Verbatim Store 'n' Save - Reviews

Buffer
8 MB

6,5

upatamby 08-09-2015 Product jaar of meer in bezit

Na 2 jaar en een paar maanden houdt deze schijf het ineens voor gezien. Hij wordt niet meer herkend door Windows. Grrrrr. Ik heb de kast opengewrikt en de schijf eruit gehaald in de hoop dat ik hem nog als interne schijf nog zou kunnen gebruiken, maar helaas bleek de schijf zelf kapot te zijn. Dat is dan al de derde (en definitief laatste) Seagate-drive die het bij mij heeft begeven. Wat een crap.
Milio 09-03-2013 Product maand in bezit

Hierbij een correctie op mijn review, dit t.a.v. de snelheid via USB2.0. De 5 MB/s die bleek de beperking van mijn NAS te zijn. Via USB2 haalt de drive zo'n 20MB/s en dat is redelijk standaard. Via USB3 haal je snelheden van zo'n 60 MB/s en dat is zeker niet verkeerd.
De goed geteste seagate-drive (ST3000DM001 9YN166) maakt af en toe wel vreemde geluiden maar dit heeft vooralsnog geen invloed op het functioneren. Het lijkt alsof de koppen in de transportstand parkeren.
De conversie naar NTFS is nu ook gelukt. Door een fout in het bestandssysteem lukte dit eerder niet. Met het dos-commando: chkdsk driveletter: /f
kan een dergelijke fout hersteld worden.
Conversie kan ook via DOS met:
convert drive_letter: /fs:ntfs

Al met al toch geen verkeerde drive als je met een kabeltje van 50 cm uit de voeten kan.
Milio 08-03-2013 Product maand in bezit

Ondanks dat de schijf die Verbatim in mijn productiemodel heeft gebruikt erg goed is, vind ik het totaalpakket van Verbatim tegenvallen. De schijf is snel, maar alleen als ik hem op een USB 3.0 poort aansluit. Via USB 2 is hij tergent traag (max. 5 Mb/S). De bijgeleverde format-software krijgt het niet voor elkaar om van FAT32 naar NTFS te converteren terwijl hij dit wel zou moeten kunnen. Aangezien bestanden steeds groter worden en 4GB overschijden is NTFS toch wel handig. Dat moet je dus vooraf bedenken!
Het USB 3.0-kabeltje is inderdaad vervelend kort waardoor je de andere kant van je laptop niet haalt. Een langere losse kabel kost al gauw 20,-. Niet echt handig gekozen van Verbatim.
arvid112 09-01-2013 Product paar weken in bezit

Na dat ik deze externe hardschijf had gekocht vond ik een hele negatieve review van deze hardschijf op internet.
Waar in stond dat de hardeschijf word geleverd geformarteerd in 2 partities eentje van 2,2tb en eentje van 0,8tb en dat zou niet veranderd kunnen worden.

na 5 minuten zoeken op internet vond ik een tool van verbatim zelf waarmee je de partities kan verwijderen.
en dus 1 hardschijf kan maken van 3 tb

Voor de rest doet de harde schijf het prima tot nu toe.
Je hoort hem nauwelijks.

Het enigste nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat het usb 3 kabeltje wel heel erg kort is.