Black & Decker GT6060 - Reviews

Max. snijdikte
25 mm

Andreetje 16-12-2015 Product jaar of meer in bezit

6,5
Na twee keer de heg knippen (ca 30m lang, 3m hoog) is de machine versleten. De messen zijn bot, en de behuizing is gesmolten. Dat terwijl ik de machine regelmatig heb laten afkoelen. Het was binnen de garantie, dus heb ik netjes een nieuwe gekregen. Toch kan ik deze machine niet aanbevelen voor grote heggen.
Qua gebruik is het een fijn apparaat, maar wel voor licht werk. Voor mij is het onvoldoende. Volgende keer maar weer een Metabo machine.

Andreetje 18-09-2014 Product paar weken in bezit

De GT6060 diende als vervanging van onze oude Metabo heggeschaar, Deze had een wat korter mes (50 cm) dan de GT6060.

De GT6060 is makkelijk in gebruik. Door de grote lengte van het mes gaat het knippen van de heg erg snel. De trekontlasting voor de kabel werkt niet goed; de kabel gaat er telkens uit. Dat had beter gekund. Het geluid is duidelijk meer (scheller) dan bij de Metabo, en daarom gebruik ik nu oordopjes bij het knippen. De messen staan redelijk snel stil. Dat was bij de Metabo nog beter.

De GT6060 is handzaam, niet te zwaar, het zwaartepunt is goed en de messen kunnen ook wat dikkere takken aan. Al met al ben ik er tevreden over, zeker gezien de prijs, die de helft van de Metabo bedraagt.

Over de levensduur kan ik nog niets zeggen. Ik denk dat het een redelijk duurzaam apparaat is.