Bosal Traveller II

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosal Traveller II op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

jvtk 01-05-2022

Praktische fietsendrager , maar ...

Geschreven voor: Bosal Traveller II

Praktische fietsendrager , plooit volledig samen en is makkelijk op te bergen. Alleen is de afstand tussen de rails iets te klein voor twee elektrische fietsen . Ook hapert het pedaal van de eerste fiets aan het U-frame bij het opzetten van de fiets . De dubbele elektrische aansluiting is een pluspunt.
Toch wil ik de gebruikers van de modellen van voor 2018 waarschuwen voor een zwak punt.
Het U-frame werd gewoon bovenop het onderstel gelast . Deze lassen kunnen door de langdurige
trillingen , het hoge gewicht van de fietsen of door veroudering of roest ,scheuren of zelfs volledig
afbreken . Het U-frame wordt door niets gehouden en plooit dan gewoon met de fietsen naar of van de auto weg . 2018 werd dit veranderd en loopt het U-frame door in het onderstel.
Daarom raad ik de bezitters van een oudere fietsendrager aan regelmatig de lassen van het frame te controleren . Men kan makkelijk contoleren over welk model men beschikt door de plastiek afdekdop op het onderstel ,langs de kant van het frame af te nemen . Men ziet of het frame al dan niet doorloopt.

Pluspunten

• kan volledig worden opgeplooid
  • makkelijk weg te bergen
  • dubbele elektrisch aansluiting

Minpunten

• plaats tussen rails
  • montage U-frame