George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

• Test panel 8,2 dec 2020
Voeg toe aan vergelijker Prijs volgen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 18 reviews die zijn achtergelaten voor de George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper) op Kieskeurig.be.

Martine 30-12-2020

Fijn apparaat, doet wat het moet doen!

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Na nu een tijdje deze grill te hebben uitgeprobeerd kan ik zeggen, het is een fijn apparaat! Het doet wat het moet doen, zonder allerlei gekkigheid er op of er aan. Want grillen daar is de George Forman Fit Grill goed in: het apparaat komt snel op temperatuur en wordt beslist heet genoeg om al je etenswaren te bereiden en van die leuke grillstreepjes te voorzien! De kantelfunctie was iets nieuws voor me en dat is zeker goed bevallen. In plaats van dat de baksels liggen te frituren in een laag vet, loopt dit mooi langs het ijzer het opvangbakje in. Super als je het allemaal wat gezonder wilt hebben. En het schoonmaken? Dat is een makkie. Lachend een doekje over de antiaanbaklaag, het vetopvangbakje in de afwas en het apparaat is alweer klaar voor een volgend gebruik.

De grill is behoorlijk plat opvouwbaar en daardoor handig opbergbaar. Je kunt het bovendeel echter wel optillen bij het grillen waardoor het ook weer niet in de weg staat om dikkere producten op de plaat te leggen.

Nadelen? Zelf vind ik het een tikje onhandig dat er geen koele zones aan de buitenkant zitten. Het is dus even extra uitkijken dat je je handen niet brandt.

Pluspunten

• Eenvoudig te reinigen
  • Snelle bereiding
  • Fraai, robuust design

Minpunten

• Ook heet aan de buitenkant

Ingrid 13-04-2021
  • Product gekregen

Grote grill, makkelijk in gebruik

Update op 13-04-2021:
Ik ben na enkele maanden nog erg blij met de grill.
Het past goed bij een gezondere leefstijl. Vis en vlees is er zo in klaar, zonder vet te gebruiken.
Ook groente bereid ik er in. Daarna makkelijk schoon te maken. Echt een fijne grote grill.

Review van 24-12-2020:
De grill is makkelijk in gebruik en snel op temperatuur. Doordat je de grill kunt kantelen loopt het vet vanzelf in het opvangbakje.
Grill is lekker groot en makkelijk schoon te maken.

Pluspunten

• Grootte
  • Makkelijk te gebruiken
  • Snel schoon
  • Gezond

Minpunten

• Maar 1 stand mogelijk

Corrina de G 30-12-2020

George foreman grill

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

In eerste instantie ziet de grill er super mooi uit! Na goed bekijken is hij degelijk.
Er zit een opvangbak voor de vetten bij die je makkelijk kan verwijderen en plaatsen en reinigen.
De grill zelf is snel heet, als je de aan/uit knop aanzet tenminste.

Pluspunten

• Snel heet
  • Schuin te zetten voor overtollige vetten
  • Vet opvang bak
  • Voor veel gerechten te gebruiken
  • Grill gedeelte goed af te nemen

Minpunten

• Maar 1 stand
  • Hoogte van deksel niet vast te zetten
  • Geen uitneembare platen
  • Het logo lastig schoon te maken
  • Bij tussentijd openen druipt vet naar achteren

jooproo 29-12-2020

Lekker grillen en snel opruimen!

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Een grill die mooi bruin bakt. Wel duurt het even voor dat lukt. Zo snel dat hij warm is bereidt hij niet het vlees dat is wel jammer. De eerste keer heb ik mij daar echt op verkeken. Het gebruik van de gekantelde stand gaat gemakkelijk en alleen het vet druipt weg, het vlees blijft liggen zonder aan te bakken. Het opvangbakje vangt het goed op en is daarna makkelijk schoon te krijgen. Ook de koperen bakplaten zijn gemakkelijk schoon te maken. Met een natte doek is de klus zonder moeite zo geklaard.
Verder ziet de grill er mooi uit. Ze koperen bakplaten zijn echt een eye-catcher. Ook het opbergen gaat gemakkelijk. Hij is mooi plat waardoor je hem makkelijk ergens naast schuift, wat hem erg gebruiksvriendelijk maakt. Wel ben ik continu bang dat hij uit elkaar valt, omdat er geen vergrendeling op zit. Dit is even wennen, en tot nu toe niet gebeurd.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • compact

Minpunten

• Eten bereiden duurt lang

Manon Berends 29-12-2020

Handige contactgrill met chique uitstraling!

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Dit product wordt geleverd in een stevige doos met een duidelijk instructieboekje erbij. Hij is verder snel klaar voor het eerste gebruik. De eerste keer komt er nog wel een bijzondere geur vanaf tijdens het grillen. Dat komt waarschijnlijk door de nieuwigheid. Deze geur is verdwenen na 1 á 2 keer gebruiken.

Bij het openen van de contactgrill voelt hij een beetje gammel aan. Het bovenste deel zit redelijk los, omdat je er bijvoorbeeld ook grote stukken vlees onder kunt grillen. Hier is ruimte tussen de twee contactdelen voor nodig en daarom zit er in het bovenste deel speelruimte. Dit was even wennen. Voor de rest sluit hij goed.

De gegrilde producten smaken goed en hebben een fijne textuur. Het grillen gaat gemakkelijk en snel. Je hebt in een handomdraai een fijne tosti, een lekker stukje vlees of gezonde groentes. Je kunt de contactgrill schuin zetten en daardoor kun je het vet of vocht wat tijdens het grillen vrijkomt gemakkelijk opvangen in het opvangbakje. Dit opvangbakje kun je eronder weghalen om het schoon te maken.

Deze contactgrill heeft een prachtig design. Bij het uitpakken van dit product viel ons direct de chique uitstraling op. Hij kan om deze reden ook prima op het aanrecht blijven staan.

Het schoonmaken is soms wel even een klusje. De diepe groeven zijn handig voor het luchtig houden van producten, maar ze zijn wel lastig om schoon te maken. Bij hele vette producten zoals spek valt dit vooral op.

Al met al vind ik dit een aanrader!

Pluspunten

• Het zorgt voor een lekkere smaak
  • Handig lekbakje
  • Producten zijn snel klaar

Minpunten

• Best lastig schoon te maken

Nils 29-12-2020

Mooie grill, met groot oppervlak

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

De George Foreman medium grill is ondanks zijn naam toch best groot. Dat vond ik persoonlijk erg fijn, je kunt dus veel tegelijk klaarmaken, of het nu 2 a 3 tosti’s zijn of meerdere stukken groente of vlees, je hoeft het niet in sessies te doen en je kunt tegelijk eten met meerdere personen.

De grill is makkelijk in gebruik, er zit een aan/uit schakelaar op, geen temperatuur regelaar, en dat snap ik niet zo goed. Aan/uit is wel handig als je hem altijd laat staan, maar daarvoor vind ik het apparaat te groot, en zou hem dus altijd opbergen. Aan de hand van twee led lichtjes kan je zien of de grill is ingeschakeld, en of deze op temperatuur is om te gebruiken.

De bereiding van verschillende groenten en vlees is uitstekend te doen op deze grill, de platen kunnen dicht op elkaar, of iets verder uit elkaar door het schuifsysteem aan de achterkant.
Daarnaast vond ik erg handig dat je aan de achterkant onder de grill een steun uit kunt klappen, een beetje net zoals bij een toetsenbord, daardoor staat hij schuin en lopen de natuurlijke vetten van de producten automatisch in het opvangbakje. Hierdoor krijg je een heerlijk stukje vlees dat niet vol met vet zit, en mooi gegrild is. Hou wel in de gaten dat sommige soorten vlees wel een beetje vet nodig hebben, anders worden ze taai.

Schoonmaken gaat zeer snel, andere grills die ik heb gebruikt hadden altijd rondom een opstaande rand waardoor je alle viezigheid er lastiger uit krijgt, bij deze grill kun je het er zo af vegen en in het opvangbakje schuiven, vervolgens opvangbakje afwassen of in de vaatwasser en klaar. Het enige wat nog makkelijker zou zijn is als de platen uitneembaar zouden zijn zodat je ze af kunt spoelen.

Het oprollen van de kabel aan de achterkant van de grill gaat wat moeizaam, en de stekker zelf bungelt er los bij, dat is wel lastig met opbergen, daarnaast moet je niet vergeten om eerst de opvangbak schoon te maken, anders valt alles eruit als je hem op zijn kant zet. Het opbergen is sowieso niet het beste aspect van deze grill, als het opvangbakje erop zit en je wilt hem aan de voorkant oppakken dan schuift deze er makkelijk vanaf, en klapt de gril weer open, je kunt de platen van deze gril niet vastzetten, je moet hem dus aan de zijkant vasthouden en dan neerzetten. Als hij eenmaal staat is het geen probleem, echter vergeet niet bij het pakken om hem weer aan de zijkanten vast te pakken, ik had een aantal keren alleen het opvangbakje in de handen.

Al met al is het een ideale grill voor tosti’s en om vlees, vis of groente gezond klaar te maken. Makkelijk en veelzijdig in gebruik.

Pluspunten

• Makkelijk schoon te maken
  • Schuin te plaatsen, voor het afdruipen van vetten
  • Afneembare/afwasbare opvangbak
  • snel op temperatuur

Minpunten

• Stroomdraad en stekker onhandig bij opbergen
  • Grillplaten kunnen niet vastgezet worden

Joyce 28-12-2020

Een fijne snelle en mooie grill

o Gebruiksvriendelijkheid
Het apparaat is makkelijk in gebruik, met een enkele aan en uitknop. Je ziet wanneer het apparaat aanstaat dan brand het rode lampje, is deze op temperatuur dan brand het groene lampje. In de gebruiksaanwijzing staan bereidingstijden van verschillende soorten vlees
O Anti-aanbaklaag
Is makkelijk in gebruik, geen vet nodig en het vlees maar ook groente worden heerlijk bereid. Makkelijk schoon te maken door middel van een vochtige doek. De grilplaten zijn van koper kleur waardoor deze grill een mooie verfijnde look is. Ook is de grill niet lomp en dik maar oogt hij fijn verfijnd.
o Snelheid maaltijdbereiding
De grill is erg snel op temperatuur, sneller dan dat ik van mijn andere gril gewend ben. Dit maakt dat je bereidingstijd erg kort is. De kanteling maakt dat het vet makkelijk in het opvang bakje loopt en dus niet op je aanrecht terecht komt. Makkelijk in gebruik en snel.
o Opberggemak
Deze grill is in verhouding tot andere grills dun en fijn. Dit maakt dat je minder opslagruimte nodig bent

Al met al ben ik en is mijn man ook zeer tevreden met deze grill en hebben we onze restjes van de gourmet van de kerst erop kunnen opwarmen, inclusief natuurlijk alle groenten. Ook een wat dikkere steak ging met gemak en door het vlees ondanks de dubbele grilplaat een kwart slag te draaien krijg je een mooi grill motief zonder de verbrande grill smaak.

Verbeterpunten voor ons zijn nog dat je niet de temperatuur kan instellen

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk schoon te maken
  • goede anti aanbak platen
  • snel warm

Minpunten

• temperatuur niet regelbaar
  • platen kunnen niet los in de vaatwasser

ACoster 28-12-2020

Handzame en praktische grill.

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

De grill komt in keurige verpakking en met een korte handleiding.
Het is een compact apparaat wat makkelijk is op te bergen.
Het gebruik is simpel, enkel een aan/uit knop. Het lampje voor de temperatuur is een beetje onduidelijk beschreven, niet duidelijk of hij nu aan of uit gaat als de grill op temperatuur is.
Tosti's maken gaat prima, dit iets langer dan verwacht. Vlees grillen werkt uitstekend. De achterste poten zijn te verhogen waardoor het vet in een opvangbakje terecht komt. Minder vet dus.
Ook het schoonmaken is vrij makkelijk te doen,.

Pluspunten

• Opvangbakje voor het vet.
  • Snel op temperatuur
  • Handig van formaat

Minpunten

• Temperatuur indicatie niet duidelijk.

Bas 28-12-2020

Mis de grillsmaak

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Deze grillplaat is vooral erg makkelijk.

Aanzetten en binnen een paar minuten is hij op temperatuur. Omdat hij een boven- en ondergrillplaat heeft, hoef je het vlees niet te draaien. Al vind ik het wel leuk om het vlees een kwartslag te draaien, voor een mooi 'grillruitje' op het vlees :-).

De anti-aanbaklaag is ook goed. Er is geen extra vet nodig. Zodra de grill afgekoeld is veeg je het vet er makkelijk vanaf met een vochtig doekje met was afwasmiddel. Al vind ik de letters op de bovenste grillplaat erg onhandig, die zijn lastig schoon te krijgen. Snap het doel ook niet echt hiervan. Daarnaast miste ik de mogelijkheid van het loshalen van de platen om ze even onder de kraan te kunnen afwassen.

Wanneer je bijvoorbeeld hamburgers bakt, kun je de grill schuin zetten en loopt het overtollige vet/vocht het opvangbakje in. Hierdoor heb je geen zompige burgers. Ook heb ik gevulde hamburgers met kaas op de grill gemaakt. Normaal is dit in de pan niet makkelijk gaar en de kaas gesmolten. Op de grill ging dit perfect.

Ik heb ook biefstuk en knakworsten op de grill bereid. Deze waren goed gaar, maar ik miste wel wat. De 'verbrande' grillsmaak die je op een gietijzeren grill wel hebt, ontbreekt op de GFG.

Ik zie dit product dan ook niet als een vervanger voor een gietijzeren grill. Wel zou ik hem gebruiken voor hamburgers, tosti's en kaas (haloumi).

Ten slotte vind ik het apparaat niet heel degelijk over komen. Dun, scherp plastic en metaal. En het snoer begint na een paar weken al te slijten.

Pluspunten

• Snel warm
  • Goede anti-aanbak
  • Makkelijk
  • Vet arm bakken
  • Opvangbakje

Minpunten

• Geen grillsmaak
  • platen niet losneembaar
  • kwetsbaar snoer
  • Onhandig opruimen

EddyVos 28-12-2020

Ideale grill voor het gezond bereiden van vlees

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

De George Foremann medium grill is ondanks zijn naam toch aardig van formaat. Wat gelijk opvalt is het reletief korte stroomsnoer die eraan zit. Voor gebruik in de keuken zal je snel een verlengkabel nodig hebben om het te gebruiken.

De grill is makkelijk in gebruik. Er zit alleen een aan/uit schakelaar op en aan de hand van twee ledlichtjes kan je zien of de grill is ingeschakeld of niet en of deze gebruiksklaar is in temperatuur.

De grill is groot genoeg om twee boterhammen naast elkaar erop te leggen voor het maken van tosti's. Het bereiden van groenten op de grill is ook goed te doen omdat de bovenste plaat van hoogte kan verschillen. Hierdoor kan je allerlei formaten groenten (of vlees) op de grill leggen en bereiden.

Het bereiden van vlees gaat ook zeer gemakkelijk en gezond. De vetten lopen netjes via de grillplaten naar het opvangbakje waardoor je een lekker stuk vlees klaarmaakt. In de handleiding geven ze aan dat je geen boter of vetten hoeft te gebruiken maar voor een mals stukje biefstuk is toch aan te raden om een beetje boter op het vlees te smeren zodat het niet te droog wordt.

Schoonmaken gaat zeer snel omdat de vetten niet echt hechten aan de grillplaten. Wat wel jammer is dat je de grillplaten niet even los kan halen om ze schoon te maken. Je moet de hele grill hanteren voor het schoonmaken. Alleen het opvangbakje kan je eruit klikken.

Het oprollen van de kabel aan de achterkant van de grill laat wat te wensen over. Omdat het snoer kort is moet je het gelijk strak erom heen spannen waarbij je wel moet oppassen dat je geen draadbreuk forceert.

Al met al is het een ideale grill om snel even vlees of groente gezond klaar te maken. Simpel en doeltreffend in gebruik.

Pluspunten

• Snel op temperatuur
  • Makkelijk reinigbaar
  • Handige opvangbak voor vetten en vocht

Minpunten

• Korte stroomkabel
  • Grilplaten kunnen niet los

Aksiram 27-12-2020

Mooie grill voor vele gerechten

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Dit apparaat mocht ik testen. Superleuk om te testen. Apparaat ziet er goed uit. Mooi en handig in gebruik. Aanzetten en grillen maar. Helaas heb ik de 1e keer waarschijnlijk wat fout gedaan want had er lekkerbekjes in en op een of andere manier werden ze niet warm. Lampje ging wel aan. Beetje vreemd. Daarna tosti’s gemaakt. Erg makkelijk in gebruik en de tosti’s waren erg lekker. Toch vond ik het wel even duren voordat de tosti’s echt lekker gebakken waren. De tosti's waren goed heet maar duurde wel even.
De 1e x komt er wel een beetje een vreemde lucht uit maar de 2e x was het weg. Zal wel komen doordat het een nieuw apparaat is.
Hamburgers waren erg lekker en wel snel warm, dus hoop plezier van dit apparaat.
Makkelijk schoon te maken en opvangbakje is ook ideaal. De kantelstand is zeker makkelijk want vet laat je er zo uit druppen.
Mooi apparaat, handig in gebruik en je kan er van alles op bereiden. Niks aangebakken dus allemaal prima.

Pluspunten

• Mooi en handig apparaat
  • vele mogelijkheden om te grillen
  • kantelstand
  • opvangbakje

Minpunten

• niet instelbaar qua warmte

Ingrid Berfelo 27-12-2020

Mooie, stoere en praktische grill

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

De George Foreman contactgrill is een super fijne grill in gebruik. De grill zet je middels een schakelaar aan en warmt snel op, binnen twee minuten en de boven- en onderkant van de grill worden niet heel warm en daarom kan de grill dus op het aanrecht geplaatst worden. Het bovenste gedeelte van de grill is wendbaar/ kantelbaar en daardoor kun je er elk gewenste stuk vlees of groente op grillen. Het vlees blijft sappig en smaakt zeer goed. Ook de groente behoudt zijn smaak. Doordat de grill kan kantelen loopt het vet tijdens de bereiding van het vlees in het opvangbakje. Het eten blijft door de anti- aanbaklaag niet vastzitten op de grillplaat. De grill kan makkelijk rechtop staan en zo is deze ook makkelijk op te bergen. Het schoonmaken van de grill-platen gaat eenvoudig met een vochtig doekje. Het opvangbakje kan eraf en is dus ook makkelijk schoon te maken. Het is een mooie, stoere grill die heel fijn en makkelijk in het gebruik is. In een korte tijd zet je een snelle, maar gezonde en lekkere maaltijd op tafel.

Pluspunten

• Snel warm
  • Afneembaar opvangbakje voor vet
  • Eenvoudig schoonmaken
  • Grote grillplaat
  • Solide apparaat

Minpunten

• Kort snoer

Marieke Verhulst 27-12-2020

Goede afmetingen makkelijk op te bergen

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Al jaren grillen wij bijna alles, in de oven en in de grllpan. Ik kreeg nu de mogelijkheid van Kieskeurig om dit product te testen en ik ben uiterst enthousiast geworden. De grill heeft voor ons exact de goede afmetingen. We zijn een twee persoons huishouden. Zo kunnen we een volledige maaltijd hierop klaarmaken vlees, vis en/of groente. Het apparaat is in no time warm en geschikt voor gebruik. Door de schuine stand, druipt het vet in het bijgeleverde afdruipbakje, wat je daarna gewoon in de vaatwasser kan zetten. De grill zelf laat je daarna afkoelen en veeg je zonder moeite schoon met een vochtige doek. Meer is niet nodig. Doordat je de grill verticaal kan wegzetten, neemt hij weinig ruimte in beslag. Ik overweeg om na deze test tot aanschaf over te gaan. We zijn heel tevreden.

Pluspunten

• snel warm
  • makkelijk schoon te maken
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• zonder afdruipbakje , kans op hand verbranden

Essie1976 27-12-2020

Mooie grill voor een gezondere leefstijl

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

We hebben de grill ontvangen in een makkelijke doos. hij ziet er mooi uit, is klein waardoor hij goed op het aanrecht past. Het bakje voor het vet is makkelijk onder de grill te monteren. Hij vang het vet goed op De grill is echt heel erg snel warm en je moet goed kijken hoe lang het vlees onder de grill moet. Doe je het langer dan wordt het vlees wel droog. Dit omdat je natuurlijk zonder vet bakt. Het vlees komt er echt heerlijk onder uit. Een toasti maken gaat ook heel erg makkelijke en super lekker. Dit is zeker een aanvulling voor in de keuken. Het is makkelijk met een vochtige doek schoon te maken. Door de opstanden rand aan de achterkant en zijkant loopt het vet ook niet naar de achterkant van de grill

Pluspunten

• mooi desgin
  • niet erg groot
  • snel warm

Minpunten

• gaat snel te hard

Wim B 27-12-2020

Verbluffend resultaat

Eerste indruk
Bij het uitpakken van de grill valt meteen het design op. Best wel mooi. Je krijgt niet de neiging hem na gebruik meteen op te ruimen. Staat wel mooi op mijn zwarte granieten aanrechtblad. Meteen na uitpakken aan de slag. War is dan het snelst geregeld? Een tosti. Aanzetten en wachten tot hij op temperatuur is. Gaat vrij snel. Niks instellen. Alles op de zelfde temperatuur. Alleen de tijd in de gaten houden. Prima resultaat. Later verschillende gerechten geprobeerd. Zalm, biefstuk, hamburger, enz. Alles perfect! Alleen de tijd in de gaten houden.
Schoonmaken
En dan het schoonmaken. Ging ook gladjes. Met een stuk keukenpapier zijn de platen eenvoudig schoon te vegen. Even met een vochtig doekje na bewerken. De kans dat er iets aanbrandt is ook erg klein door de vaste niet te hoge temperatuur. Minpuntje bij het schoonmaken: de lettertjes van het reliëf “George Foreman” zijn wat minder makkelijk schoon te maken.
Resultaat
Bij het bereiden van een hamburger kwam er, door de grill op de gekantelde stand te zetten, toch aardig wat vet in het opvangbakje. En hele geruststelling dat je dat niet op je bord krijgt, evenzo mis je het vet van de normale bereiding in een koekenpan. Alle gerechten waren prima bereid. Zelfs een moot gerookte zalm, die ik bij aankoop had aangezien voor onbewerkte zalm was geweldig! Alsof er een zeemeermin …..
De anti-aanbaklaag
De anti-aanbaklaag ziet er goed uit en is mooi glad. Ik vraag me overigens af wat voor materiaal het is. Ik ben namelijk uitgekeken op alles wat teflon enz. is. Voordat ik de grill daadwerkelijk had gezien was ik op het verkeerde been gezet door de benaming “copper” . Ik was in de veronderstelling dat de bakplaat uit koper bestond, maar de benaming slaat op de kleur van de antiaanbaklaag. Voorlopig geef ik de bakplaat het voordeel van de twijfel.
Algemeen
Een verantwoorde koop, m.n. vanwege de gezonde (vet-loze) bereiding en het gebruiksgemak.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • resultaat
  • gezonde gerechten

Minpunten

• het relief maakt niet makkelijk schoon

Angélique Dankers 26-12-2020

super fijne grill

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Deze mooie grill heb ik nu een paar weken in mij bezit. Ik heb zelf al een andere, oudere grill en een tosti ijzer, maar dit is toch weer anders.

Bij het uitpakken uit de doos zag ik meteen dat het een mooi apparaat is en qua formaat ideaal voor ons. Het apparaat is snel opgewarmd, maar let dus op de zijkanten zijn ook heet, niet meer aankomen. En ook al kun je zelf de temperatuur niet instellen, tot nu toe heb ik dat nog niet gemist en wordt het apparaat goed warm en niet te heet.
Ik heb een paar keer tosti's gemaakt en ook zalm gegrilld. En wat mij opvalt, de tosti's blijven soms lang in de grill liggen, maar ze worden niet zwart. Ze blijven mooi van kleur en erg knapperig.
En er is plek genoeg voor wat voor formaat boterham. Groot, klein, dik, dun. Past altijd. Perfect dus.

Ook de zalm kwam er perfect uit. Aan de zijkant kon ik mooi in de grill kijken hoever de zalm gaar was. En het te veel aan sap/vet drupt mooi in het lekbakje, aan de achterkant de grill wat hoger gezet met de pootjes, perfect. Dat is echt een groot voordeel vergeleken die oude grill van mij.

Het is een mooi design, gemakkelijk op zijn kant te zetten, staat nu niet in de weg. Schoonmaken is door de goede antiaanbaklaag ook best gemakkelijk. Ook al kun je de platen er niet uithalen, met een keukenrol of vochtig doekje is het snel schoon, maar wel goed opletten dat je alle hoekjes en kantjes meeneemt. Er blijft geen eten aanplakken en tot nu toe ook niets aangebrand. En het lekbakje kun je gemakkelijk loshalen en afwassen.

Wat mij betreft een aanrader. Gemakkelijk, snel, groot genoeg en staat niet in de weg omdat hij gemakkelijk weggezet kan worden. Ook het drupbakje is ideaal, geen losse schaaltje of bakjes nodig voor het vocht wat uit mijn eten komt.

Pluspunten

• snel warm
  • lekbakje
  • brand niet aan, wordt knapperig
  • mooi design
  • makkelijk op te bergen

Minpunten

• zijkant erg heet, verbrandings gevaar
  • platen kunnen er niet uitgehaald worden

Marieke 24-12-2020

super fijne grill

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Super fijne grill. Vanaf het moment van aanzetten totdat hij opgewarmd is duurt slechts 1 minuut en 45 seconden. Dat is lekker snel.
Je kunt de grill in een schuine stand zetten. Dat is erg fijn, omdat dan je sappen uit je vlees netjes in het ontvangbakje lopen. Je vlees kan er dan niet afschuiven, omdat er extra uitsteekseltjes aan de grillplaat zitten waardoor het netjes op de grill blijft liggen.
Deze grill heeft een goede antiaanbaklaag die heel gemakkelijk te reinigen is. Na het bakken haal je ergste aanbakrestjes er met een keukenrol vanaf. De laatste restjes verwijder je gemakkelijk met een natte doek.
Wat we minder vinden aan de grill is dat het opvangbakje in de opbergstand er makkelijk onderuit valt. Ook missen we een haakje waardoor de platen dicht blijven zitten in de opbergstand.

Pluspunten

• snel warm
  • makkelijk te reinigen

Minpunten

• valt open in opbergstand
  • voelt goedkoop aan

dorothee 20-12-2020

Mooie grill die snel warm wordt!

Geschreven voor: George Foreman contactgrill Fit Grill Medium 25811-56 (Koper)

Het verbaasd mij hoe snel dit apparaat warm is. Ik ben een gewoon tosti-ijzer gewend en dat duurt veel langer. Je kan het apparaat voor veel gerechten gebruiken. Dat vind ik ideaal. Hamburgers, biefstukjes, maar ook champignons en uien kan je er moeiteloos op bakken. En tosti's natuurlijk. Doordat de bovenste grill beweegbaar is, kan je er ook zonder problemen tosti's met dikker beleg (denk bijv. aan tomaat) onderleggen. Het apparaat is zeer gebruiksvriendelijk. Je hoeft het alleen maar aan te zetten. Het schoonmaken doe je gewoon met een vochtige doek, dat gaat vrij makkelijk.

Pluspunten

• wordt heel snel warm
  • grote oppervlakte van het ijzer
  • makkelijk schoon te maken

Minpunten

• je moet wel even boenen om schoon te maken
  • niet instelbaar wat betreft warmte