Siemens TE703201RW - Reviews

espresso machine
Soorten koffie
cappuccino

Pollo 10-03-2012 Product paar weken in bezit

Waarmee Siemens zich echt van de andere merken volautomaten onderscheidt is de dubbele zetting per kopje als je hem op extra sterk instelt, dus meer dan '3 boontjes.' Dat zorgt er voor dat je espresso of cappuccino niet bitter wordt. Daarom heb ik een 10 voor smaak gegeven, verder is een cijfer voor smaak voor een espressomachine nogal onzinnig omdat smaakverschillen vooral door de koffiebonen worden bepaald. Het grote verschil in waardering met de duurdere 706209 begrijp ik niet omdat de techniek van beide machines exact dezelfde is. Deze heeft alleen geen 'my coffee' stand, maar je kan wel eindeloos veel mogelijkheden per soort koffie instellen en hij houdt die instellingen ook allemaal vast. Het is verrassend hoe weinig koffie in het apparaat achterblijft en dat maakt het schoonmaken (toch al erg eenvoudig) helemaal tot een fluitje van een cent. Omdat het maken van een cappuccino volautomatisch gaat en het resultaat zo professioneel is ben ik dat ook gaan drinken en zelfs lekker gaan vinden: geen slappe emmer met melk! Kortom: zeer tevreden. Ik heb de machine nog te kort om iets over de duurzaamheid te zeggen, maar de indruk die hij maakt bij het zetten (heel weinig geluid, geen inwendig geknak of gerommel) maakt optimistisch.

Fer5 23-09-2011 Product paar weken in bezit

9,6
Zijn heel tevreden over dit apparaat!
Heerlijke koffie en cappucino a la minute...
kunnen niet meer zonder.

De smaak van de koffie hangt natuurlijk van de bonen af. Handig systeem voor de melk (reservoir)

qua design een mooie blikvanger in de keuken!

ciffie 21-08-2011 Product jaar of meer in bezit

6,2
Ik snap eigenlijk niet dat iedereen zo enthousiast is over Siemens Espresso. Wij hebben dit model nu iets meer dan 2 jaar in bezit, maar is inmiddels al 2 keer teruggestuurd voor reparatie. 2 keer ging het inzetstuk voor de koffie kapot. Ok, het werd gratis gerepareerd, maar service is waardeloos. Het is wachten op de 3e keer. Heel irritant is de lekbak voor het water. Je blijft deze maar legen. Ook zwaar onhygienisch, eigenlijk moet je deze elke dag schoonmaken. Koffie op zich is goed, maar geen restaurantkwaliteit. Lidl bonen zijn tot nu toe het beste. Volgende keer geen Siemens meer..

south 10-03-2011 Product maand in bezit

Ik heb de TE703201RW (zilver) EQ plus model 2011 onlangs gekocht. Onderhuids hetzelfde aan de TE706209RW (zwart). Sinds ruim anderhalve maand heb ik deze in het bezit en dacht een korte review te schrijven.

Aankoop: via een internetwinkel gekocht met wat korting. De toegvoegde spullen zijn voldoende voor een reinigingsbeurt en ontkalkingsbeurt. Zorg dat je wat extra bij koopt. Drink je veel koffie etc dan moet je al weer snel ontkalken.

Installatie: binnen een paar minuten is het meeste wel redelijk duidelijk. De menustructuur is simpel, overzichtelijk.

Bouw: het voelt allemaal redelijk solide aan. Toch moet je moet sommige onderdelen niet te ruw omspringen aangezien er wel eens iets kan afbreken. Dan heb ik het over de lek- en vulbak.
De machine is stil, behalve tijdens het malen gedurende een paar tellen.
De vormgeving is goed. Ik vind een aantal modellen van jura mooier maar dat zijn voor mij kleine verschillen.

Kwaliteit dranken: Het is leuk verschillende soorten bonen uit te proberen. Ons bevalt DE en Illy goed.
Laatste is wel erg duur. Maalgraad staat bij ons 3/4 richting fijn en we gebruiken meestal 2 boontjes voor de sterkte. Prima smaak. Maar ik heb wel eens betere koofie gehad. Ik had een senseo, smaak geef ik een 6. Dit is een 8.
De cap. latte mach. is werkelijk heerlijk. Beter dan in menig restaurant! Ik heb voor de aanschaf heel verschillende machines bekeken. En dan komen de goedkopere machines niet in de buurt. Wel betreft de koffie en espresso. De duurdere jura's zijn wel hiermee te vergelijken.
Mijn advies. Drink je vaak cap of mach, koop een duurdere machine, dat is het degelijk waard. Is koffie en espresso voldoende, dan is een goedkope seaco ook al prima.