op de hifi installatie).

Serge26 15-03-2007 Product paar dagen in bezit

Sinds dinsdag de set in ons bezit. Na lang wikken en wegen toch besloten tot aankoop over te gaan, zeker nadat gegarandeerd werd dat de problemen met de achterspeakers zouden zijn verholpen. Op zowel 5.1. als 6.1 weergave een goed hoorbare fluittoon in de achterspeakers en deze verdwijnt vanzelfsprekend op de stereo-weergave.

Woensdag dus contact gezocht met winkelier om de mogelijkheid te bespreken de receiver om te ruilen met die van het showmodel op de winkelvloer. In deze set geen fluittoon te horen op welke weergave dan ook. Word ik dus nog over teruggebeld. Heb inmiddels wel alle onderdelen door het hele huis verplaatst, zonder resultaat. Ook de vertragingstijd wijzigen brengt geen soelaas.

Houd jullie op de hoogte en als andere zijn met een oplossing hoor ik deze graag.

paul vw 10-03-2007 Product paar weken in bezit

Besteld en na 3 weken in huis, nu reeds enkele weken in bezit. Heb nog steeds moeite met de source toets, het omschakelen gaat langzaam en niet altijd probleemloos. Het display had iets meer gegevens mogen tonen. Heb de set eerst 2 weken op de scart gehad, toen maar een HDMI kabel en ineens had ik ook het klappen in de achter speakers, ook moet je dan handmatig je tv op dvd zetten waar ik allemaal niet blij mee was. Nadat ik de scart weer gebruik is het klappen weg en de tv springt automatisch naar dvd. Kan ook niet echt zeggen dat de HDMI nou zo'n geweldige verbetering is ten opzichte van de scart. (heb de tv 42PF9731 op 1080 gezet) al met al een mooi design met een geweldig geluid.