Siemens TI9553X1RW rvs

2 kopjes per keer
Kleur(en)
rvs
Aansluitwaarde

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 50 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TI9553X1RW rvs op Kieskeurig.be.

Vlien88 19-11-2018

Met gemak een perfecte bak

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een prachtig apparaat, allereerst om te zien en het zet werkelijk heerlijke koffie. De standaard instellingen zijn prima, maar je hebt de mogelijkheid om alles naar eigen wens te wijzigen. Even uitzoeken en proberen, maar met het gewenste resultaat. Zeer makkelijke bediening. De melkkan is makkelijk op te bergen in de koelkast. Ook handig is de functie om een gehele kan koffie te zetten voor als je veel visite hebt (voor iedereen een losse kop koffie zetten duurt wel lang). De automaat houdt zichzelf tussendoor netjes schoon (daardoor wel wat vaker de lekbak legen, maar dit gaat zeer makkelijk) en eens in de zoveel tijd een grote schoonmaakbeurt. Bijna alle onderdelen kunnen gewoon in de vaatwasser, ideaal. Gezien de hoge koffiekwaliteiten valt de melkfunctie wat tegen, wat slap/ waterig schuim en de melk blijft lauw-warm. Maar al met al een top-apparaat: iedereen zet hiermee een perfecte kop, elke dag opnieuw.

Pluspunten

• Zeer goede koffie, mooie crema
  • Makkelijke bediening
  • Meeste onderdelen vaatwasserbestendig!

Minpunten

• Melkschuim wat slap/ waterig
  • Melkproducten wat lauw-warm

Jan van den Ouweland 23-01-2020

Super Siemens EQ9S500 Espresso koffie alleskunner

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Met mijn vorige Siemens Espresso apparaat heb ik ongeveer 17.000 duizend koppen koffie gezet. Na 4 en 1/2 jaar, was ik toe aan een vernieuwing. De keuze was niet zo moeilijk, tenminste wat het merk betrof. Heb wel getwijfeld aan een EQ9S70omdat die 2 koffiebonen reservoirs heeft. Uiteindelijk toch voor de EQ9S500 gekozen met 1 koffiebonen reservoir, wat het enige verschil is. Meer een apparaat voor een kleine zelfstandige met een kantine.
Ben nu sinds ruim een week in het bezit van de superieure EQ9S500 connect en heb nu 100 koppen koffie gezet. Het is een echt feest. Profielen instellen is een fluitje van een cent en hoeft maar een keer te gebeuren. Hierna juiste profiel kiezen en koffie zetten. Er zeer ontzettend veel mogelijkheden, zeker in de barista mode. Water temperatuur (tot 96 graden), soorten koffie, hoeveelheid water, verhouding koffie/melk producten, eigenlijk teveel om op te noemen. Als laatste wil ik hier Home connect vernoemen. Alles in een app, dat is toch fantastisch (als je er van houd). Al mijn andere Siemens apparaten zijn verbonden met de Siemens Home connect app.

Pluspunten

• Kleuren display
  • Instel mogelijkheden
  • Erg stil met koffie malen
  • Fantastische koffie
  • Gebruikers profielen in te stellen (10)

Minpunten

• Prijzig

KeizerlijkeKoffie 12-01-2020

Geweldig!!

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een super apparaat. Maakt heerlijke koffievariaties en vertelt je online dat je koffie klaar staat. En dan ook nog zo'n fraai uiterlijk! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

René van Tiel 07-01-2020

Mooi modl

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Na veel vergelijken en proeven toch de EQ 9 s500 connect genomen. Leuk speelgoed en zet lekkere koffie, ook de Cappucino is erg lekker. Tevens fluisterstil bij het malen. Een minpuntje is toch de kleine opvangbak maar dat ongemak is weg te strepen als de machine vlak bij de gootsteen en afvalbak staat.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Groot waterreservoir

Minpunten

• Kleine afvalbak
  • Kleine bonenreservoir

CE 21-12-2019

Stijlvol speciale koffie ztten

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Als de smaakbeleving van de koffie net zo is als Siemens EQ9+ S500 TI9553X1RW Home Connect koffieautomaat zelf dan verwachten we dat het wel goed komt. Nu gaan we op ontdekkingstocht naar de juiste koffieboon, de daarbij behorende instellingen en het apparaat verder ontdekken.

JKL 10-12-2019

Helder scherm, makkelijke bediening, muisstil

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Fijne volautomaat. Uitermate stil. Binnen 15 minuten uitgepakt en eerste koffie! Veel verschillende koffieproducten met een druk op de knop bereid. Makkelijk schoon te maken. En vooral..........heerlijke koffie! Goede melkbereiding ook. Kortom, het apparaat voldoet zonder meer aan de verwachtingen. Goede opvolger van de EQ8 die ons zes en een half jaar trouwe dienst heeft bewezen.

• makkelijk te bedienen
  • duidelijke display

Jacques 07-12-2019

Expresso apparaat met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Top apparaat, veel menu’s met vele mogelijkheden. Het verbinden met HomeConnect ging niet helemaal vlot, maar uiteindelijk toch gelukt. Uit de drie EQ9 modellen de S500 gekozen, de S700 veel te duur voor het beetje extra.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Vele koffiemenu’s

Minpunten

• Prijzig product

F. Jansen 03-12-2019

Top product

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ten eerste ziet het apparaat er fantastisch uit, overzichtetelijke display, zeer gemakkelijk in het bedienen, lekkere grote waterbak.

Pluspunten

• display
  • gebruiksaanwijzing
  • smaak

Minpunten

• de koffie zou iets warmer kunnen

Marcel 24-11-2019

Koffie zoals koffie moet smaken

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een prachtig apparaat waarmee je diverse variaties koffie kunt zetten , en ook nog naar persoonlijke smaak . [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Mark verdoes 08-07-2019

wat mijn grootste angst was blijkt ongegrond

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Werkt boven verwachting , wilde eigenlijk een echt barista apparaat kopen met boiler op de waterleiding aangesloten maar deze zijn qua afmeting toch erg groot !
Het gebruikersgemak is achteraf gezien positief tav een barista .
Temperatuur wat mijn grootste angst was blijkt ongegrond ! Koffie is goed van heet .Het melk reservoir is erg makkelijk aan te koppelen en zo weer terug in de koelkast

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Grootte keuze mogelijkheden
  • Mooie vormgeving

Minpunten

• Waterreservoir is lastig in- en uitnemen

Marcel 22-06-2019

Wat een geweldige machine

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

De koffie is eerlijk van smaak(mits je een beetje goeie bonen gebruikt) en je hebt best veel keuze mogelijkheden. Daarnaast kun je alles naar eigen smaak instellen en dan in je profiel opslaan. Wij hebben echt staan dubben, gaan wij dit doen of niet, zo'n dure machine voor het beetje koffie dat wij drinken... Echt, deze machine is het waard. Heerlijke koffie, latte machiato expresse, americano... alles lukt eigenlijk prima. De internetconnectie heeft voor mijzelf geen toegevoegde waarde maar tis wel leuk dat het er op zit. De eerste paar keer waren wij lichtelijk verward... hoe kan die koffie nu al klaar zijn terwijl de bonenmalerij nog moet gebeuren..... Nu horen we het wel, maar dit is een dermate zacht geluid t.o.v. onze eerder machines dat we eerst niet in de gaten hadden dat het dat was. Ja tis veel geld, moet je niet meer aan denken en gewoon genieten van het gemak van deze machine. Geen spijt van. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marcel 15-06-2019

Wat een mooie machine

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Eindelijk een machine die weinig geluid maakt en ook nog eens de gewenste drankjes allemaal op smaak

Pluspunten

• weinig geluid
  • Gaaf om te zien
  • werkt gewoon goed

Minpunten

• is niet goedkoop

Yoerisan 03-05-2019

Super koffieautomaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Vorige week ons koffiezet apparaat geïnstalleerd. Redelijk simpel, behalve de wifi verbinding. Het apparaat maakt super lekkere koffie in veel varianten. Alle instellingen zijn los te veranderen. Opgeschuimde melk is wat lauw, maar dat is evt te verhelpen door kamer temperatuur melk te gebruiken.

gebruiksvriendelijk koffieapparaat 31-01-2019

gebruiksvriendelijk koffieapparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

in alle opzichten een uitstekend prettig bedienbaar apparaat met groot pluspunt dat ieder kopje koffie voor persoonlijke smaak aan te passen is

Astrid 09-01-2019

Een aanwinst op het aanrecht een aanwinst voor de smaakpapil

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Sinds een aantal weken zijn we in het bezit van de Siemens EQ9 S500 espressoapparaat met de zogenaamde home-connect (WiFi) functie.

Het apparaat is met zijn aluminium / staalkleur een aanwinst in onze keuken. Naast dat het een mooi apparaat is om te zien is hij absoluut erg stil en zet hij heerlijke koffie. De mogelijkheden van het apparaat zijn bijna ongekend. Je kunt hoeveelheid, temperatuur en maling aanpassen aan je eigen wensen. Deze wensen kun je onbeperkt opslaan in je persoonlijke profiel. Daarnaast kun je via de app (WiFi) functie diverse voorkeuze soorten koffie zetten.
Op het apparaat zelf zijn uiteraard ook diverse keuzes zoals cappuccino – latte – flat white – espresso – dopio etc. te selecteren.
De melk (hoeveelheid) is ook apart in te stellen.

Het voordeel van de melkhouder is dat deze zo in de koelkast past en heel eenvoudig aan te sluiten én te reinigen is.

Het reinigen van het apparaat en het bijvullen van water is ook kinderspel. Een ander voordeel is dat onze waterkoker ook verplaatst is naar de zolder omdat het apparaat theewater geeft dat erg helder is door o.a. de toepassing van een ‘Britta’ filter.

Het enige nadeel dat wij ondervonden hebben is dat we met enige regelmaat de melding kregen om de ‘zetgroep’ te reinigen. Dat was soms al na één kop koffie. Na het compleet resetten van het apparaat lijkt de melding verdwenen te zijn.

De winkeladviesprijs van bijna 2100 euro is fors aan de prijs. Kijkend naar het prijsverschil met de versie waarop geen WiFi / HomeConnect zit is de extra prijs gigantisch.
Zonder WiFi is het ook een prima apparaat. Nadeel is tevens dat het apparaat, na het aanzetten, eerst de leidingen doorspoelt met wat heet water. Bij het ‘op afstand zetten van een kop koffie via de WiFi’ heb je dus altijd eerst een restje ‘afvalwater’ in je koffie. Niet aan te bevelen dus.
De enige kritische noot is dus dat de meerprijs van wel 600 euro voor de HomeConnect functie niet zinvol is.

Een nadeel is wel dat je geen twee soorten bonen (bijvoorbeeld cafeïne vrije koffiebonen) kunt toevoegen. Dat kan bij enkele andere Siemens apparaten weer wel. Maar, er kan via een apart bakje, reeds gemalen koffie toegevoegd worden.

Al met al hebben we erg veel plezier van de Siemens EQ9. Het is naast een aanwinst op het aanrecht een aanwinst voor de smaakpapillen.

Pluspunten

• Snel
  • Makkelijk schoon te houden
  • Vele smaken

Minpunten

• melk niet al te warm
  • WiFi heeft weinig meerwaarde

Ron 08-01-2019

Machine ruim twee maand geleden gekocht en ben zéér tevreden

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Wat een apparaat! Staat schitterend op het aanrecht en levert elke dag opnieuw fantastische koffie. Zonder, maar ook met melk geeft dit apparaat erg lekkere koffie (tip: gebruik hiervoor volle, houdbare melk). Met de draaiknop selecteer je uit een ruim assortiment de gewenste koffie, waarna je nog van alles naar eigen smaak kan aanpassen voor een nóg lekkerder kopje koffie. Leg je eigen recept in een handomdraai vast in je profiel zodat je die de volgende keer direct terug kan selecteren. Aanrader!

Pluspunten

• Makkelijk schoon te houden
  • Bonen malen gaat vrijwel geruisloos
  • Lust voor het oog
  • Maakt erg lekkere koffie
  • Eigen ´recept´ vast te leggen in je profiel

Minpunten

• Na ruim 2 maand niet kunnen ontdekken

Hugo 06-01-2019

Uitgebreide mogelijkheden en veel soorten koffiekeuze

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Fijne machine met veel mogelijkheden voor verschillende koffie. In het menu is een standaard lijst met koffie aanwezig, met de app kunnen ook weer nieuwe koffietypes gekozen worden.
Enige nadeel wat ik tot nu toe heb gevonden is het doorspoelen bij inschakelen door de koffie opening. Het is dus niet mogelijk om 's avonds een beker klaar te zetten en dan de volgende ochtend vanaf bed alvast je eerste bakje koffie te maken, want dan spoelt het in je beker.

Het is erg fijn dat je per zetbeurt aanpassingen kan maken in temperatuur, smaakintensie en inhoud in milliliters.

Pluspunten

• Veel keuze
  • Twee bekers per keer mogelijk
  • Aanpassingen via het scherm

Martin S. 05-01-2019

Veel gebruiksgemak, naar persoonlijke voorkeuren instelbaar!

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Een volgende generatie koffiemachines, veel mogelijkheden, naar persoonlijke voorkeuren instelbaar. De belangrijkste reden om er dan maar wat meer voor uit te geven. Siemens is een gerenomeerd Duits merk, ik ga er daarom van uit dat ik hier nog jarenlang plezie van zal hebben.
De eerste indruk is goed, de machine laat zich makkelijk instellen en de instructies zijn helder.
Ik ben er erg blij mee.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Onderdelen makkelijk te onderhouden
  • Instructies helder
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Ik mis een timer (niet ontdekt)

Myriam 28-12-2018

Mooi apparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Het apparaat is mooi van design. Het is veelzijdig te gebruiken en vooral op je eigen smaak. Water is goed heet. Apparaat is gemakkelijk te gebruiken.

Ranya 10-12-2018

Heerlijke koffie uit een prijzige apparaat

Geschreven voor: Siemens TI9553X1RW rvs

Ik vind het jammer van de prijs, die is voor mij echt te duur.
De koffie is wel lekker, ik heb altijd latte machiato en die is erg lekker.
Wel jammer dat de melk aan de lauwe kant is.
Had hem graag wat heter gewild.
Ik heb de wifi mogelijkheid niet geprobeerd.
Verder is het apparaat erg makkelijk in gebruik, de knopjes spreken voor zich.
Zodra je de stekker er in steekt, dan wordt alles je duidelijk.
Voor iemand die dit kan betalen, is het een prima apparaat!

• Lekkere koffie
  • Makkelijk in gebruik