ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs op Kieskeurig.be.

kijel 17-09-2020

Degelijk Fornuis met luxe uitstraling

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

Het inductie fornuis is vandaag geleverd. Keurig bezorgd, in perfecte staat. Het heeft een luxe uitstraling (RVS), die goed past in onze keuken. Wij waren reeds bekend met de voordelen van inductie koken en zijn zeer tevreden met de aankoop. De oven moeten we nog testen maar daar verwachten we geen bijzonderheden, alle functies die een oven moet hebben.

Pluspunten

• RVS uitvoering
  • Goede werkhoogte (90cm)

Officiele reactie van Atag 18-09-2020

Beste Kijel,

Bedankt voor uw mooie beoordeling en wat fijn dat de FIV560RVs ook qua uitstraling zo goed in uw keuken past . Wij wensen u nog veel plezier met deze aankoop.

Axel Köhler 07-04-2020

Goede prijs-kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

Het fornuis is 90cm hoog, net als ons aanrecht.
Het fornuis kan aangesloten worden op een 2fasen perilex, een aansluiting die ik al op de juiste plek had liggen vanwege ons vorige fornuis.
1 fase voor de kookplaat en 1 fase voor de oven, die beïnvloeden elkaar dus niet.
Helaas gaan de kookzones pendelen/pulseren, óók als er slechts 1 kookzone wordt gebruikt.
Dat vergt enige gewenning en dwingt je eerder tot gebruik van een deksel op de pan.
De kookzones kunnen tegelijk ingeschakeld worden tot de standen links (4 en 4) en rechts (8 en 9) of rechts (9 en 8) en links (4 en 4).
Mijn vrouw is tevreden met de kookplaat, ondanks het pendelen en heel tevreden met de oven.
Het vermogen van de oven is 2500W (staat niet in de handleiding).

Pluspunten

• Hoogte 90cm
  • Aansluitbaar op één 2fasen perilex aansluiting

Minpunten

• Ook pendelen bij 1 ingeschakelde kookzone
  • Geen wieltjes in de achterste poten

Officiele reactie van Atag 09-04-2020

Beste Axel, hartelijk bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen om een review te geven over de FIV560. Een eigenschap van deze inductiekookplaat is inderdaad het ‘pendelen’ van het vermogen. Het lijkt of een kookzone in- en uitschakelt, maar dat is niet het geval. De zone schakelt het vermogen telkens in en uit; de zone blijft dus gewoon ingeschakeld op de ingestelde stand. Dit pendelen is normaal voor deze inductiekookplaat en kan geen kwaad. Fijn om te lezen dat je vrouw heel tevreden is over dit fornuis. Veel kookplezier. Groet Heidi van webcareteam ETNA.

m**n@h**l.com 14-07-2021

Mooie fornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

Apparaat is erg mooi van uiterlijk. De draaiknoppen zijn een must, want vind drukknopen niet echt handig.

Pluspunten

• Draaiknoppen

Minpunten

• Geur

Officiele reactie van Atag 15-07-2021

Beste heer/mevrouw,
​Bedankt voor het schrijven van deze review. Wat fijn dat u zo tevreden bent over het uiterlijk en de draaiknoppen van deze oven.
Voor het eerste gebruik van de oven, zet u de oven een uur lang op de hoogste stand met onder- en bovenwarmte (zie 'Oven bedienen in uw handleiding). Als de oven voor de eerste keer wordt gebruikt, kunt u een 'nieuwigheidsluchtje' ruiken.
Wij wensen u veel plezier met uw aankoop!
Met vriendelijke groet, Chantal Webcareteam ETNA

Deze Etna: goede koop 10-06-2021

van gas naar inductie

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

Noodgedwongen moesten we van gas over op elektrisch. Hebben wel even moeten zoeken naar een fornuis dat geschikt was voor een twee fasen aansluiting. Uiteindelijk uitgekomen op deze Etna. Mooi en degelijk fornuis. Wel even wennen aan het feit dat je niet alles tegelijk op maximaal vermogen kan zetten en een nieuwe pannenset bleek ook noodzakelijke uitgave. Oven ook al uitgeprobeerd. Tot nu toe erg tevreden. en nog geen al te grote problemen ondervonden. De extra 3 jaar garantie is natuurlijk mooi meegenomen.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • ruime oven
  • mooie uitvoering
  • knoppen voelen degelijk aan. Weinig elektronica.
  • extra garantie

Minpunten

• geen maximaal vermogen bij gebruik 4 warmtebronnen

Officiele reactie van Atag 11-06-2021

Beste heer/mevrouw

Bedankt voor je mooie reactie. Leuk om je lezen dat je koos voor ETNA. Fijn dat je veel pluspunten hebt ondervonden bij het fornuis. Wij wensen je veel kook- en bakplezier!

Met vriendelijke groet, Niki

Joke 03-10-2020

Lekker snel

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

Het is even wennen maar tot nu toe ben ik positief verrast. Hij ziet er erg mooi uit.
Het koken gaat lijkt wel veel sneller. Vind het prettig dat het draaiknoppen heeft.
Goede prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• mooi stoer
  • went snel

Minpunten

• maakt wel wat geluid

Officiele reactie van Atag 05-10-2020

Beste Joke,

Bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze review te schrijven. Fijn om te lezen dat je positief verrast bent en dat het koken veel sneller gaat. Wij wensen je nog veel kookplezier met dit fornuis.

Bram 08-01-2020

Vreselijke piep en vochtpluim uit de oven

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560RVS rvs

Oven maakt een heel irritant geluid als je hem aanzet. Een hoge piep. Als je een brood bakt of iets dergelijks, dan zie je een enorme damp achter uit de oven komen, heel je achterwand druipt na 20 minuten van het vocht.

Monteur van Etna is erbij geweest, hoort zo. Die hoge toon moet slijten :( volgens hem.

Oven was afgeleverd met een niet goed geïnstalleerd deurrubber. Daardoor drupte er vocht in de onderste lade. Kreeg een nieuw rubber opgestuurd die ik zelf mocht vervangen.

Pluspunten

• Inductie werkt fijn
  • Draaiknoppen

Minpunten

• Vochtpluim en geluid
  • Geen service van Etna

Officiele reactie van Atag 09-01-2020

Beste Bram, vervelend om te lezen dat de oven een hoge piep produceert en tevens dat er veel vocht ontstaat op de achterwand. Het is mogelijk dat ondanks het vervangen van de rubber de deur nog niet goed sluit waardoor dit probleem ontstaat. Ondanks dat onze monteur reeds bij je is geweest lijkt het ons verstandig deze problemen nogmaals te laten beoordelen. Zou je je gegevens willen mailen naar webcare@atagbenelux.com ? Vriendelijk bedankt alvast. Groet Claudia Webcare team ETNA.

Guus1007 10-10-2019

Een 2 fasen inductiefornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Ik heb specifiek voor een Etna gekozen omdat:
1. Het een degelijk Nederlands product is wat inmiddels al ruim 160 jaar bestaat in de grote wereld van het witgoed
2. Er heel erg duidelijk vermeld staat dat dit een 2 fasen inductie-fornuis is, oftewel 2x 230V met aansluiting voor Perilex-stekker
3. Geen tiptoetsen bovenop, welke bij aanraking direct reageren, maar degelijke draaiknoppen aan de voorzijde

Pluspunten

• Ziet er degelijk uit
  • Duidelijke vermelding van geschikt voor 2-fasen

Officiele reactie van Atag 11-10-2019

Beste Guus,
wat leuk om te lezen dat je zo tevreden bent over het inductiefornuis van ETNA. Bedankt voor deze uitgebreide en mooie review. Heel veel kook en bakplezier! Groet, Femke Webcareteam ETNA

c**4@u**l.nl 12-07-2021

Solide apparaat, eenvoudig in gebruik.

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

I.v.m. een verhuizing naar een gasloze woning hebben we ons ruim van tevoren al ingelezen op het gebruik van inductie koken. Via een artikel op internet kwamen we bij de fornuizen van ETNA uit en was onze interesse gewekt, we hebben veel merken met elkaar vergeleken en met deze kennis zijn we naar de winkel gegaan om er een te kopen.
Na ons rondje in de winkel en het tonen van concurrerende fornuizen kwam de verkoper zelf met dit fornuis en zijn we blij dat we voor dit type hebben gekozen. De kwaliteit is degelijk en het geheel is zeer netjes afgewerkt. Ook de gebruiksmogelijkheden zijn uitgebreid en de restwarmte indicatie is echt een toegevoegde waarde. Het is wel even wennen om met inductie te koken maar met dit apparaat wen je daar snel aan. Een voordeel van dit model is dat je de kookzones met ouderwetse draaiknoppen kunt bedienen i.p.v. tiptoets bediening.
Omdat het apparaat pas kort in het bezit is is de oven nog niet gebruikt, we hebben er vertrouwen in dat deze net zo goed werkt als de inductie functie. Als eindoordeel zijn we zeer tevreden met deze keus, zeker als je de kwaliteit en prijs afzet tegen veel duurdere andere apparaten van andere merken.

Pluspunten

• Draaiknoppen
  • Degelijke afwerking
  • Veel mogelijkheden met de overn
  • Restwarmte indicatie

Officiele reactie van Atag 14-07-2021

Beste c**4@u**l.nl,

Leuk om te lezen dat jullie na onderzoek gekozen hebben voor dit inductiefornuis van ETNA.
Het doet ons goed dat de afwerking, vele functies, bediening en prijs/kwaliteitsverhouding niet alleen de doorslag hebben gegeven maar jullie ook zo goed bevalt. Hartelijk dank voor deze mooie feedback.

Wij wensen jullie veel bak- en kookplezier toe

Met vriendelijke groet, Femke

w**i@h**l.com 24-05-2021

Irritante afkoeling van oven

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Ik gebruik dit product nu twee maanden. Over de inductieplaat met zijn draaiknoppen ben ik zeer tevreden. Helaas is de plaat tamelijk lelijk geplaatst, ongelijk voegranden. Ook de oven werkt goed. Alleen het afkoelen van de oven is zeer hinderlijk. De ventilator draait luid en met open keuken is dat niet fijn. Ook duurt het meer dan een uur voordat de oven is afgekoeld en dus de ventilator stopt. De oven stond op 220 graden dus dan is meer dan een uur wel erg lang en storend! Alleen daarom zou ik hem dus niet aanraden!!

Pluspunten

• Inductieplaat met knoppen

Minpunten

• Ventilator

Officiele reactie van Atag 25-05-2021

Beste heer/mevrouw,
Bedankt voor deze reactie. Goed om te lezen dat u tevreden bent over de werking van de inductiekookplaat en oven. Vervelend dat het afkoelen hinderlijk is, een uur nodig heeft om af te koelen en dan pas de ventilator stopt. Mocht een monteursbezoek wenselijk zijn, dan ontvangen wij graag uw volledige adres- en contactgegevens via webcare@atagbenelux.com..
​Met vriendelijke groet,
Chantal webcareteam ETNA

Marieke 10-02-2021

Net als op gas koken

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560ZWA zwart

Omdat ik een nieuw fornuis nodig had en zonnepanelen heb, ben ik overgeschakeld op elektrisch koken. Ik had eerst wat vrees om van het gas af te gaan, maar ik merk eigenlijk geen verschil. Het fornuis wijst zich vanzelf in gebruik, en ziet er erg mooi uit. Kortom, ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Vormgeving

Officiele reactie van Atag 11-02-2021

Beste Marieke,

Bedankt voor de positieve review. Dit fornuis combineert Hollandse degelijkheid met gebruiksgemak. Fijn om te lezen dat je tevreden bent over de FIV560.
Veel kook- en bakplezier.

Groet Heidi

Hoekstra 09-02-2021

Prachtig design

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560ZWA zwart

Na 24 jaar op gas te hebben gekookt deze prachtige Etna gekocht. Programma’s reageren snel, oven werkt optimaal! En vooral belangrijk makkelijk schoon te maken. Ben er ongelofelijk blij mee (en mijn man ook)

• Makkelijk schoon te maken

Officiele reactie van Atag 10-02-2021

Beste heer/mevrouw Hoekstra,

Wat een mooie score! Hier zijn we natuurlijk erg blij mee maar het is nog fijner om te lezen dat dit fornuis u zo goed bevalt. Wij willen u vriendelijk bedanken dat u de moeite heeft genomen om deze beoordeling te schrijven en wensen u nog vele jaren plezier met dit fornuis.

L. 27-01-2021

2 fasen inductiefornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuw fornuis had ik een bepaald type en merk in gedachten. Helaas kon ik dit fornuis niet aanschaffen, want mijn woning blijkt niet te beschikken over een 3-fasenaansluiting. Het aanleggen van deze aansluiting zou mij veel geld gaan kosten en dat wilde ik liever niet. Toen werd ik genoodzaakt om een ander soort fornuis te zoeken. Na enig speurwerk kwam ik uit op de Etna FIV560WIT 4-pits inductiefornuis. Dit apparaat kan worden aangesloten op 2 fasen. Ik heb het fornuis nu een paar dagen in gebruik en ben er tot nu toe heel tevreden over. Hij is niet alleen mooi en degelijk maar is ook gebruiksvriendelijk. Het werkt boven verwachting. Ik ben heel blij met mijn keuze. Kortom, een oprechte aanrader!

Pluspunten

• Geschikt voor 2 fasen
  • Duurzaam gebruik

Officiele reactie van Atag 28-01-2021

Beste heer/mevrouw L.

Vriendelijk bedankt dat u de moeite heeft genomen om deze mooie beoordeling te schrijven. Wij vinden het ontzettend fijn om te horen dat u zo tevreden bent over dit model en tevens dat dit een mooie oplossing was betreffende de 2-fase aansluiting in uw woning. Wij wensen u nog vele jaren plezier met deze aankoop.

Gert Leurink 19-01-2021

Dit product valt erg tegen

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560ZWA zwart

Wij gingen verhuizen naar een woning waar niet meer kon worden gekookt op gas daarom zijn wij overgegaan op inductie.Omdat het een poosje duurt om te wennen aan deze manier van koken schrijf ik nu na ongeveer 9 maanden deze review. Aan deze vorm van koken ben ik nu wel gewend geraakt maar het apparaat valt mij enorm tegen.

Minpunten

• Koeling maakt veel lawaai
  • Veel te weinig vermogen.
  • PPannen blokkeren het zicht op het display
  • Geen timer voor de oven
  • Pitten worden aan één kant heter dan aan de andere

Officiele reactie van Atag 21-01-2021

Beste Gert,

Bedankt voor het nemen van de moeite om deze review te plaatsen. Wat spijt het ons te horen dat dit
fornuis niet aan je verwachtingen voldoet. Helaas kunnen wij aan het vermogen van dit fornuis niets veranderen.
Bij dit model is gekozen om geen ingebouwde timer te plaatsen.
Voor wat betreft het kookgedrag, de koelventilator en de grote van de pannen. In de handleiding staat daar ook wat over geschreven ( zie blz 11)
Met name ook de diameter van de pan behorend bij de juiste zone is van grote invloed op het kookgedrag.

Wij hopen dat je met deze tips alsnog met veel plezier zult koken op dit fornuis.

Arnaud 06-12-2020

Eenvoudig, praktisch, verschillende functies, aanrader!

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560ZWA zwart

Tevreden met het fornuis. Door de draaiknoppen is het eenvoudig in gebruik (je hoeft niets op de plaat in te drukken om te bedienen). We hebben de boost-functie nog niet hoeven te gebruiken: warm worden gaat enorm snel. Niet alle pitten kunnen tegelijkertijd op de allerhoogste stand, maar dit levert in praktijk geen problemen op (bijvoorbeeld heb je 2 pitten op 9/max staan, dan gaat de derde tot 7). De oven heeft veel verschillende standen. Wanneer je kiest voor de grill-functie en je hebt die een langere tijd aan staan, druppelen er enkele druppels condens aan de voorkant in de lade (onder de deur). Ik had dit al in een andere recensie elders gelezen. Persoonlijk vind ik dit geen probleem: even op letten bij de grill-stand en het is niet veel, dus doekje erdoor en klaar. De zwarte kleur vinden we erg mooi, fijne uitstraling! Al met al, heel tevreden mee.

Pluspunten

• Werkt op 2-fasen (3-fasen niet nodig)
  • Met draaiknoppen gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen timerfunctie (tip: gebruik je telefoon)

Officiele reactie van Atag 07-12-2020

Beste Arnaud,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review.
Jouw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Dit fornuis is inderdaad alleen geschikt voor 2 fasen, zo te lezen is dat prima op te lossen qua kookgedrag. Fijn dat je zo tevreden bent.

Wensen je veel kook-bak plezier van dit fornuis.

cornelisse 24-11-2020

prima fornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

We hebben dit Etna fornuis nu enkele maanden in gebruik en het voldoet eigenlijk nog beter dan we dachten. Als je gewend bent aan inductie koken levert het vele voordelen op, zuinig in gebruik, je kunt de temperatuur super regelen zodat je altijd kunt koken met de deksel op de pan, geeft dan ook minder afzet in de afzuigkap.je kunt met gemak alle vier de plaatsen tegelijk gebruiken, omdat je op relatief weinig vermogen al kunt koken,

--------------------------------------------------

Review 04-08-2020:

Het fornuis ziet er netjes en mooi uit, de bediening is erg makkelijk en goed in stellen.
Het koken gaat makkelijk en snel.

Pluspunten

• zuinig in gebruik
  • temperaturen super te regelen

Officiele reactie van Atag 26-11-2020

Geachte heer/mevrouw Cornelisse,

Bedankt voor het plaatsen van deze uitgebreide en mooie review.
Uw mening is ook enorm belangrijk om ons te blijven verbeteren. Onze apparatuur wordt altijd uitvoerig getest, op gebruiksgemak en kwaliteit. Alle feedback is welkom en zal ook zeker door ons worden meegenomen.

Wensen u veel kookplezier toe.

Eltje 08-10-2020

Redelijk goed fornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Op zich een goed fornuis echter na een paar minuten op de hoogste stand begint de ventilator die voor koeling van de elektronica zorgt hinderlijk te draaien. Met een open keuken is dat zeer irritant. Ook na matigen van het vermogen blijft hij draaien. De oplossing is om hem uit te zetten en meteen weer aan.

Pluspunten

• Handige draaiknoppen
  • Prima oven

Minpunten

• Luidruchtige ventilator

Officiele reactie van Atag 09-10-2020

Beste Eltje,

Hartelijk bedankt voor de moeite en tijd die je hebt genomen om een review te geven over de FIV560. Wat vervelend dat je het geluid als hinderlijk ervaart. Om de levensduur van de elektronica te vergroten, is het apparaat voorzien van een ventilator. Desondanks wens ik je veel kook- en bakplezier toe.

Groet Heidi

Willemien 06-10-2020

Super praktisch, goeie prijs/kwaliteitverhouding

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Goeie kwaliteit oven en inductieplaat voor een mooie prijs. De oven is erg makkelijk te installeren en bedienen. In de lade passen erg veel spullen, meer dan verwacht. De oven warmt echt verschrikkelijk snel op (binnen 5 min, letterlijk, op 200 graden). Inductiekoken is natuurlijk altijd top, en makkelijk om temperatuur te reguleren. De powerstand is ook echt hoog bij deze oven. Stand 6 (6/10) is namelijk al prima om mee te frituren.
Heel fijn ook dat je bij etna zonder veel moeite kan opgeven voor de 5 jaar fabrieksgarantie, waar je de oven ook gekocht hebt. Dat gaf vertrouwen.
Nadeel aan de oven is dat er een dubbele glaswand aan de voorkant zit waar wel dingen tussen kunnen vallen. Ontstane vlekken op de ruiten aan de binnenkant kunnen lastig worden schoongemaakt. Verder gaat het aansluiten van een oven en inductieplaat op een tweefase-aansluiting gepaard met vermogensbeperking (Zo kunnen niet alle pitten tegelijkertijd vol aan)

Pluspunten

• Oven warmt super snel op!
  • Veel vermogen beschikbaar per inductiepit

Minpunten

• Beperkte vermogen door 2fase aansluiting
  • Ruimte tussen de twee glasplaten

Officiele reactie van Atag 07-10-2020

Beste Willemien,

Hartelijk dank voor deze uitgebreide review en mooie reviewscore van een 10! Hier zijn wij uiteraard erg blij mee. Fijn om te lezen dat je zo tevreden bent over de eenvoudige installatie, bediening en het gebruiksgemak van zowel oven als inductiekookplaat.
Heel veel kook- en bakplezier.

Met vriendelijke groet, Femke

Joop 02-08-2020

Inductiefornuis

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

Omdat we in een huis zijn gaan wonen zonder gas is dit Etna inductiefornuis prachtig, geweldig functioneert geweldig snel en geruisloos. Oven voldoet prima. Design is mooi, bedieningsknoppen aan de voorkant wel zo handig

Pluspunten

• design en gebruik

Officiele reactie van Atag 03-08-2020

Beste Joop,

Bedankt voor het plaatsen van deze mooie review. Goed te lezen dat dit fornuis helemaal naar wens is.
Veel kook-bak plezier en vele mooie woonjaren gewenst.

Groet, Ursula van Wecareteam ETNA

c.v.d.pruik 10-07-2020

is makkelijk in gebruik

Geschreven voor: ETNA FIV560WIT wit

het werkt boven verwachting en makkelijk,en is ook makkelijk schoon temaken. en koken en bakken gaat prima

Officiele reactie van Atag 13-07-2020

Beste heer/ mevrouw Pruik,
Wat leuk dat je de moeite neemt om deze review te plaatsen.
Wij wensen je jouw veel kook en bak plezier toe met het fornuis de FIV560 van ETNA.
Met vriendelijke groet, Alice Webcare team ETNA

René 21-11-2019

Top Fornuis!

Geschreven voor: ETNA FIV560___ FIV560ZWA zwart

Tijdens mijn verhuizing moest ik verplicht over op inductie. Ik wilde graag een fornuis, maar in deze categorie is er nog weinig beschkbaar. Ik twijfelde aan alles en vroeg mij af of inductie het wel goed zou doen vergeleken bij gas, maar koos toch voor deze Etna
Binnen een week was ik om!
Het fornuis doet wat er van hem gevraagd wordt. De pannen op het fornuis en de oven zijn snel warm. Het design is top. De kwaliteit van het gebruikte materiaal is ook goed. De knoppen waar je gebruik van maakt zijn van goed kwaliteit.
Eigenlijk niets dan lof voor dit fornuis.

• Gebruiksvriendelijk
  • Kwaliteit materiaal

Officiele reactie van Atag 22-11-2019

Beste René , bedankt voor je review en wat fijn om te lezen dat de FIV560 zo goed bevalt en tevens de overstap van gas naar inductie goed is verlopen. Veel plezier nog gewenst met de aankoop. Met vriendelijke groet Claudia Webcare team ETNA.