LG BH9540TW - Reviews

Blu-ray speler
3d

8,9

tanyaterbraak 09-11-2015 Product paar dagen in bezit

Het geluid voor een film (3d surround) is echt subliem! Alsof je in de bioscoop zit.

Ik ben echter een muziek liefhebber en wil ook zo af en toe eens kunnen knallen, dat kan deze set helaas niet. (Moet er wel bij vermelden dat ik een bass liefhebber ben) Op half vermogen begint de muziek al licht te vervormen. Maar eerlijk is eerlijk... hou je niet van al te harde muziek, dan geeft deze set echt een prachtig geluid.

Het design is ook prachtig en de installatie was eenvoudig (binnen een uur)

Fastball 19-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Ik heb vorig jaar deze fantastische set gekocht. Bewust een jaar gewacht met het schrijven van deze review want dan weet je wat je echt in huis hebt gehaald...
Voor ik deze set kocht heb ik op diverse buitenlandse sites de reviews gelezen van specialisten die er echt verstand van hebben en dat heeft mij direct ervan overtuigd om deze set te kopen. Ik heb de set nu ruim een jaar en ben er nog steeds super tevreden over. Een sieraad in je woonkamer. Ben het helemaal met Svarwijk eens het geluid is fenomenaal. Als ik blueray of dvd opzet dan waan ik met het 9.1 geluid echt in een bioscoop. Al mijn vrienden en familie staan versteld van zoveel kwaliteit voor relatief weinig geld. Ik weet het, het blijft een uitgave maar dan heb je ook wat.
Ik snap de vorige review niet helemaal en dat bedoel ik niet vervelend. Maar als je een product koopt dan kijk je van te voren toch naar aspecten zoals uiterlijk, mogelijkheden etc. Ik kan deze set echt aan een ieder aanbevelen! Geen enkele set is perfect. Svarwijk geeft terecht aan dat er een paar hele kleine op- of aanmerkingen zijn maar voor dit geld vind je geen betere set!
Ik had al een prachtige LG tv waar ik zeer over te spreken ben en nu deze geweldige set... LG top!

Veldschuur 26-08-2015 Product paar weken in bezit

6,2
Nadat het systeem geïnstalleerd te hebben, begonnen met het instellen van de apparatuur. Dit was best een klus. Met name de FM radio, via een klein kabeltje. De Wifi boxen werken goed, helaas zijn alle boxen verbonden met kabels, dit had ik niet verwacht bij een draadloos systeem.
Plus punten:
+ geluidkwaliteit
+ regelbaarheid van de boxen
Min punten
- Draadloos (niet)
- connectie met digitaal systeem (minder signaal op de TV)
- instellen van de radio

svarwijk 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

9.1 geluid uit het topmodel van LG in 2014. ..

Het geluid is fantastisch. Ik was wat huiverig over de 3D muziek geluid maar ik werd volledig verrast over de kwaliteit. Ook bij film is het geluid fenomenaal. Daarnaast ziet de set er geweldig uit in je woonkamer. LG heeft met deze set een fantastische product afgeleverd!

Mijn vorige home cinema bestond uit Elac speakers en een Pioneer receiver dus ik had een goede referentie. Met deze set haal je waar voor je geld in huis.

Zijn er dan geen kritische opmerkingen? Jawel. De onderkant van de speakerzuilen voelen goedkoop aan. Ze zijn van plastic en bij aankoop moet je de speakerzuilen in elkaar zetten. Ook de installatie met draadloos WiFi is omslachtig om Ip adressen e.d. in te voeren. Dat kan veel beter. Voor mij was het prettig geweest om de "draadloze" speakers om te kunnen wisselen met een Front speaker. Wellicht dat de techniek nog niet zover is.

Voor de prijs/kwaliteit verhouding haal je hier een zeer goede home cinemaset in huis met een prachtig beeld & geluid en die alle bestandsoorten slikt. Goed gedaan LG!

Maar ik begrijp het commerciële spel van LG en de Retailers niet. Ze kunnen veel van deze sets verkopen in combinatie met hun populaire 4K tv's. Hierin kan richting de feestdagen nog veel, heel veel verbeterd worden. Aan hun producten ligt het in ieder geval niet. Life's Good!

Davy73 13-07-2014 Product maand in bezit

9,6
Lang nagedacht en veel op kieskeurig gekeken naar de diverse sets. Voorkeur ging uit naar 9.1 systeem aangezien de speakers boven op de boxen mij zeer aanspraken.
Uiteindelijk gekozen voor de BH9540TW zeker vanwege de kleur en vormgeving, maar ook omdat de andere sets van LG met zuilen erg slecht verkrijgbaar zijn. Na aanschaf een en ander geinstalleerd wat echt een eitje was. De mediaplayer ingeplugd via hdmi en optische kabel en alles word automtisch herkend. Mediaplayer is niet noodzakelijk aangezien de usb speler bijna alles direct afspeeld. Enige wat (nog) niet lukt zijn iso bestanden.
Geluid is echt geweldig voor een all in one set. Zeker als je het in combinatie hoort met een blu-ray disk.
De zuilen voelen zwaar en zeer degelijk aan en zijn afzonderlijk ( net als de subwoofer ) in te stellen.
De afstandsbediening is erg uitgebreid al zitten sommige toetsen erg dicht bij elkaar.
Enige minpuntje vind ik de "draadloze" backspeakers. Ik als leek had echt draadloos verwacht, maar beide speakers moeten aangesloten worden op een ontvanger, deze ontvanger ontvangt het signaal dan draadloos en geeft dit door aan de backspeakers. Voordeel geen draden door heel je huis, maar helaas wel aanwezig tussen de boxen zelf.
Al met al heel blij met deze geweldige set.