Mio Cyclo 315 HC West-Europa

totaal (dag)
Sigma Sport BC 16.16

7,1

microkid 04-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Super apparaat! Heb hem nu een klein jaar en gebruik hem bij al m’n fietstochten. Je kan er zo veel mee doen dat ik het niet allemaal ga opnoemen, maar de belangrijkste zaken zijn toch wel: tochten registreren, routes volgen, trainingen, surprise me rondjes maken enz. Het apparaat is erg veelzijdig in te stellen. Komt met hartslagband en cadansmeter, deze zijn eenvoudig te koppelen en hebben tot nu toe geen kuren vertoond. Montage via de speciale bikemount is een stuk handiger dan op je stuur, dan zit de Mio mooi voor je stuur ipv er bovenop. Ik maak vaak routes via afstandmeten.nl en laad deze dan in de Mio 315. Dat werkt echt prima, je kan de route daarna zo nafietsen. En ga je een keer op de bonnefooi dan registreert hij ook keurig alles. Uploaden van de data gaat prima via de Cycloagent, zowel via Windows als Mac. Even koppelen en de boel wordt automatisch geupload en zo nodig wordt de 315 ook meteen bijgewerkt. Zo zitten er nu recente kaarten van juni 2015 in. Erg leuk is de surprise me functie, waarmee je een rondje van een bepaald aantal km’s kan maken. De 315 komt dan met een aantal voorstellen waaruit je kan kiezen. Zo hoef je zelf niet na te denken hoe je wilt fietsen. Voor de meer bewuste wielrenner heb je beschikking over allerlei gegevens, zoals hartslag, cadans, hellingshoek, snelheid enz. Je kan de meeste schermen ook zelf instellen zodat ze geheel aan jouw eisen voldoen. Met de laatste 4.2 firmware is hij ook een stuk sneller geworden, berekenen van routes of herrekenen gaat lekker snel. Enige puntje van kritiek is de gevoeligheid van het scherm bij regen, dan wil het nog wel eens lastig zijn het ding te bedienen.

Opinate 05-09-2014 Product paar weken in bezit

4,4
Deze Mio Cyclo belooft een hoop en mist eigenlijk alleen een wifi mogelijkheid om ritten direct weggeschreven te zien bij thuiskomst.
Helaas heb ik moeten ervaren dat het apparaat allerminst betrouwbaar is. In de regen werkt het touchscherm al snel niet meer correct mee. Erger nog is de inconsistentie in hoogtemeting. Hoewel ik stuk aan het gaan was van een minimaal 14% klim in de Alpen, gaf de Mio -1% aan?!? Maar het meest irritant bleek het feit dat de teller 'slechts' ritten tot 200km kan registreren. Daarna houdt het direct op en schakelt het apparaat uit...&ˆ%*&ˆ%!!!
Dus daar reed ik dan na 200km in de bergen, in het donker, met nog 40km te gaan.
Om het verhaal compleet te maken, kon de 200km niet meer van het apparaat afgehaald worden en dus heb ik 0,0 registratie over een monsterrit.

Hele hoop geld voor uiteindelijk niks. Afrader!

Hogers 19-05-2015

Jammer genoeg moet ik constateren dat dit inderdaad het geval is. Stijgingspercentages worden niet of geheel fout weergegeven.
Ik had verwacht dat je de hoogte zou kunnen kalibreren door op het einde een goed overzicht te hebben van de hoogtemeters.
Hartslag sensor echt slecht helft van de tijd geen registratie.
Ik had ook verwacht dat een rit registratie vanzelf start en stopt wanneer er geen activiteit is. Nu moet je iedere keer handmatig pauzeren en als je per ongeluk op het einde van de dag net iets verkeerd doet jammer maar alles is weg.
Jammer dat je voor zoveel geld zo'n onbetrouwbaar apparaat koopt. Een beetje fietscomputer van rond de de € 100,00 is betrouwbaarder.