WOLF-Garten Select 3800 E - Reviews

38 cm
Inhoud opvangbak
40 liter
Zelfrijdend

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

thericker 17-05-2015 Product paar dagen in bezit

Ik sluit me aan bij de vorige review.

Wat ik wel wil meegeven is dat in de specificaties staat dat de maaier zelfrijdend is, maar dat is hij niet! Als je dus maaiers met elkaar vergelijkt, moet je dit punt daarin meenemen. Ik had voor deze WOLF gekozen vanwege de extra optie (zelfrijdend) en omdat de overige specificaties gelijk zijn aan andere maaiers van deze prijsklasse. Maar deze WOLF heeft dus niet een extra optie...

rubidee 18-08-2011 Product paar dagen in bezit

Het toestel is makkelijk te monteren (behalve de laadbak, dat is even prutsen door de flexibele plastic). Bij het monteren heb je al het gevoel dat het niet, zoals bij sommige andere toestellen, binnen de kortste keren ergens zou breken. Het voelt heel degelijk materiaal aan.

Tijdens het rijden blijft het toestel stevig op de grond (mijn vorig toestel was maar de helft van dit gewicht, maar dat zwengelde ook van het minste van links naar rechts). Dat zie je ook aan het maairesultaat: het is heel gelijkmatig gesneden, zelfs op een heel oneffen gazon zoals het onze.

Het is iets zwaarder op te nemen, maar het blijft wel handig te manoeuvreren eens op de grond.

Het enige nadeel aan deze machine is dat je de hoogte manueel aan de wielen moet verstellen, maar hier heb ik bewust voor gekozen: andere systemen in dezelfde prijsklasse omvatten vaak een plastic hendeltje dat na zoveel tijd afbreekt.

Over de duurzaamheid kan ik weinig zeggen aangezien ik het toestel pas heb, maar mijn eerste gevoel is wel dat dit een mooie en langdurige investering.

Fast Eddy 13-07-2017 Product paar dagen in bezit

zeer snelle maaier

Nadat mijn vorige bolide motorproblemen kreeg ben ik op zoek gegaan naar een vervangmodel.
Na het zien van dit model met de kleuren Ferrari Rood en Lamborghini geel was ik verkocht, hiermee moest het gazon wel binnen de kortste keren van het aan organisch aangegroeid teveel zijn verlost. Op verschillende plaatsen gekeken naar verschillende modellen, maar deze jongen sprak écht tot de verbeelding, hoewel hij niet ronkt zoals je van een ferri en een lambo mag verwachten, scheurt hij wel degelijk over het gazon en laat daarbij zijn sporen na, en dit op de juiste diepte zoals je hebt ingesteld. Kortom met deze bolide maak ik de blits op het veld.
Met een maai breedte van 38 cm niet de kleinste en ook zeker niet de grootste, maar wel de meest ideale om een klein gazon binnen de kortste keren van een nieuwe look te voorzien.
De benzine tank ehh gras opvangbak is met 40 liter niet te klein bij juist onderhoud aan het gazon. Het parkeren in de garage is zo gepiept, met zijn inklapbare duwbeugel is het alsof je het open dak van je cabrio inklapt om hem onder de werkbank te plaatsen. Kortom een handige ideale krachtige machine waarmee ik nog jarenlang plezier hoop te beleven.
Kortom Wolfgarten De Wolf in Schaapskleren.