Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Aantal warmtestanden
Ionische functie

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 7 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips ThermoProtect Ionic HP8232 op Kieskeurig.be.

8,9

D. Hendrikx 18-12-2019

Föhn met mooi design en verschillende functies

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Allereerst wil ik zeggen dat de föhn een erg mooi design heeft. Hij is wel wat groot in vergelijking met de föhn die ik hiervoor had, maar ligt toch erg goed in de hand. Mogelijkheden om zowel koude als warme lucht in te stellen, dus niet het probleem dat de föhn te hete lucht blaast. Ook zijn de twee verschillende opzetstukken erg fijn.

• Verschillende opzetstukken
  • Verschillende warmtestanden

Minpunten

• Iets aan de grote kant

Thirz 16-12-2019

Haardroger die niet uitdroogd!

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Ik ben erg tevreden met de Philips DryCare Advanced Föhn. De haardroger heeft meerdere warmte standen waardoor je zelf de keuze hebt welke warmte jij prettig vind voor je haar. Mijn haar voelt zacht aan na het föhnen en niet uitgedroogd. Ook vind ik de diffuser erg fijn voor mijn krullende haar. Ik vind hem zelf wel iets aan de kleine kant. Ik denk dat een wat grotere diffuser voor mijn grote bos haren wat handiger is.

Pluspunten

• meedere warmte standen
  • zacht voor het haar
  • diffuser biijgeleverd

Minpunten

• diffuser aan de kleine kant

Linda R 15-12-2019

Topper!

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Met deze föhn is mijn haar droog in een handomdraai. Bovendien glanst het meer en pluist het nauwelijks nog. ThermoProtect en Ionic Care zijn echt van toegevoegde waarde. Met de verschillende standen kun je echt alle kanten op. De föhn ligt fijn in de hand. Ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• Haar is merkbaar sneller droog.
  • Haar glanst meer en pluist minder.
  • Föhn ligt goed in de hand.

bloem 10-12-2019

geweldige droogkracht

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

heel snel droog haar en daarbij ook nog eens volume. Daarbij hoef ik geen gebruik te maken van borstels. Alleen drogen en met de handen losmaken

Nina Sunde 10-12-2019

Doet zoals je zou verwachten!

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Goede föhn, doet precies wat je zou verwachten! Ik had eerst niet verwacht dat een föhn met zo'n prijs zoveel luchtkracht en warme kan genereren in zo'n korte tijd, maar deze heeft me overtroffen. Niets erg speciaals, maar een hele fijne standaard föhn die doet wat je wilt!

Pluspunten

• Hoge temperatuur
  • Goede luchtstroom
  • Handig in gebruik

Maria 10-12-2019

Perfecte fohn

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Een erg mooi gestyleerde haardroger die ook nog eens prettig in de hand ligt.
Heeft verschillende standen voor de warmte van de lucht zodat je ook met koude lucht kunt blazen en niet alleen maar met hete lucht.
Een ander groot voordeel is de lange snoer wat je bij andere apparaten vaak niet hebt.
Een fijne fohn voor jong en oud en erg fijn in gebruik.

Pluspunten

• Lange snoer
  • Verschillende warmte standen

EllenV 10-12-2019

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Fohn is erg licht dus makkelijk in de hand. Maar de warmste stand vond ik te warm om met diffuser kop te gebruiken.

Pluspunten

• Licht in de hand

Minpunten

• Warmste stand te warm

Mieke55 07-09-2017

Perfekt

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Vanmorgen, na het ontkalken, kan ik hem niet meer aanzetten, lekt ook.
Heb het volgens de regels gedaan.
Het is zo een fijn strijkijzer, jammer wat nu??
Baal ervan, zo oud is het apparaat niet

AnkeH 22-05-2017

Lekt

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

ik was super blij dat ik eindelijk mooi ging kunnen strijken, na het water in het reservoir te doen merkte ik al snel dat er iets niet klopte, het water liep er gewoon terug uit.
na deze terug te brengen naar de winkel en een nieuwe mee te nemen naar huis, was ik eindelijk klaar om te gaan strijken, maar opnieuw het zelfde probleem.
Jammer, ik denk dat er een hele reeks met een productie fout zitten.
Ik ga het toch niet meer proberen en voor een ander model gaan.

kvh8393 07-07-2015

Uitstekend voor thuisgebruik

Eenvoudig in gebruik.
Stil en zeer gebruiksvriendelijk.
Verkort aanzienlijk de werkduur.
Zeer veilig.

AngeliqueF 10-04-2015

Nooit meer schroeiplekken met de Philips GC7031-20!

Geschreven voor: Philips ThermoProtect Ionic HP8232

Ik ben sinds 5 weken de trotse eigenaresse van een Philips stoomgenerator type GC7031/20. Ik ben gek op kleding en trek het liefst iedere dag iets anders aan, fris gewassen en gestreken. Dat betekent dat ik nogal wat strijkgoed heb. Bovendien heb ik een zeer uitgebreide garderobe zodat ik het strijkgoed meestal iets te lang laat opstapelen. Ik ben overgestapt van een conventioneel stoomstrijkijzer dus kan ik geen vergelijking geven met andere stoomgenerators. Wat ik wel kan vertellen zijn mijn eigen ervaringen met dit Philips apparaat.

Wat me opvalt is dat deze stoomgenerator van een redelijk formaat is. Groter dan mijn oude strijkijzer maar nog altijd handzaam. Bovendien zit er een "slot" op zodat het eenvoudig kan worden opgeborgen. De stoomgenerator is eigenlijk net iets te groot voor mijn (behoorlijk) oude strijkplank. Er is geen uitneembaar reservoir, maar het vullen gaat wel gemakkelijk door een grote opening. Ik mis een bijpassende maatbeker dus gebruik ik nu een petfles voor het vullen. Het reservoir is redelijk groot en je kunt hier heel wat strijkgoed mee wegstrijken. Opwarmen duurt ongeveer 2 minuten en je krijgt een waarschuwingstoon wanneer je kunt beginnen.

Als je eenmaal begint met strijken moet je de stoomknop continu ingedrukt houden. Dat is even wennen. Het zou fijn zijn als je de knop kon vastzetten. Het allerfijnste aan deze stoomgenerator is de Optimal Temp functie, waarbij je geen temperatuur meer hoeft in te stellen (sterker nog je kan helemaal geen temperatuur instellen). Het grote voordeel hiervan is dat je niet te heet kunt strijken(dus geen schroeiplekken meer of een kleverige strijkzool). Bovendien kun je alles door elkaar strijken zonder dat je eerst het toestel moet laten afkoelen. In het begin was ik hier sceptisch over maar het werkt echt!!!

Wat ik moet afleren is dat ik het strijkijzer niet meer op zijn kant kan zetten door zijn vormgeving. Maar dat is ook helemaal niet nodig. Je kunt het strijkijzer zonder gevaar op de strijkplank laten staan.

Het apparaat geeft een flinke stoomstoot en je kunt zelf een extra boost geven. Je vliegt als het ware over het strijkgoed heen en strijken is nu een fluitje van een cent. Zelfs katoenen wasgoed dat eigenlijk al te lang ligt is zo weer kreukloos.

Door deze hoge stoomopbrengst krijg ik wel condensvorming onder mijn strijkplank en dat condenswater druppelt weer op mijn vloerbedekking. Dit zou kunnen worden voorkomen (volgens de gebruiksaanwijzing) door een extra viltlaag onder de strijkhoes. Dat moet ik nog proberen. Ik kan natuurlijk ook een nieuwe strijkplank kopen maar dat vind ik vooralsnog zonde.

Ontkalken gaat zeer eenvoudig met het Smart Calc-Clean systeem. Je hebt hierbij geen aparte ontkalkingsmiddelen nodig voor zover ik het heb begrepen uit de gebruiksaanwijzing.

De gebruiksaanwijzing vind ik overigens vrij summier. Ik zou o.a. graag nog willen weten of je het waterreservoir moet legen na gebruik, of je misschien toch nog ontkalkingsmiddelen moet gebruiken, etc.

Eindconclusie: Ik ben zeer tevreden over deze stoomgenerator en alle beloften worden waargemaakt. In een cijfer uitgedrukt geef ik dan ook een dikke 9