Mio Cyclo 315 HC - Reviews

Tijdfuncties
rittijd, dagtijd, klok, stopwatch
Snelheidfuncties
huidig, maximum, gemiddeld

Beoordeling op basis van 4 reviews geschreven op Kieskeurig.be.

4,1

• Slecht

microkid 04-11-2015 Product jaar of meer in bezit

Super apparaat! Heb hem nu een klein jaar en gebruik hem bij al m’n fietstochten. Je kan er zo veel mee doen dat ik het niet allemaal ga opnoemen, maar de belangrijkste zaken zijn toch wel: tochten registreren, routes volgen, trainingen, surprise me rondjes maken enz. Het apparaat is erg veelzijdig in te stellen. Komt met hartslagband en cadansmeter, deze zijn eenvoudig te koppelen en hebben tot nu toe geen kuren vertoond. Montage via de speciale bikemount is een stuk handiger dan op je stuur, dan zit de Mio mooi voor je stuur ipv er bovenop. Ik maak vaak routes via afstandmeten.nl en laad deze dan in de Mio 315. Dat werkt echt prima, je kan de route daarna zo nafietsen. En ga je een keer op de bonnefooi dan registreert hij ook keurig alles. Uploaden van de data gaat prima via de Cycloagent, zowel via Windows als Mac. Even koppelen en de boel wordt automatisch geupload en zo nodig wordt de 315 ook meteen bijgewerkt. Zo zitten er nu recente kaarten van juni 2015 in. Erg leuk is de surprise me functie, waarmee je een rondje van een bepaald aantal km’s kan maken. De 315 komt dan met een aantal voorstellen waaruit je kan kiezen. Zo hoef je zelf niet na te denken hoe je wilt fietsen. Voor de meer bewuste wielrenner heb je beschikking over allerlei gegevens, zoals hartslag, cadans, hellingshoek, snelheid enz. Je kan de meeste schermen ook zelf instellen zodat ze geheel aan jouw eisen voldoen. Met de laatste 4.2 firmware is hij ook een stuk sneller geworden, berekenen van routes of herrekenen gaat lekker snel. Enige puntje van kritiek is de gevoeligheid van het scherm bij regen, dan wil het nog wel eens lastig zijn het ding te bedienen.

Opinate 05-09-2014 Product paar weken in bezit

4,4
Deze Mio Cyclo belooft een hoop en mist eigenlijk alleen een wifi mogelijkheid om ritten direct weggeschreven te zien bij thuiskomst.
Helaas heb ik moeten ervaren dat het apparaat allerminst betrouwbaar is. In de regen werkt het touchscherm al snel niet meer correct mee. Erger nog is de inconsistentie in hoogtemeting. Hoewel ik stuk aan het gaan was van een minimaal 14% klim in de Alpen, gaf de Mio -1% aan?!? Maar het meest irritant bleek het feit dat de teller 'slechts' ritten tot 200km kan registreren. Daarna houdt het direct op en schakelt het apparaat uit...&ˆ%*&ˆ%!!!
Dus daar reed ik dan na 200km in de bergen, in het donker, met nog 40km te gaan.
Om het verhaal compleet te maken, kon de 200km niet meer van het apparaat afgehaald worden en dus heb ik 0,0 registratie over een monsterrit.

Hele hoop geld voor uiteindelijk niks. Afrader!

Hogers 19-05-2015

Jammer genoeg moet ik constateren dat dit inderdaad het geval is. Stijgingspercentages worden niet of geheel fout weergegeven.
Ik had verwacht dat je de hoogte zou kunnen kalibreren door op het einde een goed overzicht te hebben van de hoogtemeters.
Hartslag sensor echt slecht helft van de tijd geen registratie.
Ik had ook verwacht dat een rit registratie vanzelf start en stopt wanneer er geen activiteit is. Nu moet je iedere keer handmatig pauzeren en als je per ongeluk op het einde van de dag net iets verkeerd doet jammer maar alles is weg.
Jammer dat je voor zoveel geld zo'n onbetrouwbaar apparaat koopt. Een beetje fietscomputer van rond de de € 100,00 is betrouwbaarder.

Cor 07-06-2017 Product half jaar of langer in bezit

Waardeloze service Mio/Mitac

Ik kocht de 315 HC vanwege lichte hartslagproblemen. Het was een volledige miskoop. Telkens weer werden corrupte files aangemaakt waar niemand wat mee kon. Op hobbelige wegen (en waar heb je dat niet met een racefiets) kwamen contacten los. Na omruilen bleek de volgende al net zo corrupt. Uren bellen, tientalle emails maar Mio/Mitac doet er niets meer mee. De nieuwe 505 doet het een stuk beter maar je houdt je hart vast voor Mio/Mitac Service.
Zelfs Windows 10 Creator herkent Mio niet meer. Koop lekker wat anders, het zal qua service 100% beter zijn.

Minpunten

• Steeds corrupte bestanden
  • waardeloze service van Mio Technologie
  • uren bellen, tientalle mails
  • Helpdesk komt afspraken niet na
  • Helpdesk met steeds andere m-werkers

Rob 10-04-2017 Product half jaar of langer in bezit

Mooie specificaties

Vlak voor de vakantie 2016 de Mio Cyclo 315HC gekocht om veilig en betrouwbaar tijdens fietstochten de weg terug te vinden naar onze kampeerplekken. Echter, het berekenen van de route gaat veel te traag, zeker in bebouwd gebied om het apparaat als routeplanner te kunnen gebruiken. Telkens bij kruisingen wordt te laat aangegeven welke kant je op moet en vervolgens volgt er een herberekening die zo lang duurt dat op het moment je terug gereden bent naar de gemiste afslag het apparaat volledig de weg kwijt is. Ook als je in het open veld rijdt (mountainbike) krijg je geen informatie hoe weer thuis te komen. Van de week tijdens een wandeling in het natuurgebied bij ons in de buurt was niet af te leiden welke kant ik op moest om thuis te komen. Vervolgens bij de bebouwing aangekomen +/- 100m vanaf huis, gaf hij aan dat het nog 600m was om vervolgens iets verderop ineens 60m en even later weer 90m aan te geven. Jammer, duur apparaat voor helemaal niets.

Pluspunten

• mooie omschrijving functies
  • geheugentraining om de weg terug te vinden

Minpunten

• ongeschikt als routeplanner
  • maximale ritafstand 200km
  • bediening matig
  • scherm tijdens rit slecht zichtbaar