LG Tone Free DFP8 Zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 45 reviews die zijn achtergelaten voor de LG Tone Free DFP8 Zwart op Kieskeurig.be.

Jonathan 18-09-2021

OORgasme

Wat zit er in de doos:
-case met de oortjes
-een paar setjes hypoallergeen opzetstukjes in verschillende maten
-een korte oplaadkabel
-een beknopte handleiding (die voor de meeste mensen overbodig zal zijn)

Wat meteen opvalt is de blauwe futuristische gloed die uit de case komt als je die open doet (wow!) en dit waarschijnlijk om de UV nano technologie te accentueren. Die zorgt er voor dat 99,9% van de bacteriên op de oortjes gedood worden.
Via de QR code op het doosje kan je onmiddelijk de LG Tone Free app installeren op de smartphone en dan gaat alles vanzelf, super gemakkelijk!

In de LG Tone Free app vind je alles terug wat je moet weten en kan aanpassen zoals ANC, equalizer instellingen, gebruikershandleiding , intuitieve bediening van de oortjes en zelfs de batterijstatus van elk oortje en de case.

De oortjes hebben een strak design, zitten vast in de oren en zijn super comfortabel voor uren luisterplezier. Dankzij de IPX4 rating zijn ze bestand tegen een zweterige sportsessie.
De bediening aan de oortjes zelf is handig alsook de functie die de muziek automatisch stopt en start wanneer je 1 oortje effe uithaalt en dan terugplaatst in het oor.

En nu het geluid...
Je kan je bijna niet voorstellen wat er uit zo'n kleine wonders der techniek op je af komt! (Dank u MERIDIAN)
Helder, vol, ruimtelijk... Als ik luister naar muziek die ik vroeger alleen maar door de radio hoorde galmen dan gaat er plots een nieuwe wereld voor me open. En via de equalizer kan je dit nog verder optimalizeren. Dik in orde!

Over de Active Noise Cancellation ben ik wel minder lyrisch.
Ja, ik zie wel de meerwaarde ervan in op het vliegtuig of in de trein maar verwacht niet dat je plots geisoleerd bent van de buitenwereld: enkel monotone lage tonen worden gedeeltelijk weggefilterd.
Als er buiten wat wind is kan je beter de ANC uitzetten want ALS die in de microfoon van het oortje blaast geeft dat een vervelend lawaai.
De ANC kan je enkel uitschakelen via de app (dus niet via de bediening aan de oortjes) en als je dat doet (voor bvb langer gebruik) dan gaat dit een beetje ten koste van de diepe basstonen (raar).
Er is ook een functie om het omgevingsgeluid te accentueren die goed werkt maar opnieuw kan de wind hier een spelbreker in zijn...

Bij het bellen zijn er geen opmerkingen, beide partijen zijn steeds tevreden over de kwaliteit van het gesprek. De fluistermodus, voor wanneer niet iedereen om je heen moet horen wat je zegt, lukt ook aardig.

Na ongeveer 10 uur luisterplezier ( of 5 uur met ANC) klik je de oortjes in de case die de autonomie verlengt tot 24 uur.
5 min opladen geeft je opnieuw 1 uur luisterplezier en na 1 uur zitten ze weer vol.
Wordt het indicatieledje van de case rood dan kan je die ook draadloos opladen.

Pluspunten

• geluidskwaliteit
  • design
  • comfort
  • gebruiksgemak

Minpunten

• ANC in sommige omstandigheden

MegaFluffy 19-10-2021

Fijne oordopjes met goede geluidskwaliteit.

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Ik heb de LG TONE-DFP8 mogen testen. Het product komt in een compact doosje, met daarin een case waarin de oortjes zitten, een oplaadkabel, extra dopjes en de handleiding. De case met daarin de UV nano technologie is verrassend compact, degelijk en tegelijkertijd het ‘oplaadstation’. Dit alles maakt het zeer praktisch en minder kans op missende onderdelen.

Het koppelen van de oortjes met je telefoon gaat heel simpel en bijna geheel automatisch via bluetooth. De LG Tone app wordt automatisch geïnstalleerd en vanuit hier zijn er verschillende instellingen eenvoudig te bedienen. Ook staat hier aangegeven hoe de bediening werkt, want dat is in het begin even wennen aangezien er veel functies zijn met 1 knopje. Het opnieuw koppelen van de oortjes bij elk gebruik gaat de ene keer beter dan de andere keer, dit zou een verbeterpuntje zijn.
Het geluid is van goede kwaliteit, heel helder en beter dan mijn oude oortjes. De Active Noise Cancellation is een prettige functie. In het verkeer is het even wennen en misschien niet altijd gewenst maar bijvoorbeeld met grasmaaien een ideale bijkomstigheid.

De batterijduur is langer dan ik gewoon ben, ongeveer 8 uur. Het laden kan met usb kabel of draadloos, wat het laden een kleine moeite kost. In de case houdt de UV nano technologie de oordopjes vrij van bacteriën. Het is een mooie functie, echter is dit lastig te testen of er daadwerkelijk minder bacteriën opzitten na de UV behandeling.
Al met al praktische oordopjes met super geluid.

Pluspunten

• compacte case
  • geluid
  • accuduur
  • uv 'reiniging'

Minpunten

• koppelen gaat niet altijd vlekkeloos

l**s@g**l.com 19-10-2021

Aangenaam verrast!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Aangenaam verrast door de geluidskwaliteit en gebruiksgemak!
Eerste ervaring met noise cancelling vraagt wat gewenning maar wat een wereld van verschil in vergelijking met 'gewone' oortjes.

= Geluidservaring:
- Intensiteit: 9/10
Je kan het zo intens instellen als je wil dankzij de equalizer in de app.
- Kwaliteit: 8/10
Algemeen zeer goed, voelt kwalitatief aan.
- Bass: 9/10
Perfect te regelen ook
- Dual mic call clarity: 10/10
Mic werkt perfect, niet 1 hapering tijdens min. 6u gesprekstijd.
= Active Noise Cancellation: 10/10
Even wennen maar is nu genieten om volledig ondergedompeld door de bossen te lopen.
= MERIDIAN sound technologie:
Volle klanken op elke preset, verschillende modi perfect in te stellen.
= Gebruiksgemak:
- Verbinding: 7/10
Bluetooth is zeer stabiel, alleen loopt het soms verkeerd in combinatie met mijn Smartwatch (Samsung)
als ik een oproep krijg
- Batterijduur: 9/10
Batterij gaat lang mee, handig opberg/oplaaddoosje met batterij-indicatie is top!

Algemeen geef ik de oortjes 8/10, het is een stabiel product dat zeer intuïtief werkt en ook tijdens zweterige sportsessies perfect blijft zitten.

Pluspunten: Geluidskwaliteit; Makkelijke bediening; Geluidsweergave makkelijk in te stellen via app
Minpunten: Geen

Walaa 08-10-2021

Mooie design oordopjes met helder geluid

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Ik vind het product best tegenvallen voor die prijs. Ik maak veel gebruik van het openbaar vervoer en alle momenten dat ik naar buiten ga doe ik ze in. Er staat dat het het geluid van buitenuit helemaal uitsluit. Dit is alleen niet echt zo, ik hoor namelijk toch de geluiden om me heen. Het geluid is wel van goeie kwaliteit, zuiver en intens. Als ik de oordopjes gebruik om te bellen dan horen de bellen mij heel duidelijk ( in tegenstelling met de oordopjes die ik zelf in mijn bezit heb).

Gemakkelijk te gebruiken dmv een app die je op je telefoon kunt installeren. Zo zie je ook hoeveel batterij er nog is per oortje en ook het bakje heeft een aparte overzicht. Ik heb ze in deze testperiode 1 keer hoeven te laden. Dus echt een top batterijduur. Over de UV-Nano technologie ben ik niet echt te spreken, want ik zie toch oorsmeer in de oortjes blijven. Ik heb het product met kabel opgeladen. De ronde design vind ik geweldig.

• Geluidskwaliteit

Minpunten

• Uv nano

m**0@h**l.com 30-09-2021

fijn product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Deze oortjes zijn heel goed. capsule is mooi van vormgeving. de oortjes worden via een magneet op zijn plek getrokken. Je kan er ook voor kiezen om maar 1 oortje te gebruiken. De set is zeer compleet met oplaadkabel en meerdere maten dopjes om het op maat te maken.
Bij het dragen van de oortjes is het zeer fijn in je oor. Geluid is goed en geen overheersende hoge of lage tonen. Zeer helder geluid en geen ruis van buitenaf.

Pluspunten

• vorm
  • geluid
  • compleet
  • pasvorm

Jeffrey 28-09-2021

Geweldig product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Ik heb de kans gehad om dit product te mogen testen.
De oortjes worden in een nette stevige doos geleverd
Tijdens het open maken was ik verast over de grote van de oplaadcase die is verassend klein.
Naar het installeren van de app op de telefoon heb ik de oortjes helemaal naar smaak ingesteld.
Je kunt in de app van alles instellen zoals de touch bediening
De manier van werking van de noisecancalling die verassend goed werkt zodra je het aanzet worden alle omgevingsgeluiden weg gefilterd.
En de bass is echt super heb ik zelden gehoord bij oortjes
Batterij van de oortjes is uitstekend ben nog niet zonder stroom komen te zitten.
Het uv licht is een leuke toevoeging om bacteriën te doden
Enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is veel ruis tijdens het fietsen
Verder echt een aanrader

Pluspunten

• Super bass

Minpunten

• Ruis tijdens fietsen

Susan 27-09-2021

Mooi vormgegeven

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Een mooi vormgegeven product. Mooie, stevige behuizing.
De oortjes hebben meerdere maten, dus je kunt uittesten welke maat het beste bij je past.

Het is fijn dat er ruisonderdrukking op zit. Dit werkt prima.
Het verbinden met bluetooth gaat niet altijd vlekkeloos. Zeker niet als je van apparaat wilt wisselen (van laptop naar telefoon bijvoorbeeld).

Het geluid is prima, duidelijk, helder.

Pluspunten

• mooi vormgegeven
  • ruisonderdrukking

Minpunten

• schakelt niet handig tussen apparaten

DannyS 26-09-2021

Super product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Deze draadloze oortjes zijn ideaal. Ze passen perfect in je oren en het geluid is super mooi. De functie dat je het geluid in jouw omgeving kan afsluiten is erg fijn. Ook de kleine functies die op de oortjes te bedienen zijn, zijn erg gemakkelijk. Ik ben helemaal gek van deze oortjes! Ze gaan lang mee en zijn gemakkelijk bij je te dragen.
Pluspunten

Pluspunten

• Goede fit
  • Gaat lang mee
  • Klein doosje

Loes1221 26-09-2021

Oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Fijne oortjes, het geluid is prima, ik ben blij dat ik dit heb mogen testen

d**r@g**l.com 24-09-2021

Echt top product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Ik heb ondertussen al veel wireless oortjes getest en bij de meeste was ik echt ontevreden behalve bij bij deze van LG , ik heb ondervonden dat deze wel deftig in je oor blijven steken en vooral dat de kwaliteit van de muziek echt goed is in vergelijking met andere! het enige minpuntje is mss dat het moeilijk is om de volume te regelen want ik kan niet altijd de 2 oortjes tegelijk indoen en heb momenteel de telefoon functie nog niet echt kunnen testen maar zal dit wel doen in de nabije toekomst
Nog een pluspunt is de batterij duur, deze gaan echt lang mee
Kortom dit product is een echte enorme aanrader
Aan LG "keep up the good work" met deze producten
Van een tevreden klant

Pluspunten

• kwaliteit
  • batterijduur
  • comfort

Minpunten

• volume regeling

i**s@i**v.be 24-09-2021

Zeker een aanrader - kwaliteit!!

Aangenaam verrast! :) Zeer mooi design - stevige case en fantastisch geluid

Pluspunten

• mooi design
  • stevige case
  • makkelijk te installeren
  • goed geluid
  • zitten goed vast in de oren

Veronique Lenaers 23-09-2021

Wat een geluid

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Heb deze oortjes mogen testen ze zijn prachtig een streling voor het oor. De geluidservaring is zoveel beter dan oortjes die ik in mijn bezit heb. De kwaliteit en bass zijn een streling voor het oor.
Verbinding is heel simpel via je bluetooth van je gsm.
Batterijduur gaat lang mee veel langer dan de oortjes die ik in mijn bezit heb.
Prijs kwaliteitsverhouding is zeker goed en de moeite voor ze aan te kopen.
De doos bevat 2 oortjes. Oplaaddoosje, USB kabel, handleiding

Pluspunten

• Klein
  • Prachtig geluid
  • Case

DJansen 22-09-2021

Fijne oordopjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Deze draadloze oordopjes geven een goed geluid. Je kunt ze eenvoudig met je mobiele telefoon, laptop of andere device verbinden. Om ze aan je telefoon te koppelen, dien je de app te downloaden. Vanuit hier kun je geluidsinstellingen doen, ´vind mijn oordopjes´ gebruiken en hier vindt je ook de handleiding. Bij de eerste keer opstarten, viel het mij op dat op alle apparaten in de buurt de Bluetooth hadden, een pop-up kwam om te verbinden. Nadat de oortjes aan mijn telefoon waren gekoppeld, verscheen deze pop-up niet meer op andere apparaten.
Er zijn verschillende geluidsinstellingen, deze zijn vooringesteld, maar je kunt ook een eigen variant maken. De geluidskwaliteit is goed, de oortjes hebben een fijne, maar niet overdreven bass. De active noise cancellation werkt vooral binnen goed. Buiten hoor je omgevingsgeluiden nog wel enigszins, maar flink gedempt. De batterij van de oordopjes gaat lang mee, zowel het doosje als de oordopjes beschikken over een batterij. Het doosje geeft door middel van een kleurtje (rood, oranje, groen) aan hoe het staat met de batterij. De oordopjes kunnen ook in het doosje opladen.
Op het moment dat je de oordopjes in het doosje doet, gaat er een UV lampje aan. Deze zorgt ervoor dat bacteriën worden gedood. Je kunt aan het blauwe lampje zien dat het UV licht aan is.
De oortjes worden geleverd met veel verschillende dopjes, zodat ze goed in je oor passen. Ze zitten erg fijn, een stuk beter dan de meeste ‘goedkope’ oordopjes. Wanneer je de oordopjes in het doosje stopt na gebruik, schakelen deze automatisch uit.
Je kunt de oortjes bedienen door te tikken op de dopjes terwijl je ze in hebt. Zo kun je de muziek pauzeren, de muziek harder/zachter zetten, een volgend nummer kiezen of de noise cancelling bedienen.

Wij hebben deze draadloze oordopjes een aantal weken mogen testen en zijn erg tevreden. Wij hadden nog niet eerder draadloze oordopjes mogen gebruiken en zijn positief verrast!

• Applicatie

Minpunten

• Windruis

farid 22-09-2021

oortjes met de perfecte geluid en ANC

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Ik was op zoek naar goede headset. Als geluk, mocht ik de LG Tone Free DFP8 oortjes testen.

De oortjes zelf zien er goed uit. Het ergonomisch design zorgt ervoor dat de oortjes steeds op hun plaats blijven zitten. De case is rond en makkelijk mee te nemen. Gelukkig wordt er resere rubbertjes mee geleverd voor de juiste comfort.

het geluid uit de oortjes is prachtig. Via de app kan je de geluidinstellingen aanpassen. De active noise cancellation is een verademing en zorgt ervoor dat je je echt even kan afsluiten en in je eigen wereld kan genieten van je muziek / film.
De active noise cancellation zorgt er daadwerkelijk voor dat omgevingsgeluiden als het ware worden weggefilterd. Met een korte druk op het oortje sluit je je als het ware af voor je omgevingsgeluiden.
De dual mic clarity is een handige automatisch functie die ervoor zorgt dat ALLE omgevingsgeluiden ook worden geregistreerd. Dit zorgt ervoor dat je je oortjes gemakkelijk in je oor kan laten wanneer je toch even met je collega / gezinslid wil praten.
Telefoongesprekken op drukke plekken verlopen vlekkeloos met de fluistermodus. Het is voldoende om 1 oortje bij de mond te houden en te fluisteren. De gesprekspartner begreep me klaar en duidelijk.

Het verbinden verliep vlekkeloos, zowel met de smartphone als met de laptop. Dit bleek toch een verademing aangezien ik in het verleden met Bluetooth apparaten hier soms wat problemen mee had. Echter met deze LG Tone Free DFP8 oortjes totaal niet.
De batterijduur is een verademing tov andere oorjes die snel leeg raken. Het probleem van het kwijtraken van de oortjes behoort ook tot het verleden door de zoekfunctie in de app. Deze functie hebben de andere merken niet.

De UV-Nano Technologie lijkt me geen overbodige luxe in deze tijdperk van allerlei ziektes. Deze technologie zorgt er als het ware voor dat er bacteriën die zich op de oortjes bevinden worden gedood & vermindert de kans op een ontsteking van het gehoorkanaal.

Pluspunten

• geluid
  • ANC
  • Case
  • "zoek oortjes"functie in app

Magalie s 22-09-2021

Positief verast van deze bluetooth-oortjes

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Bij het uitpakken van de oortjes merk je onmiddellijk dat je topklasse oortjes in handen hebt.
De slanke pasvorm zorgt ervoor dat je amper voelt dat je deze draagt.
Even uitzoeken dankzij de verschillende dopjes wat het best in je oor zit.
Het verbinden met mijn smartphone ging zeer snel en de verbinding is zeer stabiel.
Het geluid die de oortjes produceren is zeer goed en aangenaam
Op de luidste stand heb je dankzij de anc amper nog geluid van buitenaf.
Bovendien is het zeer handig dat je via de tone free app de oortjes volledig aan past naar wat jij wil.
Wat een gemak dat je deze oortjes zowel draadloos als met de bijgeleverde kabel kan opladen.
Ik kreeg zeer goede feedback over verstaanbaarheid tijdens het bellen.
Wat een topfunctie is de uv-nano techniek als je weet dat je oortjes op deze manier na het opladen weer schoon zijn.
Het grootste pluspunt vind ik bovendien dat je de oortjes met een aantal tikken op het oortje kan bedienen.
Korton prijs kwaliteit zijn deze oortjes top .

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Uv-nano techniek
  • Tone free app
  • Super geluid

Jo S 22-09-2021

Pure luxe oortjes

Inhoud van de doos:
- Oortjes in Case
- USB Laadkabel
- Extra oorkussentjes met verschillende maten
- Handleiding

Sinds er op de meeste smartphones geen audio jacks meer zitten is een set goeie Bluetooth oortjes niet meer weg te denken uit je arsenaal.
LG maakt met deze oortjes een luxe uitvoering met alle toeters en bellen die je zou kunnen verwachten.

Het Design
De case ziet en voelt premium aan, van hard matte plastic met 2 leds aan de buitenkant voor de batterij status en de UV led stand. De oortjes zitten er met magneet in en wanneer je de case open doet komt het blauwe UV licht je tegemoet. Dit licht zorgt voor de reiniging van de earbuds nadat je ze gebruikt hebt. Het geheel heeft een luxe uitstraling.

Het Gebruik
De oortjes pairen en in gebruik nemen is kinderlijk gemakkelijk. Van het moment dat je de case open doet zijn de oortjes herkenbaar door jouw Bluetooth apparaat naar keuze, het volstaat dan om deze te selecteren en je kan aan de slag.
Wel raad ik aan om de app van LG te installeren, deze geeft immers toegang tot een hele hoop extra functionaliteit:
- Updates: LG werkt hard aan de aansturing voor hun oortjes en kritieke updates worden via de app naar je oortjes gestuurd.
- Noise cancelling instellingen: hier kun je instellen hoeveel van je omgeving wil horen.
- Game modus: Op Bluetooth geluid zit toch wel een flinke vertraging. Dit is voor muziek luisteren of film kijken geen probleem maar bij het gamen is de vertraging op geluid natuurlijk wel belangrijk. Volgens de website van LG zorgt deze modus ervoor dat er minder vertraging veroorzaakt wordt maar dit heb ik zelf niet echt opgemerkt.
- Fluistermodus: Wil je discreet een gesprek over de telefoon voeren dan kun je deze modus gebruiken. Je kunt dan een van de oortjes uit je oren nemen en deze dicht bij je mond houden om zonder het storen van anderen je gesprek te kunnen voeren.
- Equalizer: Hier kun je het geluid aanpassen naar jouw voorkeur. Wil je liever wat meer bass? Wil je de middentonen benadrukken? Het kan allemaal.
- Vind mijn oortjes: Draadloze oortjes zijn ontzettend handig. Maar wat doe je als je er een kwijt bent? Juist, deze modus gebruiken. De oortjes die niet in de case zitten maken dan een snerpend geluid dat je helpt om hun terug te vinden.
Naast de app zijn de oortjes ook met de hand te bedienen. Je kunt bijvoorbeeld
- Je muziek pauzeren of een oproep opnemen door een enkele tik aan een van de oortjes.
- Het volume luider of zachter zetten met een dubbele tik tegen het linker of rechter oortje.
- Naar het volgende of vorige nummer gaan met driemaal tikken tegen het linker of rechter oortje.
- De active noise cancelling aan of af zetten met een lange aanraking van een van de oortjes.

Opladen van de oortjes gebeurt met een USB-C kabel. Met een volledig opgeladen batterij kwam ik gemiddeld aan 5 a 6 uur geluid met noise cancelling aan. De oortjes kunnen dan zelf nog opladen in de case en dit tot wel 2 keer toe, wat voor een totaal van 18 uur luisterplezier zorgt.

Geluidservaring
In samenwerking met Meridian heeft LG goed werk geleverd kwa geluidskwaliteit. Lage, midden en hoge tonen zijn duidelijk onderscheidbaar en de bass voelt zinderend diep aan.
Met wat vingergevoelig spelen met de equalizer komt dit nog net wat extra tot zijn recht.
De oortjes hebben ook active noise cancelling. Dit werkt door de microfoon te gebruiken en een omgekeerde geluidsgolf van het achtergrondgeluid te projecteren in je oor. Zo hoor je de omgeving bijna niet meer.
Dit werkt natuurlijk een stuk beter bij een fatsoenlijke headset. Bij oortjes heb je altijd wat achtergrondgeluid, maar het verschil tussen de functie af en aanzetten is duidelijk hoorbaar.
Een absolute aanrader voor tijdens trein-, bus- of vliegverkeer.

Besluit
Ik ben heel tevreden van deze oortjes. Vergeleken met mijn eigen set zitten ze een stuk beter in de oren, is het geluid een stuk beter en vooral de microfoon is een flinke verbetering.
Ze voelen ook heel luxe aan, en dit voegt toch echt wel wat toe.

Pluspunten

• schitterende geluidskwaliteit
  • UV ontsmetting

Minpunten

• matige noise cancelling

r**r@t**t.be 21-09-2021

Positief verrast!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Zeer mooie afgewerkte inears.
Ziet en voelt heel degelijk aan.
Mooie gunmetal kleur.
Zeer kleine en handige oplaadbare.
App installeren en updaten op iPhone ging moeizaam.
Verschillende keren moeten opnieuw beginnen.
Eenmaal geïnstalleerd handige app met verschillende geluidsinstelling. Batterijduur van inears zijn goed.
Geluidskwaliteit is boven gemiddeld goed maar verwacht geen hifi inears. Mooie Bas.
Tikbediening voor volume en skipp werken zeer goed. Oplaadcase mist voor mij een duidelijke batterijstatus. Nu groen, oranje rood. Overall: zeker de moeite waard.

Pluspunten

• Tikbediening
  • Geluidskwaliteit
  • Zeer mooie afwerking
  • Compact

Minpunten

• Batterijduur van laadcase

Dieter Imbrechts 21-09-2021

Voor de juiste oren!

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Op dit moment heb ik zelf wireless muziek-oortjes van een bekend merk. Deze zijn niet volledig draadloos (de oortjes zijn nog aan elkaar verbonden), dus ik was wel wat benieuwd hoe de LG DFP8 het zouden doen in vergelijking met mijn huidige.
Ik heb de oortjes verbonden met allerlei toestellen. Ik heb zelf een Apple iPhone 12 en iWatch 3, maar gebruikte ze ook op mijn HP Probook 430 G6 en mijn Sony tv.

GEBRUIKSGEMAK:
- Connectie:
Dit valt toch wat tegen. Wanneer de oortjes verbonden zijn met een bepaald toestel en je wil ze verbinden met een ander, dien je ze eerst in de Charging Case te steken vooraleer ze verbonden kunnen worden. Meer zelfs: wanneer je dit niet doet en ik trachtte ze toch te verbinden met mijn iPhone, gaf deze laatste een melding dat hij de oortjes niet kon vinden en kon ik niet anders dan ze te verwijderen uit de lijst op mijn iPhone met reeds eerder verbonden bluetooth-toestellen. Ik diende ze nadien dus opnieuw te zoeken en te verbinden met bluetooth.
Met mijn laptop verliep dit zelfs nog moeilijker: ondanks deze reeds gekoppeld waren in het verleden en de oortjes in de case staken, lukte het de laptop niet om te verbinden. Deze verwijderen en opnieuw koppelen leek de enige mogelijkheid.
Tijdens een Teams-sessie op mijn Probook verloor de laptop plots de connectie met de oortjes. Hij herstelde dit dan wel snel, maar dat kan uiteraard niet de bedoeling zijn. Ook bij het beluisteren van muziek op mijn laptop verloor hij al eens de connectie. Met mijn iPhone of tv is dat niet gebeurd.
Via de app op mijn iPhone kan je bepaalde instellingen aanpassen. Beperkt, al zijn de geluidsinstellingen wel vrij uitgebreid. Van bepaalde voorinstellingen tot aangepast volgens eigen behoeften. Echter, nadat ik het toestel eens diende te verwijderen uit mijn bluetooth-lijst zoals hierboven beschreven, kon ik ook geen connectie meer maken met de app. De app ziet mijn oortjes (want zonder oortjes kan hij niet opstarten), maar ik geen aanpassingen meer doen in de app zelf.

- Comfort:
Ik heb moeilijke oorschelpen! Vroeger koos ik steeds voor on- of over-ear hoofdtelefoons. Indien dit in-ear was diende dit ook met een hoofdband te zijn, aangezien de oortjes er anders zouden uitvallen. De standaard oortjes van mijn iPhone of dergelijke zijn voor mij dus niet mogelijk te dragen. Deze vallen er altijd uit.
Ook mijn huidige in-ear hoofdtelefoon zijn niet in die mate wat ik wens. Zo dien ik vaak (en steeds bij dezelfde oorschelp) het oortje terug wat in mijn oorschelp te duwen. Mijn verwachtingen waren dus wel hoog.
Ik gebruikte in eerste instantie de standaard en vervangbare oordopjes. Dat lukte vrij aardig tot ik ze gebruikte voor het joggen. En dat was direct ook de grote proef. Het regende toen en dus zouden ze onderworpen worden aan de schokken en water.
In eerste instantie verliep dat goed, maar eenmaal het water mijn oor indrong, was het plezier gedaan. Het oortje aan de kant van mijn oor waar ik het snelste last van had, loste al snel en nadien ook de andere kant. De vochtigheid zorgde er dus voor dat het materiaal begint te glijden en ze dus niet meer kunnen worden gebruikt.
Daarop hield ik ze in de hand, maar, als ik het goed heb, kan je ze niet uitzetten tenzij je ze in de case steekt, die ik niet mee had.
Een reden waarom in-ear oortjes niet bij me lukken zou kunnen te maken hebben met de aanmaak van oorsmeer. En dat kan wel kloppen. Na lang gebruik is er inderdaad wel meer oorsmeer. Bij lopen is dat heel fel. Bij droog weer komen de oortjes minder snel los, maar zorgt de oorsmeer er wel voor dat dit uiteindelijk wel gebeurt.
Een ander nadeel van deze oortjes is dat als je ze terug goed wenst te steken in je oor, je vaak op het knopje duwt om de oortjes zelf te bedienen. Pauze of de actieve ruisonderdrukking aan en uit zetten was er dus veel bij. De oordopjes verwisselen (je krijgt drie verschillende groottes mee, bracht niet veel soelaas.
Belangrijk hierbij: ik ben een loper en heb deze oortjes dan ook vaak getest tijdens training. Dat verliep zoals beschreven dus niet zoals ik het zou willen, meer zelfs, na een tijd heb ik ze gewoon niet meer gebruikt.
Maar, bij gebruik zonder beweging (zoals voor de computer, voor tv, in de trein) had ik weinig tot geen last. Dan verloopt dit dus heel goed.

- Batterijduur en opladen:
Bij het opladen heb je verschillende keuzes. De case kan je zowel via kabel als draadloos opladen. Dat verloopt vlot zoals het zou moeten. De kleur van de LED vooraan de case geeft je een idee van het overige batterijpercentage van de case.
De oortjes zelf laden op wanneer je ze in de case steekt. Tijdens dit opladen zouden 99,9% bacteriën op de oortjes worden gedood. Ik heb het niet gemeten ...
De batterijduur is goed al betwijfel ik of dit werkelijk 8u is.

Geluid:
- Kwaliteit
Mijn eerste gedacht was niet zo positief. Ik vond het geluid beperkt en te afgemeten en stond verbaasd dat deze de prijs van beste in-ear hoofdtelefoon pakte op de EISA-awards 2020-2021.
Echter, nadat ik hem opnieuw diende te connectoren en de app niet meer naar behoren werkte, lijkt dit geluid wel heel anders. Vol en detailrijk. Een mooie bass en wat je van kwaliteitsvolle in-ear hoofdtelefoons in deze prijscategorie kan verwachten. Ligt het dan aan de app, de connectie of zat ik er gewoon nog niet in. Ik weet het niet, maar datgene dat ontbreekt in connectie en draaggemak wordt (gedeeltelijk) gecompenseerd door de geluidskwaliteit.

- Bass:
Je krijgt een mooie volle bass, maar niet overdreven.

- Kwaliteit gesprekken:
Ik heb de kwaliteit van de gesprekken getest in zowel een rustige plaats als buiten. Wetende dat ik woon waar vaak vliegtuigen overvliegen dient het materiaal al erg goed te zijn om dit te counteren. Dat lukte dan ook niet, maar dat lijkt me ook niet echt een probleem. Soms praten tegen elkaar op een terras lukt al moeilijk ...
Binnen is die kwaliteit goed en helder, afgaande op datgene wat mijn collega aan de andere kant van de lijn me vertelde.

- Active noise cancellation:
De vraag is natuurlijk wat je verwacht van dergelijke in-ear hoofdtelefoons op dit vlak. Dergelijke oortjes kunnen niet teren op de passieve isolatie van over-ear of zelfs on-ear hoofdtelefoons. Maar al bij al doet hij het wel goed. Zo maaide ik het gras in de tuin en kon ik op een aangename manier naar muziek luisteren zonder deze loeihard te moeten zetten. Aan bureau diende mijn vrouw luid te praten opdat ik zou verstaan wat ze zei.
Ik vind wel dat het tegengeluid dat deze actieve ruisonderdrukking produceert soms te fel hoorbaar is. Dat hangt waarschijnlijk ook af van het geluid dat zich in de ruimte of buiten afspeelt, maar ik heb niet de indruk dat ik dat steeds op deze manier bij andere toestellen hoor.
Maar al bij al, zeker een pluspunt.

Pluspunten

• Geluid
  • Noise-cancelling

Minpunten

• Comfort
  • Connectiviteit

VaHa 21-09-2021

LG Tone Free DFP8 werken goed nu ik weer op kantoor werk

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

Na al die maanden thuiswerken in alle rust, ben ik sinds een aantal maanden weer gedeeltelijk op kantoor aan het werken.
Ik wilde de LG Tone Free DFP8 oordopjes met name testen vanwege de active noisecancelling functie en de batterij levensduur.
Ik was aangenaam verast. De ruisreductie van mij oordopjes werkt heel goed en zo kan ik, ondanks dat ik onder mijn collega's ben, mij toch "terugtrekken" .
De batterij gaat lang er lang mee en het opladen is heel makkelijk en supersnel. 5 minuten opladen, geeft 1 uur luistertijd.
Nadat ik mijn oordopjes had uitgepakt, herkende mijn telefoon de oordopjes direct. Het koppelen is heel makkelijk en je krijgt gelijk de optie om door te klikken en in de app store de LG app, LGtonefree te downloaden. Hierin zijn alle instellingen te bedienen.
Zonder teveel overlast de telefoon aannemen is ook heel handig met de oordopjes. Met de whisper functie kan de persoon aan de andere kant van de lijn je toch duidelijk horen wanneer je wat zachter praat.
Al met al ben ik heel tevreden met mijn oordopjes en zal ik ze nog veel gebruiken.

Pluspunten

• Active noise cancelling
  • Makkelijk te bedienen via app
  • Whisper functie
  • ergonomisch comfortabel

Minpunten

• Prijzig

Sidnei Santos 21-09-2021

Fantastisch product

Geschreven voor: LG Tone Free DFP8 Zwart

De oordopjes zijn echt van topkwaliteit. ik heb ze twee wekenlang mogen testen en hier ben ik heel tevreden mee. De materialen waarmee het apparaatje gemaakt wordt is heel duurzaam en heel licht. Het voelt heel comfortabel in de oren en het voelt alsof je echt niks in jouw oren hebt staan.
Het design is zeer modern en de kleur is echt chick.
De knopjes in het apparaat zijn echt gevoelig en jij hoeft er niet te hard op drukken zodat jij de functies Kan gebruiken. Trouwens jij kunt ze zelf instellen naar jou gunst wat ik ook heel leuk vond.
Het geluidskwaliteit is ongelofelijk goed, en de bass is echt aanwezig. Als je iemand bent die van muziek houdt zou je niet teleurgesteld zijn want het doet wat het belooft.
Er komt met een aantal presets die jou luisteren ervaring fantastisch maakt.

Jij kan naar muziek luisteren terwijl jij met iemand praat bijvoorbeeld als je de functie Ambiance inschakelt. Of misschien ben jij een introvert en wilt alleen naar jou podcast luisteren en alle buiten lawaai blokkeren? Het kan ook door de functie actieve noise cancellation te gebruiken, het is wat ik vaak doe.
Bellen is ook mogelijk en heel effectief zeker met het het dual mic call clarity die je bel ervaring echt helder maakt.
Iets dat ik heel fantastisch vond is het feit dat jij 10 uur lang naar jouw favoriete muziek kan luisteren zonder jou apparaatje te moeten opladen, daarnaast heb je nog extra oplading in het doosje. De Draadloze opladen functie gebruik ik altijd en dat is echt handig want je moet niet met jou draad overal zitten te prutsen, dat is echt een pluspunt.
De verbinding is ook snel en stabiel. En de UV nano technologie houd je apparaatje altijd vrij van bacteriën.
Ik ben zeer tevreden met het product en ik zou het zeker aanraden.

Pluspunten

• 10u batterij
  • Heel licht