De'Longhi PrimaDonna S De Luxe ECAM 26.455.M - Reviews

Aantal kopjes per keer
Type
espresso machine

jdvos62 01-09-2016 Product half jaar of langer in bezit

Prachtig apparaat, uitstekende koffie; slechte service

We kunnen ons op zich goed vinden in de review van Azecos. Hebben het apparaat sinds september 2013 in bezit.

Echter is bij ons vorige maand voor de tweede keer binnen drie jaar het melk/stoom gedeelte defect geraakt. Reparatie kosten 160 euro op een apparaat van meer dan 1000 euro in aanschaf.
Dat verwacht je niet als consument.

Klantenservice is hoewel de monteur snel was geregeld niet genegen tot enige inleving of compensatie. Schermen met gemiddeld gebruik van 8 tot 10 kopjes per dag en dat slijtage dan onvermijdelijk is met genoemde kosten als gevolg.
De goede smaak van de koffie en als hij goed werkt uitstekende capuccino's en Latte Machiato's wegen voor ons niet op tegen de gebreken die bij ons naar voren komen.
Voor ons in ieder geval geen Delonghi weer.

Pluspunten

• design
  • smakelijke koffie
  • bedieningsgemak

Minpunten

• melk/stoom gedeelte
  • klantenservice
  • inleving in de consument

Azecos 26-01-2016 Product jaar of meer in bezit

9,4
Apparaat sinds 03-2013 in bezit.
Heb deze machine nu een aantal jaar en ben er zeer tevreden over. Koffie smaak is geweldig, al hangt dit voor een groot deel af van welke bonen je gebruikt. Het apparaat is zeer makkelijk te onderhouden, tenminste het reguliere onderhoud. Daarmee bedoel ik ontkalken en het reguliere schoonmaken van de zetgroep. De storingen die ik voorbij zie komen heb ik ook gehad, vul circuit en maling te fijn.
Eerst hielp het om het metalen filter van de zetgroep af te halen en aan beide kanten schoonmaken, maar later kwamen deze storingen steeds vaker weer terug.
2 weken geleden besloten om de hele zetgroep uit elkaar te halen en het metalen filter te koken in soda. Bij het uit elkaar halen van de zetgroep moet je goed opletten dat je hem op de juiste positie weer in elkaar zet, dus de "zuiger" boven en het mechaniek op de zelfde positie als dat je hem uit elkaar hebt gehaald (maak evt een foto). De kunstof delen heb ik gesmeerd zodat deze weer soepel lopen, bij mij hoorde je deze geluid maken omdat ie stroef liep. Binnenin zijn vooralsnog geen onderdelen vervangen.
Ik heb nu al 2 weken weer heerlijke koffie, en ik merk dat bij het druk opbouwen al een klein beetje koffie/espresso eruit loopt, net als toen ie nieuw was. Dit heeft ie al een hele poos niet gedaan. Ik denk dat het metalen filter soms schoon lijkt, maar als je hem tegen het licht houdt zie je of er wel of niet gaatjes zijn verstopt. Daardoor moet het systeem steeds meer druk opbouwen om de koffie door te laten lopen, wat uiteindelijk resulteert in een storing. Als er na het uitkoken nog steeds vuil in de gaatjes zit kun je deze met een tandenstoker of een dun metalen draadje doorprikken (ik heb een haar van een staalborstel gebruikt).
Mocht het apparaat op korte termijn toch weer in storing gaan dan meld ik dat ook hier.

Voordelen:
- Lekkere koffie
- Zeer eenvoudig in gebruik
- Makkelijk in onderhoud, mits zetgroep af en toe grondig word schoongemaakt
- Ziet er erg mooi uit door RVS aan alle zijden

Andere nadelen:
-Het chromen plaatje waar je de kopjes op zet tijdens het zetten krast vrij makkelijk
- De koffie-uitloop schuift vaak naar beneden, zou iets meer mogen klemmen. Nog niet gevonden hoe dit op te lossen.
- Melk container is onhandig, beter hadden ze deze luchtdicht afsluitbaar kunnen maken zodat de melk langer houdbaar blijft.

josvgr 05-07-2015 Product jaar of meer in bezit

Wij hebben het apparaat twee jaar in gebruik. Dit weekeinde trad ook bij ons apparaat het 'circuit leeg'/blokkade probleem op waardoor de melkopschuimfunctie niet meer werkte.
Op maandag het servicenummer van DeLonghi gebeld (inderdaad vrij slecht bereikbaar; paar maal bellen...). De volgende dag een e-mail van de planningsafdeling dat een monteur de volgende dag al langs kon komen voor reparatie. Monteur geweest (keurig tevoren gebeld) en defect onderdeel vervangen onder garantie vervangen en het apparaat functioneert weer prima. Zeer tevreden over deze service.

jegelie 26-06-2015 Product jaar of meer in bezit

Zeer tevreden over dit apparaat. Even paar opmerkingen over de verschillende klachten hier (die wij ook hadden). Koffie te koud: je kan het apparaat heter zetten via het menu, maar zeker zo belangrijk is om GEEN koude koffietassen te gebruiken (stonden bij ons in een koude kast).
Ten tweede: er is net een reparateur geweest voor het ventiel-probleem, nog juist binnen garantie. Het is een klein blokje in het apparaat dat niet opengaat, waardoor alle problemen door anderen beschreven ontstaan (druppelen, "circuit leeg", geknapte slang van binnen...).
Het is ook vrij eenvoudig zelf te vervangen als je met een schroevendraaier overweg kan. Het onderdeel is te bestellen bij Servilux.be, kost minder dan 20 euro: http://www.servilux.be/nl/webwinkel/elval-ceme5220-5213218311/p1611501.aspx

Let op: koppel de stroomkabel ALTIJD EERST los als je in het apparaat werkt!

Dick Rats 23-05-2014 Product jaar of meer in bezit

5,8
Wij hebben het app. nu 26 mnd. en is voor de tweede keer defect en niet bruikbaar.
App. Gekocht met extra garantie en dan nog is de wachttijd voor reparatie 19 dagen.
Kwaliteit en service is niet optimaal en niet wat ik had verwacht.

WaXstar 24-04-2014 Product jaar of meer in bezit

6,6
Ouders hebben dit apparaat meer dan een jaar in bezit, maar alleen maar mankementen met dit dure apparaat.
In het jaar al 3 keer kapot geweest en iedere reparatie duurt zo ongeveer 3 weken voordat het weer gemaakt is.
Dus in een jaar al zo ongeveer 2,5 maand het apparaat niet kunnen gebruiken wat ik ronduit slecht vind.
Ik zou ook niemand dit apparaat aanraden en er met een grote boog omheen lopen. Voor mij in ieder geval geen DeLonghi, NOOIT!

jongsterren 04-03-2014 Product paar dagen in bezit

Heel mooi aparaat, met veel instelmogelijkheden.
Cappuccino is van een heel goede kwaliteit. Een echte aanrader

dianson 16-02-2014 Product paar weken in bezit

Geweldig apparaat met veel mogelijkheden. Ieder kopje koffie, espresso, latte of cappuccino. Gemakkelijk te gebruiken en zonder problemen (tot nu toe). Je kunt de smaak perfect instellen. Zeker een aanrader. Is duur in aanschaf, maar is het zeker waard.

drop49 24-01-2014 Product paar dagen in bezit

7,6
Na veel goede reviews te hebben gelezen apparaat aangeschaft. In het begin een superapparaat. Maar na een aantal maanden begon het apparaat te haperen. Met horten en stoten kwam het melkschuim eruit. Constant de melding vul het watercircuit bij. Monteur langgeweest en een nieuwe ventiel geplaatst. Apparaat functioneerde weer goed. Nu een paar maanden verder weer hetzelfde probleem. Apparaat wordt warm en weer weinig tot geen schuim maar nu komt er een soort waarschuwingsgeluid bij en dan heb je het idee dat het apparaat elk moment kan ontploffen. Mail gestuurd naar DeLonghi maar geen reactie gekregen. Klantenservice gebeld maar nemen na 15 minuten nog niet op. VREEMD!! En dit voor een apparaat waar je een hoop geld voor neerlegt en dus verwacht dat je er lang mee gaat doen!

Ademm4 21-01-2014 Product jaar of meer in bezit

Na een jaar begon de motor aan te lopen,monteur geweest maar nu is de koffie ineens dunner en minder schuim,weer monteur geweest en nu zou ik andere koffie moeten gaan gebruiken.Niet mee eens natuurlijk

windoowxp 02-12-2013 Product paar dagen in bezit

De mogelijkheden van het apparaat zijn groot. De koffie mogelijk nog beter. Hoewel: de temperatuur van de koffie houdt niet over. Maar door voorverwarmen van kopjes en gebruik van dubbelwandige kopjes is dat te ondervangen. De belangrijkste voorwaarde voor koffie is natuurlijk dat de expressomachine werkt! En daar schort het nogal eens aan.

Ik gebruik hem zeer zorgvuldig, alleen voor thuisgebruik, reinig en ontkalk de machine op tijd en volgens voorschrift, maar toch al deze ellende na een binnen een half jaar.

Ik heb de koffie expresso-machine nu MINDER dan een half jaar en na een aantal storingen, ben ik ook al twee serieuze reparaties verder. Na een week bladderde spontaan (!) de letters van het toestel af en hierna een storing waarbij er helemaal een koffie meer werd gemaakt.

Daar komt nog bij dat het telefonische helpdesk slecht/matig bereikbaar is (wachttijd van 10 minuten zijn geen uitzondering). Bovendien moet je bijna 14 dagen wachten op een reparatie van een defect apparaat van meer dan €1000.

Kort en goed een perfecte machine, als die werkt.

klaasdezwart 24-09-2013 Product half jaar in bezit

7,4
prima koffie, ook met de melkopschuimer.
helaas al 3 maal een reparateur aan de deur gehad
1e keer een defect ventiel, de laatste 2 keer doordat een slangetje intern was geexplodeerd (hevige knal)
waarna water en stoom intern in de machine vrijkwam

Raymond82 30-08-2013 Product paar dagen in bezit

Leuk apparaat, veel mogelijkheden goede koffie.

Gratis workshop van Delongi gehad en daar gelukkig niet veel nieuws geleerd. Zo makkelijk is het apparaat dus in gebruik. Leuk was wel dat ik een blikje Illy bonen en een onderhoudsset kado kreeg.

Wat erg makkelijk is, is de automatische inschakeling wat tevens een nadeel meebrengt omdat dit maar 1 keer per dag kan. Ook is het reinigen van het apparaat een fluitje van een cent. Het bonenreservoir had van mij iets groter gemogen maar dat is dan ook het enige puntje van kritiek op het apparaat qua ontwerp. Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind het apparaat er erg stijlvol en robuust uitzien. Wat anders had gekund is het chromen plaatje op het water opvangbakje. Had dit ook van geborsteld rvs gemaakt en het zal niet zo snel beschadigen.
Wat wel mist is de mogelijkheid om per drank de hoeveelheid in te kunnen stellen per kopje, bijvoorbeeld cappucino klein 100ml cappucino groot 200ml. Je kan de vooringestelde hoeveelheid wel wijzigen echter wordt een klein kopje dan net zo groot als een groot kopje. Naar mijn mening een gebrek in de software. Toch al met al wel tevreden en ik hoop over de duurzaamheid voorlopig niets te melden te hebben. Wellicht dat een softwareupdate mijn kritiekpuntjes kunnen oplossen.

Pluspunten:
-Instelbare timer inschakeling
-Goede koffie met mooie cremalaag
-Eenvoudig in gebruik en onderhoud
-Alle dranken lekker heet
-Korte opwarmtijd
Minpunten:
-Slechts 1 instelbare inschakeling per dag
-Hoeveelheid drank niet instelbaar per drankje per functie
-Slechts 250gr. bonenreservoir

Ademm4 31-07-2013 Product half jaar in bezit

Op verzoek nogmaals een review. Na bijna 8 maanden nog steeds uiterst tevreden. Volop mogelijkheden, lekkere koffie en heel gemakkelijk switchen tussen vele soorten en sterktes van kofie.

Erwin987 04-07-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
Geweldig fijn apparaat. Gekozen vanwege de positieve beoordelingen, en inderdaad heel goed. Supersimpele bediening, nauwelijks schoonmaakacties nodig. Ook heel goed voor cappuccino: smaakt goed en weinig gedoe met schoonmaken. Tov andere apparaten die ik ken valt het geluid best mee.

Kleine minpuntjes:
De indicaties voor bonen of water op werken nadat bonen of water op zijn. Dat zit je dus met een halve of slappe bak.
Verder zat er een kleine productiefout in het waterreservoir waardoor dat wat lekte. Nieuw reservoir toegestuurd, en dat is prima.

Jeroen62 02-06-2013 Product paar weken in bezit

9,6
Perfecte machine!! Nadat ik jarenlang Senseo gebruiker ben geweest eindelijk een echte koffiemachine aangeschaft. Er stond een machine te koop die door de fabrikant als demo apparaat is gebruikt. Zag er als nieuw uit en maar liefst ca. 300 euro goedkoper dan nieuw! Manual wijst zichzelf, zeer eenvoudig in het gebruik, makkelijk schoon te houden en vooral: heeeerlijke koffie! Ik heb de maalstand op advies van een koffiespeciaalzaak gewoon op de fabrieksstand laten staan. Eén probleem heeft zich voorgedaan, nl als de machine meer dan een uur achter elkaar aan stond kwam er een storingmelding op de display 'Plaats zetgroep'. Ik heb daarvoor met DeLonghi gebeld. Deze hebben een servicemonteur langsgestuurd en binnen een uurtje was het probleem verholpen (kapot microschakelaartje, welke kostenloos is vervangen). Uitstekende service! Ik ben een zeer tevreden gebruiker van deze fantastische machine die er bovendien erg fraai uit ziet.

Mooc 14-05-2013 Product paar dagen in bezit

9,4
Perfect apparaat! vrij, maakt perfecte espresso en cappuccino ook voor mijn vrouw;)
Ik wil graag weten wat gaat u doen met de melkkan? Ik neem aan dat je de melk erin niet verlaten zonder koeling ... zodat geen optie. Gewoon de hele kruik in de koelkast of mut alleen teh noodzakelijke hoeveelheid in het? Voor mij is het `s altijd een vraag.

Ademm4 12-04-2013 Product kwartaal in bezit

Ik heb dit apparaat nu 4 maanden in mijn bezit, en ik kan nu wel iets meer zeggen over duurzaamheid als na 2 weken, dit is een KLASSE apparaat, er is een maar....
Wij drinken nu veel meer koffie als ooit tevoren.

Cop 03-04-2013 Product kwartaal in bezit

Mooie en gemakkelijke machine en hele lekkere koffie in veel varianten. Een nadeel: je gaat veel meer koffie drinken. Het waterfilter dat erbij wordt geleverd is niet echt nodig.

kdg 16-03-2013 Product half jaar in bezit

De koffie smaakt prima, het gebruikgemaakt is groot.
Maar let op....binnen de garantieperiode volgt meestal 1 reparatie.
Na garantieperiode van 2 jaar volgen meerdere reparaties.
Dat komt omdat een Delonghi ongeveer 12.000 kopjes meegaat, daarna is het apparaat versleten. Reparaties kosten dan honderden euro's. Bij ons is nu de zetgroep en de aandrijving stuk (slijtage), kosten €200.