Siemens TI9553X1RW rvs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 68 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI9553X1RW rvs op Kieskeurig.be.

Jan van den Ouweland 23-01-2020

Super Siemens EQ9S500 Espresso koffie alleskunner

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Met mijn vorige Siemens Espresso apparaat heb ik ongeveer 17.000 duizend koppen koffie gezet. Na 4 en 1/2 jaar, was ik toe aan een vernieuwing. De keuze was niet zo moeilijk, tenminste wat het merk betrof. Heb wel getwijfeld aan een EQ9S70omdat die 2 koffiebonen reservoirs heeft. Uiteindelijk toch voor de EQ9S500 gekozen met 1 koffiebonen reservoir, wat het enige verschil is. Meer een apparaat voor een kleine zelfstandige met een kantine.
Ben nu sinds ruim een week in het bezit van de superieure EQ9S500 connect en heb nu 100 koppen koffie gezet. Het is een echt feest. Profielen instellen is een fluitje van een cent en hoeft maar een keer te gebeuren. Hierna juiste profiel kiezen en koffie zetten. Er zeer ontzettend veel mogelijkheden, zeker in de barista mode. Water temperatuur (tot 96 graden), soorten koffie, hoeveelheid water, verhouding koffie/melk producten, eigenlijk teveel om op te noemen. Als laatste wil ik hier Home connect vernoemen. Alles in een app, dat is toch fantastisch (als je er van houd). Al mijn andere Siemens apparaten zijn verbonden met de Siemens Home connect app.

Pluspunten

• Kleuren display
  • Instel mogelijkheden
  • Erg stil met koffie malen
  • Fantastische koffie
  • Gebruikers profielen in te stellen (10)

Minpunten

• Prijzig

Vlien88 19-11-2018

Met gemak een perfecte bak

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een prachtig apparaat, allereerst om te zien en het zet werkelijk heerlijke koffie. De standaard instellingen zijn prima, maar je hebt de mogelijkheid om alles naar eigen wens te wijzigen. Even uitzoeken en proberen, maar met het gewenste resultaat. Zeer makkelijke bediening. De melkkan is makkelijk op te bergen in de koelkast. Ook handig is de functie om een gehele kan koffie te zetten voor als je veel visite hebt (voor iedereen een losse kop koffie zetten duurt wel lang). De automaat houdt zichzelf tussendoor netjes schoon (daardoor wel wat vaker de lekbak legen, maar dit gaat zeer makkelijk) en eens in de zoveel tijd een grote schoonmaakbeurt. Bijna alle onderdelen kunnen gewoon in de vaatwasser, ideaal. Gezien de hoge koffiekwaliteiten valt de melkfunctie wat tegen, wat slap/ waterig schuim en de melk blijft lauw-warm. Maar al met al een top-apparaat: iedereen zet hiermee een perfecte kop, elke dag opnieuw.

Pluspunten

• Zeer goede koffie, mooie crema
  • Makkelijke bediening
  • Meeste onderdelen vaatwasserbestendig!

Minpunten

• Melkschuim wat slap/ waterig
  • Melkproducten wat lauw-warm

Peter 23-07-2021

Waar voor je geld!

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Trotse bezitter van mijn Siemens volautomaat. Eerder wat goedkopere modellen gehad van andere merken, maar wat een verschil. Het appartement is erg degelijk en ziet er luxe uit. Ik heb al meerdere complimenten gehad. Daarbij is de koffie natuurlijk het belangrijkste en die is heerlijk. Apparaat is makkelijk te bedienen en de besturing via mijn telefoon werkt goed.
Geen spijt van mijn aankoop.

Jennifer 14-07-2021

Siemens eq9

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Super fijn apparaat en makkelijk in gebruik, de barista modus is een fijne toevoeging om een perfect kopje koffie te presenteren

Annemie & Jac 14-06-2021

Chapeau !

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Deze machine heeft ons zeer verrast. Hij heeft onze verwachtingen - in vergelijking met andere apparaten - totaal overtroffen. Smaak maar ook design en uitvoering zijn echt top. Wij krijgen hierover veel complimenten van onze vrienden en bezoek, dus helemaal in onze nopjes.

Marco 24-05-2021

Mooi simpel en goede kwaliteit

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Na het uitpakken en reinigen zitten we na een hslf uurtje al aan de eerste latte. Prima schuim en temperatuur valt niet tegen. De wifi hierna ingesteld wat eigenlijk geen problemen opleverde en meteen in google home opgenomen zodat ik het apparaat op afstand al kan aanzetten. Ben blij met de aankoop.

Pluspunten

• 2 producten tegelijk maken
  • Simpele bediening
  • Verlichting tijdens koffie zetten

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Jean-Marie 09-03-2021

nee, ik beveel dit product niet aan

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

zeer mooi toestel met veel mogelijkheden en gemakkelijk in bediening, doch voor iemand die van warme koffie houdt zeker een ontgoocheling!! Temperatuur gemeten op 50à 60 graden, zelfs met een voorverwarmde tas.
Melk noch een heel stuk slechter (max 40°)
Toestel al teruggestuurd doch teruggekregen met de melding dat het voldoet aan de fabieksnormen.
absoluut afrader!!

Minpunten

• koffie niet warm genoeg
  • melk koud

Maarten 23-01-2021

Fantastisch

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Zeer uitgebreide mogelijkheden en bedieningsgemak met Home Connect hebben er voor gezorgd dat de keus op dit model gevallen is.
Los Melk reservoir is erg fijn! Deze kan je makkelijk in de koelkast zetten zodat je altijd direct melk hebt.
Via Home connect erg veel verschillende soorten koffie recepten, ideaal !

Apparaat is makkelijk schoon te houden!

Thomas 18-01-2021

Top apparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Door de vele instellingen is het aan het begin even puzzelen hoe je de, voor jou beste, koffie uit deze Siemens espresso volautomaat haalt. Meer melk toevoegen, meer koffiebonen toevoegen , de intensiteit wijzigen, de temperatuur van de koffie wijzigen, andere melk kiezen, andere bonen kiezen, het aantal mililieters wijzigen het kan allemaal. Maar zoals gezegd, voordat je de perfecte koffie hebt ben je even aan het zoeken.

Het fijne is, is dat je jouw persoonlijke koffie smaak kan opslaan zodat je zodra je de perfecte instellingen hebt altijd het perfecte bakkie kan zetten en niet elke keer opnieuw de instellingen hoeft aan te passen.

Gisteren heb ik de zetgroep voor het eerst schoongemaakt. Het is handig dat je hem er eenvoudig uit kan halen. Even afspoelen en drogen en hij kon weer terug in het apparaat. Ik moest wel even kijken hoe hij terug moest dat vind ik wel wat onduidelijk in de handleiding.

Ik ben heel erg tevreden met mijn aankoop. Elke dag heerlijke koffie.

R. ter Horst 15-01-2021

Geweldige Barista machine, heerlijke koffie's

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Door de mooie vormgeving en uitgebreide mogelijkheden voor deze geweldige machine gekozen. Wat koffie lekker zijn!

• Makkelijk in gebruik
  • Eenvoudig te reinigen
  • Uitgebreide koffiekeuze
  • Zeer hoge kwaliteit

ed82 11-01-2021

top apperaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] zeker goede koffie komt eruit,
apperaat is stil
alleen als ik kopjes op de warmhoudplaat zet schuiven ze eraf door het trillen van de machine maar dat is ook het enige minpuntje wat ik kan vinden.

Fred 11-01-2021

Zeer gebruiksvriendelijk en prettig te bedienen

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ik heb dit model (EQ9+) gekocht n.a.v. positieve reacties op internet, ik heb hem nu ruim twee weken en ben erg enthousiast, de machine is zeer gebruiksvriendelijk, was makkelijk te installeren, prettig in gebruik en stil. De melkunit is makkelijk aan en af te koppelen en kan makkelijk in de koelkast worden geplaatst. Je krijgt keurig een seintje om de water/koffie afvalbak te legen of wanneer het water bijna op is.

Pluspunten

• erg gebruiksvriendelijk
  • snel
  • stil
  • duidelijk menu

Minpunten

• koffiebonenreservoir zou van mij iets groter mogen

Heino 07-01-2021

Siemens EQ.9 S500-Super machine-Mooi Design-Perfecte koffie!

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ik heb meerdere merken geprobeerd. Maar deze Siemens is echt de beste! Niet alleen de producten zijn lekker maar ook een prachtig design, zeer mooie machine! Alleen maar pluspunten. Zeer stil in gebruik, mooi scherm, gebruiksvriendelijk.

Pluspunten

• RVS
  • Mooi groot scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Lekkere koffie
  • Prachtig design

Rob Ontwerp Buro 07-01-2021

Een duidelijk product

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Er zijn alle soorten koffie op een persoonlijke smaak en in te stellen op de persoon, bij de volgende koffie je naam selectie en klaar , zeer vriendelijk gebruik.

Wietze 07-01-2021

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Door de baristamode kun je je smaak van de koffie perfect instellen. Stil en gemakkelijk in onderhoud. Wel prijzig maar zeker zijn geld waard

Pluspunten

• Stille maling
  • Veel keuze
  • Duidelijk display

P.B de Jong 06-01-2021

Fantastische volautomatische koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

[Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.] Dit had ik veel eerder moeten doen. Deze prachtige koffiemachine zet heerlijke koffie en heeft zeker in combinatie met de Barista modus en de Connect app ongekend veel mogelijkheden tot het zetten van de meeste uiteenlopende koffiespecialiteiten. Makkelijk in gebruik het menu spreekt voor zich. Kortom een aanrader voor iedere koffie liefhebber.

Arjan 04-01-2021

Geweldig koffiezetapparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een geweldig koffiezetapparaat met veel koffiespecialiteiten. Het apparaat doet wat het moet doen en de bediening is super eenvoudig. Geluidsniveau is laag en erg prettig. Het melk reservoir is simpel te plaatsen en uitneembaar om in de koelkast te bewaren. Ook heb ik de melkadapter met slang erbij gekocht omdat sommige in ons huishouden liever een andere melksoort gebruiken voor de koffiespecialiteiten en dan kan het slangetje eenvoudig melk opnemen direct uit het melkpak. Enige tegenvaller is de lekbak. Deze is haast onmogelijk te legen zonder te druppelen. Ik ben technisch en heb naar het ontwerp gekeken en dat faalt erg op dit vlak. Ik heb me ook laten verleiden tot de wifi-versie met home-connect serie maar deze heeft geen enkele meerwaarde is gebleken in de afgelopen 2 weken. Los hiervan een geweldig apparaat voor helaas wel een hoge prijs.

• Eenvoudige bediening
  • Groot water reservoir
  • Uitneembaar melkreservoir

Minpunten

• Slechte lekbak constructie (druppelt bij legen)
  • Home-Connect versie geen meerwaarde

PB de Jong 04-01-2021

Siemens eq9 s500 connect

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Na een lange zoektocht uitgekomen bij deze fantastische koffiemachine van Siemens. Letterlijk van alle gemakken voorzien. Vooral de Barista modus is erg leuk als je van finetunen houdt. Met de connect functie komen er nog meer handige functies bij waaronder een nog grotere voorraad aan koffiespecialiteiten. Het is even puzzelen om deze functie aan de praat te krijgen maar het werkt inmiddels perfect bij mij. De Siemens eq9 s500 connect is erg gebruiksvriendelijk maar ook onderhoudsvriendelijk. Reinigen gaat bijna allemaal automatisch. Het enige nadeel is dat je redelijk vaak het lek/afval bakje moet legen. De koffiemachine is redelijk aan de prijs maar ik vind dat je zeker waar voor je geld krijgt.

Pluspunten

• heerlijke koffie
  • makkelijk in gebruik
  • ziet er prachtig uit

Minpunten

• redelijk vaak het lek/afval bakje legen

Cynthia 31-12-2020

Super apparaat, goede koffie

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Super mooie machine. Zeker met nogal wat wensen in ons gezin qua koffie. Wel bewust gekozen voor 1 koffiebonen reservoir. Het home connect installeren had even wat voeten in aarde maar uiteindelijk gelukt. Zo blij met alle koffiesterktes die je kunt kiezen ,maar ook de soorten en inhoud van je kopje! Goede melkschuimlaag met volle melk.

• Gebruiksgemak
  • Soorten koffie
  • Heet water functie

Minpunten

• Installatie van home connect

Schippers 27-12-2020

Te duur (2 a 3 jaar in bezit)

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Dit product tijdens een aanbieding gekocht: met welkomstpakket, onderhoudsset, workshop en gratis onderhoudsbeurt. Gelukkig maar: tijdens de eerste onderhoudsbeurt is de zetgroep vervangen, deze bleef steeds vastzitten. Je moet het apparaat veel en grondig reinigen. Cappuccino accessoire die los verkrijgbaar is (met slangetje die in melkpak kan is wel echt handig)!

Het apparaat is qua onderdelen niet heel prettig: in het begin is het lastig de onderdelen terug te plaatsen omdat dit deels met magneetjes gaat. Veel plastic onderdelen, geen top luxe uitstraling wat ik wel bij een ander merk gewend was.

Nu weer een issue: de verdeler stroomt niet goed door bij 2 kopjes: 1 kopje is vol, het andere bijna leeg. Voor zo een duur apparaat dus echt geen aanrader. Koop een goede of neem een veel goedkopere.

Pluspunten

• Cappuccino maken is makkelijk

Minpunten

• Plastic voelende onderdelen
  • Niet degelijk
  • Veel schoonmaken
  • Al meerdere issues gehad in een paar jaar tijd